BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF PARENTS' BELIEFS AND PARTICIPATION IN THEIR CHILDREN'S MATH LEARNING PROCESS

Yıl 2016, Sayı: 8, 105 - 117, 01.06.2016

Öz

The aim of this study is to determine parents’ beliefs about mathematics course, to what extend are parents aware of mathematics education process of children in school and to what extend they support their children’s math learning through their lives. In the present study, survey method was used and data were gathered through an instrument developed by the researcher. The sample of the study involved 229 parents of students chosen randomly from 1st -8th grades in İzmir at the end of the academic year 2014-2015. The results indicates that the parents have high expectations of teachers in mathematics learning process. Generally, awareness, involvement, support and positive attitudes of the parents has decreased, on the other hand, fallow the level of success is seen more often.

Kaynakça

  • Balli, S. J., Demo, D. H., & Wedman, J. F. (1998). Family involvement with children's homework: An intervention in the middle grades. Family Relations, 149-157.
  • Beyer, R. D., Patrikakou, E. N., & Weissberg, R. P. (2003). Developmentally appropriate school-family partnerships for adolescents.
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., & Nye, B. (2000). Homework in the home: How student, family, and parenting-style differences relate to the homework process. Contemporary Educational Psychology, 25(4), 464-487.
  • Epstein, J. L., & Sheldon, S. B. (2002). Present and accounted for: Improving student attendance through family and community involvement. The Journal of Educational Research, 95(5), 308-318.
  • Epstein, J. L. (2008). Improving family and community involvement in secondary schools. Education Digest, 73(6), 9.
  • Fan, X., & Chen, M. (2001). Parental involvement and students' academic achievement: A meta-analysis. Educational psychology review, 13(1), 1-22.
  • Jeynes, W. H. (2007). The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement a meta-analysis. Urban education, 42(1), 82-110.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara. Nobel Yayın Dağıtım
  • Keith, T. Z., Keith, P. B., Quirk, K. J., Sperduto, J., Santillo, S., & Killings, S. (1998). Longitudinal effects of parent involvement on high school grades: Similarities and differences across gender and ethnic groups. Journal of School Psychology, 36(3), 335- 363.
  • Kotaman, H. (2008). Türk ana babalarının çocuklarının eğitim öğretimlerine katılım düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1).
  • Özdemir, E. (2015). Tarama Yöntemi. M.Metin (Ed.). Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 77 – 97). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şad, S. N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin Türkçe, matematik ve fen ve teknoloji derslerindeki başarılarının yordayıcıları olarak aile katılımı görevlerinin incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 49, 173-196.
  • Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2010). Okul öncesi dönemde erken akademik beceriler. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 118-134.
  • Vukovic, R. K., Roberts, S. O., & Green Wright, L. (2013). From parental involvement to children's mathematical performance: The role of mathematics anxiety. Early Education & Development, 24(4), 446-467.
  • Xu, M., Benson, S. N. K., Mudrey-Camino, R., & Steiner, R. P. (2010). The relationship between parental involvement, self-regulated learning, and reading achievement of fifth graders: A path analysis using the ECLS-K database. Social Psychology of Education, 13(2), 237-269.
  • Yenilmez, K., Özer, M. N., & Yıldız, Z. (2006). Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1).

EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ

Yıl 2016, Sayı: 8, 105 - 117, 01.06.2016

Öz

Bu araştırmada, velilerin matematik dersine ilişkin inançları, çocuklarının okuldaki matematik eğitim sürecinden ne derece haberdar oldukları ve çocuklarının matematik öğrenmelerini kendi yaşantıları yolu ile ne derece desteklediklerini belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, kesitsel tarama modelinden yararlanılarak gerçekleştirilen betimsel bir çalışmadır ve 2014-2015 öğretim yılında İzmir’de oturan ilkokul birinci sınıf ile sekizinci sınıf arasında devlet ve özel okullarda çocukları okula devam eden 229 ebeveynden elde edilen bulgularla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması aşamasında ebeveynlerin matematik eğitimine ne ölçüde ve ne şekilde katkıları olduğunu ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan “Matematik Dersi Aile Katılım Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ebeveynlerin matematik öğrenme sürecinde öğretmenlerden beklentilerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Genel olarak ebeveyn farkındalığının, katılımının, desteğin ve olumlu tutumların ortaokul seviyesinde biraz daha düştüğü buna karşılık başarı düzeyini takibin ise daha sık yapıldığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Balli, S. J., Demo, D. H., & Wedman, J. F. (1998). Family involvement with children's homework: An intervention in the middle grades. Family Relations, 149-157.
  • Beyer, R. D., Patrikakou, E. N., & Weissberg, R. P. (2003). Developmentally appropriate school-family partnerships for adolescents.
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., & Nye, B. (2000). Homework in the home: How student, family, and parenting-style differences relate to the homework process. Contemporary Educational Psychology, 25(4), 464-487.
  • Epstein, J. L., & Sheldon, S. B. (2002). Present and accounted for: Improving student attendance through family and community involvement. The Journal of Educational Research, 95(5), 308-318.
  • Epstein, J. L. (2008). Improving family and community involvement in secondary schools. Education Digest, 73(6), 9.
  • Fan, X., & Chen, M. (2001). Parental involvement and students' academic achievement: A meta-analysis. Educational psychology review, 13(1), 1-22.
  • Jeynes, W. H. (2007). The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement a meta-analysis. Urban education, 42(1), 82-110.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara. Nobel Yayın Dağıtım
  • Keith, T. Z., Keith, P. B., Quirk, K. J., Sperduto, J., Santillo, S., & Killings, S. (1998). Longitudinal effects of parent involvement on high school grades: Similarities and differences across gender and ethnic groups. Journal of School Psychology, 36(3), 335- 363.
  • Kotaman, H. (2008). Türk ana babalarının çocuklarının eğitim öğretimlerine katılım düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1).
  • Özdemir, E. (2015). Tarama Yöntemi. M.Metin (Ed.). Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 77 – 97). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şad, S. N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin Türkçe, matematik ve fen ve teknoloji derslerindeki başarılarının yordayıcıları olarak aile katılımı görevlerinin incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 49, 173-196.
  • Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2010). Okul öncesi dönemde erken akademik beceriler. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 118-134.
  • Vukovic, R. K., Roberts, S. O., & Green Wright, L. (2013). From parental involvement to children's mathematical performance: The role of mathematics anxiety. Early Education & Development, 24(4), 446-467.
  • Xu, M., Benson, S. N. K., Mudrey-Camino, R., & Steiner, R. P. (2010). The relationship between parental involvement, self-regulated learning, and reading achievement of fifth graders: A path analysis using the ECLS-K database. Social Psychology of Education, 13(2), 237-269.
  • Yenilmez, K., Özer, M. N., & Yıldız, Z. (2006). Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92FA92TE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Nuri Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Özcan, B. N. (2016). EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(8), 105-117.
AMA Özcan BN. EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ. INES Journal. Haziran 2016;(8):105-117.
Chicago Özcan, Bülent Nuri. “EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 8 (Haziran 2016): 105-17.
EndNote Özcan BN (01 Haziran 2016) EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 105–117.
IEEE B. N. Özcan, “EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ”, INES Journal, sy. 8, ss. 105–117, Haziran 2016.
ISNAD Özcan, Bülent Nuri. “EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 (Haziran 2016), 105-117.
JAMA Özcan BN. EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ. INES Journal. 2016;:105–117.
MLA Özcan, Bülent Nuri. “EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 8, 2016, ss. 105-17.
Vancouver Özcan BN. EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARININ MATEMATİK ÖĞRENME SÜREÇLERİNDEKİ İNANÇ VE KATILIMININ İNCELEMESİ. INES Journal. 2016(8):105-17.