İşletmeler hem tüketicilere hem de kendilerine sağlamış
olduğu faydalar nedeniyle ürünlerini belirli marka isimleri ile pazara sunmayı
tercih ederler. Ne var ki, markanın sunmuş olduğu faydalardan yararlanabilmek
için işletmeler markanın tüketiciye sunmuş olduğu maddi unsurlar kadar manevi unsurlara
da dikkat etmeli ve bunları özenle oluşturmalıdır. Öncelikli olarak markanın
bir kişiliğe sahip olması ve bunu destekleyecek bir itibar ve imaj oluşturması başarılı
bir marka yönetiminin anahtarıdır. Pazarlama karması içerisinde bulunan
elemanların işletmeyi hedeflediği başarıya ulaştıracak şekilde organize
edilmesinde markanın oluşturmak istediği olumlu imajı destekleyecek görsel
sunumların ve marka itibarının temeli olan güveni oluşturacak unsurların
kullanılması gerekmektedir. İşletmenin hem iç hem de dış paydaşları ile
iletişimini sağlayan halkla ilişkiler uygulamaları bu noktada ön plana
çıkmaktadır. Halkla ilişkileri kullanarak marka imajı ve itibarı oluşturabilen
işletmeler, hem hedef pazarlarda rekabet güçlerini artırmakta hem de bu
öğelerin koruyucu özelliğinden faydalanmaktadır. İşletmelerin başarılı bir
şekilde marka imajı ve itibarı oluşturması halkla ilişkiler stratejileri ve
pazarlama faaliyetlerini tüketicilerde tutum ve davranış değişikliği meydana
getirecek şekilde organize etmesine bağlıdır. Markanın manevi değerini
oluşturan ve aynı zamanda da markaya maddi değer ve getiri sağlayan unsurların
organize edilmesi esnasında işletmeler sunumlarında, uygulamalarında ve
vaatlerinde tutarlılık sağlamalıdır. İşletmenin paydaşlarına gönderdiği
mesajlardaki tutarlılık gün geçtikçe küreselleşen, yaşam koşulları zorlaşan ve
benzer çok sayıda ürünün bulunduğu pazarlarda işletmelere pazardaki paylarını
koruma, varlıklarını sürdürme ve kâr elde etmeye devam etme fırsatı
sunmaktadır. Yoğun rekabet içeren pazarlarda işletmelerin güçlü bir marka ile
rakiplerinden farklılaşması, hem iç hem de dış paydaşlarıyla etkili şekilde
iletişim kurarak mesajlarını ulaştırabilmesi ve güven duygusu oluşturabilmesi
önemlidir.
Marka İmajı Marka İtibarı Halkla İlişkiler Marka Kimliği Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |