Television has been an irrevocable part of people life since it appear. Nowadays, there is a television in every house. Thereby, children’s interaction with television starts small ages. Being selective about the programs that the child watch is important to prevent negative effects of television. In this research, it is aimed to investigate views of mothers who have 5-6 aged children. Participants are 63 mothers have 5-6 aged children, medium and higher socio-economic level, in Kadıköy and Beşiktaş İstanbul in 2014. (N=63). Semi structured interviews made with 10 of them. Percentage and frequencies used as statistic techniques . As a result, important part of children watch TV in a day, important part of them don’t have TV in their rooms, big part of them watch cartoons on TV.
Televizyon, ortaya çıktığı andan itibaren insanoğlunun hayatına girmiş ve yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Günümüzde her evde televizyon bulunmakta, çocukların televizyonla olan etkileşimi de küçük yaşlardan itibaren başlamaktadır. Bu durumda çocukların izleyeceği programlar konusunda ailelerin seçici olması çocuğun televizyondan olumsuz etkilenmesinin önüne geçmek açısından önemlidir. Bu araştırmada okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının televizyon izleme alışkanlıklarının ve televizyon programlarının anne görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2014 yılında İstanbul ili Kadıköy ve Beşiktaş ilçelerinde yaşayan, 5-6 yaş çocuğa sahip, orta ve üst sosyo ekonomik düzeyde, 63 anne katılmıştır. (N=63). İstatistiksel teknik olarak yüzde ve frekans dağılımları incelenmiştir. Bu annelerden 10 tanesi ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış ve bu verilerin betimsel ve içerik analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak, çocukların önemli bir kısmının gün içinde televizyon izledikleri, yine önemli kısmının odasında televizyon olmadığı ve büyük kısmının da çizgi film izledikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Diğer ID | JA96CT56SR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 8 |