Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Why do teacher’ candidates cheat

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 141 - 149, 26.06.2008

Öz

In this research, the reason why the teacher candidates studying in different departments have
been investigated in different variable dimensions. 194 teacher candidates studying at the last (senior) classes
in different departments have joined this study which has been taken place in 2006-2007 Educational year at
the Teachers’ Training college of Ahi Evran University. With the purpose of collecting the data-research used
Hatching Method; a questionnaire-form developed by the researchers has been used for. To analyze the dataresearch,
the SPSS programme has also been utilized. Data-research have been analyzed using the statistical
techniques necessary. At the end of the research; during the university education duration: not preferring the
exams based on comments so much; but testing the knowledge with a few ways in short times – leads students
to memorizing. Moreover, every students who have chance to cheat appeal to cheat.
Thus, it has been perceived by the students that only the exam mark is important to pass the lesson and it has
also been determined that the necessity of getting high marks is come out. So, the students who feel fear of
lesson-failure has been determined to cheat various spiritual reasons (not remembering due to excitement, not
studying enough for exams, not being disgraceful to people around him/her and his/her family due to failing in
the class, not feeling self-confidence, disliking lesson and its teacher etc…)

Kaynakça

  • Akda , M. ve Güne , H. (2002). Kopya çekme davranı ları ve kopya çekmeye kar ı tutumlar. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi. 8 (31); 330- 343.
  • Bacaksız, T. ve Öztürk M. (2006). Kopya: çekmek ya da çekmemek. Gazi Üniversitesi leti im Yazıyor 1 (5). Ankara.
  • Çepni, S. (2007). Ara tırma ve proje çalı malarına giri . (3. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, . (2007). Üniversite ö rencilerinin kopya çekme davranı larının farklı de i kenler açısından incelenmesi. Milli E itim Dergisi. 75 (yaz); 129-142.
  • Kaymakcan, R. (2002). lahiyat ö rencilerinin kopya çekmeye kar ı yakla ımları. Sakarya Üniversitesi lahiyat Fakültesi Dergisi. 5 (2002); 121-138.
  • Oksal, B. ve Bilgin, A. (1999). Üniversitede kopya sorunu. Uluda Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi. 12(1); 85-90.
  • Selçuk, Z. (1995). Bir e itim ve rehberlik sorunu: Okullarda kopya çekme. E itim Yönetimi Dergisi. 3; 397- 418.
  • Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi ö rencilerinin kopya çekmeye ili kin tutum ve görü leri. Fırat Üniversitesi Sa lık Bilimleri Dergisi. 18(3); 139- 146.
  • Serengil, Y. (2006). ntihal. Bilim, E itim ve Dü ünce Dergisi. Cilt:6, Sayı:1.
  • ahin, H. (2000). Kopya çekmek üzerine. Radikal Gazetesi ki Eki 30. 01.2000.
  • Tan, . (2001). Sınavlarda kopya çekmeyi önlemeye yönelik önlemler. E itim ve Bilim.26(126); 32- 40.
  • Tan, . (2006). Ö retimi Planlama ve De erlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tolun, A. (2007). Etik ihlaline kar ı önlemler ve etik e itimi. http://www.tuba.gov.tr/files_tr/haberler/haberdata/egtimdeetikihonlemler1.doc
  • Ye ilyaprak, B. ve Öztürk, B. (1996). Üniversite ö rencilerinin kopya çekmeye yönelik tutumları. E itim Yönetimi Dergisi. 2; 227- 240.

Öğretmen adayları neden kopya çeker?

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 141 - 149, 26.06.2008

Öz

Bu araştırmada, farklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının kopya çekme nedenleri farklı değişkenler boyutunda incelenmiştir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim 4. sınıfında öğrenim gören toplam 194 öğretmen adayı katılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmaya işlemi için toplamasıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formula kullanılmıştır. SPSS programından dolayı gelen bilgiye analizinde yararlanılmış ve gerekli istatistik teknikler. ARAŞTIRMANIN sonucunda üniversitenin süreinde görüş denkleşmesi çok beğenilenler ve bilginin tamamlanması kısa zamanda sınanmasının öğrencileri ezbere ittiği ve fırsatını bulan herkesin kopya çekmesine neden olduğu görülmüştür. Bu durumun öğrenciler tarafından dersten geçmek için sadece sınav notunun önemli olduğu şekli algılandığı ve daha yüksek olmadığı gerekliliği ortaya çıktığı tespit olmuştu. Bu sebep kalma korkusu duyan öğrencilerin çeşitli içsel nedenlerden (heyecandan unuttuklarını hatırlama, sınavlara yeteri kadar hazırlık yapmama, okulu uzatıp ailesine ve çevreye rezil olmama, kendine güvenmeme, dersi ya da dersin hocasını sevmeme vs) dolayı kopya çektikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akda , M. ve Güne , H. (2002). Kopya çekme davranı ları ve kopya çekmeye kar ı tutumlar. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi. 8 (31); 330- 343.
  • Bacaksız, T. ve Öztürk M. (2006). Kopya: çekmek ya da çekmemek. Gazi Üniversitesi leti im Yazıyor 1 (5). Ankara.
  • Çepni, S. (2007). Ara tırma ve proje çalı malarına giri . (3. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, . (2007). Üniversite ö rencilerinin kopya çekme davranı larının farklı de i kenler açısından incelenmesi. Milli E itim Dergisi. 75 (yaz); 129-142.
  • Kaymakcan, R. (2002). lahiyat ö rencilerinin kopya çekmeye kar ı yakla ımları. Sakarya Üniversitesi lahiyat Fakültesi Dergisi. 5 (2002); 121-138.
  • Oksal, B. ve Bilgin, A. (1999). Üniversitede kopya sorunu. Uluda Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi. 12(1); 85-90.
  • Selçuk, Z. (1995). Bir e itim ve rehberlik sorunu: Okullarda kopya çekme. E itim Yönetimi Dergisi. 3; 397- 418.
  • Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi ö rencilerinin kopya çekmeye ili kin tutum ve görü leri. Fırat Üniversitesi Sa lık Bilimleri Dergisi. 18(3); 139- 146.
  • Serengil, Y. (2006). ntihal. Bilim, E itim ve Dü ünce Dergisi. Cilt:6, Sayı:1.
  • ahin, H. (2000). Kopya çekmek üzerine. Radikal Gazetesi ki Eki 30. 01.2000.
  • Tan, . (2001). Sınavlarda kopya çekmeyi önlemeye yönelik önlemler. E itim ve Bilim.26(126); 32- 40.
  • Tan, . (2006). Ö retimi Planlama ve De erlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tolun, A. (2007). Etik ihlaline kar ı önlemler ve etik e itimi. http://www.tuba.gov.tr/files_tr/haberler/haberdata/egtimdeetikihonlemler1.doc
  • Ye ilyaprak, B. ve Öztürk, B. (1996). Üniversite ö rencilerinin kopya çekmeye yönelik tutumları. E itim Yönetimi Dergisi. 2; 227- 240.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aykut Emre Bozdoğan

Çağrı Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bozdoğan, A. E., & Öztürk, Ç. (2008). Öğretmen adayları neden kopya çeker?. İlköğretim Online, 7(1), 141-149.
AMA Bozdoğan AE, Öztürk Ç. Öğretmen adayları neden kopya çeker?. İOO. Mart 2008;7(1):141-149.
Chicago Bozdoğan, Aykut Emre, ve Çağrı Öztürk. “Öğretmen Adayları Neden Kopya çeker?”. İlköğretim Online 7, sy. 1 (Mart 2008): 141-49.
EndNote Bozdoğan AE, Öztürk Ç (01 Mart 2008) Öğretmen adayları neden kopya çeker?. İlköğretim Online 7 1 141–149.
IEEE A. E. Bozdoğan ve Ç. Öztürk, “Öğretmen adayları neden kopya çeker?”, İOO, c. 7, sy. 1, ss. 141–149, 2008.
ISNAD Bozdoğan, Aykut Emre - Öztürk, Çağrı. “Öğretmen Adayları Neden Kopya çeker?”. İlköğretim Online 7/1 (Mart 2008), 141-149.
JAMA Bozdoğan AE, Öztürk Ç. Öğretmen adayları neden kopya çeker?. İOO. 2008;7:141–149.
MLA Bozdoğan, Aykut Emre ve Çağrı Öztürk. “Öğretmen Adayları Neden Kopya çeker?”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 1, 2008, ss. 141-9.
Vancouver Bozdoğan AE, Öztürk Ç. Öğretmen adayları neden kopya çeker?. İOO. 2008;7(1):141-9.