Vahyin akılla, bilimin dinle, benliğin
yaratıcıyla, dünyanın ahiretle çeliştiğini düşünen Batı modernitesi en güçlü etkisini kendi yuvası Avrupa’da
gösterdikten kısa bir süre sonra 18. yüzyılda komşu topraklara Afrika ve
Asya’ya dünya görüşünü neşretmiştir. Napolyon’un Mısır işgali kuşkusuz bu
etkinin Arap dünyası sathında kıvılcımı olmuştur. Başta Mısır insanı olmak
üzere tüm Arap dünyası basın ve yayın yoluyla Batı tarzı yaşam tarzı ile
tanışmış ve kendi geleneği aleyhinde olumsuz etkilenmiştir. Bu olumsuz etkiyi
kendi toplumunda gören Menfalûtî, halkına karşı sorumluluk hisleriyle vaaz ve
irşat içerikli edebi eserler ortaya koymuştur. Ancak onun bu eserlerinde çoğu
zaman karamsar bir üslup kullandığı ifade edilmiştir. Hikâyelerinde seçtiği
karakterlerin başlarına gelen acı felaketlerin eserlerine melankolik bir hava
kattığı belirtilmiştir. Bu makale yazarın bu karamsar üslubu benimsemesinin nedenlerinden biri
üzerine duracaktır.
Western
modernity, which considers revelation is in contradiction with reason, science
with religion, selfness with the creator and the world with the afterworld,
shortly after showing its most powerful influence in its homeland Europe,
revealed its world view in Africa and Asia, namely its neighboring lands in the
18th century. Napoleon’s invasion of Egypt has undoubtedly sparked this
influence in the Arab world. The Arab world, particularly Egyptian people, has
been introduced to Western lifestyle through press and publication and has been
negatively affected against its own tradition. Menfalûtî, who sees this
negative effect in his own society, has produced literary works with preaching
and directing sense of responsibility to his people. However, it is stated that
in his works, he often uses a pessimistic style. It is seen that the characters
he selected in his stories gave a melancholic atmosphere to the works because
of the bitter disasters they experienced. This article will focus on one of the
reasons why the author adopts this pessimistic style.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 51 |