Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN EVLİLİK ÖNCESİ CİNSELLİĞE KARŞI TUTUMLARI İLE KADINA YÖNELİK NAMUS ANLAYIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 655 - 671, 25.06.2021
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.814435

Öz

Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin evlilik öncesi cinselliğe karşı tutumları ile kadına ilişkin namus anlayışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesindeki bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 255 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler “Tanımlayıcı Özellikler Formu”, “Evlilik Öncesi Cinsel İlişkiye Giren Kadınlara İlişkin Tutumlar Ölçeği” ve “Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde; kolmogorov-smirnov normallik testi, sayı, yüzdelik, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi, doğrusal regresyon analizi ve pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %75.3’ü kadın, %30.2’si 2.sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %65.9’u annesinin eğitim düzeyinin ilkokul, %91.4’ü annesinin ev hanımı olduğunu bildirmiştir. “Evlilik Öncesi Cinsel İlişkiye Giren Kadınlara İlişkin Tutumlar Ölçeği”nin toplam puan ortalaması 45.47±11.71, “Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği”puan ortalaması ise 91.10 ±15.66 olarak belirlenmiştir. İki ölçek arasında zıt yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışmada cinsiyet, sınıf ve annenin mesleği evlilik öncesi cinsel ilişkiye giren kadınlara ilişkin tutum için, cinsiyet ve çoğunlukla yaşanan yerin ise kadına ilişkin namus anlayışı tutumu için önemli yordayıcılar olduğu tespit edilmiştir. Üniversite eğitimi boyunca hem ders içeriklerinde, hem düzenlenecek sosyal faaliyetlerde kadına ilişkin konularda farkındalık geliştirilmesine yönelik konulara yer verilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Arin, C. (2001). Femicide in the name of honor in Turkey. Violence Against Women, 7,(7), 821-825. https://doi.org/10.1177/10778010122182758
  • Atış, F. (2010). Ebelik/Hemşirelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Uzmanlık Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bomar, P. J. (2003). Family sexuality. Promoting health in families. 3rd.ed. Philadelphia: Saunders an Imprint of Elsevier.
  • Bora, A., Üstün, İ. (2008). “ Sıcak aile ortamı”: demokratikleşme sürecinde kadın ve erkekler. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı Yayınları.
  • Ceyhan, M. (2005). Üniversite gençliğinin cinselliğe bakış açısı: DTCF son sınıf öğrencilerinin cinselliğe bakış açılarının sosyal antropolojik incelemesi. Doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Çağlayan, M.Ç., Topatan, S. (2020). Erkek üniversite öğrencilerinin kadın anlayışları ve namusa ilişkin tutumları. Turkiye Klinikleri J Med Ethics, 28(1),77-89. https://doi.org/10.5336/mdethic.2019-70860
  • Çalik, K.Y., Demirbag, C.B., Bulut, H.K., Demirdag. S. (2017). Academician’s attitudes towards honor. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 274-280. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2017.02.075
  • Dinçer, Ö. (2007). Namus ve Bekaret: Kuşaklar arasında değişen ne? İki kuşaktan kadınların cinsellik algısı. Uzmanlık tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ebeoğlu, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin cinsellikle ilgili konularda ebeveyn ve akranla iletişimleri ile evlilik öncesi cinselliğe yönelik tutum ve davranışları arasındaki ilişki, Uzmanlık tezi. Ufuk Üniversitesi, Ankara.
  • Ebeoğlu, M., Karacan, E. (2019). Cinsellikle ilgili konularda iletişim ile evlilik öncesi cinselliğe yönelik tutum: üniversite sınıf düzeyinin ve cinsiyetin rolü. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 1-19. https://doi.org/10.12984/egeefd.442010
  • Er-Güneri S, Şen S. (2018). The attitudes of university students towards honor perception attributed to women. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(4), 258-66. 23 Mart 2020 tarihinde: https://www.ttb.org.tr/sted/images/files/dergi/2018/4.pdf adresinden erişildi.
  • Ergün, G., Çakır, C. (2015). Sağlık yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlıkla ilgili bilgi tutum ve davranış özelliklerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 99-105. 22 Ocak 2020 tarihinde http://acibadem.dergisi.org/uploads/pdf/pdf_AUD_302.pdf adresinden erişildi.
  • Geçici, F. (2011). Gaziantep Üniversitesi öğrencilerinin cinsellik ve üreme sağlığı hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uzmanlık tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Glick, P., Sakallı-Uğurlu, N., Akbaş, G., Orta, I.M., Ceylan, S. (2016). Why do women endorse honor beliefs? Ambivalent sexism and religiosity as predictors. Sex Roles, 75,543-54. https://doi.org/10.1007/s11199-015-0550-5
  • Güneri, S. E. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(4), 258-266.
  • Gürsoy, E., Arslan, H. (2011) Reliability and validity of the scale for attitudes of university students on approaches to women's “honor” (Kinato). Sağlık ve Toplum, 21(3), 28-37. 14 Nisan 2016 tarihinde http://ssyv.org.tr/wp-admin/uploader/std2011-3/4.pdf adresinden erişildi.
  • Gürsoy, E., Özkan, H.A. (2014). Türkiye'de üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin" namus" Algısı. Journal of Psychiatric Nursing/Psikiyatri Hemsireleri Derneği, 5(3), 149-59. https://doi.org/10.5505/phd.2014.18480
  • HUÇEP, (2021). 04 Şubat 2021 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf adresinden erişildi.
  • Işık, R., Sakallı-Uğurlu, N. (2009). Namusa ve namus adına kadına uygulanan şiddete ilişkin tutumlar ölçeklerinin öğrenci örneklemiyle geliştirilmesi. Türk Psikoloji Yazıları, 12(24), 16-24. 14 Şubat 2020 tarihinde http://www.psikolog.org.tr/tr/yayinlar/dergiler/1031828/tpy1301996120090000m000135.pdf adresinden erişildi.
  • Kardam, F. (2005). Türkiye’de namus cinayetlerinin dinamikleri: Eylem programı için öneriler sonuç raporu. Ankara: Koza Yayınları.
  • Kömürcü, N., Yıldız, H., Toker, E., Karaman, Ö.E., Genç-Koyucu, R., Durmaz, A. (2016). Nursing and midwifery students' attitudes towards gender roles and honor perceptions of women. International Refereed Journal of Gynaecological Diseases and Maternal Child Health, 5(3), 1-22. https://doi.org/10.17367/JACSD.2016516856
  • Kömürcü, P., Demirci, D., Yıldız, D., Gün, A. (2014). Türkiye’deki hemşirelik dergilerinden cinselliğe bakış: Bir literatür incelemesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 11(1),9-17. 02 Mart 2020 tarihinde http://www.kuhead.org/jvi.aspx?pdir=kuhead&plng=tur&un=KUHEAD-25238 adresinden erişildi.
  • Ogur, P., Utkualp, N., Aydınoğlu, N. (2016). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin cinsellikle ilgili inanışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25,13-21. 04 Nisan 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/29089 adresinden erişildi.
  • Özcan, A. (2012). Toplumsal cinsiyet eğitiminin üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol tutumlarına etkisi. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Resmi Gazete. (2020). Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. 03 Mart 2020 tarihinde https://www.hemsire.com/images/upload/Hemsirelik_Yonetmeligi.pdf adresinden erişildi.
  • Sakallı, N., Karakurt, G., Uğurlu, O. (2001). Evlilik öncesi yaşanan cinsel ilişkiye ve kadınların evlilik öncesi cinsel ilişkide bulunmasına karşı tutumlar. Tecrübi Psikoloji Çalışmaları, 22, 15-29. 13 Şubat 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/99946 adresinden erişildi.
  • Sakallı-Uğurlu N, Glick, P. (2003). Ambivalent sexism and attitudes toward women who engage in premarital sex in Turkey. Journal of Sex Research, 40(3), 296-302. https://doi.org/10.1080/00224490309552194
  • Santis, J.D. Vasquez, E.P. (2010). An appraisal of the factors influencing human sexuality research in nursing. Nursing Forum, 45(3), 174-84. https://doi.org/10.1111/j.1744-6198.2010.00187
  • Süt, H.K., Küçükkaya, B. (2016). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin himen muayenesi ve himenoplastiye karşı tutum ve bakış açılarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 52-60. 11 Mart 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/753024 adresinden erişildi.
  • Tokuç, B., Berberoglu, U., Saraçoglu, G.V., Çelikkalp, U. (2011). Opinions of health college students on premarital sex. induced abortions and contraceptive use of young people. Turk J Public Health, 9,166-73. https://doi.org/10.20518/tjph.173062
  • UNDP H.(2020). Gender inequality index. Human Development Report. 03 Şubat 2020 tarihinde http://hdr.undp.org/en/content/gender-inequality-index-gii adresinden erişildi.
  • Vargün, B. (2002). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi ve Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi öğrencileri arasında bir kültür değeri olarak bekaret kavramının sosyal antropolojik açıdan incelenmesi. Uzmanlık Tez. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Volpe, E.M., Wertheimer, J.C. (2010). Exploring sexuality attitudes and knowledge in nursing: an education program. Doctoral thesis. Maimonides University, Florida.
  • Yenal, K., Çeçe, Ö. (2013). The effect on the knowledge levels of nursing school students of the educational activities undertaken for sexually transmitted ınfections. Sexuality And Disability, 31(2), 201-11. https://doi.org/10.1007/s11195-013-9296-6
  • Yıldız, A.N. (2010). Kadın cinselliğinin söylemsel inşası ve namus cinayetleri: Şanlıurfa örneği. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldız, H. (2010). Cinsel işlev bozukluğunun tanılanmasında eşlere yaklaşım. Androloji Bülteni, 43,309-13. 20 Şubat 2020 tarihinde http://file.lookus.net/androlojibulteni/Aral%C4%B1k-2010-43.Say%C4%B1.pdf adresinden erişildi.

The Relationship between Nursing Students’ Attitudes about Pre-Marriage Sexuality and Approaches to Women’s Honor

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 655 - 671, 25.06.2021
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.814435

Öz

This study has been carried out to determine the relationship between nursing students' attitudes to pre-marriage sexuality and their approaches to women’s honor. The study has been conducted with 255 students studying at the nursing department of a university in the Central Anatolia Region in Turkey. The data have been collected with “The Descriptive Properties Form”, “Attitudes towards Women Who Engage in Premarital Sex Scale” and “Scale for Attitudes on Approaches to Women's Honor”. In the analysis of the data; kolmogorov-smirnov normality test, number, percentile, independent t test, one way anova, linear regression analysis and pearson correlation tests have been used. 75.3% of the students participating in the study are women and 30.2% are 2nd grade students. 65.9% of the students have stated that their mother's education level was primary school, 91.4% of them have stated that their mother was a housewife. The total score average of “Attitudes Towards Women Who Engage in Premarital Sex Scale” has been determined to be 45.47 ± 11.71 and the average score of “Scale for Attitudes on Approaches to Women's Honor” has been determined to be 91.10 ± 15.66. An opposite, significant relationship has been found between the two scales. In the study, it has been determined that gender, class and the mother's profession were important predictors for the attitude towards women who had sexual intercourse before marriage, and gender and the place where they mostly live were important predictors for the approaches of honor towards women. It is recommended to include issues which are related to raise awareness on women's issues, both in the course content and in the social activities that will be organized, during university education.

Kaynakça

  • Arin, C. (2001). Femicide in the name of honor in Turkey. Violence Against Women, 7,(7), 821-825. https://doi.org/10.1177/10778010122182758
  • Atış, F. (2010). Ebelik/Hemşirelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Uzmanlık Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bomar, P. J. (2003). Family sexuality. Promoting health in families. 3rd.ed. Philadelphia: Saunders an Imprint of Elsevier.
  • Bora, A., Üstün, İ. (2008). “ Sıcak aile ortamı”: demokratikleşme sürecinde kadın ve erkekler. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı Yayınları.
  • Ceyhan, M. (2005). Üniversite gençliğinin cinselliğe bakış açısı: DTCF son sınıf öğrencilerinin cinselliğe bakış açılarının sosyal antropolojik incelemesi. Doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Çağlayan, M.Ç., Topatan, S. (2020). Erkek üniversite öğrencilerinin kadın anlayışları ve namusa ilişkin tutumları. Turkiye Klinikleri J Med Ethics, 28(1),77-89. https://doi.org/10.5336/mdethic.2019-70860
  • Çalik, K.Y., Demirbag, C.B., Bulut, H.K., Demirdag. S. (2017). Academician’s attitudes towards honor. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 274-280. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2017.02.075
  • Dinçer, Ö. (2007). Namus ve Bekaret: Kuşaklar arasında değişen ne? İki kuşaktan kadınların cinsellik algısı. Uzmanlık tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ebeoğlu, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin cinsellikle ilgili konularda ebeveyn ve akranla iletişimleri ile evlilik öncesi cinselliğe yönelik tutum ve davranışları arasındaki ilişki, Uzmanlık tezi. Ufuk Üniversitesi, Ankara.
  • Ebeoğlu, M., Karacan, E. (2019). Cinsellikle ilgili konularda iletişim ile evlilik öncesi cinselliğe yönelik tutum: üniversite sınıf düzeyinin ve cinsiyetin rolü. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 1-19. https://doi.org/10.12984/egeefd.442010
  • Er-Güneri S, Şen S. (2018). The attitudes of university students towards honor perception attributed to women. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(4), 258-66. 23 Mart 2020 tarihinde: https://www.ttb.org.tr/sted/images/files/dergi/2018/4.pdf adresinden erişildi.
  • Ergün, G., Çakır, C. (2015). Sağlık yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlıkla ilgili bilgi tutum ve davranış özelliklerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 99-105. 22 Ocak 2020 tarihinde http://acibadem.dergisi.org/uploads/pdf/pdf_AUD_302.pdf adresinden erişildi.
  • Geçici, F. (2011). Gaziantep Üniversitesi öğrencilerinin cinsellik ve üreme sağlığı hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uzmanlık tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Glick, P., Sakallı-Uğurlu, N., Akbaş, G., Orta, I.M., Ceylan, S. (2016). Why do women endorse honor beliefs? Ambivalent sexism and religiosity as predictors. Sex Roles, 75,543-54. https://doi.org/10.1007/s11199-015-0550-5
  • Güneri, S. E. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(4), 258-266.
  • Gürsoy, E., Arslan, H. (2011) Reliability and validity of the scale for attitudes of university students on approaches to women's “honor” (Kinato). Sağlık ve Toplum, 21(3), 28-37. 14 Nisan 2016 tarihinde http://ssyv.org.tr/wp-admin/uploader/std2011-3/4.pdf adresinden erişildi.
  • Gürsoy, E., Özkan, H.A. (2014). Türkiye'de üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin" namus" Algısı. Journal of Psychiatric Nursing/Psikiyatri Hemsireleri Derneği, 5(3), 149-59. https://doi.org/10.5505/phd.2014.18480
  • HUÇEP, (2021). 04 Şubat 2021 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf adresinden erişildi.
  • Işık, R., Sakallı-Uğurlu, N. (2009). Namusa ve namus adına kadına uygulanan şiddete ilişkin tutumlar ölçeklerinin öğrenci örneklemiyle geliştirilmesi. Türk Psikoloji Yazıları, 12(24), 16-24. 14 Şubat 2020 tarihinde http://www.psikolog.org.tr/tr/yayinlar/dergiler/1031828/tpy1301996120090000m000135.pdf adresinden erişildi.
  • Kardam, F. (2005). Türkiye’de namus cinayetlerinin dinamikleri: Eylem programı için öneriler sonuç raporu. Ankara: Koza Yayınları.
  • Kömürcü, N., Yıldız, H., Toker, E., Karaman, Ö.E., Genç-Koyucu, R., Durmaz, A. (2016). Nursing and midwifery students' attitudes towards gender roles and honor perceptions of women. International Refereed Journal of Gynaecological Diseases and Maternal Child Health, 5(3), 1-22. https://doi.org/10.17367/JACSD.2016516856
  • Kömürcü, P., Demirci, D., Yıldız, D., Gün, A. (2014). Türkiye’deki hemşirelik dergilerinden cinselliğe bakış: Bir literatür incelemesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 11(1),9-17. 02 Mart 2020 tarihinde http://www.kuhead.org/jvi.aspx?pdir=kuhead&plng=tur&un=KUHEAD-25238 adresinden erişildi.
  • Ogur, P., Utkualp, N., Aydınoğlu, N. (2016). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin cinsellikle ilgili inanışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25,13-21. 04 Nisan 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/29089 adresinden erişildi.
  • Özcan, A. (2012). Toplumsal cinsiyet eğitiminin üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol tutumlarına etkisi. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Resmi Gazete. (2020). Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. 03 Mart 2020 tarihinde https://www.hemsire.com/images/upload/Hemsirelik_Yonetmeligi.pdf adresinden erişildi.
  • Sakallı, N., Karakurt, G., Uğurlu, O. (2001). Evlilik öncesi yaşanan cinsel ilişkiye ve kadınların evlilik öncesi cinsel ilişkide bulunmasına karşı tutumlar. Tecrübi Psikoloji Çalışmaları, 22, 15-29. 13 Şubat 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/99946 adresinden erişildi.
  • Sakallı-Uğurlu N, Glick, P. (2003). Ambivalent sexism and attitudes toward women who engage in premarital sex in Turkey. Journal of Sex Research, 40(3), 296-302. https://doi.org/10.1080/00224490309552194
  • Santis, J.D. Vasquez, E.P. (2010). An appraisal of the factors influencing human sexuality research in nursing. Nursing Forum, 45(3), 174-84. https://doi.org/10.1111/j.1744-6198.2010.00187
  • Süt, H.K., Küçükkaya, B. (2016). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin himen muayenesi ve himenoplastiye karşı tutum ve bakış açılarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 52-60. 11 Mart 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/753024 adresinden erişildi.
  • Tokuç, B., Berberoglu, U., Saraçoglu, G.V., Çelikkalp, U. (2011). Opinions of health college students on premarital sex. induced abortions and contraceptive use of young people. Turk J Public Health, 9,166-73. https://doi.org/10.20518/tjph.173062
  • UNDP H.(2020). Gender inequality index. Human Development Report. 03 Şubat 2020 tarihinde http://hdr.undp.org/en/content/gender-inequality-index-gii adresinden erişildi.
  • Vargün, B. (2002). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi ve Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi öğrencileri arasında bir kültür değeri olarak bekaret kavramının sosyal antropolojik açıdan incelenmesi. Uzmanlık Tez. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Volpe, E.M., Wertheimer, J.C. (2010). Exploring sexuality attitudes and knowledge in nursing: an education program. Doctoral thesis. Maimonides University, Florida.
  • Yenal, K., Çeçe, Ö. (2013). The effect on the knowledge levels of nursing school students of the educational activities undertaken for sexually transmitted ınfections. Sexuality And Disability, 31(2), 201-11. https://doi.org/10.1007/s11195-013-9296-6
  • Yıldız, A.N. (2010). Kadın cinselliğinin söylemsel inşası ve namus cinayetleri: Şanlıurfa örneği. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldız, H. (2010). Cinsel işlev bozukluğunun tanılanmasında eşlere yaklaşım. Androloji Bülteni, 43,309-13. 20 Şubat 2020 tarihinde http://file.lookus.net/androlojibulteni/Aral%C4%B1k-2010-43.Say%C4%B1.pdf adresinden erişildi.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aynur Kızılırmak 0000-0002-5032-7234

Nilay Çakıcı 0000-0003-4169-6609

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2020
Kabul Tarihi 11 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızılırmak, A., & Çakıcı, N. (2021). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN EVLİLİK ÖNCESİ CİNSELLİĞE KARŞI TUTUMLARI İLE KADINA YÖNELİK NAMUS ANLAYIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 655-671. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.814435