BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 200 - 215, 05.01.2015

Öz

The purpose of this study is to determine the opinions of city and county education leaders on the implementation of rotation that will be applied to them by the National Ministry of Education in terms of the benefits and disadvantages for both individuals and institutions. The data were obtained through interviews with education managers who work for Provincial National Education Directorate in Antalya and subject to rotation. Collected data were analysed by using content analysis. Although rotation brings dynamism for individuals and gives opportunity to have new information, it has some disadvantages like emergence of broken families and having difficulties with the new environment. Moreover, while rotation supresses the institutional blindness, adaptation of staff with each other and with new environment takes considerable amount of time. According to the managers, rotation should take place but it should not be done according to the existing provision

Kaynakça

  • Arlı, D. ve Tercan, M. (2013). Eğitim Müfettişlerinin, Eğitim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği Kapsamında Yer Değiştirme Hususunda Yapılan Değişikliklere İlişkin Görüşleri, International Journal Of SocialScience, 6 (5), 15-30.
  • Arslan, E. (2010). Bağımsız Denetimde Rotasyon Karmaşası, Mali Çözüm Dergisi, 99, 201-228.
  • Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. 9. Baskı. Ankara: Hatiboğlu Yayıncılık.
  • Balcı, A. (1995). Örgütsel Gelişme. Ankara: Pegem Yay. No:18.
  • Bauer, T.K. (2004), High performance workplace practices and job satisfaction: Evidence from Europe, RWI Mitteilungen, 54/55(1), 1-29.
  • Campion, M. A. (1994). Career related antecedents & outcomes of jobrotatio, Academy of Journal Management, 37(6), 1518-1542.
  • Canman, D. (1995). Çağdaş Personel Yönetimi. Ankara: TODAİ.
  • Çolak, N. İ. (2005). Kamu Görevlilerinin Naklen Atanma Kriterleri, Atatürk Üniversitesi Erzincan Hukuk Fakültesi Dergisi, 9(1), 127-165.
  • Elma, C., Şener, M. ve Çiftli, S. (8-10 Eylül 2011). Okul Müdürlerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulaması: Müfettiş, Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Dayalı Bir Değerlendirme, 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur.
  • Kayıkçı, K. ve Şarlak, Ş. (2013). İlköğretim Okullarında Denetimin Etkili İşleyişini Zorlaştıran Örgütsel Engeller. İlköğretim Online.12 (2). 461-478.
  • Kayır, S. (2013). Rotasyona Tabi Tutulan İlköğretim Okulu Müdürlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyi Üzerine Bir Araştırma, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 105-123.
  • Lortz, K. M. (1985). An Analysis Of TheRotation Of ElementaryPrincipalsIn Iowa (Professional Growth, Transfer, Systematic, Management Succession),USA: University of Iowa.
  • Memişoğlu, S.P. ve Dilekçi, Ü. (12-13 Ekim 2012). Eğitim Denetmenlerinin Zorunlu YerDeğiştirme Uygulamasına İlişkin Görüşleri, Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği (EYFOR) III. Eğitim Yönetimi Forumu, Nevşehir/Ürgüp.
  • Memişoğlu, S.P.,Çelik, M. ve Sipahioğlu, M. (24-26 Mayıs 2012). İlköğretimOkulu Müdürlerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasına İlişkin Görüşleri, 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Nartgün, Ş.S., Bayraktar, C. ve Akkulak H.B. (24-26 Mayıs 2012). Eğitimcilerin Rotasyon algısı, 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Nural E. ve Çıtak Ş. (24-26 Mayıs 2012). Ordu İlinde Resmi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerileri, 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Ortega, J. (2001). Jobrotation as a learningmechanism, Management Science, 47(10), 1361-1370.
  • Özkalp. E. ve Kırel, Ç. (2005). Örgütsel Davranış. T.C. Anadolu Üniversitesi Eğitim. Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakıf yayın No: 149, ETAM A.Ş, Eskişehir.
  • Preheim, D. D. (1992). Rotation of elementary principals in selected public schools, USA: University of South Dakota.
  • Sabuncuoğlu, Z. V-ve Tüz, M. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Alfa Yayıncılık.
  • Tonbul, Y. ve Sağıroğlu, S. (2012). Okul Müdürlerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasına İlişkin Bir Araştırma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(2), 313-339.
  • Tortop, N. ve Anahtar, M. A. (1976). Personel yönetimi. Ankara: Kalite Matbaası.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim Örgütlerinde Değişimin Engel ve Nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,12(1), 185-202.
  • Uslu, B. (2013). Eğitim Denetmenlerinin Seçimi, Atamaları ve Mali Hakları ile Yetiştirilmelerine İlişkin Sorunların İncelenmesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 191-205.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri, 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R.K. (1984). Case Study Research: DesingandMethods. Beverly Hills, CA: Sage.

İl ve İlçe Eğitim Yöneticilerinin Tabi Oldukları Rotasyon Uygulamasına İlişkin Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 200 - 215, 05.01.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından il ve ilçe eğitim yöneticilerine yapılması planlanan rotasyon uygulamasının bireysel ve kurumsal yararları ile olumsuzlukları hakkında rotasyona tabi tutulan yöneticilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma verileri Antalya ili ve ilçelerinde asaleten görev yapmakta olan ve rotasyona tabi tutulması planlanan yöneticilerden görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler her üç araştırmacı tarafından önce birlikte, daha sonra ayrı ayrı kodlanmış ve temalar ortaya çıkarılmıştır. Rotasyon uygulamasının bireye dinamizm getirmesi, yeni bilgilere sahip olunması gibi bireysel yararlarının yanında parçalanmış ailelerin ortaya çıkması, yeni çevre edinilmesi güçlüğü gibi bireylere sağlayacağı olumsuzluklar yöneticiler tarafından belirtilmiştir. Ayrıca yöneticiler, uygulama ile kurumsal körlüğün önüne geçilebileceği görüşünü ortaya koyarken, değişen kadroların birbirleri ve çevre ile uyumunun zaman alacağı görüşünü savunmuşlardır. Yöneticilere göre rotasyon uygulaması olmalıdır ancak mevcut hükümler çerçevesinde yapılmamalıdır.

Kaynakça

  • Arlı, D. ve Tercan, M. (2013). Eğitim Müfettişlerinin, Eğitim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği Kapsamında Yer Değiştirme Hususunda Yapılan Değişikliklere İlişkin Görüşleri, International Journal Of SocialScience, 6 (5), 15-30.
  • Arslan, E. (2010). Bağımsız Denetimde Rotasyon Karmaşası, Mali Çözüm Dergisi, 99, 201-228.
  • Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. 9. Baskı. Ankara: Hatiboğlu Yayıncılık.
  • Balcı, A. (1995). Örgütsel Gelişme. Ankara: Pegem Yay. No:18.
  • Bauer, T.K. (2004), High performance workplace practices and job satisfaction: Evidence from Europe, RWI Mitteilungen, 54/55(1), 1-29.
  • Campion, M. A. (1994). Career related antecedents & outcomes of jobrotatio, Academy of Journal Management, 37(6), 1518-1542.
  • Canman, D. (1995). Çağdaş Personel Yönetimi. Ankara: TODAİ.
  • Çolak, N. İ. (2005). Kamu Görevlilerinin Naklen Atanma Kriterleri, Atatürk Üniversitesi Erzincan Hukuk Fakültesi Dergisi, 9(1), 127-165.
  • Elma, C., Şener, M. ve Çiftli, S. (8-10 Eylül 2011). Okul Müdürlerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulaması: Müfettiş, Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Dayalı Bir Değerlendirme, 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur.
  • Kayıkçı, K. ve Şarlak, Ş. (2013). İlköğretim Okullarında Denetimin Etkili İşleyişini Zorlaştıran Örgütsel Engeller. İlköğretim Online.12 (2). 461-478.
  • Kayır, S. (2013). Rotasyona Tabi Tutulan İlköğretim Okulu Müdürlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyi Üzerine Bir Araştırma, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 105-123.
  • Lortz, K. M. (1985). An Analysis Of TheRotation Of ElementaryPrincipalsIn Iowa (Professional Growth, Transfer, Systematic, Management Succession),USA: University of Iowa.
  • Memişoğlu, S.P. ve Dilekçi, Ü. (12-13 Ekim 2012). Eğitim Denetmenlerinin Zorunlu YerDeğiştirme Uygulamasına İlişkin Görüşleri, Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği (EYFOR) III. Eğitim Yönetimi Forumu, Nevşehir/Ürgüp.
  • Memişoğlu, S.P.,Çelik, M. ve Sipahioğlu, M. (24-26 Mayıs 2012). İlköğretimOkulu Müdürlerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasına İlişkin Görüşleri, 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Nartgün, Ş.S., Bayraktar, C. ve Akkulak H.B. (24-26 Mayıs 2012). Eğitimcilerin Rotasyon algısı, 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Nural E. ve Çıtak Ş. (24-26 Mayıs 2012). Ordu İlinde Resmi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerileri, 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Ortega, J. (2001). Jobrotation as a learningmechanism, Management Science, 47(10), 1361-1370.
  • Özkalp. E. ve Kırel, Ç. (2005). Örgütsel Davranış. T.C. Anadolu Üniversitesi Eğitim. Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakıf yayın No: 149, ETAM A.Ş, Eskişehir.
  • Preheim, D. D. (1992). Rotation of elementary principals in selected public schools, USA: University of South Dakota.
  • Sabuncuoğlu, Z. V-ve Tüz, M. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Alfa Yayıncılık.
  • Tonbul, Y. ve Sağıroğlu, S. (2012). Okul Müdürlerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasına İlişkin Bir Araştırma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(2), 313-339.
  • Tortop, N. ve Anahtar, M. A. (1976). Personel yönetimi. Ankara: Kalite Matbaası.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim Örgütlerinde Değişimin Engel ve Nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,12(1), 185-202.
  • Uslu, B. (2013). Eğitim Denetmenlerinin Seçimi, Atamaları ve Mali Hakları ile Yetiştirilmelerine İlişkin Sorunların İncelenmesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 191-205.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri, 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R.K. (1984). Case Study Research: DesingandMethods. Beverly Hills, CA: Sage.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Kayıkçı

Tayfun Yörük

İzzet Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayıkçı, K., Yörük, T., & Özdemir, İ. (2015). -. İlköğretim Online, 14(1), 200-215.
AMA Kayıkçı K, Yörük T, Özdemir İ. -. İOO. Ocak 2015;14(1):200-215.
Chicago Kayıkçı, Kemal, Tayfun Yörük, ve İzzet Özdemir. “-”. İlköğretim Online 14, sy. 1 (Ocak 2015): 200-215.
EndNote Kayıkçı K, Yörük T, Özdemir İ (01 Ocak 2015) -. İlköğretim Online 14 1 200–215.
IEEE K. Kayıkçı, T. Yörük, ve İ. Özdemir, “-”, İOO, c. 14, sy. 1, ss. 200–215, 2015.
ISNAD Kayıkçı, Kemal vd. “-”. İlköğretim Online 14/1 (Ocak 2015), 200-215.
JAMA Kayıkçı K, Yörük T, Özdemir İ. -. İOO. 2015;14:200–215.
MLA Kayıkçı, Kemal vd. “-”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 1, 2015, ss. 200-15.
Vancouver Kayıkçı K, Yörük T, Özdemir İ. -. İOO. 2015;14(1):200-15.