This study was designed on the basis of the opinion that pre-service teachers can reflect more objectively about to what extent alternative measurement-evaluation methods and techniques Can be applied in the classroom and the problem is encountered in this process. In this study, the primary education pre-service teachers' opinions about the use of alternative measurement- evaluation of ethods and techniques in the schools open-ended questions. One of the purposive sam pling m ethods, criterion sam pling m ethod was used in this study. The data of this study was analyzed through descriptive analysis techniques as one of the qualitative analysis techniques. It was found that both traditional and alternative measurement-evaluation methods and techniques are applied to a large extent in the classrooms. Then, it was obtained that there were still problems encountered while applying alternative measurement-evaluation methods and techniques in Primary schools. The pre-service teachers m som e suggestions about how to apply alternative m easurem ent - in the classroom s
Elementary Schools Teaching Curriculum Alternative m easurem ent-evaluation m ethods and techniques pre-service teachers.
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşlerini almak. Bu amaçla nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri açık uçlu soru sormak yanıtlaralan toplanan verilere amaçlı olarak. Bu denetim masrafı örnekleme yöntemi değerlendirmeleri örnekleme kullanılmıştır. 2006-2007 öğretim yılında Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri içerisinden 80 öğretmen adayının gönüllülük esasına göre görüşlerine başvurulmuştur. Ancak, eksik doldurulan anketler örneklemin dışına alınmış ve 64 öğretmen adayının verimi analiz edilmiştir. Bu araştırmada, toplam beş Nitel araştırma teknikleri yerinde alan denetimi. alan denetimi tekniği. Ulaşılan bulgular ışığında, ilköğretim okullarında alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini kullanmada hala birtakım sorunların yaşandığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçları'na günlüğünü birtakım öneriler getirilmiştir.
İlköğretim Programı Alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri Öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 |