BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSING ANGER MANAGEMENT TENDENCIES OF CLASS TEACHER CANDIDATES

Yıl 2016, Sayı: 7, 82 - 90, 01.04.2016

Öz

Anger is a natural emotion resulting from frustration or fear. It can negatively affect life when considering their results. The study aims to reveal anger management tendencies and anger management styles class teacher candidates. The study comprises 41 4th grade students studying at DPU faculty of education class teacher department in 2015-2016 education years. According to the study results, 58,5% of the participants prefer to stay silent when they are angry and they think that they get angry when the rules are ignored and 92,7 % of the participants think that teachers should get anger management education. Teacher candidates are advised, relying on the study results, to follow the publications related to anger management, to do anger management exercise with samples, to find ways to express their ideas without getting angry and to form ways to fight anger

Kaynakça

  • Akpınar, B, (2013). Öğretmen Adaylarının Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Analizi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 229-241.
  • Apaydın, Ç, ve Manolova, O, (2015). Sınıf İçinde Uygulanan İnformal Cezaların Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 105-122.
  • Argon, T, (2015). Öğretmenlerin Sahip Oldukları Duygu Durumlarını Okul Yöneticilerinin Dikkate Alıp Almamalarına İlişkin Görüşleri, AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 377- 404.
  • Babaoğlan, E, (2008). Aday Öğretmenlerde Öfke, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30-36. http://efd.mehmetakif.edu.tr/arsiv/02012008dergi/dosyalar/30- 36.pdf
  • Balay, R, ve Sağlam, M, (2008). Sınıf İçi Olumsuz Davranışlara İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yyü Eğitim Fakültesi Dergisi 5(2), 1-24.
  • Baltacı, Ş, H, ve Demir, K, (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zekaları Ve Öfke İfade Tarzları, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2413-2428.
  • Can, Ö, H, Akmeşe, B, S, ve Durmuş, B, (2015). Sınıf Öğretmenlerinde Premenstruel Sendrom Görülme Durumu İle Sürekli Öfke Ve Öfke Tarzları Arasındaki İlişki, E Journal Of New World Sciences Academy, 10(1), 1-13.
  • Çankaya, H, İ, ve Arabacı, B, İ, (2010). Algılanan Okul Güvenliğinin Öğretmen Adaylarının Öfke Düzeylerine Etkisi, İlköğretim Online, 9(3), 875-883.
  • Çelikkaleli, Ö, ve İnandı, Y, (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Disiplin Anlayışı Ve Kişilerarası İlişkiye Yönelik Yetkinlik İnancının İncelenmesi, Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 2(2), 15-28. Https://Pegem.Net/Dosyalar/Dokuman/135139-2012072410114- 2.Pdf
  • Gültekin F, (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Öfke Ve Saldırganlık Düzeylerinin Azaltılması, Hü Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 180-191.
  • Şahin, H, (2005). Öfke Denetimi Eğitiminin Çocuklarda Gözlenen Saldırgan Davranışlar Üzerindeki Etkisi, Türk Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 3(26), 47-60.
  • Öz, S, ve Aysan F, (2012). Öfke Yönetimi Eğitiminin Okul Psikolojik Danışmanlarının Öfkeyle Başa Çıkma Ve Güvengenlik Becerilerine Etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6), 52-69.
  • Ören, N, ve Türkoğlu, H, (2011). Öğretmen Adaylarının Sürekli Öfke Ve Öfke İfade Tarzlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 7(1), 160- 170.
  • Temel, V, Akpınar, S, Birol, Ş, S, Nas, K, ve Akpınar, Ö, (2015). Öğretmenlerin Bazı Değişkenler Açısından Öfke Düzeylerinin Ve Tarzlarının Belirlenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 613-620.
  • Yaman, E, ve Türker, S, (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Çatışma Yönetim Stratejileri Ve Öfke İfade Düzeyleri Arasındaki İlişki, Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-12.
  • Yıldırım, A, ve Şimşek, H, (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7.Baskı). Seçkin yayınları, Ankara.
  • Yöndem, D, Z, ve Bıçak, B, (2008). Öğretmen Adaylarının Öfke Düzeyi Ve Öfke Tarzları, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-15.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 7, 82 - 90, 01.04.2016

Öz

Öfke, engellenme veya korku karşısında ortaya çıkan doğal bir duygudur. Ancak sonuçları itibari ile yaşamı olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Araştırma, öğretmen adaylarının kendi öfke eğilimlerini ve öfke kontrol biçimlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma, 2015-16 öğretim yılında DPÜ eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 4. Sınıf öğrencilerinden 41 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; adayların %58,5’i öfkelendiğinde sessiz kalmayı tercih etmekte, en çok kurallara uyulmadığında öfkeleneceğini düşünmekte ve %92,7’si öğretmenlerin öfke kontrol eğitimi alması gerektiğini düşünmektedir. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak; öğretmen adaylarının öfke yönetimi ile ilgili yayınları takip etmeleri, örnek olaylarla öfke kontrolünü sağlama egzersizleri yapmaları, kendi fikir ve düşüncelerini öfkelenmeden söyleyebilmenin yollarını bulmaları, öfke ile mücadele yollarını oluşturmalarını sağlamaları önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, B, (2013). Öğretmen Adaylarının Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Analizi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 229-241.
  • Apaydın, Ç, ve Manolova, O, (2015). Sınıf İçinde Uygulanan İnformal Cezaların Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 105-122.
  • Argon, T, (2015). Öğretmenlerin Sahip Oldukları Duygu Durumlarını Okul Yöneticilerinin Dikkate Alıp Almamalarına İlişkin Görüşleri, AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 377- 404.
  • Babaoğlan, E, (2008). Aday Öğretmenlerde Öfke, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30-36. http://efd.mehmetakif.edu.tr/arsiv/02012008dergi/dosyalar/30- 36.pdf
  • Balay, R, ve Sağlam, M, (2008). Sınıf İçi Olumsuz Davranışlara İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yyü Eğitim Fakültesi Dergisi 5(2), 1-24.
  • Baltacı, Ş, H, ve Demir, K, (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zekaları Ve Öfke İfade Tarzları, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2413-2428.
  • Can, Ö, H, Akmeşe, B, S, ve Durmuş, B, (2015). Sınıf Öğretmenlerinde Premenstruel Sendrom Görülme Durumu İle Sürekli Öfke Ve Öfke Tarzları Arasındaki İlişki, E Journal Of New World Sciences Academy, 10(1), 1-13.
  • Çankaya, H, İ, ve Arabacı, B, İ, (2010). Algılanan Okul Güvenliğinin Öğretmen Adaylarının Öfke Düzeylerine Etkisi, İlköğretim Online, 9(3), 875-883.
  • Çelikkaleli, Ö, ve İnandı, Y, (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Disiplin Anlayışı Ve Kişilerarası İlişkiye Yönelik Yetkinlik İnancının İncelenmesi, Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 2(2), 15-28. Https://Pegem.Net/Dosyalar/Dokuman/135139-2012072410114- 2.Pdf
  • Gültekin F, (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Öfke Ve Saldırganlık Düzeylerinin Azaltılması, Hü Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 180-191.
  • Şahin, H, (2005). Öfke Denetimi Eğitiminin Çocuklarda Gözlenen Saldırgan Davranışlar Üzerindeki Etkisi, Türk Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 3(26), 47-60.
  • Öz, S, ve Aysan F, (2012). Öfke Yönetimi Eğitiminin Okul Psikolojik Danışmanlarının Öfkeyle Başa Çıkma Ve Güvengenlik Becerilerine Etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6), 52-69.
  • Ören, N, ve Türkoğlu, H, (2011). Öğretmen Adaylarının Sürekli Öfke Ve Öfke İfade Tarzlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 7(1), 160- 170.
  • Temel, V, Akpınar, S, Birol, Ş, S, Nas, K, ve Akpınar, Ö, (2015). Öğretmenlerin Bazı Değişkenler Açısından Öfke Düzeylerinin Ve Tarzlarının Belirlenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 613-620.
  • Yaman, E, ve Türker, S, (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Çatışma Yönetim Stratejileri Ve Öfke İfade Düzeyleri Arasındaki İlişki, Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-12.
  • Yıldırım, A, ve Şimşek, H, (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7.Baskı). Seçkin yayınları, Ankara.
  • Yöndem, D, Z, ve Bıçak, B, (2008). Öğretmen Adaylarının Öfke Düzeyi Ve Öfke Tarzları, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-15.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33KP36AU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nida Bayındır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Bayındır, N. (2016). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(7), 82-90.
AMA Bayındır N. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. Nisan 2016;(7):82-90.
Chicago Bayındır, Nida. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7 (Nisan 2016): 82-90.
EndNote Bayındır N (01 Nisan 2016) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 82–90.
IEEE N. Bayındır, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”, INES Journal, sy. 7, ss. 82–90, Nisan 2016.
ISNAD Bayındır, Nida. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (Nisan 2016), 82-90.
JAMA Bayındır N. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2016;:82–90.
MLA Bayındır, Nida. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 82-90.
Vancouver Bayındır N. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖNGÖRDÜKLERİ ÖFKE KONTROL EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2016(7):82-90.