BibTex RIS Kaynak Göster

LIFELONG LEARNING TENDENCY INVESTIGATIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS

Yıl 2017, Sayı: 10, 312 - 325, 01.02.2017

Öz

The purpose of the present research is defining lifelong learning tendencies of pre-service teacher, and finding out whether their tendencies vary by the variables of time spent on Internet, gender and the department they study at. The work group of the present research consists of 411 pre-service teachers, who study at Department of Secondary Education Science and Mathematics Education

Kaynakça

  • Akkoyunlu,B. (2008). Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme. International Educational Technology Conference (IETC 2008). 6-9Mayıs Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.11-15
  • A World Bank Report.(2003). Lifelong Learning in the Glabal Knowledge Economy: Challenges for DevelopingCountries. The World Bank,Washington
  • Candy,P. C.(2003).Lifelong Learningand İnformation Literacy.Report for U.S. National Commission on Libraries and Information Science and National Forum on Information Literacy.
  • Coşkun, Y.D., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşkun, Y.D. ve Demirel,M., (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,42,108-120.
  • Çepni, S., (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
  • Çetin, B., (2008). Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz- Yeterlik Algılarının İncelenmesi. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,11. 101-114.
  • Çilek, A., (2002). Yaşam Boyu Öğrenme. Milli Eğitim Dergisi,155-156.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş., (2008). İlköğretimde Yaşam Boyu Öğrenme İçin Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Geliştirilmesi. Journal of Educational Sciences. 3(2),89-119.
  • Duman, T., (2000).Avrupa Birliği Eğitim Programları “Leonardo da Vinci Programı”. Milli Eğitim Dergisi,150,77-78.
  • Erdamar, G., (2011). Yaşam Boyu Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler. Demirel, Ö., (Ed). Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.11.Baskı.217-237.
  • Ergün, S. ve Cömert Özata S., (2016). Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüne Devam Eden Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. International Journal of Human Sciences,13(1),1851-1861.
  • Eurydice, (2000). Lifelong Learning: The Contribution of Education Systems in The Member States of the European Union, Results of The EURYDICE, Survey,March,2000.
  • Fındıkçı, İ., (2004). Yaşadıkça Eğitim. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Göksan, T.S., Uzundurukan, S., Keskin, N., (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Birliğinin Yaşam Boyu Öğrenme Programları. I. İnşaat Mühendisliği Sempozyumu. Antalya. 143-151
  • Gündoğan, N., (2003), Avrupa Birliği‟ne Üye Ülkelerde Bir İstihdam Politikası Aracı Olarak „Yaşam Boyu Öğrenme „ ve Bazı Örnek Program ve Uygulamalar. Kamu İş 7(2).
  • Gürbüztürk, O., Koç, S., (2002), 21. Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi, E-Journal of New World Sciences Academy,7 (1), 27-48.
  • İzci, E., Koç, S., (2012), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101- 112 .
  • Jarvis, P., (2010), The Routledge international handbook of lifelong learning .USA: Routledge Publishing
  • Karakuş, C., (2013), Meslek yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikleri, Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), 4.
  • Kılıç, Ç., (2014), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye Yönelik Algıları, Journal of Research in Education and Teaching, 3(4),79-87.
  • Lambeir, B., (2005), Education as Liberation: The Politics and Techniques of lifelong Learning. Educational Philosoph and Theory, 37(3,349-355.
  • Merter, F., Koç, S., (2010), İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgi Eğitimi Tutumu Konusundaki Tutumları. IX Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 20-22 Mayıs , Elazığ.
  • MEGEP ,(2006). Türkiye’nn Başarısı İçin İtici Güç: Hayat Boyu Öğrenme Politika Belgesi. http://megep.meb.gov.tr/megep/genel/HayatBoyuOgrenmePolitikaBelgesiEkim2006 adresinden 10 Mart 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Methven, P. J., Hansen, J. J., (1997), Half a Revolution:A BriefSurvey of Lifelong Learning in New Zealand, (Ed:Michael J.Hattan) Lifelong Learning:Policies,Practies and Programs.3- 16
  • Oral, B., Yazar, T., (2015), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,14 (52), 1-11.
  • Ödemiş, S., (2014). Havacılık Teknolojileri ve Yaşam Boyu Öğrenme. International Conference On Education In Mathematics , Science,Technology.ICEMST 2014. May 16- 18, Konya.
  • Ringsted, M., (1998), Open Learning in Primary and Secondary School-Towards the School of Tomorrow in the Information Society. Educational Media international, 35(4),278-281. 6 Mayıs 2015 tarihinde EBSCO hast veri tabanından alınmıştır.
  • Sezgin, İ., (2001), I .Avrupa Birliğinin Eğitim , Öğrenme ve Gençlik Politikaları. Türkiye –AB İlişkileri ,Sempozyumu.Ankara Ofset,Ankara.
  • Şahin, M., Akbaşlı, S., Yanpar, T.Y., (2010) Key Competences for lifelong learning; the case of prospective teachers. Educational Research and Review, 5 (10), 545-556.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Sayı: 10, 312 - 325, 01.02.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini belirlemek ve bu eğilimlerin internet kullanım süresi, cinsiyet ve öğrenim görülen ana bilim dalı değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ortaöğretim fen ve matematik alanlar eğitimi ,fizik, matematik, kimya , biyoloji anabilim dallarında öğrenim gören 411 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerini belirleme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır Verilerin analizinde SPSS 18. Paket programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği’nden aldıkları ortalama puanların ölçek ortalama puanından düşük olduğu belirlenmiştir. Bu durum, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin düşük olduğu şeklinde değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri, internet kullanım süresi, cinsiyet ve öğrenim görülen ana bilim dalı değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemiştir.Ancak Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ölçeği’nin alt boyutlarından Öğrenmeyi Düzenlemede Yoksunluk puan ortalamalarının bölümlere göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akkoyunlu,B. (2008). Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme. International Educational Technology Conference (IETC 2008). 6-9Mayıs Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.11-15
  • A World Bank Report.(2003). Lifelong Learning in the Glabal Knowledge Economy: Challenges for DevelopingCountries. The World Bank,Washington
  • Candy,P. C.(2003).Lifelong Learningand İnformation Literacy.Report for U.S. National Commission on Libraries and Information Science and National Forum on Information Literacy.
  • Coşkun, Y.D., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşkun, Y.D. ve Demirel,M., (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,42,108-120.
  • Çepni, S., (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
  • Çetin, B., (2008). Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz- Yeterlik Algılarının İncelenmesi. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,11. 101-114.
  • Çilek, A., (2002). Yaşam Boyu Öğrenme. Milli Eğitim Dergisi,155-156.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş., (2008). İlköğretimde Yaşam Boyu Öğrenme İçin Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Geliştirilmesi. Journal of Educational Sciences. 3(2),89-119.
  • Duman, T., (2000).Avrupa Birliği Eğitim Programları “Leonardo da Vinci Programı”. Milli Eğitim Dergisi,150,77-78.
  • Erdamar, G., (2011). Yaşam Boyu Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler. Demirel, Ö., (Ed). Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.11.Baskı.217-237.
  • Ergün, S. ve Cömert Özata S., (2016). Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüne Devam Eden Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. International Journal of Human Sciences,13(1),1851-1861.
  • Eurydice, (2000). Lifelong Learning: The Contribution of Education Systems in The Member States of the European Union, Results of The EURYDICE, Survey,March,2000.
  • Fındıkçı, İ., (2004). Yaşadıkça Eğitim. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Göksan, T.S., Uzundurukan, S., Keskin, N., (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Birliğinin Yaşam Boyu Öğrenme Programları. I. İnşaat Mühendisliği Sempozyumu. Antalya. 143-151
  • Gündoğan, N., (2003), Avrupa Birliği‟ne Üye Ülkelerde Bir İstihdam Politikası Aracı Olarak „Yaşam Boyu Öğrenme „ ve Bazı Örnek Program ve Uygulamalar. Kamu İş 7(2).
  • Gürbüztürk, O., Koç, S., (2002), 21. Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi, E-Journal of New World Sciences Academy,7 (1), 27-48.
  • İzci, E., Koç, S., (2012), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101- 112 .
  • Jarvis, P., (2010), The Routledge international handbook of lifelong learning .USA: Routledge Publishing
  • Karakuş, C., (2013), Meslek yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikleri, Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), 4.
  • Kılıç, Ç., (2014), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye Yönelik Algıları, Journal of Research in Education and Teaching, 3(4),79-87.
  • Lambeir, B., (2005), Education as Liberation: The Politics and Techniques of lifelong Learning. Educational Philosoph and Theory, 37(3,349-355.
  • Merter, F., Koç, S., (2010), İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgi Eğitimi Tutumu Konusundaki Tutumları. IX Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 20-22 Mayıs , Elazığ.
  • MEGEP ,(2006). Türkiye’nn Başarısı İçin İtici Güç: Hayat Boyu Öğrenme Politika Belgesi. http://megep.meb.gov.tr/megep/genel/HayatBoyuOgrenmePolitikaBelgesiEkim2006 adresinden 10 Mart 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Methven, P. J., Hansen, J. J., (1997), Half a Revolution:A BriefSurvey of Lifelong Learning in New Zealand, (Ed:Michael J.Hattan) Lifelong Learning:Policies,Practies and Programs.3- 16
  • Oral, B., Yazar, T., (2015), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,14 (52), 1-11.
  • Ödemiş, S., (2014). Havacılık Teknolojileri ve Yaşam Boyu Öğrenme. International Conference On Education In Mathematics , Science,Technology.ICEMST 2014. May 16- 18, Konya.
  • Ringsted, M., (1998), Open Learning in Primary and Secondary School-Towards the School of Tomorrow in the Information Society. Educational Media international, 35(4),278-281. 6 Mayıs 2015 tarihinde EBSCO hast veri tabanından alınmıştır.
  • Sezgin, İ., (2001), I .Avrupa Birliğinin Eğitim , Öğrenme ve Gençlik Politikaları. Türkiye –AB İlişkileri ,Sempozyumu.Ankara Ofset,Ankara.
  • Şahin, M., Akbaşlı, S., Yanpar, T.Y., (2010) Key Competences for lifelong learning; the case of prospective teachers. Educational Research and Review, 5 (10), 545-556.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97PH39BF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Güzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Güzel, H. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 312-325.
AMA Güzel H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. Şubat 2017;(10):312-325.
Chicago Güzel, Hatice. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10 (Şubat 2017): 312-25.
EndNote Güzel H (01 Şubat 2017) ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 312–325.
IEEE H. Güzel, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”, INES Journal, sy. 10, ss. 312–325, Şubat 2017.
ISNAD Güzel, Hatice. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 (Şubat 2017), 312-325.
JAMA Güzel H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2017;:312–325.
MLA Güzel, Hatice. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10, 2017, ss. 312-25.
Vancouver Güzel H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2017(10):312-25.