Makale Gönderimi
Makale gönderimleri yalnızca derginin çevrimiçi makale gönderim ve değerlendirme sistemi üzerinden yapılabilir.
Belirli Çalışma Türleri için Kılavuzlar
Yazarlar makalelerini ilgili raporlama kılavuzuna uygun olarak hazırlamalıdır:
Araştırmanız için en uygun kılavuzu belirlemek için, Equator Network anketini doldurun.
Sayın Yazar,
Lütfen makalenizi Yazım Kuralları ve Örnek Makale Şablonu'na göre hazırlayın ve sisteme yüklemeden önce Yazar Kontrol Listesi'ne göre gözden geçirdiğinizden emin olun.
Derginin yazım kurallarına uygun olmayan makaleler revize edilmek üzere yazarlara iade edilecektir.
MAKALE ŞABLONU VE FORMLAR (Article Template and Forms)
Makale hazırlanırken aşağıdaki kurallara uyulmalıdır:
YAZIM DÜZENİ
Dergiye yayınlanmak üzere gönderilecek yazılar aşağıdaki düzende hazırlanmalıdır.
YAZIM KURALLARI
Yazılar Microsoft Word ® belgesi olarak hazırlanmalıdır.
Sayfa Formatı:
Times New Roman yazı stilinde, siyah renk, 1.5 satır aralığında her yandan 2.5 cm boşluk bırakılarak hazırlanmalıdır ve başlık, özet ve anahtar kelimelerin yer aldığı ilk sayfaya 1 numara verildikten sonra tüm sayfalar sağ alt köşeden sırayla numaralandırılmalıdır.
Makaleden ayrı bir başlık sayfası da hazırlanmalı, sisteme ayrıca başlık sayfası olarak belirtilerek yüklenmelidir Başlık sayfasında yazarların açık ad, soyadları makale başlığının altında Akademik ünvanları, yazışma adresleri ve e-mail adresleri yazılmalıdır. (kör hakemlik uygulaması nedeni ile yazı içinde kurum ve kuruluş isimlerine ya da yazarların kimliğini ya da çalıştıkları kurumları ortaya çıkaracak bilgilere yer verilmemelidir.)
A) Başlıklar:
B) Özetler ve Anahtar Sözcükler:
C) Ana Metin:
D) Teşekkür:
E) Şekil, Resim, Tablo ve Grafikler:
MAKALE TÜRLERİ
ARAŞTIRMA MAKALELERİ: Araştırma makaleleri, özgün araştırmalardan elde edilen yeni bulguları sunar ve ilgili alandaki bilgi birikimine anlamlı katkılar sağlar. Bu tür makalelerin kabulü, öncelikle çalışmanın özgünlüğü, bilimsel geçerliliği ve güncel akademik ya da klinik uygulamalara olan katkısına bağlıdır.
Giriş (Introduction): Bu bölümde çalışmanın arka planı, literatürdeki mevcut bilgiler ve araştırmanın gerekçesi açık bir şekilde ortaya konulmalıdır.
Gereç ve Yöntem (Material and Method): Araştırmanın tasarımı, evren ve örneklem, kullanılan yöntemler, ölçüm araçları ve istatistiksel analizler ayrıntılı biçimde açıklanmalıdır. Bu bölüm, çalışmanın tekrarlanabilirliğini sağlayacak şekilde yazılmalıdır.
Tartışma (Discussion): Elde edilen bulgular, mevcut literatürle karşılaştırılarak yorumlanmalı; çalışmanın güçlü ve sınırlı yönleri ele alınmalı, sonuçların olası etkileri vurgulanmalıdır.
Sonuç (Conclusion): Çalışmadan elde edilen temel sonuçlar özetlenmeli, uygulamaya veya gelecekteki araştırmalara yönelik çıkarımlar net bir şekilde ifade edilmelidir.
EDİTÖRE MEKTUP: “Editöre Mektup” yazıları, daha önce yayımlanmış bir makalenin önemli veya gözden kaçan yönlerini tartışan bir makale türüdür. Bu tür yazılar ayrıca derginin kapsamı dahilinde, okuyucuların ilgisini çekebilecek konularda, özellikle eğitsel olgulara yönelik makaleleri de içerebilir. Ayrıca, okuyucular yayımlanmış makalelerle ilgili görüşlerini paylaşmak için “Editöre Mektup” formatını kullanabilirler.
Temel Özellikler:
Dergimiz, ICMJE (Uluslararası Tıp Dergileri Editörleri Komitesi) tarafından belirlenen kurallara uymaktadır. ICMJE’ye göre, “Editöre Mektuplar”, sorumlu tartışma, eleştiri ve münazara için bir platform olmalıdır. Bu mektuplar, daha önce yayımlanmış makalelere ilişkin önemli eleştiriler veya sorular içerebilir ve ilgili makalelerin yazarlarının bu eleştirilere yanıt vermesi beklenir.
ICMJE ayrıca, editörlerin mektupları uzunluk, dilbilgisi ve üslup açısından düzenleme hakkına sahip olduğunu belirtmektedir. Ancak tüm mektuplar akademik tartışmaya yapıcı katkı sağlamalı; alakasız veya temelsiz bulunanlar reddedilebilir.
ICMJE’nin “Correspondence” (Yazışmalar) ile ilgili yönergelerini buradan inceleyebilirsiniz.
EDİTÖRYAL YORUMLAR: Seçilmiş makaleler üzerine davetli editöryal yorumlar, dergide uzman görüşü ve sunulan araştırmanın eleştirel analizini sağlamak amacıyla yayımlanmaktadır. Bu yorumlar, makalenin konusu hakkında köklü uzmanlığa veya yüksek itibara sahip yazarlar tarafından kaleme alınır. Dergi, bu yazarları titizlikle seçip davet eder.
Editöryal yorumlar 1000 kelimeyi aşmamalı ve özet, anahtar kelimeler, tablo, şekil, görsel veya diğer medya unsurlarını içermemelidir.
TEKNİK NOT: Teknik Not, belirli bir teknik, prosedür, yöntem değişikliği veya yeni bir ekipmanın kısa ve öz tanımını sunan bir makale türüdür. Bu yazılar, ilgili bilim alanında yenilikçi bir uygulamayı tanıtmayı amaçlar ve uygulamaya yönelik katkı sağlar.
Metin kısa bir Giriş bölümü ile başlamalıdır. Ardından, olgu sunumları için Teknik başlıklı bir bölüm ya da olgu serileri için Yöntemler başlıklı bir bölüm yer almalıdır. Tartışma bölümünde, teknik notun temel mesajı vurgulanmalı; tanıtılan tekniğin, ekipmanın veya yazılımın kullanım alanları ve sağladığı avantajlar açıkça ifade edilmelidir. Literatür derlemeleri ile ayrıntılı olgu sunumları bu makale türü için uygun değildir. Ana metin 1500 kelimeyle sınırlı olmalı ve kaynak sayısı 15’i geçmemelidir.Tablo 1. Makale Türleri için Sınırlamalar
Makale Türü | Sözcük Limiti* | Özet Sözcük Limiti | Kaynak Limiti | Tablo Limiti | Şekil Limiti |
Orijinal Araştırma | 4000 | 250 | 40 | 6 | 10 |
Editöre Mektup | 400 | Özet Yok | 5 | - | - |
Editöryal Yorumlar | 1000 | Özet Yok | - | - | - |
Teknik Not | 1500 | 100-150 | 15 | 2 | 5 |
APA ATIF STİLİ VE KAYNAK GÖSTERME YÖNTEMİ
METİN İÇİ ALINTILAR:
METİN içinde kaynaklar gösterilirken şu kurallara uyulmalıdır:
Metin içinde kaynaklara atıfta bulunurken aşağıdaki kurallara uyulmalıdır:
Doğru atıf biçimlendirmesini sağlamak için, kaynak bilgileri eksiksiz ve doğru olmalı, okuyucuların atıfta bulunulan materyale erişmesini sağlamalıdır. Her dergi, atıf biçimlendirmesi için uluslararası bir standart benimsemeli ve bu standartları tutarlı bir şekilde uygulamalıdır.
Kullanılan kaynaklarda seçici olmak ve yalnızca makalenin konusuyla doğrudan ilgili olanlara atıfta bulunmak önemlidir. Metin içi atıflar için APA 6. baskı atıf stili takip edilmelidir.
Metin içindeki referansları yönetmek için EndNote® veya MS Office kaynak yönetim araçları gibi programlar yardımcı olabilir.
Metin İçinde Yazarlara Atıfta Bulunulması:
1. Tek Yazar:
o Baysal’a (1982) göre
o (Baysal, 1982)
2. İki Yazar:
o Wegener ve Petty’e (1994) göre
o (Wegener & Petty, 1994)
3. Üç ile Beş Yazar:
o İlk atıfta tüm yazarlar sıralanmalıdır:
(Kernis, Cornell, Sun, Berry ve Harlow, 1993)
o Sonraki atıflarda yalnızca ilk yazar ve ardından “vd.” kullanılmalıdır:
(Kernis vd., 1993)
4. Altı veya Daha Fazla Yazar:
o Tüm atıflarda yalnızca ilk yazar ve ardından “vd.” kullanılmalıdır:
Harris vd. (2001)
(Harris vd., 2001)
5. Yazar Bilinmiyorsa:
o Eğer yazar belirtilmemişse, başlığın ilk iki kelimesi parantez içinde ve tırnak içinde kullanılmalıdır:
(“Die Pisa-Analyse”, 2001)
6. Yazar Bir Kurum veya Devlet Kurumuysa:
o Eğer kurum iyi biliniyorsa, sonraki atıflarda kısaltma kullanılabilir.
İlk atıf: (Alkol İçkiyle Mücadele Derneği [MADD], 2000)
Sonraki atıflar: (MADD, 2000)
7. Aynı Parantez İçinde Birden Fazla Kaynağa Atıfta Bulunma:
o Bunlar alfabetik sıralanmalı ve noktalı virgüllerle ayrılmalıdır:
(Akar, 2010; Çalışkan, 2008; Dinçer & Kolaşin, 2009; Engin-Demir, 2009; Tunç, 2007)
8. Aynı Soyadına Sahip Yazarlar:
o Karışıklığı önlemek için ilk harf de belirtilmelidir:
(E. Johnson, 2001; L. Johnson, 1998)
9. Aynı Yazarın Aynı Yılda Birden Fazla Eserine Atıfta Bulunma:
o Aynı yazarın aynı yılda birden fazla eseri varsa, yılı takip eden harf (a, b veya c) eklenmelidir:
Berndt (1981a)
10. Kişisel İletişimler:
o Eğer bilgi kişisel iletişimden (görüşmeler, mektuplar, e-postalar) elde edildiyse, kişinin adı ve iletişim tarihi belirtilmeli, ancak bu tür iletişimler kaynakça listesinde yer almamalıdır:
(N. AlSayyad, kişisel iletişim, 25 Mart 2012)
KURUM
1. İlk atıf parantez içinde:
o (Kurum Adı [Kurum Adı Kısaltması], Yıl)
o Örnek: (Türk Dil Kurumu [TDK], 2013)
2. İkinci ve sonraki atıflar parantez içinde:
o (Kurum Adı Kısaltması, Yıl)
o Örnek: (TÜBİTAK, 2013)
3. İlk atıf cümlede:
o Kurum Adı (Kurum Adı Kısaltması, Yıl)
o Örnek: Türkiye Dil Kurumu (TDK, 2013)
4. İkinci ve sonraki atıflar cümlede:
o Kurum Adı Kısaltması (Yıl)
o Örnek: TDK (2013)
PARENTEZ KULLANIMI
Ekstra bilgi eklerken, bu bilgi yıl atıfından önce yer almalıdır:
• Yıl atıfından önce:
o Akyurt’tan (2017) bir yıl önce...
o Akyurt ve Aykan’a (2019) göre…
KAYNAKÇA YAZIMI: TEMEL KURALLAR
Dergiler ve Süreli Yayınlar:
• Temel Format:
(Dergi isimleri, kitap başlıkları, tez başlıkları, konferans isimleri, vb. italik olmalıdır)
TEK YAZARLI ÇALIŞMALAR:
• Makale:
Yazar, A. (Yıl). Makale başlığı. Dergi Adı, cilt no (sayı no), sayfa no(su). DOI no.
Örnek:
Çırak, Z.D. (2018). CuAlNiNb dörtlü şekil hafızalı alaşımlarının farklı niyobyum oranlarıyla ısıl ve mikro yapısal değişimlerinin incelenmesi. The European Physical Journal Plus, 133(7), 2018-12150. doi: 10.1140
• Kitap:
Yazar, A. (Yıl). Kitap başlığı. Yer: Yayıncı.
Örnek:
Güzelyurt, T. (2022). Meraklı balık Moli-Gizli kapı. Ankara: Perseus.
İKİ VEYA DAHA FAZLA YAZARLI ÇALIŞMALAR
Makale:
Yazar, A. & Yazar, B. (Yıl). Makale başlığı. Dergi Adı, cilt no (sayı no), sayfa no(su). DOI no.
Örnek:
Güzelyurt, T. & Özkan, Ö. (2019). Erken çocukluk dönemi çevre eğitimi: Çocuk kitaplarının incelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), 18(1), 20-30. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527146
• Kernis, M.H., Cornell, D.P., Sun, C.R., Berry, A., Harlow, T. & Bach, J.S. (1993). Self-esteem’in yüksek veya düşük olup olmamasından daha fazlası vardır: Self-esteem’in kararlılığının önemi. Journal of Personality and Social Psychology, 65, 1190-1204.
Kitap:
Yazar, A. & Yazar, B. (Yıl). Kitap başlığı. Yer: Yayıncı.
Örnek:
Akyurt, T. & Yurtkan, T. (2020). Akademi kitaplar serisi. Ankara: Seçkin.
Yedi yazardan fazla olan eserlerde, ilk altı yazar sıralanmalı ve ardından üç nokta (…) konulup son yazarın adı yazılmalıdır. Yediden fazla yazar listelenmemelidir:
Örnek:
Miller, F.H., Choi, M.J., Angeli, L.L., Harland, A.A., Stamos, J.A., Thomas, S.T., ... Rubin, L.H. (2009). Görme engelli ve düşük görme kullanıcısı için web sitesi kullanılabilirliği. Technical Communication, 57, 323-335.
Dergilerde yalnızca cilt numarası bulunan makaleler:
• Harlow, H.F. (1983). Psikoloji dergisi makalelerinin hazırlanması için temel ilkeler. Journal of Comparative and Physiological Psychology, 55, 893-896.
Cilt ve sayı numarası olan dergi makaleleri:
• Scruton, R. (1996). Dinlemenin gerileyişi. The New Criterion, 15(3), 5-13.
Örnek:
Quader, I.N., Kok, M. & Cirak, Z.D. (2020). NiTiSn şekil hafızalı alaşımlarının termal ve diğer bazı özelliklerine Sn’nin Ni ile ikame edilmesinin etkileri. Journal of Thermal Analysis and Calorimetry, 3(2), 103-104.
Yazar bir kurum olduğunda:
• American Psychological Association. (2003).
Yazar bilinmiyorsa:
• Merriam-Webster's collegiate dictionary (10th ed.). (1993). Springfield, MA: Merriam-Webster.
Aynı yazarın birden fazla eseri için eserler kronolojik sırayla sıralanmalıdır:
• Berndt, T.J. (1981).
• Berndt, T.J. (1999).
Yazar bir eserde tek yazarlı, diğerinde ise ortak yazar olarak yer alıyorsa, tek yazarlı eser önce gelmelidir:
Berndt, T.J. (1999). Arkadaşların öğrencilerin okula uyumunu nasıl etkiler? Educational Psychologist, 34, 15-28.
Berndt, T.J. & Keefe, K. (1995). Arkadaşların ergenlerin okula uyumunu nasıl etkiler? Child Development, 66, 1312-1329.
Eğer yazarın birden fazla eseri farklı ortak yazarlarla yayınlanmışsa, liste ikinci veya sonraki yazarın soyadına göre alfabetik sıralanmalıdır:
• Wegener, D.T., Kerr, N.L., Fleming, M.A. & Petty, R.E. (2000). Jüri yargılarını esnek düzeltmeler: Jüri talimatları için çıkarımlar. Psychology, Public Policy, and Law, 6, 629-654.
• Wegener, D.T., Petty, R.E. & Klein, D.J. (1994). Duygu durumunun yüksek detaylılıkla tutum değişikliğine etkisi: Olasılık yargılarının aracı rolü. European Journal of Social Psychology, 24, 25-43.
Eğer bir yazar aynı yıl içinde birden fazla eser yayınlamışsa, harfler (a, b, c) kullanılarak ayrılmalıdır:
• Berndt, T.J. (1981a). Yaş değişimleri ve arkadaşlar arasında prososyal niyet ve davranışlarda zaman içindeki değişiklikler. Developmental Psychology, 17, 408-416.
• Berndt, T.J. (1981b). Arkadaşların prososyal niyet ve davranışlar üzerindeki etkisi. Child Development, 52, 636-643.
Önsöz, giriş ve sonuçlar için kitap bölümü olarak atıfta bulunulmalıdır:
• Kumar, R. & Hill, D. (2009). Giriş: Neoliberal Kapitalizm ve Eğitim. D. Hill & R. Kumar (Ed.), Global Neoliberalism and Education and its Consequences (ss. 1-11). New York: Routledge.
Dergi Makaleleri:
• Henry, W.A. (1990, 9 Nisan). Bugünün okullarında başarıyı yakalamak. Time, 135, 28-31.
Gazete Makaleleri (basılı):
• Schultz, S. (2005, 28 Aralık). Eyalet enerji politikalarının güçlendirilmesi çağrısı yapıldı. The Country Today, ss. 1A, 2A.
Editör Mektubu:
• Moller, G. (2002, Ağustos). Dalgalanmalar ve Gürültüler [Editöre Mektup]. Scientific American, 287(2), 12.
Kitap İncelemesi:
• Baumeister, R.F. (1993). Kendilik bilgisi miti açığa çıkıyor [The selfknower: A hero under control, R.A. Wicklund & M. Eckert tarafından yazılmış, kitap incelemesi]. Contemporary Psychology, 38, 466-467.
Kaynakçada Kitaplar:
• Temel format:
Yazar, A.A. (Yayın yılı). Eserin başlığı. Yer: Yayıncı.
Örnek:
Cuban, L. (2001). Oversold and underused: Computers in the classrooms. Cambridge: Harvard University Press.
Düzenlenmiş Kitaplar:
• Duncan, G.J. & Brooks-Gunn, J. (Ed.). (1997). Consequences of growing up poor. New York, NY: Russell Sage Foundation.
Düzenlenmiş Kitaplar (yazar bir kişi veya grupsa):
• Plath, S. (2000). The unabridged journals. K.V. Kukil (Ed.). New York, NY: Anchor.
Çeviriler:
• Laplace, P.S. (1951). A philosophical essay on probabilities (F.W. Truscott & F.L. Emory, Çev.). New York, NY: Dover. (Orijinal eser 1814’te yayımlandı).
Önemli Not: Yeniden yayımlanan eserlerde her iki tarih de verilmelidir:
Laplace (1814/1951).
Farklı baskılar:
• Helfer, M.E., Kempe, R.S. & Krugman, R.D. (1997). The battered child (5. baskı). Chicago, IL: University of Chicago Press.
Düzenlenmiş Kitapta Bölüm veya Makale:
• Yazar, A.A. & Yazar, B.B. (Yayın yılı). Bölüm/makale başlığı. A. Editör & B. Editör (Ed.), Kitap başlığı (ss. sayfa numaraları). Yer: Yayıncı.
Örnek:
O'Neil, J.M. & Egan, J. (1992). Erkeklerin ve kadınların cinsiyet rolü yolculukları: Şifa, geçiş ve dönüşüm için bir metafor. B.R. Wainrib (Ed.), Gender issues across the life cycle (ss. 107-123). New York, NY: Springer.
Çok Ciltli Eser:
• Wiener, P. (Ed.). (1973). Dictionary of the history of ideas (Cilt 1-4). New York, NY: Scribner's.
Ansiklopedik Madde:
• Bergmann, P.G. (1993). Görelilik. The New Encyclopedia Britannica içinde (Cilt 26, ss. 501-508). Chicago, IL: Encyclopedia Britannica.
Yayımlanan Tez:
• Soyadı, F.N. (Yıl). Tez başlığı. (Doktora tezi). Veri tabanı adı. (Erişim veya Sipariş Numarası)
Yayımlanmamış Tez:
• Soyadı, F.N. (Yıl). Doktora tezinin başlığı. (Yayımlanmamış doktora tezi). Kurum adı, Yer.
Örnek:
Köprülü, D. (1994). Üniversite kütüphanelerindeki kitap koleksiyonlarının kullanımı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Hükümet Yayınları:
• National Institute of Mental Health. (1990). Serious mental illness'te klinik eğitim (DHHS Yayını No. ADM 90-1679). Washington, DC: ABD Hükümet Basımevi.
Çevrimiçi Dergilerdeki Makaleler:
DOI'ye sahip çevrimiçi dergi makaleleri:
Yazar, A. B. (yayın yılı). Makale başlığı. Dergi Adı (İtalik), cilt numarası, sayfa(sı). doi:0000000/000000000000 veya http://dx.doi.org/10.0000/0000
• Brownlie, D. (2007). Etkili poster sunumlarına doğru: Açıklamalı bir bibliyografya. European Journal of Marketing, 41, 1245-1283. doi:10.1108/03090560710821161
• Wooldridge, M.B., & Shapka, J. (2012). Teknolojiyle oyun: Elektronik oyuncaklarla oyun sırasında anne-çocuk etkileşimi daha düşük puanlar alıyor. Journal of Applied Developmental Psychology, 33(5), 211-218. http://dx.doi.org/10.1016/j.appdev.2012.05.005
DOI'si olmayan çevrimiçi dergi makaleleri:
Yazar, A. A. (yayın yılı). Makale başlığı. Çevrimiçi Dergi Adı (İtalik), cilt numarası (varsa, sayı numarası) (...) [Tarih] tarihinde şu adresi verdi: http://www.someaddress.com/full/url/
İngilizce Makale:
Yazar, A. A. (yayın yılı). Makale başlığı. Çevrimiçi Dergi Adı (İtalik), cilt numarası (varsa, sayı numarası) (...) [Tarih] tarihinde şu adresi verdi: http://www.someaddress.com/full/url/
• Bernstein, M. (2002). Yaşayan Web yazma üzerine 10 ipucu. A List Apart: For People Who Make Websites, 149. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://www.alistapart.com/articles/writeliving
• Kenneth, I. A. (2000). İnsan haklarının doğasına dair bir Budist cevabı. Journal of Buddhist Ethics, 8. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://www.cac.psu.edu/jbe/twocont.html.
Çevrimiçi Gazete Makaleleri:
Yazar, A. A. (Yıl, Gün Ay). Makale başlığı. Gazete Adı. Şu adresinden alındı: http://www.someaddress.com/full/url/
• Parker-Pope, T. (2008, 6 Mayıs). Psikiyatri el kitabı ilaç endüstrisiyle ilişkilendirildi. The New York Times. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://well.blogs.nytimes.com
Elektronik Kitaplar:
• De Huff, E. W. (t.y.). Taytay’ın hikayeleri: Geleneksel Pueblo Yerlisi hikayeleri. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://digital.library.upenn.edu/women/dehuff/taytay/taytay.html
• Davis, J. (t.y.). Kuzeybatı'nın tanıdık kuş şarkıları. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://www.powells.com/cgi-bin/biblio?inkey=1-9780931686108-0
Yazılı Röportaj Yayını: Çelik, Z. (Röportaj yapan), & AlSayyad, N. (Röportaj yapılan). (2012). Neoliberalizm ve kentsel eşitsizlikler üzerine [Röportaj metni]. İdealKent, (7), 10-20.
Çevrimiçi Ders Notları ve Slayt Sunumları:
• Hallam, A. Tüketici teorisinde ikilik [PDF belge]. Çevrimiçi Ders Notları Web Sitesi: 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://www.econ.iastate.edu/classes/econ501/Hallam/index.html
• Roberts, K. F. (1998). Çevredeki kimyasalların federal düzenlemeleri [PowerPoint slaytları]. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://siri.uvm.edu/ppt/40hrenv/index.html
Periyodik Olmayan Web Belgeleri, Sayfalar veya Raporlar:
Bu tür durumlarda ana ilke, dosyanın veya belgenin sahibinin adını bulmak ve kullanmaktır.
Yazar, A. A. (yayın tarihi). Dosya başlığı. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://Web adresi
• Angeli, E., Wagner, J., Lawrick, E., Moore, K., Anderson, M., Soderland, L., & Brizee, A. (2010, 5 Mayıs). Genel format. 15 Ocak 2012'de şu adresinden alındı: http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/