Günümüz itibariyle işletmeler, beklentilerin değişmesi, sosyal, politik, yasal ve ahlaki boyutlarda insan ve çevre unsurunun birinci öncelik haline gelmesiyle birlikte toplumsal hassasiyetlere zorunlu olarak duyarlı davranmak durumundadırlar. Bu durum işletmelerin, kendi çıkarlarının yanında bir toplumsal refahın da korunması ve sürdürülmesi ile ilgili faaliyetler üstlenmesini zorunlu kılmaktadır. İşletmelerin topluma karşı saygı göstermesi ve katkı vermesi düşüncesi ile gelişen sosyal sorumluluk kavramı işletmelerin faaliyetlerinde yasal, idari, ekonomik, iş ahlakı ve iş yapış biçimlerinde toplumsal normlara bağlılık ilkesi ile çalışarak sosyal mutluluğa katkı verme süreci olarak kabul edilebilir. Bu süreçte işletmeler kendilerine sosyal sorumluluk kampanyaları yürüterek/düzenleyerek kaynaklarını kullanarak kar elde ettikleri yakın ve uzak çevreye karşı ödevlerini yerine getirebilirler. Bu şekilde kaynakları kullanıp bunlardan fayda sağlarken aynı zamanda bu kaynakların topluma ait bir değer olduğunu göstererek birliktelik duygusunu pekiştirirler. Sosyal sorumluluk kampanyalarındaki strateji, işletmenin marka değerini, pazar payını, değerini, itibarını, imajını vb. gibi rasyonel amaçlar değil gerçekten toplum refahına hizmet olarak seçilmeli, tutarlı ve sürdürülebilir olmalıdır. Aksi halde bu durum reklam, pazarlama veya halkla ilişkiler gibi tek yönlü bir sürece dönüşebilir ve bir takım dezavantajlara neden olabilir. Bundan dolayı kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerinde toplumun bizzat kendisi hedeflenmelidir. Kamusal alanda sosyal yaşam, sivil toplum, eğitim ve sağlık vb.; ortak yaşam alanlarında çevre ve ekolojik denge; beşeri gelişme ve kalkınmada ise toplumun kendisi olmak üzere üç hedefe yönelik olarak gerçekleştirilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2021 Sayı: 2 |
TELİF HAKKI VE YAZAR ETİK SÖZLEŞMESİ FORMU - Copyright and Author Ethical
Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.
This Copyright Agreement Form must be signed by all authors and uploaded to the Journal system (It can be scanned and sent as an image, jpg, etc.).