BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF COMPUTER-BASED 5E LEARNING MODEL ON ACADEMIC ACHIEVEMENT

Yıl 2016, Sayı: 6, 239 - 255, 01.02.2016

Öz

This study examines the effects of computer-based 5E learning model according to constructivist approach on the students’ achievement on the Science and Technology class, Light unit. In addition the study aims to determine participants’ thoughts about the application of the study. In the study, a special case method was carried out, which quasi-experimental research design including control group with pre-test and post-test was applied in it, and the data was gathered by the academic success test and semi structured interview forms. The traditional lessons were executed in the control group, and the lesson plans prepared according to computer-based 5E learning model were applied to the experimental group. The lessons for experimental group were executed by benefiting from the sources like MEB Vitamin, Fen Okulu, Phet etc. The study group is comprised of fifty-six 7th grade students from 2 different branches of 23 Nisan Secondary School, located in Gaziantep. The implementation was executed for 4 weeks in the second term of 2012-2013 academic year. The results obtained in this study reveals that computer-assisted constructivist approach is more effective in improving students’ achievement compared to traditional learning method. As for qualitative data analysis results indicate that participated students have favourable opinions about computer -assisted teaching in general.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı Ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105–109.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Öz-Yeterlilik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10.
  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). Yapılandırmacı Kuramda Öğretmenin Rolleri. İlköğretim- Online, 4(2): 55-64.
  • Akpınar, E. (2006). Fen Öğretiminde Soyut Kavramların Yapılandırılmasında Bilgisayar Desteği: Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Akpınar, E., Ergin, Ö. (2007). İki Yerleşik Öğrenme Modeli ve Fen Öğretimi. İlköğretim- online, 6(3): 390-396.
  • Avcı, Ü., Sert, G., Özdinç, F. ve Tüzün, H. (2009). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Bilişim Teknolojileri Dersindeki Kullanım Etkileri. 9th International Education Technology Conference- IETC, 64-69.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Bakar, A. ve Kocaman Karoğlu, A. (2008). İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Derslerinde BDE Uygulamalarından Yararlanma Durumlarının İncelenmesi. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 550-556,.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen Ve Öğreten İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul, Ceren Yayın Dağıtım.
  • Bayram, H., Patlı, H. ve Savcı, H. (1998). Fen Öğretiminde Öğrenme Halkası Modeli. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 10: 31-40.
  • Benli, E., Kayabaşı, Y., Sarıkaya, M. (2012). İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Fen Ve Teknoloji Işık Ünitesinde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Başarısına, Kalıcılığa Ve Fene Karşı Tutumlarına Etkisi. GEFAD/ GUJGEF 32(3): 733-760.
  • Bilgin, İ., Ay, C. ve Coşkun, H.(2013). 5E Öğrenme Modelinin İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Madde Konusundaki Başarılarına Etkisinin Ve Model Hakkındaki Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4): 1449-1470.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Çelik, H., Sarı, U., & Harwanto, U. N. (2015). Developing and Evaluating Physics Teaching Material Principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education (formerly CAL-laborate International), 23(4), 40-50. Environment: Archimedes’
  • Çelik, H., Özbek, G. & Kartal T. (2013). The Effect of the Computer-Aided 7e Teaching Model on Students' Science Process Skills. Mediterranean Journal of Educational Research, 14a, 926-932.
  • Çepni, S. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen Ve Teknoloji Öğretimi. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Ankara, Pegem Akademi.
  • Çetin, O., Günay, Y. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacılık Kuramının Öğrencilerin Başarılarına ve Bilgiyi Yapılandırmalarına Olan Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32 sayı 146.
  • Demirci, N. (2003. Bilgisayarla Etkili Öğretme Stratejileri Ve Fizik Öğretimi. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Demircioğlu, H., Geban, Ö. (1996). Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim Ve Geleneksel Problem Çözme Etkinliklerinin Ders Başarısı Bakımından Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12: 183-185.
  • Demirer, A. (2006). İlköğretim İkinci Kademede Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkilerine İlişkin Bir Araştırma Şahit Namık Tümer İlköğretim Okulu Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Hançer, A. H. ve Yalçın, N. (2009). Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğretimin Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1): 75-88.
  • İstanbuloğlu, B. (2014). Bilgisayar Destekli 5E Öğrenme Halkası Modelinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Kaplan, D. (2007). ‘Maddedeki Değişim ve Enerji’ Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemiyle Giderilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Karademir, E. (2009). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersi Elektrik Ünitesindeki Akademik Başarı Düzeylerine, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karaduman, B. (2008). İlköğretim 6.Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ Ünitesinin Öğretiminde, Bilgisayar Destekli Ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin, Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kenan, O., Özmen, H. (2013). Addie Tasarım Modeli Ve 5E Öğretim Modeline Göre Bilgisayar Destekli Öğretim(BDÖ) Materyali Tasarımı. 7.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu 7th ICITS.
  • Köse, S., Akkuş, G. (2013). Klasik Kavram Haritaları İle Bilgisayar Destekli Kavram Haritaları Kullanımın 6.Sınıf Öğrenci Başarısına Etkilerinin Karşılaştırılması: Dolaşım Sistemi. 7.Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Özet Kitapçığı ( 7th ICITS), 155-156.
  • Küçükahmet, L. (1980). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, Alkım Yayıncılık.
  • Oğuzkan, F. (1989). Orta Dereceli Okullarda Öğretim: Amaç, İlke, Yöntem ve Teknikler. Ankara, Emel Matbaacılık Sanayi.
  • Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. TOJET, 3 (1), 100-111.
  • Pektaş, H., Çelik, H., Katrancı, M., ve Köse, S. (2009). 5.Sınıflarda Ses Ve Işık Ünitesinin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:17, No:2.
  • Rıza, E.T. (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. İzmir, Anadolu Matbaası.
  • Salgut, B. (2007). İlköğretim 5.Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Işık Ve Ses Ünitesinde İnternetin De Kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şenel, H.C. ve Seferoğlu, S. (2009). Eğitimde Ağ Günlüğü Uygulamaları: İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersinden Örnekler. 9th International Education Technology Conference (IETC), 142-148.
  • Tağ, M.S. (2012). Atomun Yapısı Konusunu Öğrenmede Klasik Yöntemler ile Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Turgut, M.F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara, Saydam Matbaacılık.
  • Ulukök, Ş. (2012). Bilgisayar Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğretmen Adaylarının Üst Düzey Düşünme Becerilerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Ulukök, Ş., Çelik, H. ve Sarı, U. (2013). Basit Elektrik Devreleriyle İlgili Bilgisayar Destekli Uygulamaların Deneysel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Uzunkoca, F. (2012). İlköğretim 7.sınıflarda Ekosistem konusunun Öğretiminde Geleneksel ve Bilgisayar Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısına Etkisinin
  • Yavru, Ü. ve Gürdal, A. (1998). İlköğretim 4 Ve 5.Sınıflarda Laboratuvar Deneylerinin Öğrencilerin Mekanik Konusundaki Başarısına Ve Kavramları Kazanmasına Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 10, 327-338.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H.C., Erbil, E. (2003). Fen Bilgisi Derslerinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Dersin Hedeflerine Ulaşma Düzeyine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,24 : 152-158.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede Teknoloji Eğitimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1): 155-167.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2016, Sayı: 6, 239 - 255, 01.02.2016

Öz

Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji dersi Işık ünitesinde, yapılandırmacı yaklaşıma göre bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi incelenmiş ve öğrencilerin uygulamaya ilişkin düşünceleri belirlenmiştir. Ön test–son test kontrol gruplu yarı deneysel model biçiminde desenlenmiş araştırmada akademik başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla veriler toplanmıştır. Kontrol grubunda geleneksel yöntemle dersler yürütülürken deney grubunda 5E öğrenme halkasına göre hazırlanmış ders planı ile anlatılmıştır. Uygulama süresince deney grubu derslerinde MEB Vitamin, Fen Okulu, Phet gibi kaynakların animasyonlarından faydalanılarak ders anlatılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep İli 23 Nisan Orta Okulunun iki farklı şubesinde 2012-2013 öğretim yılının II. yarıyılında dört hafa süreyle gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizi sonucunda bilgisayar destekli yapılandırmacı yaklaşımın, geleneksel öğrenme yöntemine göre öğrencilerin başarısını arttırmada daha etkili olduğu görülmüştür. Nitel verilerin analiz sonuçları ise genel olarak öğrencilerin bilgisayar destekli öğretime ilişkin olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı Ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105–109.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Öz-Yeterlilik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10.
  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). Yapılandırmacı Kuramda Öğretmenin Rolleri. İlköğretim- Online, 4(2): 55-64.
  • Akpınar, E. (2006). Fen Öğretiminde Soyut Kavramların Yapılandırılmasında Bilgisayar Desteği: Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Akpınar, E., Ergin, Ö. (2007). İki Yerleşik Öğrenme Modeli ve Fen Öğretimi. İlköğretim- online, 6(3): 390-396.
  • Avcı, Ü., Sert, G., Özdinç, F. ve Tüzün, H. (2009). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Bilişim Teknolojileri Dersindeki Kullanım Etkileri. 9th International Education Technology Conference- IETC, 64-69.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Bakar, A. ve Kocaman Karoğlu, A. (2008). İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Derslerinde BDE Uygulamalarından Yararlanma Durumlarının İncelenmesi. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 550-556,.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen Ve Öğreten İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul, Ceren Yayın Dağıtım.
  • Bayram, H., Patlı, H. ve Savcı, H. (1998). Fen Öğretiminde Öğrenme Halkası Modeli. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 10: 31-40.
  • Benli, E., Kayabaşı, Y., Sarıkaya, M. (2012). İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Fen Ve Teknoloji Işık Ünitesinde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Başarısına, Kalıcılığa Ve Fene Karşı Tutumlarına Etkisi. GEFAD/ GUJGEF 32(3): 733-760.
  • Bilgin, İ., Ay, C. ve Coşkun, H.(2013). 5E Öğrenme Modelinin İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Madde Konusundaki Başarılarına Etkisinin Ve Model Hakkındaki Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4): 1449-1470.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Çelik, H., Sarı, U., & Harwanto, U. N. (2015). Developing and Evaluating Physics Teaching Material Principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education (formerly CAL-laborate International), 23(4), 40-50. Environment: Archimedes’
  • Çelik, H., Özbek, G. & Kartal T. (2013). The Effect of the Computer-Aided 7e Teaching Model on Students' Science Process Skills. Mediterranean Journal of Educational Research, 14a, 926-932.
  • Çepni, S. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen Ve Teknoloji Öğretimi. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Ankara, Pegem Akademi.
  • Çetin, O., Günay, Y. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacılık Kuramının Öğrencilerin Başarılarına ve Bilgiyi Yapılandırmalarına Olan Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32 sayı 146.
  • Demirci, N. (2003. Bilgisayarla Etkili Öğretme Stratejileri Ve Fizik Öğretimi. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Demircioğlu, H., Geban, Ö. (1996). Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim Ve Geleneksel Problem Çözme Etkinliklerinin Ders Başarısı Bakımından Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12: 183-185.
  • Demirer, A. (2006). İlköğretim İkinci Kademede Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkilerine İlişkin Bir Araştırma Şahit Namık Tümer İlköğretim Okulu Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Hançer, A. H. ve Yalçın, N. (2009). Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğretimin Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1): 75-88.
  • İstanbuloğlu, B. (2014). Bilgisayar Destekli 5E Öğrenme Halkası Modelinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Kaplan, D. (2007). ‘Maddedeki Değişim ve Enerji’ Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemiyle Giderilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Karademir, E. (2009). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersi Elektrik Ünitesindeki Akademik Başarı Düzeylerine, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karaduman, B. (2008). İlköğretim 6.Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ Ünitesinin Öğretiminde, Bilgisayar Destekli Ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin, Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kenan, O., Özmen, H. (2013). Addie Tasarım Modeli Ve 5E Öğretim Modeline Göre Bilgisayar Destekli Öğretim(BDÖ) Materyali Tasarımı. 7.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu 7th ICITS.
  • Köse, S., Akkuş, G. (2013). Klasik Kavram Haritaları İle Bilgisayar Destekli Kavram Haritaları Kullanımın 6.Sınıf Öğrenci Başarısına Etkilerinin Karşılaştırılması: Dolaşım Sistemi. 7.Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Özet Kitapçığı ( 7th ICITS), 155-156.
  • Küçükahmet, L. (1980). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, Alkım Yayıncılık.
  • Oğuzkan, F. (1989). Orta Dereceli Okullarda Öğretim: Amaç, İlke, Yöntem ve Teknikler. Ankara, Emel Matbaacılık Sanayi.
  • Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. TOJET, 3 (1), 100-111.
  • Pektaş, H., Çelik, H., Katrancı, M., ve Köse, S. (2009). 5.Sınıflarda Ses Ve Işık Ünitesinin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:17, No:2.
  • Rıza, E.T. (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. İzmir, Anadolu Matbaası.
  • Salgut, B. (2007). İlköğretim 5.Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Işık Ve Ses Ünitesinde İnternetin De Kullanıldığı Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şenel, H.C. ve Seferoğlu, S. (2009). Eğitimde Ağ Günlüğü Uygulamaları: İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersinden Örnekler. 9th International Education Technology Conference (IETC), 142-148.
  • Tağ, M.S. (2012). Atomun Yapısı Konusunu Öğrenmede Klasik Yöntemler ile Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Turgut, M.F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara, Saydam Matbaacılık.
  • Ulukök, Ş. (2012). Bilgisayar Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğretmen Adaylarının Üst Düzey Düşünme Becerilerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Ulukök, Ş., Çelik, H. ve Sarı, U. (2013). Basit Elektrik Devreleriyle İlgili Bilgisayar Destekli Uygulamaların Deneysel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Uzunkoca, F. (2012). İlköğretim 7.sınıflarda Ekosistem konusunun Öğretiminde Geleneksel ve Bilgisayar Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısına Etkisinin
  • Yavru, Ü. ve Gürdal, A. (1998). İlköğretim 4 Ve 5.Sınıflarda Laboratuvar Deneylerinin Öğrencilerin Mekanik Konusundaki Başarısına Ve Kavramları Kazanmasına Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 10, 327-338.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H.C., Erbil, E. (2003). Fen Bilgisi Derslerinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Dersin Hedeflerine Ulaşma Düzeyine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,24 : 152-158.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede Teknoloji Eğitimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1): 155-167.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87DA34CU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Talip Kırındı Bu kişi benim

Bahar İstanbuloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Kırındı, T., & İstanbuloğlu, B. (2016). BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(6), 239-255.
AMA Kırındı T, İstanbuloğlu B. BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. INES Journal. Şubat 2016;(6):239-255.
Chicago Kırındı, Talip, ve Bahar İstanbuloğlu. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6 (Şubat 2016): 239-55.
EndNote Kırındı T, İstanbuloğlu B (01 Şubat 2016) BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 239–255.
IEEE T. Kırındı ve B. İstanbuloğlu, “BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”, INES Journal, sy. 6, ss. 239–255, Şubat 2016.
ISNAD Kırındı, Talip - İstanbuloğlu, Bahar. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 (Şubat 2016), 239-255.
JAMA Kırındı T, İstanbuloğlu B. BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. INES Journal. 2016;:239–255.
MLA Kırındı, Talip ve Bahar İstanbuloğlu. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6, 2016, ss. 239-55.
Vancouver Kırındı T, İstanbuloğlu B. BİLGİSAYAR DESTEKLİ 5E ÖĞRETİM MODELİNİN IŞIK KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. INES Journal. 2016(6):239-55.