Son yıllarda medyada en çok dikkati çeken tartışmalara bakılacak olursa özellikle medya ve siyaset bağlantısı üzerinden çeşitli yayın gruplarının bir bütün olarak birbirlerini eleştirdikleri görülmektedir. Medya grupları tarafından karşılıklı yöneltilen eleştiriler ve bu eleştirilerde kullanılan dil, medyada “medya” kavramına ilişkin nasıl bir imajın oluştuğunu saptamak açısından önem kazanmaktadır. Bu makalenin konusu, ölçülebilir bir düzeyde medyada sunulan medya imajının nasıl olduğunun ortaya konulmasıdır. İçerik analizi yönteminin kullanıldığı çalışmada, tiraj ve sahiplik yapıları göz önünde bulundurularak; Hürriyet, Sabah, ve Zaman gazeteleri 2013 ile 2015 yılları arasında belirlenen periyotlar üzerinden incelenmiştir. “Medya” anahtar sözcüğü bağlamında gerçekleştirilen tarama sonucu erişilen metinler, içerik analizine konu edilmiştir. Çalışma, 2013 ile 2015 yılları arasında basındaki medya imajını ortaya koyması ve tanımlaması açısından önemlidir. Çalışmadan elde edilen sonuca göre sözü edilen dönemde, evrensel gazetecilik meslek ilkeleri çerçevesindeki vurgulardan çok “suçlama”, “etiketleme” ya da “yaftalama” olarak değerlendirilebilecek anlatımların daha ön planda olduğu görülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |