BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF 7E LEARNİNG MODEL ON ACADEMİC ACHİEVEMENTS IN THE TEACHING SUBJECT OF “FACTORS AND MULTİPLES”

Yıl 2017, Sayı: 10, 292 - 311, 01.02.2017

Öz

The aim of this study is to determine the effects of constructivist 7E learning model on academic achievements of 6th grade students in the teaching subject of “factors and multiples ”. This research was carried out with 38 6th grade students in two classrooms of a public secondary school at the first semester of 2014-2015 academic year. In this study, pre test and post test control grouped quasi-experimental pattern is used. One of the classrooms was selected randomly as the experimental group (n=17) and the other as the control group (n=21). While the students in the experimental group were carried out with materials based on 7E learning circle model, teaching in control group was carried out according to teaching models suggested by course books developed based on Mathematic teaching program. As a conclusion of the statistical study, it is found out that lesson activitiy of the subject of “factors and multiples ” based on 7E learning circle model can’t support significantly students’ achievement.

Kaynakça

  • Akkan, Y., Baki, A., & Çakıroğlu, Ü. (2012). 5-8. Sınıf Öğrencilerinin Aritmetikten Cebire Geçiş Süreçlerinin Problem Çözme Bağlamında İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43).
  • Avcıoğlu, O. (2008) Lise 2 Fizik Dersinde Newton Yasaları Konusunda 7E Modelinin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretim matematik öğretimi 6.-8. sınıflar için. İkinci Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Baysal Kocakaya, F. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin (4-8. Sınıf) Cebir Öğrenme Alanında Oluşturdukları Kavram Yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu.
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H.(2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 385-420.
  • Bülbül, Y. (2010). Effects of 7E Learnıng Cycle Model Accompanıed Wıth Computer Anımatıons on Understandıng of Dıffusıon and Osmosıs Concepts. Ph.D. Thesis, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University. Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bybee, R. W. (1997). Achieving scientific literacy: From purposes to practices. Heinemann, 88 Post Road West, PO Box 5007, Westport, CT 06881.
  • Canlı, Ö. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Dersi Canlılarda Üreme ve Gelişme Ünitesinde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı 5E Modeline Uygun Etkinliklerin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education. New York: Routledge Falmer.
  • Çekilmez, S. (2014). Lise 2 Fizik Dersi Elektrik Konusunun Öğretiminde 7E Modelinin Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Altıncı Baskı, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 180–185.
  • Demirezen, S. (2010). Elektrik Devreleri Konusunda 7E Modelinin Öğrencilerin Başarı, Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimi, Kavramsal Başarıları ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Duit, R. (1996). The constructivist view in science education – what it has to offer and what should not be expected from it. Investigações em Ensino de Ciências, 1(1), 40-75.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125.
  • Gönen, S., Kocakaya, S., & İnan, C. (2006). The Effect Of The Computer Assısted Teachıng and 7E Model Of The Constructıvıst Learnıng Methods On The Achıevements and Attıtudes Of Hıgh School Students. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5(4), 82-88.
  • Gürbüz, F. (2012). 7E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi „Yaşamımızdaki Elektrik‟ Ünitesinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Gürbüz, F., Turgut Ü., & Salar, R. (2013). 7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(3), 80-94.
  • Huang, K.J., Liu, T.C., Graf, S., & Lin, L.C. (2008). Embedding Mobile Technology to Outdoor Natural Science Learning Based on The 7E Learning Cycle. In J. Luca & E. Weippl (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2082- 2086. Taywan.
  • Kanlı, U. (2007). 7E Modeli Merkezli Laboratuvar Yaklaşımı ile Doğrulama Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğrencilerin Bilimsel İşlem Becerilerinin Gelişimine ve Kavramsal Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tek Işık Yayınları.
  • Köksal, O. (2014). 7E modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin ingilizce dersindeki başarılarına, tutumlarına ve kalıcı öğrenmelerine olan etkisinin incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1459-1475.
  • Lawson, A. E., Abraham, M. R., & Renner, J. W. (1989). A Theory of Instruction, Using the Learning Cycle to Teach Science Concepts and Thinking Skills.Kansas State University, Manhattan: National Association for Research in Science Teaching.
  • MEB, (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB, (2009). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi 6-8.Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB, (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8.Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Mecit, Ö. (2006). The Effect of 7E Learning Cycle Model on The İmprovement of Fifth Grade Students‟ Critical Thinkingskills. MS Thesis, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University. Ankara. Miami Museum of Science (2003). Why The Seven E‟s http://www.miamisci.org/ph/examine.html
  • Piraksa, C., Sumranwanich, W., & Yuengyong, C. (2009). Grade 10 Students‟ Physıcs Problem Solvıng Abılıty of Force And Law Of Motıon Usıng 7E Learnıng Cycle And Polya‟s Problem Solvıng Technıque. Third International Conference on Science and Mathematics Education, 95-100, Penang.
  • Polyiem, T., Nuangchalerm,P., & Wongchantra, P. (2011). Learning achievement, science process skills, and moral reasoning of ninth grade students learned by 7E learning cycle and socioscientific issue-based learning. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(10), 257-564.
  • Sezgin Memnun, D. (2011). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Analitik Geometri‟nin Koordinat Sistemi ve Doğru Denklemi Kavramlarını Oluşturması Süreçlerinin Araştırılması. Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bursa.
  • Siribunnam, R., & Tayraukham, S. (2009). Effects of 7E, KWL and conventional ınstruction on analytical thinking, learning achievement and attitudes toward chemistry learning. Journal of Social Sciences, 5(4), 279-282.
  • Şahin, E. (2012). 7E ve Yaratıcı Drama Destekli 7E Modellerinin Fizik Öğretmen Adaylarının Manyetik Alan Konusunda Başarı ve Tutumlarına Etkileri. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Taş, M. (2013). Karikatür destekli fen öğretimine ilişkin bir araştırma: İlköğretim 6. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 473-500.
  • Tatar, E., Okur, M., & Tuna, A. (2008). Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma, 16 (2), 507–516.
  • Tuna, A. (2011). Trigonometri Öğretiminde 5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Matematiksel Düşünme ve Akademik Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Yazman, İ. (2013). İşbirlikli Jigsaw Tekniği ve 5E Modeliyle Öğretimin 7.Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi‟nde „Yayları Tanıyalım‟ ile „İş ve Enerji‟ Konularındaki Başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kars.
  • Yenice, E. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Öğrenme Modelinin 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi "Mitoz ve Mayoz Bölünme" Konusunda Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kars.
  • Yenilmez, K., & Ersoy, M. (2008). Opinions of mathematics teacher candidates towards applying 7E instructional model on computer aided instruction environments. International Journal of Instruction, 1(1), 49-60.
  • Yerdelen Damar, S. (2013). The Effect of The Instructıon Based on The Epıstemologıcally and Metacognıtıvely Improved 7E Learnıng Cycle on Tenth Grade Students‟ Achıevement and Epıstemologıcal Understandıngs in Physıcs. Ph.D. Thesis, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University. Ankara.
  • Yıldırım, R. (2004). Öğrenmeyi öğrenmek. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Yıldırım, H. H., Yıldırım, S., Ceylan, E., & Yetişir, M. I. (2013). Turkiye Perspectifinden TIMSS 2011 Sonuçları. Turk Egitim Dernegi Tedmem Analiz Dizisi I, Ankara.
  • Yılmaz, H. & Huyugüzel Çavaş, P. (2006). 4-E öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 2-18.

7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2017, Sayı: 10, 292 - 311, 01.02.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacılığa dayalı 7E öğrenme halkası modelinin 6. sınıf Matematik dersi “Çarpanlar ve Katlar” konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisini incelemektir. Araştırma, 2014–2015 eğitim-öğretim yılının 1. döneminde MEB’ e bağlı bir Ortaokulun 6. sınıfında öğrenim görmekte olan farklı iki şubedeki 38 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Sınıflardan biri deney grubu (n=17) olarak, diğeri ise kontrol grubu (n=21) olarak rastgele seçilmiştir. Araştırmada deney grubu öğrencileri 7E öğrenme halkası modeline göre geliştirilen materyallerle öğrenimini sürdürürken, dersler kontrol grubunda Matematik öğretim programına dayalı olarak geliştirilen ve ders kitabına dayalı öğretim modellerine göre yürütülmüştür. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Yapılan istatistikî çalışmalar neticesinde; “Çarpanlar ve Katlar” konusunda 7E öğrenme halkası modeline göre hazırlanan ders etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına anlamlı bir katkı sağlamadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akkan, Y., Baki, A., & Çakıroğlu, Ü. (2012). 5-8. Sınıf Öğrencilerinin Aritmetikten Cebire Geçiş Süreçlerinin Problem Çözme Bağlamında İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43).
  • Avcıoğlu, O. (2008) Lise 2 Fizik Dersinde Newton Yasaları Konusunda 7E Modelinin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretim matematik öğretimi 6.-8. sınıflar için. İkinci Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Baysal Kocakaya, F. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin (4-8. Sınıf) Cebir Öğrenme Alanında Oluşturdukları Kavram Yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu.
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H.(2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 385-420.
  • Bülbül, Y. (2010). Effects of 7E Learnıng Cycle Model Accompanıed Wıth Computer Anımatıons on Understandıng of Dıffusıon and Osmosıs Concepts. Ph.D. Thesis, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University. Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bybee, R. W. (1997). Achieving scientific literacy: From purposes to practices. Heinemann, 88 Post Road West, PO Box 5007, Westport, CT 06881.
  • Canlı, Ö. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Dersi Canlılarda Üreme ve Gelişme Ünitesinde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı 5E Modeline Uygun Etkinliklerin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education. New York: Routledge Falmer.
  • Çekilmez, S. (2014). Lise 2 Fizik Dersi Elektrik Konusunun Öğretiminde 7E Modelinin Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Altıncı Baskı, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 180–185.
  • Demirezen, S. (2010). Elektrik Devreleri Konusunda 7E Modelinin Öğrencilerin Başarı, Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimi, Kavramsal Başarıları ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Duit, R. (1996). The constructivist view in science education – what it has to offer and what should not be expected from it. Investigações em Ensino de Ciências, 1(1), 40-75.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125.
  • Gönen, S., Kocakaya, S., & İnan, C. (2006). The Effect Of The Computer Assısted Teachıng and 7E Model Of The Constructıvıst Learnıng Methods On The Achıevements and Attıtudes Of Hıgh School Students. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5(4), 82-88.
  • Gürbüz, F. (2012). 7E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi „Yaşamımızdaki Elektrik‟ Ünitesinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Gürbüz, F., Turgut Ü., & Salar, R. (2013). 7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(3), 80-94.
  • Huang, K.J., Liu, T.C., Graf, S., & Lin, L.C. (2008). Embedding Mobile Technology to Outdoor Natural Science Learning Based on The 7E Learning Cycle. In J. Luca & E. Weippl (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2082- 2086. Taywan.
  • Kanlı, U. (2007). 7E Modeli Merkezli Laboratuvar Yaklaşımı ile Doğrulama Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğrencilerin Bilimsel İşlem Becerilerinin Gelişimine ve Kavramsal Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tek Işık Yayınları.
  • Köksal, O. (2014). 7E modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin ingilizce dersindeki başarılarına, tutumlarına ve kalıcı öğrenmelerine olan etkisinin incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1459-1475.
  • Lawson, A. E., Abraham, M. R., & Renner, J. W. (1989). A Theory of Instruction, Using the Learning Cycle to Teach Science Concepts and Thinking Skills.Kansas State University, Manhattan: National Association for Research in Science Teaching.
  • MEB, (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB, (2009). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi 6-8.Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB, (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8.Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Mecit, Ö. (2006). The Effect of 7E Learning Cycle Model on The İmprovement of Fifth Grade Students‟ Critical Thinkingskills. MS Thesis, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University. Ankara. Miami Museum of Science (2003). Why The Seven E‟s http://www.miamisci.org/ph/examine.html
  • Piraksa, C., Sumranwanich, W., & Yuengyong, C. (2009). Grade 10 Students‟ Physıcs Problem Solvıng Abılıty of Force And Law Of Motıon Usıng 7E Learnıng Cycle And Polya‟s Problem Solvıng Technıque. Third International Conference on Science and Mathematics Education, 95-100, Penang.
  • Polyiem, T., Nuangchalerm,P., & Wongchantra, P. (2011). Learning achievement, science process skills, and moral reasoning of ninth grade students learned by 7E learning cycle and socioscientific issue-based learning. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(10), 257-564.
  • Sezgin Memnun, D. (2011). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Analitik Geometri‟nin Koordinat Sistemi ve Doğru Denklemi Kavramlarını Oluşturması Süreçlerinin Araştırılması. Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bursa.
  • Siribunnam, R., & Tayraukham, S. (2009). Effects of 7E, KWL and conventional ınstruction on analytical thinking, learning achievement and attitudes toward chemistry learning. Journal of Social Sciences, 5(4), 279-282.
  • Şahin, E. (2012). 7E ve Yaratıcı Drama Destekli 7E Modellerinin Fizik Öğretmen Adaylarının Manyetik Alan Konusunda Başarı ve Tutumlarına Etkileri. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Taş, M. (2013). Karikatür destekli fen öğretimine ilişkin bir araştırma: İlköğretim 6. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 473-500.
  • Tatar, E., Okur, M., & Tuna, A. (2008). Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma, 16 (2), 507–516.
  • Tuna, A. (2011). Trigonometri Öğretiminde 5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Matematiksel Düşünme ve Akademik Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Yazman, İ. (2013). İşbirlikli Jigsaw Tekniği ve 5E Modeliyle Öğretimin 7.Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi‟nde „Yayları Tanıyalım‟ ile „İş ve Enerji‟ Konularındaki Başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kars.
  • Yenice, E. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Öğrenme Modelinin 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi "Mitoz ve Mayoz Bölünme" Konusunda Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kars.
  • Yenilmez, K., & Ersoy, M. (2008). Opinions of mathematics teacher candidates towards applying 7E instructional model on computer aided instruction environments. International Journal of Instruction, 1(1), 49-60.
  • Yerdelen Damar, S. (2013). The Effect of The Instructıon Based on The Epıstemologıcally and Metacognıtıvely Improved 7E Learnıng Cycle on Tenth Grade Students‟ Achıevement and Epıstemologıcal Understandıngs in Physıcs. Ph.D. Thesis, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University. Ankara.
  • Yıldırım, R. (2004). Öğrenmeyi öğrenmek. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Yıldırım, H. H., Yıldırım, S., Ceylan, E., & Yetişir, M. I. (2013). Turkiye Perspectifinden TIMSS 2011 Sonuçları. Turk Egitim Dernegi Tedmem Analiz Dizisi I, Ankara.
  • Yılmaz, H. & Huyugüzel Çavaş, P. (2006). 4-E öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 2-18.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76DC45SC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Çağrı Biber Bu kişi benim

Sebahattin Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Biber, A. Ç., & Çetinkaya, S. (2017). 7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 292-311.
AMA Biber AÇ, Çetinkaya S. 7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. INES Journal. Şubat 2017;(10):292-311.
Chicago Biber, Abdullah Çağrı, ve Sebahattin Çetinkaya. “7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10 (Şubat 2017): 292-311.
EndNote Biber AÇ, Çetinkaya S (01 Şubat 2017) 7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 292–311.
IEEE A. Ç. Biber ve S. Çetinkaya, “7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”, INES Journal, sy. 10, ss. 292–311, Şubat 2017.
ISNAD Biber, Abdullah Çağrı - Çetinkaya, Sebahattin. “7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 (Şubat 2017), 292-311.
JAMA Biber AÇ, Çetinkaya S. 7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. INES Journal. 2017;:292–311.
MLA Biber, Abdullah Çağrı ve Sebahattin Çetinkaya. “7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10, 2017, ss. 292-11.
Vancouver Biber AÇ, Çetinkaya S. 7E ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN ÇARPANLAR VE KATLAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. INES Journal. 2017(10):292-311.