BibTex RIS Kaynak Göster

NEW GENERATION SCHOOL " RESEARCHING SCHOOL"

Yıl 2017, Sayı: 10, 72 - 78, 01.02.2017

Öz

YENİ NESİL OKUL " ARAŞTIRAN OKUL"

Yıl 2017, Sayı: 10, 72 - 78, 01.02.2017

Öz

Bu çalışmada, içinde bulunduğumuz bilgi toplumunda her alanda değişim ve gelişimin olmasıyla birlikte geleneksel eğitim anlayışının yerini yeniçağa uyum sağlayan, bireylere önem veren, araştıran ve kendini sorgulayarak geliştiren bir eğitim sisteminin almasının gerektiği ve okullarında yeni duruma uyum sağlamasını öneren Yeni Nesil Okul “Araştıran Okul” isimli kitap incelenmiştir. Doç. Dr. Mustafa Yavuz’un editörlüğünü yaptığı, sekiz yazar tarafından yazılan, on bir bölümden ve 318 sayfadan oluşan kitapta yeni nesil okulların nasıl olması gerektiği oldukça detaylı olarak anlatılmıştır. Yeni Nesil Okulun Kavramsal İnşası başlıklı birinci bölümde insanların eğitimden beklentilerinin gittikçe farklılaştığı, bilgi toplumu ve küreselleşmeyle birlikte bir gelişim ve değişim süreci yaşandığı, teknoloji sayesinde bilgiye ulaşmanın çok daha kolay hale geldiği, okullarda dahil olmak üzere her alanda değişim ve gelişim süreci yaşanmaya başlandığı belirtilmiştir. Bu nedenle okulların bu değişim sürecine uyum sağlamak için kendilerini değiştirmeleri ve bu değişime uyum sağlamaları gerektiği önerilmiştir. Kendi değişim ve dönüşüm sürecini yönetemeyen toplumların amaç sürüklenmesi yaşamak zorunda kalabileceği anlatılmış ve geleneksel okullar ile yeni nesil okullar amaç, yapı, kültür ve süreç farklılıkları açısından karşılaştırılmıştır. Kolay Soru Zor Cevap: En Doğru Okul Hangisi? Yeni Nesil Okul “Araştıran Okul” başlıklı ikinci bölümde çocuğu eğitim çağında alan her anne babanın üzerinde durduğu çocuklarını hangi okula gönderecekleri sorusu detaylı olarak incelenmiş ve velilere tavsiyelerde bulunulmuştur. Okul seçerken öncelikle öğrencilerin sadece sınavlardaki başarısına önem veren okul değil, bireylere saygı duyan, ayrıştırmacı olmayan, demokrasi, hukuk gibi değerlere önem veren, sanatsal ve sportif faaliyet imkanları olan, öğrencilerin kendilerine ayıracak zamanlarının kaldığı, okul çalışanlarının öğrencilerle birlikte öğrendiği ve araştıran bireyler olduğu okulların seçilmesi ve okul çalışanlarının okulda mutlu olup olamadıklarının dikkate alınması gerektiği önerilmiştir. En son olarak da okul seçiminde çocukların da fikirlerine önem vermenin ve çocukların çok iyi tanınmasının gerekliliği anlatılmıştır. Okul seçiminde başarıyı ve mutluluğu etkileyen birçok etken olduğu ifade edilmiştir. Bu etkenlerin tümünün okul

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63EP39PC
Bölüm Kitap Tanıtımı
Yazarlar

Ece Sarıgül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Sarıgül, E. (2017). YENİ NESİL OKUL " ARAŞTIRAN OKUL". Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 72-78.
AMA Sarıgül E. YENİ NESİL OKUL " ARAŞTIRAN OKUL". INES Journal. Şubat 2017;(10):72-78.
Chicago Sarıgül, Ece. “YENİ NESİL OKUL ‘ ARAŞTIRAN OKUL’”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10 (Şubat 2017): 72-78.
EndNote Sarıgül E (01 Şubat 2017) YENİ NESİL OKUL " ARAŞTIRAN OKUL". Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 72–78.
IEEE E. Sarıgül, “YENİ NESİL OKUL ‘ ARAŞTIRAN OKUL’”, INES Journal, sy. 10, ss. 72–78, Şubat 2017.
ISNAD Sarıgül, Ece. “YENİ NESİL OKUL ‘ ARAŞTIRAN OKUL’”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 (Şubat 2017), 72-78.
JAMA Sarıgül E. YENİ NESİL OKUL " ARAŞTIRAN OKUL". INES Journal. 2017;:72–78.
MLA Sarıgül, Ece. “YENİ NESİL OKUL ‘ ARAŞTIRAN OKUL’”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10, 2017, ss. 72-78.
Vancouver Sarıgül E. YENİ NESİL OKUL " ARAŞTIRAN OKUL". INES Journal. 2017(10):72-8.