BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION KURSIYERNET DISTANCE EDUCATION PLATFORM IN TERMS OF LIFELONG LEARNING

Yıl 2015, Sayı: 4, 408 - 418, 01.06.2015

Öz

The purpose of this research is to examine KursiyerNet distance education Platform in terms of lifelong learning. Content analysis method is used in this research. The sample of the research are computer programs located in KursiyerNET distance education platform. Data were collected on April 4, 2015. Referring to the five experts’ opinions, programs and course topics are classified as basic, intermediate, and advanced levels. According to the research, this result is achieved: There are 27 computer programs in the context of KursiyerNet distance learning platform. 2 of programs are basic level, 21 of them are intermediate level, and 4 of them are advanced level. There are 595 video lectures belongs to these programs. 133 of them are basic, 401 of them are intermediate level, and 61of them are advanced level. There are the most intermediate level programs. Course subjects the most publicized belongs to the intermediate level computer programs.

Kaynakça

  • Akbaş, Oktay ve Özdemir, Soner M. (2002). “Avrupa Birliğinde Yaşam Boyu Öğrenme”. Milli Eğitim Dergisi, 155-156 (Yaz-Güz). [http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/155-156/akbas.htm] 16/05/2015 tarihinde indirildi.
  • Banar, K.,Fırat, M., (2015). Açık ve uzaktan eğitim: Türkiye ölçeği, Yeğitek (Sayı 12), 18
  • Budak, Y. (2009). Yaşamboyu Öğrenme ve İlköğretim Programlarının Hedeflemesi Gereken İnsan Tipi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 29, (Sayı 3), 693 – 708
  • Çiftçi, A., (2015). Örgün eğitim öğretim ile yaygın eğitim öğretim ikilemi üzerine: Türkiye ölçeği, Yeğitek (Sayı 12), 22-24.
  • Çiltaş, A., Sözbilir, M., Güler, G. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin altı evresi Yeğitek (Sayı 12), 25.
  • Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken  özellikler  ve   standartlar.  Bilgi  Dünyası,  5(2),  259-­‐271.
  • Fidan, N. Erden, M. (1991). (2). Ankara: Repa Yayınevi.
  • Göçmen, A. (2003). Yeniden öğrenme (1.Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Güneş, F. (2014) Eğitim yaklaşımları. (Ed. F.Güneş). Eğitim Bilimine Giriş (2. Basım). 4-21. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahraman, A. D., (2011). Uzaktan Eğitim ve Grafik Tasarımı, (Kursiyernet.gov.tr). International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, http://web.firat.edu.tr/icits2011/papers/27763.pdf
  • Kaya , Z. (2002). Uzaktan eğitim (1.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H. ve Bağırsakçı, B. (2004). Uzaktan Eğitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin WebTabanlı Sunumunun Hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (3), 165- 167.
  • Şahin, M. C. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim 2005, 02-04.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim, (1.Basım). Ankara:Nobel Yayıncılık-İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4.Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yalın, H. İ. , (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (21. Baskı). Ankara:  Nobel   Yayın  Dağıtım.
  • Yelkin, C. ve Demirel, M.(2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (1), 108-120.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • http://www.tojet.net/articles/v3i3/3320.pdf 17/05/2015 tarihinde indirildi.
  • http://www.ulakbim.gov.tr/ulaknet/calistay/11/Uzaktan.EgitimMuhammet.Arslan.pdf adresinden 31/05/2015 tarihinde indirildi.
  • http://kursiyernet.meb.gov.tr/ adresinden 04/04/2015 tarihinde indirildi.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr adresinden Milli Eğitim Temel Kanunu, 7 / 05/ 2015 tarihinde indirildi.
  • https://virtualschooling.wordpress.com/2012/09/18/k-12-online-learning-and-aect-2012/K-12 Online Learning And AECT 2012 08/06/2015 tarihinde indirildi.

KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 408 - 418, 01.06.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, KursiyerNet Uzaktan Eğitim Platformunun yaşam boyu öğrenme açısından incelemektir. Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kursiyer Net uzakta eğitim platformu içeriğinde yer alan bilgisayar programları oluşturmaktadır. Araştırma verileri 04 Nisan 2015 tarihinde toplanmıştır. Beş uzman görüşüne başvurularak, programlar ve ders konuları temel, orta ve ileri düzey olarak sınıflandırılmıştır. Araştırmaya ilişkin şu sonuçlara ulaşılmıştır: Kursiyer Net uzaktan eğitim Platformunun içeriğinde 27 tane bilgisayar programı vardır. Programlardan 2 tanesi temel düzey, 21 tanesi orta düzey, 4 tanesi ileri düzeydir. Bu programlara ait 595 tane ders anlatım videosu bulunmaktadır. Bunların 133 tanesi temel düzey, 401 tanesi orta düzey, 61 tanesi ileri düzeydir. En fazla orta düzeyde programlar vardır. İzlenme oranı en fazla olan orta düzey bilgisayar programlarına ait ders konularıdır.

Kaynakça

  • Akbaş, Oktay ve Özdemir, Soner M. (2002). “Avrupa Birliğinde Yaşam Boyu Öğrenme”. Milli Eğitim Dergisi, 155-156 (Yaz-Güz). [http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/155-156/akbas.htm] 16/05/2015 tarihinde indirildi.
  • Banar, K.,Fırat, M., (2015). Açık ve uzaktan eğitim: Türkiye ölçeği, Yeğitek (Sayı 12), 18
  • Budak, Y. (2009). Yaşamboyu Öğrenme ve İlköğretim Programlarının Hedeflemesi Gereken İnsan Tipi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 29, (Sayı 3), 693 – 708
  • Çiftçi, A., (2015). Örgün eğitim öğretim ile yaygın eğitim öğretim ikilemi üzerine: Türkiye ölçeği, Yeğitek (Sayı 12), 22-24.
  • Çiltaş, A., Sözbilir, M., Güler, G. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin altı evresi Yeğitek (Sayı 12), 25.
  • Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması gereken  özellikler  ve   standartlar.  Bilgi  Dünyası,  5(2),  259-­‐271.
  • Fidan, N. Erden, M. (1991). (2). Ankara: Repa Yayınevi.
  • Göçmen, A. (2003). Yeniden öğrenme (1.Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Güneş, F. (2014) Eğitim yaklaşımları. (Ed. F.Güneş). Eğitim Bilimine Giriş (2. Basım). 4-21. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahraman, A. D., (2011). Uzaktan Eğitim ve Grafik Tasarımı, (Kursiyernet.gov.tr). International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, http://web.firat.edu.tr/icits2011/papers/27763.pdf
  • Kaya , Z. (2002). Uzaktan eğitim (1.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H. ve Bağırsakçı, B. (2004). Uzaktan Eğitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin WebTabanlı Sunumunun Hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (3), 165- 167.
  • Şahin, M. C. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim 2005, 02-04.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim, (1.Basım). Ankara:Nobel Yayıncılık-İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4.Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yalın, H. İ. , (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (21. Baskı). Ankara:  Nobel   Yayın  Dağıtım.
  • Yelkin, C. ve Demirel, M.(2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (1), 108-120.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • http://www.tojet.net/articles/v3i3/3320.pdf 17/05/2015 tarihinde indirildi.
  • http://www.ulakbim.gov.tr/ulaknet/calistay/11/Uzaktan.EgitimMuhammet.Arslan.pdf adresinden 31/05/2015 tarihinde indirildi.
  • http://kursiyernet.meb.gov.tr/ adresinden 04/04/2015 tarihinde indirildi.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr adresinden Milli Eğitim Temel Kanunu, 7 / 05/ 2015 tarihinde indirildi.
  • https://virtualschooling.wordpress.com/2012/09/18/k-12-online-learning-and-aect-2012/K-12 Online Learning And AECT 2012 08/06/2015 tarihinde indirildi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95BC43VG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sami Tokgöz Bu kişi benim

Ayşe Derya Işık

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tokgöz, S., & Işık, A. D. (2015). KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 408-418.
AMA Tokgöz S, Işık AD. KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):408-418.
Chicago Tokgöz, Sami, ve Ayşe Derya Işık. “KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 408-18.
EndNote Tokgöz S, Işık AD (01 Haziran 2015) KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 408–418.
IEEE S. Tokgöz ve A. D. Işık, “KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 408–418, Haziran 2015.
ISNAD Tokgöz, Sami - Işık, Ayşe Derya. “KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 408-418.
JAMA Tokgöz S, Işık AD. KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ. INES Journal. 2015;:408–418.
MLA Tokgöz, Sami ve Ayşe Derya Işık. “KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 408-1.
Vancouver Tokgöz S, Işık AD. KURSİYERNET UZAKTAN EĞİTİM PLATFORMUNUN YAŞAM BOYU ÖĞRENME AÇISINDA İNCELENMESİ. INES Journal. 2015(4):408-1.