Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 150 - 156, 26.06.2008

Öz

Bu çalışma, Mitolojik öyküsüyle ünlenmiş bir mağarona öğrenciler sonra yaklaş sonucunda çizdikleri resimler, nasıl oluşturulduklarını ve resimlerini belirgin özelliklerini incelemeye çalış. Çalışmada çizilir, bilimsel olarak bulgularına göre karşılaştırılır. Tanımlama genel olarak mağara ziyaretini içerir. Kerberus mitolojisini nasıl algıladıklarını okul ve ilgili dersler eğitici. Temas, biçim, renk ve kompozisyon üzerine odaklanılır. Bulgulara göre dersin özetini incelerken, tartışma kısmı resimden geriye ne kaldığını, sınırlı çizim yetenekleri, cinsel farklılıklar, dış etkenleri dikkate alarak mitolojik çizim yaptırmanın doğası üzerine yoğunlaşır.

Kaynakça

  • Dewey, J. (1934/1980). Having an Experience. Art as Experience. New York: Pedigree.
  • Dissanayake, E. (1988) What is art for? Seattle, WA: University of Washington Press.
  • Fox E., Jennifer M. (2005) Classroom Tales : Using Storytelling to Build Emotional, Social and Academic Skills across the Primary Curriculum. London, , GBR: Jessica Kingsley Publishers,
  • Lowenfeld, V., & Brittain, W. L. (1987). Creative and mental growth (8th edition). NY: Macmillan.
  • Rose, G. (2001). Visual methodologies. Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Stokrocki, M. (1997b). Rites of passage for middle school students. Art Education, (3), 48-55.

Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 150 - 156, 26.06.2008

Öz

This study explores what some children in Turkey represented in drawings of mythological cave
visit, how they developed them, and the significance of the drawings. We describe, analyze, and compare
drawings as a whole and with findings from other studies on child artmaking. Description includes cave visit
experience in general, how they perceive the Cerberus mythology, the school context and related lesson.
Analysis focuses on theme, schema, color, and space usage. Conclusions include summary of lesson, discussion
of what was left out of the drawings and alternative explanations which include limited drawing abilities, gender
differences, outside influences, and the essence of mythological drawing and the children's drawings.

Kaynakça

  • Dewey, J. (1934/1980). Having an Experience. Art as Experience. New York: Pedigree.
  • Dissanayake, E. (1988) What is art for? Seattle, WA: University of Washington Press.
  • Fox E., Jennifer M. (2005) Classroom Tales : Using Storytelling to Build Emotional, Social and Academic Skills across the Primary Curriculum. London, , GBR: Jessica Kingsley Publishers,
  • Lowenfeld, V., & Brittain, W. L. (1987). Creative and mental growth (8th edition). NY: Macmillan.
  • Rose, G. (2001). Visual methodologies. Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Stokrocki, M. (1997b). Rites of passage for middle school students. Art Education, (3), 48-55.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Pehlivan

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pehlivan, H. (2008). Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İlköğretim Online, 7(1), 150-156.
AMA Pehlivan H. Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İOO. Mart 2008;7(1):150-156.
Chicago Pehlivan, Hakan. “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”. İlköğretim Online 7, sy. 1 (Mart 2008): 150-56.
EndNote Pehlivan H (01 Mart 2008) Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İlköğretim Online 7 1 150–156.
IEEE H. Pehlivan, “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”, İOO, c. 7, sy. 1, ss. 150–156, 2008.
ISNAD Pehlivan, Hakan. “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”. İlköğretim Online 7/1 (Mart 2008), 150-156.
JAMA Pehlivan H. Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İOO. 2008;7:150–156.
MLA Pehlivan, Hakan. “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 1, 2008, ss. 150-6.
Vancouver Pehlivan H. Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İOO. 2008;7(1):150-6.