Bu araştırma farklı kültürlerle birlikte çalışması öngörülen ve ileride sağlık profesyoneli olacak sağlık alanındaki öğrencilerin kültürel zekâ ve zenofobi düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Farklı bölgelerde bulunan iki devlet üniversitesinin, İlk ve Acil Yardım ve Yaşlı Bakım programında öğrenim gören 570 öğrenciyle kesitsel ve tanımlayıcı tipte araştırma gerçekleştirilmiştir. Veriler ‘Tanıtıcı Bilgi Formu’, ‘Kültürel Zekâ Ölçeği’ ve ‘Zenofobi Ölçeği’ kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %71.2’sinin Akdeniz Bölgesi’ndeki üniversitede eğitim gördüğü, %76.7’ sinin kadın olduğu, %57.9'unun Yaşlı Bakım programında okuduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin, zenofobi ölçek puan ortalamaları 45.27±11.73, kültürel zekâ ölçeği toplam puan ortalamaları 71.1±13.91 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin yurt dışında çalışma isteği (t=5.456, p=0.000), kültürel eğitim alma (t=3.608, p=0.000), sosyal medyadan yabancı ülkedeki insanlarla iletişim kurma (f=11.602, p=0.000) durumları ile kültürel zekâ ve zenofobi düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin, kültürel zekâ ve zenofobi düzeyleri orta düzeyde bulunmuştur.
Yok
Yok
Çalışmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
This research has been conducted determine the cultural intelligence and xenophobia levels of students in the health field, who will be health professionals in the future and are expected to work with different cultures. The cross-sectional and descriptive study has been conducted with 570 students having education in the First and Emergency Aid and Elderly Care programs of two state universities in different regions. The data has been collected by using 'Descriptive Information Form,' 'Cultural Intelligence Scale' and the 'Xenophobia Scale' It has been determined that, of the students who participated in the research; 71.2 % were taking education in the university of the Mediterranean region, 76.7 % were women, 57.9% were studying Elderly Care program. The students' xenophobia scale mean score has been detected to be 45.27±11.73, and the cultural intelligence scale total mean score has been detected to be71.1±13.91. There exists a significant relationship with students' willingness to work abroad (t=5.456, p=0.000), cultural education (t=3.608, p=0.000), social media communication with people from other countries (f=11.602, p=0.000), and cultural intelligence and xenophobia levels. Students' xenophobia and cultural intelligence levels have been found to be moderate in this research.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |