The aim of this study is to
determine the professional problems of teachers working in imam-hatip
(religious vocational) high schools. The research is designed according to the
phenomenological approach, one of the qualitative research methods. The study
group consisted of 58 teachers working in Ankara and was determined by maximum
diversity sampling among purposive qualitative research sampling methods. The
data obtained from the interviews analyzed with Miles-Huberman model which is
one of the qualitative data analysis methods. According to the results of the
research, the first five themes that teachers identified as problems were:
“Religious education, teachers, students, school administrators and senior
management problems”. The fact that this study deals with teachers'
professional problems in religious education literature and presents qualified
scientific data on various and many problems experienced in schools emphasizes
the importance of this research. It is hoped that this study, which aims to
attract the attention of policy makers and religious circles regarding the
professional problems encountered in imam-hatip high schools, will close an
important gap in the literature and arouse interest on the subject.
Religious education imam hatip high school teacher problems administrator problems
Bu araştırmanın amacı, imam-hatip
liselerinde çalışan öğretmenlerin mesleki sorunlarının belirlenmesidir.
Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşıma göre
tasarlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı nitel araştırma örneklem yöntemlerinden maksimum
çeşitlilik örneklemesi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu Ankara
ilinin çeşitli imam-hatip liselerinde çalışan 58 öğretmen oluşturmaktadır.
Verilerin toplanması amacıyla bir görüşme formu kullanılmış ve görüşmeler kayıt
altına alınmıştır. Görüşmelerle elde
edilen veriler, içerik analizine tabi tutularak nitel veri analizi
yöntemlerinden olan Miles-Huberman modeli ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre öğretmenlerin sorun olarak belirlediği ilk beş tema: “Din
eğitimi, öğretmen, öğrenci, okul yöneticileri ve üst yönetim kaynaklı sorunlar”
olarak belirlenmiştir. Din eğitimi literatüründe öğretmenlerin mesleki
sorunlarını ele alan çalışma olması ve okullarda yaşanan çeşitli ve çok sayıda
soruna ilişkin nitelikli bilimsel veri sunması, bu araştırmanın önemine vurgu
yapmaktadır. İmam-hatip liselerinde karşılaşılan mesleki sorunlara ilişkin din
eğitimi politika belirleyiciler ile akademik çevrelerin dikkatini çekmeyi
hedefleyen bu araştırmanın, literatürdeki önemli bir boşluğu kapatacağı ve
konuya ilişkin ilgi uyandıracağı umulmaktadır.
Din eğitimi imam hatip lisesi öğretmen sorunları yönetici sorunları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |