Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BECERİLERİNİN "BASIN BÜLTENİ" ÜZERİNDEN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 53 - 64, 31.05.2018

Öz





Halkla İlişkiler Lisans
Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin "Basın Bülteni" Üzerinden
İncelenmesi



 Özet



Halkla ilişkiler bölümünde
okuyan ve mezun olduktan sonra bu mesleği yapması beklenen öğrencilerin yazma
becerilerinin gelişmiş olması meslek hayatlarında başarılı olmalarına katkı
sağlayacaktır. Halkla ilişkiler biriminde çalışanların bülten yazmadan, kutlama
mesajlarına, makale yazmadan sosyal medyada etkili mesaj oluşturmaya kadar her
alanda yazma becerisini etkin olarak kullanması gerekmektedir. Ayrıca kriz
dönemlerinde kamuoyunu ikna edici etkili ve sempatik mesajların oluşturulması
da yazma becerisine bağlıdır. Hedef kitleye ulaştırılacak mesajların açık, net,
anlaşılır ve ikna edici özelliklere sahip olması gerekir. Yazma, başarıyı büyük
ölçüde etkileyebilecek temel bir iş becerisidir. Ayrıca medyaya gönderilen
içeriğin doğru cümlelerle doğru zamanda ulaştırılması güvenilirlik açısından
önemlidir. Her düzeyde halkla ilişkiler çalışanlarının sağlam bir yazma
becerisine sahip olması gerekir. Halkla ilişkiler çalışanlarının hedef kitleyi
ikna etmede en çok kullandıkları iletişim aralarından basın bülteninin yazımı
da önem kazanmaktadır. Bu bağlamda oluşturulan çalışma, halkla ilişkiler ve
reklamcılık bölümünde okuyan öğrencilerin halkla ilişkiler yazarlığı dersi
kapsamında yazdığı bültenlerin incelenmesine dayanmaktadır. 3 dönem boyunca
öğrencilerin ders kapsamında yazdığı 475 adet bülten incelenmiştir. İncelenen
bültenlerde konuyu anlatan başlık, noktalama işaretleri, yazım kuralları ve
doğru cümlenin kurulması aranmış ve oluşturulan kategoriler çerçevesinde
bültenler incelenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin noktalama işaretlerini
doğru kullanmadıkları, yazım kurallarında hatalar yaptıkları, cümlelerde
anlatım bozukluğu olduğu, cümle içerisinde ekleri ve kelimeleri yanlış
kullandıkları belirlenmiştir.



                 Anahtar
Kelimeler
: Halkla
İlişkiler Yazarlığı, Yazma Becerisi, Basın Bülteni, Öğrenciler



 AN ANALYSIS OF THE WRITING SKILLS OF PUBLIC RELATIONS UNDERGRADUATE
STUDENTS ON "PRESS RELEASE"



ABSTRACT



The development of the
writing skills of students who are expected to do this profession after reading
and graduating from the people's relations section will contribute to their
success in their professional lives.  People in the public relations unit need to
effectively use the writing skills in each area, form writing a newsletter,
celebrating messages, creating an effective message on the social media without
writing an article. It also depends on the ability to write convincingly
effective and sympathetic messages in times of crisis. The nessages to be
delivered to the target group must have clear, clear, understandable and
persuasive characteristics. Writing is a basic business skill that can greatly
affect success. It is also important to ensure that the content sent to the
media is delivered correctly to the right people. People at all levels should
have a solid writing skills. The writing of the press bulletin is also gaining
importance from the communication that the people related to the public use
most to convince the target audience.  In
this context, the study is based on the analysis of the bulletins written by
the students in the field of public relations and advertising.  475 bulletins written by students during the
course were examined during the three semesters. In the bulletins examined, the
headings, punctuation marks, the writing rules and the bulletins in the
framework of looking for and establishing the correct were examined. As a
result of the study, it was determined that the students did not use the
punctuation marks correctly, they made mistakes in the writing rules, and
misused the suffixes and words in the sentence.



                 Keywords:
Public Relations Writing, Writing
Skills, Press Release, Students

          

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAKBAYIR, S. (2011). Yazılı Anlatım, Nasıl Yazabilirim?, Ankara: Pegem Akademi. AYDIN, A.H. ve Taş, İ.E. (2016). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler, Kavramlar Kurumlar ve Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.AYDIN, B.O. ve DUĞAN, Ö. (2017). "Halkla İlişkiler Lisans Öğrencilerinin Yazma Öz Yeterlik Algılarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma", International Journal of Social Sciences and Education Research, Cilt: 3 Sayı: 2, s. 35-49.AYHAN, A. (2015). Halkla İlişkiler, Tarihçe, Kavram ve Medya İlişkileri, Konya: Literatürk. AKYÜREK, F. (2004). Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, İstanbul: MediaCat Yayınları.BAYÇU UZOĞLU, Sevil (2013). Halkla İlişkiler Yazarlığı: Rol ve Sorumluluklar, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.BİVİNS, T. H. (2008). Public Relations Writing, The Essentials of Style and Format, New York: McGraw-Hill.ÇÖKLÜ, Y.E. (1999). "Halkla İlişkiler Yazarlığı", Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10 Sayı: 10, s. 159-170.DİGGS-BROWN, B. (2012). Strategic Public Relations: An Audience-Focused Approach, Cengage Learning. USA: Wadsworth Publishing.ELCİL, Ş. (2012). "Sosyal Sorumluluk İçerikli Halkla İlişkiler Çalışmalarında İknanın Yazınsal Bağlamda Değerlendirilmesi", Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 17, s. 156-175.ELDEN, M. (2013). Halkla İlişkiler Yazarlığı, Yazmaya Hazırlık: Yazar Neyi, Nasıl Yazar?, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.ERDOĞAN, İ. (2008). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Pozitif Matbaacılık.FULGİNİTİ, A. ve BAGİN, D. (2005). Practicial Public Relations: Theories Practices That Make a Difference, US: Kendall/Hunt Publishing.GÜLTEKİN, B. (2006). Halkla İlişkilerde Etkinlik Yoluyla İmaj Oluşturulması, Ankara: Nobel.GÜRGEN, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi, İstanbul: Der Yayınevi.MARSH, C., GUTH, D. & SHORT, B.P. (2009). Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising, Sales and Marketing and Business Communication, Boston: Pearson Education.NEWSOM, D. and HAYNES, J. (2011). Public Relations Writing: Form & Style. Cengage Learning, Belmont, CA: Wadsworth Publishing.OKAY, A. ve OKAY, A. (2007). Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: MediaCat.ONAT, F. (2014). Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel KitapOKTAY, M. (1996). Halkla İlişkiler Mesleğinin İletişim Yöntem ve Araçları, İstanbul: Der Yayınevi.ÖZKAN, Ö. (2017).Dildeki Değişmelerin Kültüre Yansıması Bağlamında Sosyal Medyada Türkçenin Kullanımı, Ed: Erdem Taşdemir ve Emre Ş. Aslan, Sosyal Medya İletişimi, Ankara: Gece Kitaplığı.PELTEKOĞLU BALTA, F. (2004). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları.PELTEKOĞLU BALTA, F. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Kitap.SEİTEL, F. P. (2004). The Practice of Public Relations, New Jersey: Pearson Education Inc.SEİTEL, F.P. (2014). The Practice of Public Relations, Essex: Pearson.STEWARD, H.D. (2005). "Good Writing is Good Public Relations", Public Relations Quarterly, Cilt: 50 Sayı: 4, s. 41-45.TENGİLİMOĞLU, D. ve ÖZTÜRK, Y. (2016). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Tanıtma, İmaj Yönetimi, Kurumsal İtibar Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. TREADWELL, D.F. and TREADWELL, J.B. (2004). Public Relations Writing: Principles in Practice, Thousand Oaks, CA: Sage.TOKGÖZ, O.(1994). Temel Gazetecilik, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.WİLCOX, D. & NOLTE, L. (1990). Public Relations Writing and Media Techniques, New York: Harper Collins.WİLCOX, D.L., CAMERON, G.T., REBER, B.H. and SHİN, J. H. (2014). Think Public Relations, Essex: Pearson.ZAPPALA, J.M. and CARDEN, A.R. (2010). Public Relations Writing Worktext: A Practical Guide for the Profession, New York: Routledge.
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 53 - 64, 31.05.2018

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAKBAYIR, S. (2011). Yazılı Anlatım, Nasıl Yazabilirim?, Ankara: Pegem Akademi. AYDIN, A.H. ve Taş, İ.E. (2016). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler, Kavramlar Kurumlar ve Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.AYDIN, B.O. ve DUĞAN, Ö. (2017). "Halkla İlişkiler Lisans Öğrencilerinin Yazma Öz Yeterlik Algılarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma", International Journal of Social Sciences and Education Research, Cilt: 3 Sayı: 2, s. 35-49.AYHAN, A. (2015). Halkla İlişkiler, Tarihçe, Kavram ve Medya İlişkileri, Konya: Literatürk. AKYÜREK, F. (2004). Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, İstanbul: MediaCat Yayınları.BAYÇU UZOĞLU, Sevil (2013). Halkla İlişkiler Yazarlığı: Rol ve Sorumluluklar, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.BİVİNS, T. H. (2008). Public Relations Writing, The Essentials of Style and Format, New York: McGraw-Hill.ÇÖKLÜ, Y.E. (1999). "Halkla İlişkiler Yazarlığı", Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10 Sayı: 10, s. 159-170.DİGGS-BROWN, B. (2012). Strategic Public Relations: An Audience-Focused Approach, Cengage Learning. USA: Wadsworth Publishing.ELCİL, Ş. (2012). "Sosyal Sorumluluk İçerikli Halkla İlişkiler Çalışmalarında İknanın Yazınsal Bağlamda Değerlendirilmesi", Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 17, s. 156-175.ELDEN, M. (2013). Halkla İlişkiler Yazarlığı, Yazmaya Hazırlık: Yazar Neyi, Nasıl Yazar?, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.ERDOĞAN, İ. (2008). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Pozitif Matbaacılık.FULGİNİTİ, A. ve BAGİN, D. (2005). Practicial Public Relations: Theories Practices That Make a Difference, US: Kendall/Hunt Publishing.GÜLTEKİN, B. (2006). Halkla İlişkilerde Etkinlik Yoluyla İmaj Oluşturulması, Ankara: Nobel.GÜRGEN, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi, İstanbul: Der Yayınevi.MARSH, C., GUTH, D. & SHORT, B.P. (2009). Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising, Sales and Marketing and Business Communication, Boston: Pearson Education.NEWSOM, D. and HAYNES, J. (2011). Public Relations Writing: Form & Style. Cengage Learning, Belmont, CA: Wadsworth Publishing.OKAY, A. ve OKAY, A. (2007). Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: MediaCat.ONAT, F. (2014). Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel KitapOKTAY, M. (1996). Halkla İlişkiler Mesleğinin İletişim Yöntem ve Araçları, İstanbul: Der Yayınevi.ÖZKAN, Ö. (2017).Dildeki Değişmelerin Kültüre Yansıması Bağlamında Sosyal Medyada Türkçenin Kullanımı, Ed: Erdem Taşdemir ve Emre Ş. Aslan, Sosyal Medya İletişimi, Ankara: Gece Kitaplığı.PELTEKOĞLU BALTA, F. (2004). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları.PELTEKOĞLU BALTA, F. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Kitap.SEİTEL, F. P. (2004). The Practice of Public Relations, New Jersey: Pearson Education Inc.SEİTEL, F.P. (2014). The Practice of Public Relations, Essex: Pearson.STEWARD, H.D. (2005). "Good Writing is Good Public Relations", Public Relations Quarterly, Cilt: 50 Sayı: 4, s. 41-45.TENGİLİMOĞLU, D. ve ÖZTÜRK, Y. (2016). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Tanıtma, İmaj Yönetimi, Kurumsal İtibar Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. TREADWELL, D.F. and TREADWELL, J.B. (2004). Public Relations Writing: Principles in Practice, Thousand Oaks, CA: Sage.TOKGÖZ, O.(1994). Temel Gazetecilik, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.WİLCOX, D. & NOLTE, L. (1990). Public Relations Writing and Media Techniques, New York: Harper Collins.WİLCOX, D.L., CAMERON, G.T., REBER, B.H. and SHİN, J. H. (2014). Think Public Relations, Essex: Pearson.ZAPPALA, J.M. and CARDEN, A.R. (2010). Public Relations Writing Worktext: A Practical Guide for the Profession, New York: Routledge.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Duğan 0000-0001-9028-7989

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duğan, Ö. (2018). HALKLA İLİŞKİLER LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BECERİLERİNİN "BASIN BÜLTENİ" ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 3(1), 53-64.