Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MATESHIP APPLICATION BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS: KTU CASE

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 345 - 375, 10.12.2019

Öz

The aim of this study is to determine the meaning of anka best
friend  through the studens of Karadeniz
Technical University addition to this main purpose, the effects of variables
such as gender, family types, place of birth, place of residence, classes,
pre-university settings on the assessment were also investigared.

The universe of the research consists of students of Karadeniz Technical
University and the universe consists of 200 university students included in the
research. 58.5% of the students were female and 41.5% were male students. This
research was in the form of a school survey and the data were collected by
“Kanka”/mateship Evaluation Questionnaire and observation method.



It was found that
the students used the sense of blood/mateship in sense of people the person or
groups of people they feel close to themselves. As a result, there was no significant
relationship between the students participating in the research and the factors
affecting the meaning and meaning of blood.

Kaynakça

  • ATASOY, İhsan (2005), Gençlik ve Arkadaşlık, Nesil Yayın. İstanbul ÖZYILMAZ, Ömer (2003), Çocukluk ve Gençlik Çağında İslamî Eğitim ve Psikolojik Temelleri, Pınar Yayın, İstanbul.YEŞİLYAPRAK, Binnur, 21.Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın. Ankara.YAVUZ, Kudret Eren (2004),Ergenlik Döneminde Yaşam Becerileri Eğitimi Program ve Uygulamaları, Ceceli Yay, Ankara.YAVUZ, Kudret Eren (2002), 7-12 Yaş Dönemi Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi, Özel Ceceli Okulları Yay., Ankara.YAVUZER, Haluk (2006), Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi, Ankara.KONGAR, Emre (1979), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Bilgi Yayınevi Yayınları, Ankara.DEMİR, Bekir (2002). Hz. Peygamber ve Çocuk Eğitimi, İnsan Vakfı Yayın. İstanbul.ÇALIK, Temel (2004), Öğretmenlik Mesleğine Bir Giriş, Nobel Akedemik Yayın. Ankara.KONGAR, Emre (1999), Türk Toplum Bilimcileri, Remzi Kitabevi, İstanbul.KÖKNEL, Özcan (1973), Türk Toplumunda Bugünün Gençliği, Bozak Matbaası, İstanbul.KÖKNEL, Özcan (1981), Cumhuriyet Gençliği ve Sorunları, Cem Yayınevi, İstanbul.LÜKÜSLÜ, Demet (2005), “1960'lardan 2000'ler Gençlik Tipleri Maddeci Başarıcı Manager Tipten Yuppie ve Tiki'ye”, Birikim Dergisi, İstanbul, Ağustos, s. 30-36.YÖRÜKOĞLU, Atalay (2003), Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayın, İstanbul ASIMGİL, Sevim (1992), Benim Müslüman Yavrum, Vefa Yay., İstanbul AYDIN, Mehmet Zeki (2007), Ailede Çocuğun Ahlâk Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraKulaksızoğlu, Adnan (1998), Ergenlik Psikolojisi, İstanbul: Remzi KitabeviTemel, Z.F.& Aksoy, A.B. (2001). Ergen ve Gelişimi: Yetişkinliğe İlk Adım. Nobel Yayın, AnkaraYAZICI Erdinç (2001), Üniversite Gençliği 2001, G.Ü. İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara.YAZICI Erdinç (2003), Üniversite Gençliği: Üniversite Gençliğinin Sosyo-Kültürel Profili, G.Ü. İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara.YÖRÜKOĞLU Atalay (1980), Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayınları, TGB Kültür, 3.Baskı. AnkaraKONGAR, Emre (1999), Türk Toplum Bilimcileri, Remzi Kitabevi, İstanbul.BAYHAN (2000), Doğu Batı Düşünce Dergisi Sayı: 63 Toplumsal CinsiyetKÖKNEL, Özcan. (2001). Alkol ve Madde Bağımlılığı Altkültürü. Bağımlılık Dergisi, sayı: 20BAUMAN, Zygmunt (2003), Akışkan Aşk, Versus Kitap, İstanbulTEZCAN Mahmut (1977), Hobi (Hobby) nedir?, Bilim ve Teknik Dergisi, ,No. 111, s. 30-38TEZCAN, Mahmut (1982), Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara.TEZCAN, Mahmut (1997), Gençlik Sosyolojisi ve Antropolojisi Araştırmaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No. 178, Ankara.KILBAŞ, Şukran (2003),  Sınıf Yönetimi, Adana Nobel Kitapevi AnkaraKILBAŞ, Şükran (2004), Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraÖZOĞLU, Süleyman Çetin (1988;), Gençlerin Kişilik Gelişimine Nasıl Yardımcı Olabiliriz?, TED Yayınları, AnkaraKENTEL, Ferhat (2005), Türkiye'de Genç Olmak: Konformizm ya da Siyasetin Yeniden İnşası, Birikim Dergisi, İstanbul, Ağustos, s. 11-17.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARASINDA KANKALIK UYGULAMASI: KTÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 345 - 375, 10.12.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı,
Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri arasında “kanka” kavramının ne anlam ifade
ettiğini tespit etmektir. Bu ana amacın yanında, cinsiyet, aile türleri,
doğdukları yer, yaşadıkları yer, sınıfları, üniversite öncesi ortamları gibi
değişkenlerin değerlendirme üzerindeki etkileri de araştırılmıştır.

Araştırmanın evreni, Karadeniz Teknik Üniversitesi
öğrencileri, evreni ise araştırma kapsamına alınan 200 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır. Öğrencilerin % 58.5’İ kadın, % 41.5’u erkek öğrencilerden
oluşmaktadır. Yaptığım bu araştırma bir okul surveyi (alan taraması) biçiminde
olup, veriler “Kanka” Değerlendirme anketi ve gözlem yöntemi ile toplanmıştır.





Araştırmaya katılan öğrencilerin genel olarak kanka
anlayışının “kendine yakın hissettikleri kişi veya kişi grupları” anlamında kullandıkları
tespit edilmiştir. Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrenciler ile kanka anlamı
ve anlamına etkileyen faktörler arasında manidar bir ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • ATASOY, İhsan (2005), Gençlik ve Arkadaşlık, Nesil Yayın. İstanbul ÖZYILMAZ, Ömer (2003), Çocukluk ve Gençlik Çağında İslamî Eğitim ve Psikolojik Temelleri, Pınar Yayın, İstanbul.YEŞİLYAPRAK, Binnur, 21.Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın. Ankara.YAVUZ, Kudret Eren (2004),Ergenlik Döneminde Yaşam Becerileri Eğitimi Program ve Uygulamaları, Ceceli Yay, Ankara.YAVUZ, Kudret Eren (2002), 7-12 Yaş Dönemi Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi, Özel Ceceli Okulları Yay., Ankara.YAVUZER, Haluk (2006), Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi, Ankara.KONGAR, Emre (1979), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Bilgi Yayınevi Yayınları, Ankara.DEMİR, Bekir (2002). Hz. Peygamber ve Çocuk Eğitimi, İnsan Vakfı Yayın. İstanbul.ÇALIK, Temel (2004), Öğretmenlik Mesleğine Bir Giriş, Nobel Akedemik Yayın. Ankara.KONGAR, Emre (1999), Türk Toplum Bilimcileri, Remzi Kitabevi, İstanbul.KÖKNEL, Özcan (1973), Türk Toplumunda Bugünün Gençliği, Bozak Matbaası, İstanbul.KÖKNEL, Özcan (1981), Cumhuriyet Gençliği ve Sorunları, Cem Yayınevi, İstanbul.LÜKÜSLÜ, Demet (2005), “1960'lardan 2000'ler Gençlik Tipleri Maddeci Başarıcı Manager Tipten Yuppie ve Tiki'ye”, Birikim Dergisi, İstanbul, Ağustos, s. 30-36.YÖRÜKOĞLU, Atalay (2003), Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayın, İstanbul ASIMGİL, Sevim (1992), Benim Müslüman Yavrum, Vefa Yay., İstanbul AYDIN, Mehmet Zeki (2007), Ailede Çocuğun Ahlâk Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraKulaksızoğlu, Adnan (1998), Ergenlik Psikolojisi, İstanbul: Remzi KitabeviTemel, Z.F.& Aksoy, A.B. (2001). Ergen ve Gelişimi: Yetişkinliğe İlk Adım. Nobel Yayın, AnkaraYAZICI Erdinç (2001), Üniversite Gençliği 2001, G.Ü. İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara.YAZICI Erdinç (2003), Üniversite Gençliği: Üniversite Gençliğinin Sosyo-Kültürel Profili, G.Ü. İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara.YÖRÜKOĞLU Atalay (1980), Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayınları, TGB Kültür, 3.Baskı. AnkaraKONGAR, Emre (1999), Türk Toplum Bilimcileri, Remzi Kitabevi, İstanbul.BAYHAN (2000), Doğu Batı Düşünce Dergisi Sayı: 63 Toplumsal CinsiyetKÖKNEL, Özcan. (2001). Alkol ve Madde Bağımlılığı Altkültürü. Bağımlılık Dergisi, sayı: 20BAUMAN, Zygmunt (2003), Akışkan Aşk, Versus Kitap, İstanbulTEZCAN Mahmut (1977), Hobi (Hobby) nedir?, Bilim ve Teknik Dergisi, ,No. 111, s. 30-38TEZCAN, Mahmut (1982), Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara.TEZCAN, Mahmut (1997), Gençlik Sosyolojisi ve Antropolojisi Araştırmaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No. 178, Ankara.KILBAŞ, Şukran (2003),  Sınıf Yönetimi, Adana Nobel Kitapevi AnkaraKILBAŞ, Şükran (2004), Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraÖZOĞLU, Süleyman Çetin (1988;), Gençlerin Kişilik Gelişimine Nasıl Yardımcı Olabiliriz?, TED Yayınları, AnkaraKENTEL, Ferhat (2005), Türkiye'de Genç Olmak: Konformizm ya da Siyasetin Yeniden İnşası, Birikim Dergisi, İstanbul, Ağustos, s. 11-17.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Şener 0000-0002-3741-9046

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2019
Kabul Tarihi 8 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Şener, Z. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARASINDA KANKALIK UYGULAMASI: KTÜ ÖRNEĞİ. İmgelem, 3(5), 345-375.

cc-by-nc_1.png

This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Please click here to contact the publisher.