HATAY/SAMANDAĞ İLÇESİNİN SWOT ANALİZİ VE TURİZM FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
Yıl 2020,
Cilt: 2020 Sayı: 2, 99 - 115, 12.06.2020
Ufuk Cem Ray
,
Nihat Demirtaş
Öz
Bu araştırmanın amacı, Hatay ili Samandağ ilçesinin turistik destinasyonlarının gelecekteki turizm eğilimleri kapsamında değerlendirilmesine yönelik öneriler sunmaktır. Bu kapsamda Samandağ ilçesine yönelik SWOT analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Samandağ’ına yönelik gerçekleştirilecek olan bu SWOT analizi ile güçlü ve zayıf yönler ile fırsatlar ve tehditler belirlenecektir. Söz konusu bilgiler bölgenin gelecekteki turizm faaliyetleri kapsamında değerlendirilerek Samandağ ilçesi için turizm planlaması yapan ilgili kurum ve kuruluşlara öneriler sunulması amaçlanmıştır.
Kaynakça
- Karadeniz, Erdinç; Kandır, Yılmaz Serkan ve Önal, Yıldırım Beyazıt; 2007, “Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. (18) 2, 195-205.
- Tosun, C. ve Bilim, Y. (2004). Hatay’ın Bir Turistik Şehir Olarak Pazarlanması. 1.Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi (15-16 Nisan 2004), Bildiriler: Balıkesir.
- DOĞAKA, (www.dogaka.gov.tr), Erişim Tarihi: 16.10.2019
- Ülgen, Hayri ve Mirze, S. Kadr (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayın, İstanbul.
- Karadeniz, E., Kandır, Y.S., ve Önal, Y.B. (2007). Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. (18) 2, 195-205.
Yosmaoğlu, N. ve Engin, F. (2002), Düzce İl Gelişim Planı, Düzce.
- Çolakoğlu, Ülker ve Çolakoğlu Osman Eralp; 2010, Stratejik Yönetim ve Turizmde Uygulamaları. Detay Yayıncılık, Ankara,.
- Sabbağ, Ç. (2011). Adıyaman Turizminin Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsat ve Tehditlerine İlişkin Turizm İşletme Yöneticilerinin Değerlendirmeleri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4) 7, 206-222.
Özköse, H., Arı, S., ve Çakır, Ö. (2013). Uzaktan Eğitim Süreci için SWOT Analizi,
Middle Eastern African Journal of Educational Research. 5, 41-55.
- Durgun, A. (2007). Isparta Turizminin Swot Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (3) 5, 93-109.
- Hatay İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, (www.hatay.ktb.gov.tr), Erişim Tarihi: 19.10.2019
- Hatay Valiliği, (www.hatay.gov.tr), Erişim Tarihi: 20.10.2019
Yıl 2020,
Cilt: 2020 Sayı: 2, 99 - 115, 12.06.2020
Ufuk Cem Ray
,
Nihat Demirtaş
Kaynakça
- Karadeniz, Erdinç; Kandır, Yılmaz Serkan ve Önal, Yıldırım Beyazıt; 2007, “Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. (18) 2, 195-205.
- Tosun, C. ve Bilim, Y. (2004). Hatay’ın Bir Turistik Şehir Olarak Pazarlanması. 1.Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi (15-16 Nisan 2004), Bildiriler: Balıkesir.
- DOĞAKA, (www.dogaka.gov.tr), Erişim Tarihi: 16.10.2019
- Ülgen, Hayri ve Mirze, S. Kadr (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayın, İstanbul.
- Karadeniz, E., Kandır, Y.S., ve Önal, Y.B. (2007). Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. (18) 2, 195-205.
Yosmaoğlu, N. ve Engin, F. (2002), Düzce İl Gelişim Planı, Düzce.
- Çolakoğlu, Ülker ve Çolakoğlu Osman Eralp; 2010, Stratejik Yönetim ve Turizmde Uygulamaları. Detay Yayıncılık, Ankara,.
- Sabbağ, Ç. (2011). Adıyaman Turizminin Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsat ve Tehditlerine İlişkin Turizm İşletme Yöneticilerinin Değerlendirmeleri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4) 7, 206-222.
Özköse, H., Arı, S., ve Çakır, Ö. (2013). Uzaktan Eğitim Süreci için SWOT Analizi,
Middle Eastern African Journal of Educational Research. 5, 41-55.
- Durgun, A. (2007). Isparta Turizminin Swot Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (3) 5, 93-109.
- Hatay İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, (www.hatay.ktb.gov.tr), Erişim Tarihi: 19.10.2019
- Hatay Valiliği, (www.hatay.gov.tr), Erişim Tarihi: 20.10.2019