Bu çalışmanın amacı postmodern tüketim alışkanlıklarının güzellik algısına etkisini belirlemektir. Çalışma nicel araştırma türü olan genel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubu Türkiye’de ikamet eden 18 yaş üstü 409 bireyden oluşmaktadır. 2022 yılı Temmuz-Aralık ayları arasında online ortamda toplanan veriler Google Formlar aracılığı ile elde edilmiştir. 4 bölümden oluşan anket formunun 21 sorusu medya kullanımı ve gündelik yaşam alışkanlıklarını ölçmeye, 7 tanesi ise demografik bilgilere yönelik tanılayıcı sorulardan oluşmaktadır. 11 soruluk kişisel güzellik algısı ile 22 soruluk ideal güzellik algısını ölçmek için hazırlanan sorular 5’li likert ölçeği kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada kullanılan ideal güzellik algısı ölçeğine göre en yüksek ortalama puana sahip ifadelerin “Spor ve diyet yapan sağlıklı beslenen kadınları daha güzel ve çekici buluyorum” ve “Güzel dişlere sahip kadınları ve erkekleri daha güzel ve çekici buluyorum” olduğu tespit edilmiştir. En düşük ortalama puana sahip ifadeler ise “Dövmeli erkekleri daha yakışıklı ve çekicidir” ve “Dolgun dudaklı kadınları daha güzel buluyorum” olarak tespit edilmiştir. Kişisel güzellik algısı ölçeğine ait ifadeler değerlendirildiğinde ise en yüksek ortalama puana sahip ifadelerin “Gözlerimi- kaşlarımı beğeniyorum” ile “Dudaklarımı beğeniyorum” olduğu görülürken, “Cildimi beğeniyorum” ve “Kilomdan memnunum” ifadelerinin en düşük ortalama puana sahip ifadeler olduğu tespit edilmiştir.
Tüketim Postmodern Tüketim Postmodern Tüketici Güzellik Algısı.
The aim of this study is to determine the effect of postmodern consumption habits on the perception of beauty. The study was carried out according to the general survey model, which is a type of quantitative research. The sample group of the study consists of 409 individuals over the age of 18 residing in Turkey. The data collected online between July and December 2022 were obtained through Google Forms. 21 questions of the questionnaire, which consists of 4 parts, are about measuring media use and daily life habits, and 7 of them are diagnostic questions about demographic information. The questions prepared to measure the perception of personal beauty with 11 questions and the perception of ideal beauty with 22 questions were created using a 5-point Likert scale. According to the ideal beauty perception scale used in the research, it was determined that the expressions with the highest average score were “I find women who do sports and diet and eat healthy more beautiful and attractive” and “I find women and men with beautiful teeth more beautiful and attractive”. The expressions with the lowest average score are; It has been determined that "men with tattoos are more handsome and attractive" and "I find women with full lips more beautiful". When the expressions of the personal beauty perception scale are evaluated; It was determined that the expressions with the highest average score were “I like my eyes and eyebrows” and “I like my lips”, while the expressions “I like my skin” and “I am satisfied with my weight” have the lowest average scores.
Consumption Postmodern Consumption Postmodern Consumer Perception of Beauty.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |