Avrupa’nın en fazla satan Türk gazetesi olan Hürriyet, gerek mizanpajı gerekse yapmış olduğu habercilikten dolayı Alman kamuoyu ve iletişim bilimcileri tarafından bulvar bir gazete olarak nitelendirilmektedir. Bu makalede sırasıyla bulvar gazeteciliğin tanımı, Almanya’da bulvar gazeteciliğin tarihsel gelişimi, bu alanla ilgili yapılan bilimsel araştırmalar, bu araştırmaların sonuçları ve bulvar gazeteciliğinin karakteristik özellikleri ortaya konulma yoluna gidilerek Hürriyet Gazetesi’nin Almanya‘da bulvar bir gazete olarak değerlendirilme sebepleri irdelenmeye çalışılmıştır.
Abone satışları çok düşük olan Hürriyet’in, hergün okuyucuların dikkatini çekmek amacıyla ilgi çekici başlıklara ve sansasyonel haberlere ağırlık verilmesi mizanpajındaki renkli sunum Avrupa standartlarında bulvar bir gazete olarak değerlendirilmesine neden olduğu ortaya çıkmıştır.
Bulvar gazeteciliği Almanya’da bulvar gazeteciliği Hürriyet Gazetesi mizanpaj haber değeri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |