Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 26, 163 - 186, 28.10.2020
https://doi.org/10.29224/insanveinsan.788068

Öz

Covid-19 salgınında, ABD’de, halkın haber alma ihtiyacının artması; yurttaşların ve kitle iletişim araçlarının sosyal medya kullanım düzeyini arttırmıştır ve haber üretim sürecinin odak noktası federal hükümetin salgınla mücadele faaliyetleri üzerine temellenmiştir. Ekonomik-politik ve ideolojik farklılıkların, haber kanallarının hükümetin pandemiyle ilgili yürüttüğü çalışmaları sunuş biçimini etkilediği savı, bu çalışmanın temel çıkış noktasını oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı ise, Covid-19 krizi döneminde medyanın ekonomi politiğinin Twitter’da enformasyon akışındaki etkisini ortaya koyarak; CNN ve Fox News kanallarının siyasal haberleri sunum biçimi benzerlik ve farklılıklarını belirlemektedir. Bu bağlamda, Mart-Nisan 2020 tarih aralığında, CNN ve Fox News’in Twitter hesaplarında hükümetin salgınla mücadele faaliyetlerini içeren, en yüksek etkileşim düzeyine sahip içerikler, eleştirel söylem analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda, Fox News’in haberlerinde D. Trump ve Hükümetin Salgın Yönetimi Performansının “başarılı ve olumlu”; CNN haberlerinde ise “başarısız ve olumsuz” sunulduğu ve haberlerin söylemsel farklılığın kitle iletişim araçlarının ideolojik, iktisadi ve siyasal yapısı ile bağlantılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Binark, Mutlu ve Koray Löker. Sivil Toplum Örgütleri İçin Bilişim Rehberi. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Yayını. 2011.
  • Bozatay Anbarlı. Şeniz. Sosyoloji. İstanbul: Beta Yayınları. 2014.
  • Burton, Graeme. Görünenden Fazlası - Medya Analizlerine Giriş. Çev. Neti Dinç. İstanbul: Alan Yayıncılık. 1995.
  • Büyüköztürk, Şener, Özcan E. Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel ve Ebru Kılıç Çakmak. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. 2018.
  • CNN. “CNN Interactive Timeline: May - December, 1995”. Eylül 24, 2018. Erişim 16 Haziran, 2020. www.cnn.com.
  • Coşkuner, Murat ve Seçil Aslan Coşkuner. “İktidarın Söylem Üretimi, İnsansız Dilin Yükselişinde İktidarın Rolü”. Yönetim ve İnovasyon (Sosyo Ekonomik-Sosyo Kültürel
  • Gelişmeler). Der., Zekeriya Nas. Ankara: İksad, 2019: 49-66.
  • Çomu, Tuğrul ve İslam Halaiqa. “Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlenmesi”. Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Der., Mutlu Binark. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014: 26-87.
  • Deep Knowledge Group. “Deep Knowledge Group Covid-19 Countries Ranking Methodology”. Erişim 20 Haziran, 2020. https://www.dkv.global/methodology.
  • DellaVigna, Stefano ve Ethan Kaplan. “The Fox News Effect: Media Bias and Voting”. The Quarterly Journal of Economics. 122/3 (2007): 1187-1234.
  • Dolgun, Uğur. “Gözetim Toplumunun Yükselişi: Enformasyon Toplumundan Gözetim Toplumuna”. Yönetim Bilimleri Dergisi. 1/3 (2004). Erişim 01 Temmuz, 2020. http://ybd.dergi.comu.edu.tr/.
  • Durna, Tezcan ve Çağla Kubilay. “Söylem Kuramları ve Eleştirel Söylem Çözümlemeleri”. Medyadan Söylemler. Der., Tezcan Durna. İstanbul: Libra Yayıncılık, 2010: 47-84.
  • Erdoğan, İrfan. “Karl Marx, İnsan, Toplum ve İletişim”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 25 (2007): 199-228.
  • Farhi, Paul ve Sarah Ellison. “On Fox News, Suddenly a very Different Tune about the Coronavirus”. The Washington Post. Mart 17, 2020. Erişim 15 Haziran, 2020. https://www.washingtonpost.com.
  • Fox News. “Corporate Information”. Son güncelleme 11 Haziran, 2020. http://press.foxnews.com/
  • Fuchs, Christian. “Some Reflections on Manuel Castells’ Book Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age”, tripleC: Communication, Capitalism and Critique. 10/2 (2012): 775–797.
  • Fuchs, Christian. Social Media: A Critical Introduction. London: Sage Publications, 2014.
  • Fuchs, Christian ve Marisol Sandoval. “The Political Economy of Capitalist and Alternative Social Media”. The Routledge Companion to Alternative and Community Media. Der., Chris Atton, London: Routledge, 2015: 165–175.
  • Fuchs, Christian. “Propaganda 2.0: Herman and Chomsky’s Propaganda Model in the Age of the Internet, Big Data and Social Media”. The Propaganda Model Today: Filtering Perception and Awareness. Der., Joan Pedro-Carañana, Daniel Broudy, Jeffery Klaehn. London: University of Westminster Press, 2018: 71-91.
  • Golding, Peter. “Küresel Köy mü, Kültürel Yağma mı? İletişim Devriminin Eşitsiz Yağması”. Kapitalizm ve Enformasyon Çağı: Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi. Der., Robert McChesney, Ellen Meiksins Wood ve John Bellamy Foster. Çev., Nil Senem Çınga. Ankara: Epos, 2003: 85-105.
  • Hall, Stuart. “Kültür, Medya ve ‘İdeolojik Etki’’. Medya İktidar İdeoloji. Der., Mehmet Küçük. Ankara: Ark Yayınları, 1999: 199-243.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. London: Vintage. 1988.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir. Haz., İsmail Kaplan. İstanbul: Minerva Yayınları. 1998.
  • Herman, Edward S. “The Propaganda Model: A Retrospective”. Journalism Studies. 1/1 (2000): 101–112.
  • Herman, Edward S. “Propaganda Modeline Dönüş”. Kapitalizm ve Enformasyon Çağı: Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi. Der., Robert W. McChesney, Ellen Meiksins Wood ve John Bellamy Foster. Ankara: Epos Yayınları, 2003: 223-240.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Kitle Medyasının Ekonomi Politiği Rızanın İmalatı. Çev., E. Abadoğlu. İstanbul: Aram Yayınları, 2006.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. “The Propaganda Model After 20 Years: Interview Conducted by Andrew Mullen”. Westminster Papers in Communication and Culture. 6/2 (2009): 12–22.
  • History. “CNN Launches”. 11 Haziran, 2020. https://www.history.com/this-day-in-history/cnn-launches.
  • İnal, Ayşe. Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları, 1996.
  • İnceoğlu, Yasemin G. ve Nebahat A. Çomak. “Teun A. Van Dijk”. Metin Çözümlemeleri. Der., Yasemin G. İnceoğlu ve Nebahat A. Çomak. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2009: 19-82. Iosifidis, Petros ve Mark Wheeler. Public Spheres and Mediated Social Networks in the Western Context and Beyond. London: Palgrave Macmillan, 2016.
  • Jurkowitz, Mark, Amy Mitchell, Elisa Shearer ve Mason Walker. “U.S. Media Polarization and the 2020 Election: A Nation Divided”. Pew Research Center Journalism and Media. Haziran 24, 2020. Erişim 01 Temmuz, 2020. https://www.journalism.org/2020/01/24/u-s-media-polarization-and-the-2020-election-a-nation-divided.
  • Kejanlıoğlu, Beybin. Türkiye’de Medyanın Dönüşümü. Ankara: İmge Kitabevi. 2004.
  • Mansell, Robin. “Political Economy, Power and New Media”. New Media & Society. 6/1 (2004): 96-105.
  • Manzerolle, Vincent ve Atle Mikkola Kjosen. “Sermayenin İletişimi: Sayısal Medya ve Hızlanmanın Mantığı”. Medya, Meta ve Sermaye Birimi Marx Geri Döndü. Der., Vincent Masco ve Christian Fuchs. Ankara: NotaBene Yayınları, 2014: 217-253.
  • Mayer, Jane, “The Making of the Fox News White House”. The New Yorker. Mart 4, 2019. Erişim 16 Haziran, 2020. https://www.newyorker.com/magazine.
  • Mccann Ramirez, Nikki. “Coronavirus: How Fox News and other right-wing media endanger our health”. USA Today. Nisan 22, 2020. Erişim 17 Haziran, 2020. https://www.usatoday.com/story/opinion.
  • Mitchell, Amy ve Rachel Weise. “Political Polarization and Media Habits”. Pew Research Center. Ekim 21, 2014. Erişim 07 Temmuz, 2020. https://www.journalism.org/2014/10/21/political-polarization-media-habits.
  • Morozov, Evgeny. To Save Everything, Click Here. London: Penguin. 2013.
  • Motta, Matt, Dominik Stecula ve Christina Farhart. “How Right-Leaning Media Coverage of COVID-19 Facilitated the Spread of Misinformation in the Early Stages of the Pandemic”. Canadian Journal of Political Science. 53/2 (2020): 335-342.
  • Ogbodo, Jude Nwakpoke, Emmanuel Chike Onwe, Joseph Chukwu, Chinedu Jude Nwasum, Ekwutosi Sanita Nwakpu, Simon Ugochukwu Nwankwo, Samuel Nwamini, Stephen Elem ve Nelson Iroabuchi Ogbaeja. “Communicating Health Crisis: a Content Analysis of Global Media Framing of COVID-19”. Health Promotion Perspectives. 10/3 (2020): 257- 269.
  • Özer, Ömer. Eleştirel Haber Çözümlemeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları. 2009.
  • Patterson, Thomas E. “News Coverage of Donald Trump’s First 100 Days”. Shorenstein Center. Mayıs 18, 2017. Erişim 15 Haziran, 2020. https://shorensteincenter.org/news- coverage-donald-trumps-first-100-days/.
  • Reuters. “Reuters Institute Digital News Report 2020”. Erişim tarihi 10 Haziran, 2020. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020.pdf.
  • Richwine, Lisa ve Ginger Gibson. “Divisive Ailes Gave Conservatives a TV Home at Fox News”. Reuters. Haziran 21, 2016. Erişim 10 Haziran, 2020. https://www.reuters.com/article/us-twenty-first-fox-ailes-newsmaker.
  • Robins, Kevin ve Frank Webster. “From Public Sphere To Cyberstate”. The New Media Theory Reader. Der., Robert Hassan ve Julian Thomas. Berkshire: Open University Press, 2006: 92-100.
  • Rosenblatt, Kalhan. “CNN files lawsuit against Trump administration over Jim Acosta’s press credentials”. NBC News. Kasım 13, 2018. Erişim 01 Temmuz, 2020. https://www.nbcnews.com/news/all/cnn-files.
  • Rupar, Aoron. “Fox News’s coronavirus coverage slid back off the rails spectacularly on Monday night”. Vox. Mart 25, 2020. Erişim 16 Haziran, 2020. https://www.vox.com/2020/3/24/21192222/fox-news-coronavirus-coverage.
  • Rydgren, Jens. The Oxford Handbook of the Radical Right. Oxford: Oxford University Press, 2018.
  • Samara, Adel. “Ulusal Ölçekte Bir Sınıfsal Baskı Aracı Olarak Medya”. Medya ve Savaş Yalanları. Der., Lenora Foerstel. İstanbul: Yordam Kitap, 2007: 205-214.
  • Schwartz, Jason. “Fox Adds Another Pro-Trump Host”. Politico. November 21, 2017. Erişim 10 Haziran, 2020. https://www.politico.com/story/2017/11/21/mark-levin-fox-trump-host-255549.
  • Shoemaker, Pamela ve Stephen D. Reese. “İdeolojinin Medya İçeriği Üzerindeki Etkisi”. Medya Kültür Siyaset. Der. ve çev., Süleyman İrvan. Ankara: Pharmakon Yayınları, 2014: 99-138.
  • Statista. “Cumulative cases of COVID-19 in the U.S. from January 22 to August 23, 2020, by day”. Son güncelleme 23 Ağustos, 2020. https://www.statista.com/statistics/1103185/cumulative-coronavirus-covid19.
  • Twitter. “Fox News”. Son güncelleme 15 Haziran, 2020. https://twitter.com/foxnews.
  • Twitter. “CNN”. Son güncelleme 15 Haziran, 2020. https://twitter.com/cnn?lang=tr.
  • Van Dijk, Teun A. News as Discourse. New Jersey: Lawrence Earlbaum Associates Publication. 1988.
  • Van Dijk, Teun A. “Medya İçerikleri, Bir Söylem Olarak Haberin Disiplinlerarası Çözümlenmesi”. Medya Metinlerini Çözümlemek. Der., Gülseren Şendur Atabek ve Ümit Atabek. Çev., Ümit Atabek. Ankara: Siyasal Kitabevi Yayınları, 2007: 164-177.
  • We are Social. “Digital 2020 April Global Statshot Report”. https://wearesocial.com/blog/2020/04/digital-around-the-world-in-april-2020.
  • WHO. “WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard”. 11 Haziran, 2020. https://covid19.who.int/?gclid=CjwKCAjwiMj2BRBFEifTb.
  • Wikipedia. “Fox News”. 15 Haziran, 2020. https://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News.
  • Wikipedia, “CNN”. 11 Haziran, 2020. https://en.wikipedia.org/CNN.
  • Worldometer. “Covid-19 Coronavirus Pandemic”. Son güncelleme 11 Haziran, 2020. https://www.worldometers.info/coronavirus/.
  • Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.

Fox News and CNN’s Twitter Use in the COVID-19 Outbreak in the Context of Critical Discourse Analysis

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 26, 163 - 186, 28.10.2020
https://doi.org/10.29224/insanveinsan.788068

Öz

In the Covid-19 epidemic, in the USA, the public need to get information; It has increased the level of social media use by citizens and the mass media, and the focus of the news production process is based on the federal government's pandemic activities. The main starting point of this study is the argument that economic-political and ideological differences affect the way news channels present the government's work on the pandemic. The aim of the study is to reveal the effect of the political economy of the media on the information flow on Twitter during the Covid-19 crisis period; The way CNN and Fox News channels present political news determines their similarities and differences. In this context, content with the highest level of interaction, including the government's anti-epidemic activities, was analyzed with the critical discourse analysis method on the Twitter accounts of CNN and Fox News between March and April 2020. As a result of the analysis, in the news of Fox News, D. Trump and the Government's Outbreak Management Performance "successful and positive"; It is concluded that CNN news is presented as "unsuccessful and negative" and that the discursive difference of the news is related to the ideological, economic and political structure of the mass media.

Kaynakça

  • Binark, Mutlu ve Koray Löker. Sivil Toplum Örgütleri İçin Bilişim Rehberi. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Yayını. 2011.
  • Bozatay Anbarlı. Şeniz. Sosyoloji. İstanbul: Beta Yayınları. 2014.
  • Burton, Graeme. Görünenden Fazlası - Medya Analizlerine Giriş. Çev. Neti Dinç. İstanbul: Alan Yayıncılık. 1995.
  • Büyüköztürk, Şener, Özcan E. Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel ve Ebru Kılıç Çakmak. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. 2018.
  • CNN. “CNN Interactive Timeline: May - December, 1995”. Eylül 24, 2018. Erişim 16 Haziran, 2020. www.cnn.com.
  • Coşkuner, Murat ve Seçil Aslan Coşkuner. “İktidarın Söylem Üretimi, İnsansız Dilin Yükselişinde İktidarın Rolü”. Yönetim ve İnovasyon (Sosyo Ekonomik-Sosyo Kültürel
  • Gelişmeler). Der., Zekeriya Nas. Ankara: İksad, 2019: 49-66.
  • Çomu, Tuğrul ve İslam Halaiqa. “Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlenmesi”. Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Der., Mutlu Binark. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014: 26-87.
  • Deep Knowledge Group. “Deep Knowledge Group Covid-19 Countries Ranking Methodology”. Erişim 20 Haziran, 2020. https://www.dkv.global/methodology.
  • DellaVigna, Stefano ve Ethan Kaplan. “The Fox News Effect: Media Bias and Voting”. The Quarterly Journal of Economics. 122/3 (2007): 1187-1234.
  • Dolgun, Uğur. “Gözetim Toplumunun Yükselişi: Enformasyon Toplumundan Gözetim Toplumuna”. Yönetim Bilimleri Dergisi. 1/3 (2004). Erişim 01 Temmuz, 2020. http://ybd.dergi.comu.edu.tr/.
  • Durna, Tezcan ve Çağla Kubilay. “Söylem Kuramları ve Eleştirel Söylem Çözümlemeleri”. Medyadan Söylemler. Der., Tezcan Durna. İstanbul: Libra Yayıncılık, 2010: 47-84.
  • Erdoğan, İrfan. “Karl Marx, İnsan, Toplum ve İletişim”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 25 (2007): 199-228.
  • Farhi, Paul ve Sarah Ellison. “On Fox News, Suddenly a very Different Tune about the Coronavirus”. The Washington Post. Mart 17, 2020. Erişim 15 Haziran, 2020. https://www.washingtonpost.com.
  • Fox News. “Corporate Information”. Son güncelleme 11 Haziran, 2020. http://press.foxnews.com/
  • Fuchs, Christian. “Some Reflections on Manuel Castells’ Book Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age”, tripleC: Communication, Capitalism and Critique. 10/2 (2012): 775–797.
  • Fuchs, Christian. Social Media: A Critical Introduction. London: Sage Publications, 2014.
  • Fuchs, Christian ve Marisol Sandoval. “The Political Economy of Capitalist and Alternative Social Media”. The Routledge Companion to Alternative and Community Media. Der., Chris Atton, London: Routledge, 2015: 165–175.
  • Fuchs, Christian. “Propaganda 2.0: Herman and Chomsky’s Propaganda Model in the Age of the Internet, Big Data and Social Media”. The Propaganda Model Today: Filtering Perception and Awareness. Der., Joan Pedro-Carañana, Daniel Broudy, Jeffery Klaehn. London: University of Westminster Press, 2018: 71-91.
  • Golding, Peter. “Küresel Köy mü, Kültürel Yağma mı? İletişim Devriminin Eşitsiz Yağması”. Kapitalizm ve Enformasyon Çağı: Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi. Der., Robert McChesney, Ellen Meiksins Wood ve John Bellamy Foster. Çev., Nil Senem Çınga. Ankara: Epos, 2003: 85-105.
  • Hall, Stuart. “Kültür, Medya ve ‘İdeolojik Etki’’. Medya İktidar İdeoloji. Der., Mehmet Küçük. Ankara: Ark Yayınları, 1999: 199-243.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. London: Vintage. 1988.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir. Haz., İsmail Kaplan. İstanbul: Minerva Yayınları. 1998.
  • Herman, Edward S. “The Propaganda Model: A Retrospective”. Journalism Studies. 1/1 (2000): 101–112.
  • Herman, Edward S. “Propaganda Modeline Dönüş”. Kapitalizm ve Enformasyon Çağı: Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi. Der., Robert W. McChesney, Ellen Meiksins Wood ve John Bellamy Foster. Ankara: Epos Yayınları, 2003: 223-240.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Kitle Medyasının Ekonomi Politiği Rızanın İmalatı. Çev., E. Abadoğlu. İstanbul: Aram Yayınları, 2006.
  • Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. “The Propaganda Model After 20 Years: Interview Conducted by Andrew Mullen”. Westminster Papers in Communication and Culture. 6/2 (2009): 12–22.
  • History. “CNN Launches”. 11 Haziran, 2020. https://www.history.com/this-day-in-history/cnn-launches.
  • İnal, Ayşe. Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları, 1996.
  • İnceoğlu, Yasemin G. ve Nebahat A. Çomak. “Teun A. Van Dijk”. Metin Çözümlemeleri. Der., Yasemin G. İnceoğlu ve Nebahat A. Çomak. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2009: 19-82. Iosifidis, Petros ve Mark Wheeler. Public Spheres and Mediated Social Networks in the Western Context and Beyond. London: Palgrave Macmillan, 2016.
  • Jurkowitz, Mark, Amy Mitchell, Elisa Shearer ve Mason Walker. “U.S. Media Polarization and the 2020 Election: A Nation Divided”. Pew Research Center Journalism and Media. Haziran 24, 2020. Erişim 01 Temmuz, 2020. https://www.journalism.org/2020/01/24/u-s-media-polarization-and-the-2020-election-a-nation-divided.
  • Kejanlıoğlu, Beybin. Türkiye’de Medyanın Dönüşümü. Ankara: İmge Kitabevi. 2004.
  • Mansell, Robin. “Political Economy, Power and New Media”. New Media & Society. 6/1 (2004): 96-105.
  • Manzerolle, Vincent ve Atle Mikkola Kjosen. “Sermayenin İletişimi: Sayısal Medya ve Hızlanmanın Mantığı”. Medya, Meta ve Sermaye Birimi Marx Geri Döndü. Der., Vincent Masco ve Christian Fuchs. Ankara: NotaBene Yayınları, 2014: 217-253.
  • Mayer, Jane, “The Making of the Fox News White House”. The New Yorker. Mart 4, 2019. Erişim 16 Haziran, 2020. https://www.newyorker.com/magazine.
  • Mccann Ramirez, Nikki. “Coronavirus: How Fox News and other right-wing media endanger our health”. USA Today. Nisan 22, 2020. Erişim 17 Haziran, 2020. https://www.usatoday.com/story/opinion.
  • Mitchell, Amy ve Rachel Weise. “Political Polarization and Media Habits”. Pew Research Center. Ekim 21, 2014. Erişim 07 Temmuz, 2020. https://www.journalism.org/2014/10/21/political-polarization-media-habits.
  • Morozov, Evgeny. To Save Everything, Click Here. London: Penguin. 2013.
  • Motta, Matt, Dominik Stecula ve Christina Farhart. “How Right-Leaning Media Coverage of COVID-19 Facilitated the Spread of Misinformation in the Early Stages of the Pandemic”. Canadian Journal of Political Science. 53/2 (2020): 335-342.
  • Ogbodo, Jude Nwakpoke, Emmanuel Chike Onwe, Joseph Chukwu, Chinedu Jude Nwasum, Ekwutosi Sanita Nwakpu, Simon Ugochukwu Nwankwo, Samuel Nwamini, Stephen Elem ve Nelson Iroabuchi Ogbaeja. “Communicating Health Crisis: a Content Analysis of Global Media Framing of COVID-19”. Health Promotion Perspectives. 10/3 (2020): 257- 269.
  • Özer, Ömer. Eleştirel Haber Çözümlemeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları. 2009.
  • Patterson, Thomas E. “News Coverage of Donald Trump’s First 100 Days”. Shorenstein Center. Mayıs 18, 2017. Erişim 15 Haziran, 2020. https://shorensteincenter.org/news- coverage-donald-trumps-first-100-days/.
  • Reuters. “Reuters Institute Digital News Report 2020”. Erişim tarihi 10 Haziran, 2020. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020.pdf.
  • Richwine, Lisa ve Ginger Gibson. “Divisive Ailes Gave Conservatives a TV Home at Fox News”. Reuters. Haziran 21, 2016. Erişim 10 Haziran, 2020. https://www.reuters.com/article/us-twenty-first-fox-ailes-newsmaker.
  • Robins, Kevin ve Frank Webster. “From Public Sphere To Cyberstate”. The New Media Theory Reader. Der., Robert Hassan ve Julian Thomas. Berkshire: Open University Press, 2006: 92-100.
  • Rosenblatt, Kalhan. “CNN files lawsuit against Trump administration over Jim Acosta’s press credentials”. NBC News. Kasım 13, 2018. Erişim 01 Temmuz, 2020. https://www.nbcnews.com/news/all/cnn-files.
  • Rupar, Aoron. “Fox News’s coronavirus coverage slid back off the rails spectacularly on Monday night”. Vox. Mart 25, 2020. Erişim 16 Haziran, 2020. https://www.vox.com/2020/3/24/21192222/fox-news-coronavirus-coverage.
  • Rydgren, Jens. The Oxford Handbook of the Radical Right. Oxford: Oxford University Press, 2018.
  • Samara, Adel. “Ulusal Ölçekte Bir Sınıfsal Baskı Aracı Olarak Medya”. Medya ve Savaş Yalanları. Der., Lenora Foerstel. İstanbul: Yordam Kitap, 2007: 205-214.
  • Schwartz, Jason. “Fox Adds Another Pro-Trump Host”. Politico. November 21, 2017. Erişim 10 Haziran, 2020. https://www.politico.com/story/2017/11/21/mark-levin-fox-trump-host-255549.
  • Shoemaker, Pamela ve Stephen D. Reese. “İdeolojinin Medya İçeriği Üzerindeki Etkisi”. Medya Kültür Siyaset. Der. ve çev., Süleyman İrvan. Ankara: Pharmakon Yayınları, 2014: 99-138.
  • Statista. “Cumulative cases of COVID-19 in the U.S. from January 22 to August 23, 2020, by day”. Son güncelleme 23 Ağustos, 2020. https://www.statista.com/statistics/1103185/cumulative-coronavirus-covid19.
  • Twitter. “Fox News”. Son güncelleme 15 Haziran, 2020. https://twitter.com/foxnews.
  • Twitter. “CNN”. Son güncelleme 15 Haziran, 2020. https://twitter.com/cnn?lang=tr.
  • Van Dijk, Teun A. News as Discourse. New Jersey: Lawrence Earlbaum Associates Publication. 1988.
  • Van Dijk, Teun A. “Medya İçerikleri, Bir Söylem Olarak Haberin Disiplinlerarası Çözümlenmesi”. Medya Metinlerini Çözümlemek. Der., Gülseren Şendur Atabek ve Ümit Atabek. Çev., Ümit Atabek. Ankara: Siyasal Kitabevi Yayınları, 2007: 164-177.
  • We are Social. “Digital 2020 April Global Statshot Report”. https://wearesocial.com/blog/2020/04/digital-around-the-world-in-april-2020.
  • WHO. “WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard”. 11 Haziran, 2020. https://covid19.who.int/?gclid=CjwKCAjwiMj2BRBFEifTb.
  • Wikipedia. “Fox News”. 15 Haziran, 2020. https://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News.
  • Wikipedia, “CNN”. 11 Haziran, 2020. https://en.wikipedia.org/CNN.
  • Worldometer. “Covid-19 Coronavirus Pandemic”. Son güncelleme 11 Haziran, 2020. https://www.worldometers.info/coronavirus/.
  • Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İhsan Karlı 0000-0002-3099-4865

Zeynep Dondurucu 0000-0002-2634-1001

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Karlı, İ., & Dondurucu, Z. (2020). Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı. İnsan Ve İnsan, 7(26), 163-186. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.788068
AMA Karlı İ, Dondurucu Z. Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı. İnsan ve İnsan Dergisi. Ekim 2020;7(26):163-186. doi:10.29224/insanveinsan.788068
Chicago Karlı, İhsan, ve Zeynep Dondurucu. “Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News Ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı”. İnsan Ve İnsan 7, sy. 26 (Ekim 2020): 163-86. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.788068.
EndNote Karlı İ, Dondurucu Z (01 Ekim 2020) Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı. İnsan ve İnsan 7 26 163–186.
IEEE İ. Karlı ve Z. Dondurucu, “Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı”, İnsan ve İnsan Dergisi, c. 7, sy. 26, ss. 163–186, 2020, doi: 10.29224/insanveinsan.788068.
ISNAD Karlı, İhsan - Dondurucu, Zeynep. “Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News Ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı”. İnsan ve İnsan 7/26 (Ekim 2020), 163-186. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.788068.
JAMA Karlı İ, Dondurucu Z. Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı. İnsan ve İnsan Dergisi. 2020;7:163–186.
MLA Karlı, İhsan ve Zeynep Dondurucu. “Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News Ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı”. İnsan Ve İnsan, c. 7, sy. 26, 2020, ss. 163-86, doi:10.29224/insanveinsan.788068.
Vancouver Karlı İ, Dondurucu Z. Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Fox News ve CNN’in COVID-19 Salgınında Twitter Kullanımı. İnsan ve İnsan Dergisi. 2020;7(26):163-86.