BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 4, 1327 - 1340, 06.11.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.13811

Öz

The purpose of this study is to investigate socio-cultural factors that affect first grade students’ success. It is designed as a qualitative study. The study was carried out on 186 first grade students in 6 classes of Bartın Province, Special Provincial Directorate Ağdacı Primary School and Atatürk Primary School. In data collection process, students’ success was identified using observation form given in Turkish Course Book; and a questionnaire was implemented to find out the socio-cultural status of children in the upper and lower success groups. The results of the study revealed that student success differed by families’ monthly income, education of parents, father’s job, pre-school education, having a computer, using computer, daily computer using frequency and daily internet using frequency

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bekman, S., Aksu-Koç, A., ve Erguvanlı-Taylan, E. (2004). Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Bir Erken Müdahale Modeli: Yaz Anaokulu Pilot Uygulaması. Boğaziçi Üniversitesi ve Anne-Çocuk Eğitim Vakfı. 20. 10. 2014 tarihinde http://www.acevailelericinkaynaklar.com/files/gda_yaz_anaokulu_pilot_uygulamasi.pdf adresinden erişildi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (2. Bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Coşkun Keskin, S. ve Daysal Ersoy, D. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sosyo- Kültürel Eğitime Dair Örnek Bir Çalışma: Mimar Sinan. International Online Journal of Educational Sciences, 4 (1), 117-130.
  • Erkan, S., Kırca, A. (2010). Okul Öncesi Eğitiminin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Hazır Bulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106
  • Kavcar, C., Sever, S. ve Oğuzkan, F. (2004). Türkçe Öğretimi. Ankara: Ergin.
  • Özbay, M., Özdemir, B. (2012). Okuduğunu Anlama Sürecinde Çıkarım Yapma Becerisinin İşlevi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 17-28.
  • Yangın, B. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Altı Yaş Çocuklarının Yazmayı Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305.

İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 4, 1327 - 1340, 06.11.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.13811

Öz

Bu araştırmanın amacı, birinci sınıf öğrencilerinin başarılarında etkili olan sosyo-kültürel faktörleri incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olarak planlanmıştır. Araştırma Bartın ili TC. İl Özel İdaresi Ağdacı İlkokulu ve Atatürk İlkokulu’nun 1. sınıflarında öğrenim görmekte olan 6 sınıfta bulunan 186 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aşamasında öğrencilerin başarı durumları Türkçe Ders Kitabında bulunan gözlem formu ile belirlenmiş ve başarı durumlarında göre en üst ve en alt başarı grubunda bulunan öğrencilerin sosyo-kültürel durumları belirlemeye yönelik anket uygulanmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin başarılarının ailelerinin aylık gelir durumuna,  annelerinin ve babalarının eğitim durumuna, babalarının mesleklerine, okul öncesi eğitim durumuna, bilgisayara sahip olma durumlarına, bilgisayar kullanma, günlük bilgisayar kullanma sıklığına, günlük internet kullanma sıklığına göre farklılaştığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bekman, S., Aksu-Koç, A., ve Erguvanlı-Taylan, E. (2004). Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Bir Erken Müdahale Modeli: Yaz Anaokulu Pilot Uygulaması. Boğaziçi Üniversitesi ve Anne-Çocuk Eğitim Vakfı. 20. 10. 2014 tarihinde http://www.acevailelericinkaynaklar.com/files/gda_yaz_anaokulu_pilot_uygulamasi.pdf adresinden erişildi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (2. Bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Coşkun Keskin, S. ve Daysal Ersoy, D. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sosyo- Kültürel Eğitime Dair Örnek Bir Çalışma: Mimar Sinan. International Online Journal of Educational Sciences, 4 (1), 117-130.
  • Erkan, S., Kırca, A. (2010). Okul Öncesi Eğitiminin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Hazır Bulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106
  • Kavcar, C., Sever, S. ve Oğuzkan, F. (2004). Türkçe Öğretimi. Ankara: Ergin.
  • Özbay, M., Özdemir, B. (2012). Okuduğunu Anlama Sürecinde Çıkarım Yapma Becerisinin İşlevi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 17-28.
  • Yangın, B. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Altı Yaş Çocuklarının Yazmayı Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Işık

Emine Akosmanoğlu Bu kişi benim

Abdulhadi Bilir

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Işık, A., Akosmanoğlu, E., & Bilir, A. (2015). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. İlköğretim Online, 14(4), 1327-1340. https://doi.org/10.17051/io.2015.13811
AMA Işık A, Akosmanoğlu E, Bilir A. İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. İOO. Kasım 2015;14(4):1327-1340. doi:10.17051/io.2015.13811
Chicago Işık, Ayşe, Emine Akosmanoğlu, ve Abdulhadi Bilir. “İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler”. İlköğretim Online 14, sy. 4 (Kasım 2015): 1327-40. https://doi.org/10.17051/io.2015.13811.
EndNote Işık A, Akosmanoğlu E, Bilir A (01 Kasım 2015) İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. İlköğretim Online 14 4 1327–1340.
IEEE A. Işık, E. Akosmanoğlu, ve A. Bilir, “İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler”, İOO, c. 14, sy. 4, ss. 1327–1340, 2015, doi: 10.17051/io.2015.13811.
ISNAD Işık, Ayşe vd. “İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler”. İlköğretim Online 14/4 (Kasım 2015), 1327-1340. https://doi.org/10.17051/io.2015.13811.
JAMA Işık A, Akosmanoğlu E, Bilir A. İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. İOO. 2015;14:1327–1340.
MLA Işık, Ayşe vd. “İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 4, 2015, ss. 1327-40, doi:10.17051/io.2015.13811.
Vancouver Işık A, Akosmanoğlu E, Bilir A. İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Başarısını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. İOO. 2015;14(4):1327-40.

Cited By

Hayat Bilgisi Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi
Ayşe Derya IŞIK
https://doi.org/10.29250/sead.475414