Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TIP FAKÜLTESİ VE HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK YAŞAMLARININ GELECEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR KARŞILAŞTIRMALI ARAŞTIRMA

Yıl 2022, , 384 - 400, 10.03.2022
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1027881

Öz

Bu çalışma tıp ve hemşirelik fakültesi son sınıf öğrencilerinin mesleklerine ilişkin mevcut ve ileriye yönelik görüşlerini saptamak amacıyla planlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenolojik) araştırma desenine uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, ülkemizin Ege Bölgesi’ndeki bir üniversitenin tıp ve hemşirelik fakültesi son sınıf öğrencileri içerisinden çalışmaya gönüllü 10 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen veriler “mesleki yaşantıdan beklentiler” ve “mesleğin gelecek on yıldaki durumu” olmak üzere iki tema altında toplanmıştır. “Mesleki yaşantılarından beklentiler” ana temasının alt temaları olarak “profesyonellik”, “maddi beklentiler”, “manevi beklentiler” olmak üzere üç alt tema oluşturulmuştur. Mesleğin gelecek on yıldaki durumu ana temasının altında ise “değer görme”, “otonomi”, “sağlıkta şiddet”, “hasta hakları”, “hasta özerkliği”, “tıp hukuku” olmak üzere altı alt tema oluşturulmuştur. Çalışmaya katılan Hemşirelik Fakültesi 4. sınıf ve Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin mesleğe adım atmaya yaklaştıkları bir dönemde mesleği profesyonel anlamda sürdürme konusunda kaygılı oldukları saptanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin mesleğe hazır bulunuşluğu, gelecek kaygısı ve profesyonel iş yaşantısı gibi konuların vurgulanması danışman öğretim üyelerinin, sağlık hizmetleri yöneticilerinin ve politika belirleyicilerin iç görüsü bakımından konunun farklı boyutlarıyla ele alındığı çalışmalar bilimsel literatüre kazandırılmalıdır.

Destekleyen Kurum

Yoktur

Proje Numarası

Yoktur

Teşekkür

Yoktur

Kaynakça

  • Açıkgöz, B., Ekemen, A., Zorlu, I., Yüksel, N. A., Ayoğlu, F. N. (2019) Tıp öğrencilerinde uzmanlaşma eğilimi, uzmanlık alan seçimi ve etkileyen faktörler. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(1), 113-125.
  • Akçiçek, I. A., Akçiçek, F. (2014). Hekim, Tabip, Doktor “Onlardan Anılar”. Ç. Üstün (Ed.). İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Alper, Z., Özdemir, H. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesini tercih eden öğrencilerin kimi sosyo-demografik özellikleri ve mesleğe bakış açıları. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(2), 93-96.
  • Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tarihçesi (2020). http://aciltip.medicine.ankara.edu.tr/?page_ id=330 adresinden 11.03.2020 tarihinde erişildi.
  • Aydın, Er, R., Şehiraltı, M., Akpınar, A., (2017). Attributes of a good nurse: The opinions of nursing students. Nursing Ethics, 24(2), 238-250.
  • Aydoğan, S. G., Ünsal, A., Arslantaş, D., Mutlu, A. (2021). Tıp fakültesi öğrencilerinin tıbbi malpraktis bilgi düzeyi. Osmangazi Journal of Medicine, 171-181.
  • Başer, A., Şahin, H. (2017). Atatürk’ten günümüze tip eğitimi. Tıp Eğitimi Dünyası, 16(48), 70-83.
  • Bayat, A. H. (2003). Tıp tarihi. İzmir: Sade Matbaa.
  • Berkant, H. G., Bahadır S. (2019). On ikinci sınıf öğrencilerinin yükseköğretim programı seçimlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlik programlarını tercih etme durumları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1897-1940.
  • Broek, S., Tielemans, C., Cate, O., Kruitwagen, C., Westerveld, T. (2021). Professional and interprofessional group identities of final year medical and nursing students. Journal of Interprofessional Education & Practise, 22(1), 1-5.
  • Brown, D. (2002). The role of work and cultural values in occupational choice, satisfaction, and success: A theoretical statement. Journal of Counseling & Development, 80,48-56.
  • Bilginoğlu, B. (2013). Mühendı̇slı̇k mesleğı̇nı̇n profesyonelleşme düzeyı̇ ve mühendı̇sler ı̇çı̇n Y Teorı̇sı̇ varsayımlarının geçerlı̇lı̇ği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Cansever, İ. H., Metin, A., Kişi, M. (2020). Tıp Öğrencilerinin Tıpta Uzmanlık Tercihlerini Etkileyen Faktörler Üzerine Sistematik Derleme. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(27), 791-812.
  • Canbaz, S., Sünter, A. T., Aker, S., Pekşen, Y. (2007). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeyi ve etkileyen faktörler. Genel Tıp Dergisi, 17(1), 15-19.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri. beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. Beşir Demir (Çev.). Ankara. Tarcan Matbaacılık.
  • Çeli̇k, N., Üzmez, U. (2014). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: Çağrı Merkezi Hizmetleri Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(1), 94-105.
  • Dörtyol, B. G.(2017). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin mezuniyet sonrası ile ilgili düşünceleri, kariyer seçimleri ve etkileyen faktörler. Tıp Eğitimi Dünyası, 16(50), 12-21.
  • Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Tarihçe (2020). https://med.ege.edu.tr/tr-1905/tarihce.html. adresinden 11.03.2020 tarihinde erişildi.
  • Elkoca, A., Özcan, H. (2019). Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesinde hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. GÜSBD, 8(2), 19- 26.
  • Erdem, A. R. (2012). Atatürk’ün liderliğinde üniversite reformu: yükseköğretim ve bilim tarihimizde dönüm noktası. Belgi Dergisi, (4), 376-388.
  • Ergöl, Ş. (2011). Türkiye’de yükseköğretimde hemşirelik eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3); 152-155.
  • Erikmen, E., Vatan, F. (2019). Hemşirelerin bireysel ve mesleki otonomilerinin incelenmesi. Sağlık Ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 6(2), 141-152.
  • Fuerst, E. V., Wolff, L. V., Weitzel, M. H. (1979). Hemşireliğin temel ilkeleri. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları.
  • Gallagher, S. M. (1998). Paternalism in healthcare decision making. Ostomy Wound Manage, 44(4), 22-24.
  • Karabulut, U. (2007). Cumhuriyet’in ilk yıllarında sağlık hizmetlerine toplu bir bakış, Dr. Refik Saydam’ın Sağlık Bakanlığı ve Hizmetleri (1925-1937). Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 6(15), 151-160.
  • Kaygusuz, T., Erensoy, A. (2019). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin cinsiyete göre tıp eğitimi ile ilgili görüşleri ve mesleki beklentileri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 33(3), 127-135.
  • Mezunı̇yet öncesı̇ Tıp Eğı̇tı̇mı̇ Ulusal Çekı̇rdek Eğı̇tı̇m Programı (UÇEP). (2020). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/mezuniyet-oncesi-tip-egitimi-cekirdek-egitimi-programi.pdf adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Mohajan Haradhan, K. (2018). Qualitative research methodology in social sciences and related subjects. Journal of Economic Development, Environment and People, 7(1), 23-48.
  • Özlük, B., Sur, H. (2017). Türkiye’de hemşireliğin profesyonelleşmesi kapsamında değerlendirilmesi ve Avrupa Birliğine uyum süreci: Niteliksel bir çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(4), 98-106.
  • Şahin, H., Özan, S., Gürpınar, E. (2011). Abraham Flexner’i doğru anlamak. Tıp Eğitimi Dünyası, 30(30), 60-71.
  • Şehiralti, M., Akpinar, A., Ersoy, N. (2010). Attributes of a good physician: what are the opinions of first-year medical students? Journal of Medical Ethics 36, 121-125.
  • Taylan, S., Alan, S., Kadıoğlu, S. (2012). Hemşirelik rolleri ve özerklik. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 14(3), 66-74.
  • Tanrıverdi, H., Akova, O., Çevik, B. (2014). Tıp etiği açısından hekim hakları. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 21-30.
  • The Edinburg Declaration (1988). https://wfme.org/download/the-edinburgh-declaration/ adresinden 03.07.2021 tarihinde erişildi.
  • Tokar, D. M., Fisher, A. R., Subich, L. M. (1998). Personality and vocational behavior: A selective review of the literatüre 1993-1997. Journal of Vocational Behavior, 53,115- 153.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2021). Meslek tanımı https://sozluk.gov.tr adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Türk Tabipleri Birliği (TTB). (2008). Mezuniyet Öncesi tıp eğitimi raporu. https://www.ttb.org.tr/ kutuphane/mote_2008.pdf2008 adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Türk Tabipleri Birliği (TTB). (2021). Hekimlik meslek etiği kuralları. https://www.journalagent.com/tkd/pdfs/TKDA_37_70_46_50.pdf adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Utlu, N. (2016). Hastane ortamında hemşirelerin etik yaklaşımı ve etik ikilemler. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 29, 17-35.
  • Yamal, Y., Karakök, T. (2011). Atatürk ve Üniversite Reformu 193). Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 27-35.
  • Yaşar, D. (2019). Seçilmiş bir tıp fakültesi dönem VI öğrencilerinin hekim hakları konusundaki görüş ve farkındalık durumlarının incelenmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 28(3): 181-190.
  • Yeşiltaş, A., Gül, İ. (2016). Hemşirelerin çalışmak için tercih ettikleri birimler ve tercih nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 74-87.

Faculty of Medicine and Faculty of Nursing Intern Students' Views on the Future of Their Professional Lives: A Comparative Research

Yıl 2022, , 384 - 400, 10.03.2022
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1027881

Öz

This study was planned to determine the current and prospective views of the senior medical and nursing faculty students about their profession. The research was carried out in accordance with the phenomenological research design, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research consisted of 10 students who volunteered to work among the senior students of the faculty of medicine and nursing of a university in the Aegean Region of our country. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool. The data obtained from the interview were collected under two themes: "expectations from professional life" and "the situation of the profession in the next ten years". Three sub-themes were formed as “professionalism”, “material expectations” and “spiritual expectations” as sub-themes of the main theme of “expectations from their professional life”. Under the main theme of the state of the profession in the next ten years, six sub-themes were formed: “appreciation”, “autonomy”, “violence in health”, “patient rights”, “patient autonomy” and “medical law”. It was determined that the 4th grade students of the Faculty of Nursing and 6th grade students of the Faculty of Medicine, who participated in the study, were anxious about continuing the profession professionally at a time when they were so close to stepping into the profession. In this direction, the studies in which the subject is handled with different dimensions should be brought to the scientific literature in terms of emphasizing the subjects such as students' readiness for the profession, future anxiety and professional business life, and awareness of advisor faculty members, health care managers and policy makers.

Proje Numarası

Yoktur

Kaynakça

  • Açıkgöz, B., Ekemen, A., Zorlu, I., Yüksel, N. A., Ayoğlu, F. N. (2019) Tıp öğrencilerinde uzmanlaşma eğilimi, uzmanlık alan seçimi ve etkileyen faktörler. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(1), 113-125.
  • Akçiçek, I. A., Akçiçek, F. (2014). Hekim, Tabip, Doktor “Onlardan Anılar”. Ç. Üstün (Ed.). İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Alper, Z., Özdemir, H. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesini tercih eden öğrencilerin kimi sosyo-demografik özellikleri ve mesleğe bakış açıları. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(2), 93-96.
  • Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tarihçesi (2020). http://aciltip.medicine.ankara.edu.tr/?page_ id=330 adresinden 11.03.2020 tarihinde erişildi.
  • Aydın, Er, R., Şehiraltı, M., Akpınar, A., (2017). Attributes of a good nurse: The opinions of nursing students. Nursing Ethics, 24(2), 238-250.
  • Aydoğan, S. G., Ünsal, A., Arslantaş, D., Mutlu, A. (2021). Tıp fakültesi öğrencilerinin tıbbi malpraktis bilgi düzeyi. Osmangazi Journal of Medicine, 171-181.
  • Başer, A., Şahin, H. (2017). Atatürk’ten günümüze tip eğitimi. Tıp Eğitimi Dünyası, 16(48), 70-83.
  • Bayat, A. H. (2003). Tıp tarihi. İzmir: Sade Matbaa.
  • Berkant, H. G., Bahadır S. (2019). On ikinci sınıf öğrencilerinin yükseköğretim programı seçimlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlik programlarını tercih etme durumları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1897-1940.
  • Broek, S., Tielemans, C., Cate, O., Kruitwagen, C., Westerveld, T. (2021). Professional and interprofessional group identities of final year medical and nursing students. Journal of Interprofessional Education & Practise, 22(1), 1-5.
  • Brown, D. (2002). The role of work and cultural values in occupational choice, satisfaction, and success: A theoretical statement. Journal of Counseling & Development, 80,48-56.
  • Bilginoğlu, B. (2013). Mühendı̇slı̇k mesleğı̇nı̇n profesyonelleşme düzeyı̇ ve mühendı̇sler ı̇çı̇n Y Teorı̇sı̇ varsayımlarının geçerlı̇lı̇ği. (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Cansever, İ. H., Metin, A., Kişi, M. (2020). Tıp Öğrencilerinin Tıpta Uzmanlık Tercihlerini Etkileyen Faktörler Üzerine Sistematik Derleme. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(27), 791-812.
  • Canbaz, S., Sünter, A. T., Aker, S., Pekşen, Y. (2007). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeyi ve etkileyen faktörler. Genel Tıp Dergisi, 17(1), 15-19.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri. beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. Beşir Demir (Çev.). Ankara. Tarcan Matbaacılık.
  • Çeli̇k, N., Üzmez, U. (2014). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: Çağrı Merkezi Hizmetleri Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(1), 94-105.
  • Dörtyol, B. G.(2017). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin mezuniyet sonrası ile ilgili düşünceleri, kariyer seçimleri ve etkileyen faktörler. Tıp Eğitimi Dünyası, 16(50), 12-21.
  • Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Tarihçe (2020). https://med.ege.edu.tr/tr-1905/tarihce.html. adresinden 11.03.2020 tarihinde erişildi.
  • Elkoca, A., Özcan, H. (2019). Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesinde hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. GÜSBD, 8(2), 19- 26.
  • Erdem, A. R. (2012). Atatürk’ün liderliğinde üniversite reformu: yükseköğretim ve bilim tarihimizde dönüm noktası. Belgi Dergisi, (4), 376-388.
  • Ergöl, Ş. (2011). Türkiye’de yükseköğretimde hemşirelik eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3); 152-155.
  • Erikmen, E., Vatan, F. (2019). Hemşirelerin bireysel ve mesleki otonomilerinin incelenmesi. Sağlık Ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 6(2), 141-152.
  • Fuerst, E. V., Wolff, L. V., Weitzel, M. H. (1979). Hemşireliğin temel ilkeleri. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları.
  • Gallagher, S. M. (1998). Paternalism in healthcare decision making. Ostomy Wound Manage, 44(4), 22-24.
  • Karabulut, U. (2007). Cumhuriyet’in ilk yıllarında sağlık hizmetlerine toplu bir bakış, Dr. Refik Saydam’ın Sağlık Bakanlığı ve Hizmetleri (1925-1937). Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 6(15), 151-160.
  • Kaygusuz, T., Erensoy, A. (2019). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin cinsiyete göre tıp eğitimi ile ilgili görüşleri ve mesleki beklentileri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 33(3), 127-135.
  • Mezunı̇yet öncesı̇ Tıp Eğı̇tı̇mı̇ Ulusal Çekı̇rdek Eğı̇tı̇m Programı (UÇEP). (2020). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/mezuniyet-oncesi-tip-egitimi-cekirdek-egitimi-programi.pdf adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Mohajan Haradhan, K. (2018). Qualitative research methodology in social sciences and related subjects. Journal of Economic Development, Environment and People, 7(1), 23-48.
  • Özlük, B., Sur, H. (2017). Türkiye’de hemşireliğin profesyonelleşmesi kapsamında değerlendirilmesi ve Avrupa Birliğine uyum süreci: Niteliksel bir çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(4), 98-106.
  • Şahin, H., Özan, S., Gürpınar, E. (2011). Abraham Flexner’i doğru anlamak. Tıp Eğitimi Dünyası, 30(30), 60-71.
  • Şehiralti, M., Akpinar, A., Ersoy, N. (2010). Attributes of a good physician: what are the opinions of first-year medical students? Journal of Medical Ethics 36, 121-125.
  • Taylan, S., Alan, S., Kadıoğlu, S. (2012). Hemşirelik rolleri ve özerklik. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 14(3), 66-74.
  • Tanrıverdi, H., Akova, O., Çevik, B. (2014). Tıp etiği açısından hekim hakları. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 21-30.
  • The Edinburg Declaration (1988). https://wfme.org/download/the-edinburgh-declaration/ adresinden 03.07.2021 tarihinde erişildi.
  • Tokar, D. M., Fisher, A. R., Subich, L. M. (1998). Personality and vocational behavior: A selective review of the literatüre 1993-1997. Journal of Vocational Behavior, 53,115- 153.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2021). Meslek tanımı https://sozluk.gov.tr adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Türk Tabipleri Birliği (TTB). (2008). Mezuniyet Öncesi tıp eğitimi raporu. https://www.ttb.org.tr/ kutuphane/mote_2008.pdf2008 adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Türk Tabipleri Birliği (TTB). (2021). Hekimlik meslek etiği kuralları. https://www.journalagent.com/tkd/pdfs/TKDA_37_70_46_50.pdf adresinden 20.11.2021 tarihinde erişildi.
  • Utlu, N. (2016). Hastane ortamında hemşirelerin etik yaklaşımı ve etik ikilemler. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 29, 17-35.
  • Yamal, Y., Karakök, T. (2011). Atatürk ve Üniversite Reformu 193). Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 27-35.
  • Yaşar, D. (2019). Seçilmiş bir tıp fakültesi dönem VI öğrencilerinin hekim hakları konusundaki görüş ve farkındalık durumlarının incelenmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 28(3): 181-190.
  • Yeşiltaş, A., Gül, İ. (2016). Hemşirelerin çalışmak için tercih ettikleri birimler ve tercih nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 74-87.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seçil Özçiftçi 0000-0002-7320-961X

Çağatay Üstün 0000-0001-7834-6616

Nuray Demirci Güngördü 0000-0002-4471-6081

Tuncay Müge Alvur 0000-0001-6792-5786

Proje Numarası Yoktur
Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2021
Kabul Tarihi 17 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Özçiftçi, S., Üstün, Ç., Demirci Güngördü, N., Alvur, T. M. (2022). TIP FAKÜLTESİ VE HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK YAŞAMLARININ GELECEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR KARŞILAŞTIRMALI ARAŞTIRMA. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(1), 384-400. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1027881