Öz
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin evlilik öncesi cinselliğe karşı tutumları ile kadına ilişkin namus anlayışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesindeki bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 255 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler “Tanımlayıcı Özellikler Formu”, “Evlilik Öncesi Cinsel İlişkiye Giren Kadınlara İlişkin Tutumlar Ölçeği” ve “Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde; kolmogorov-smirnov normallik testi, sayı, yüzdelik, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi, doğrusal regresyon analizi ve pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %75.3’ü kadın, %30.2’si 2.sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %65.9’u annesinin eğitim düzeyinin ilkokul, %91.4’ü annesinin ev hanımı olduğunu bildirmiştir. “Evlilik Öncesi Cinsel İlişkiye Giren Kadınlara İlişkin Tutumlar Ölçeği”nin toplam puan ortalaması 45.47±11.71, “Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği”puan ortalaması ise 91.10 ±15.66 olarak belirlenmiştir. İki ölçek arasında zıt yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışmada cinsiyet, sınıf ve annenin mesleği evlilik öncesi cinsel ilişkiye giren kadınlara ilişkin tutum için, cinsiyet ve çoğunlukla yaşanan yerin ise kadına ilişkin namus anlayışı tutumu için önemli yordayıcılar olduğu tespit edilmiştir. Üniversite eğitimi boyunca hem ders içeriklerinde, hem düzenlenecek sosyal faaliyetlerde kadına ilişkin konularda farkındalık geliştirilmesine yönelik konulara yer verilmesi önerilmektedir.