Bu ara tırmada, okul öncesi ö retmenlerinin duygusal zekâ, i doyumu ve tükenmi lik düzeylerinin ya , e itim düzeyi, hizmet içi e itim ve sosyal etkinliklere katılımlarına göre farklıla ıp farklıla madı ı incelenmi tir. Ara tırma ç Anadolu Bölgesindeki 13 ilde resmi ve özel okul öncesi e itim kurumlarında görev yapmakta olan 378 okul öncesi ö retmeniyle yürütülmü tür. Ara tırmada okul öncesi ö retmenlere ait sosyo-demografik bilgilere (ya , e itim durumu, sosyal etkinliklere katılım, hizmetiçi e itime katılım) ula mak için ki isel bilgi formu, duygusal zekâ yetene i, i doyumu ve tükenmi lik seviyelerini belirlemek için Bar-On Duygusal Zekâ Ölçe i, Hackman ve Oldham Doyumu Ölçe i ve Maslach Tükenmi lik Envanteri kullanılmı tır. Ara tırma sonucunda okul öncesi ö retmenlerinin duygusal zekâ, i doyumu ve tükenmi lik düzeyleri bazı de i kenlere göre farklılık göstermi tir
okul öncesi ö retmeni zekâ duygusal zekâ i doyumu tükenmi lik
This study is conducted to determine whether emotional intelligence levels of preschool teachers
differ according to age, education level and participation to social activities number of in-service trainings
participated. The research is implemented with 378 preschool teachers working in public and private preschool
educational institutions in 13 cities in Central Anatolia Region. In the study, a ‘Personal Information Form’ is
used to obtain socio-demographic information (age, education level, participation to social activities and number
of in-service trainings participated) about preschool teachers; ‘Bar-on Emotional Intelligence Scale’, ‘Hackman
and Oldham Job Satisfaction Scale’, and ‘Maslach Burnout Inventory’ are used to determine teachers’ emotional
intelligence abilities, job satisfaction and burnout levels. As a result of the study, preschool teachers’ emotional
intelligence skills, job satisfaction and exhaustion level
preschool teachers intelligent emotional intelligence job satisfaction burnout
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 |