Aitamurto, T. (2011). The Impact Of Crowdfunding On Journalism. Journalism Practice, 5(4), 429-445. doi: 10.1080/17512786.2010.551018
Andén-Papadopoulos, K. (2014). Citizen Camera-Witnessing:Embodied Political Dissent In The Age Of ‘Mediated Mass Self-Communication’. New Media & Society, 16(5), 753-769. doi: 10.1177/1461444813489863
Aran, O., Biel, J.I., Gatica-Perez, D. (2014). Broadcasting Oneself: Visual Discovery of Vlogging Styles, IEEE Transactions On Multimedia, Vol. 16(1), 201-215. doi: 10.1109/TMM.2013.2284893
Beer, D. (2009). Power Through The Algorithm? Participatory Web Cultures And The Technological Unconscious. New Media &Society, 11(6), 985-1002. doi: 10.1177/1461444809336551
Biel, J., Gatica-Perez, D. (2013). The YouTube Lens: Crowdsourced Personality Impressions and Audiovisual Analysis of Vlogs, Multimedia. IEEE Transactions On Multimedia, 15(1), 41-55. doi: 10.1109/TMM.2012.2225032
Bock, M. A. (2011). Citizen Video Journalists And Authority In Narrative: Reviving The Role Of The Witness. Journalism, 13(5), 639–653. doi:10.1177/1464884911421703
Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt-1 Ağ Toplumunun Yükselişi. E. Kılıç (Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Davis, J. G. (2011). From Crowdsourcing to Crowdservicing. IEEE Internet Computing, 15(3), 92-94. doi: 10.1109/MIC.2011.61
Domingo, D., Quandt, T., Heinonen, A., Paulussen, S., Singer, J. B., Vujnovic, M. (2008). Participatory Journalism Practices In The Media And Beyond, Journalism Practice, 2(3), 326-342. doi: 10.1080/17512780802281065
Ertimur, B., Gilly, M. C. (2012). So Whaddya Think? Consumers Create Ads and Other Consumers Critique Them. Journal of Interactive Marketing, 26 (3), 115-130. doi: 10.1016/j.intmar.2011.10.002
Fish, A. (2013). Participatory Television: Convergence, Crowdsourcing, and Neoliberalism. Communication, Culture&Critique, 6, 372-395. doi:10.1111/cccr.12016
Gannes, L. (2009). YouTube Changes Everything:The Online Video Revolution. Darcy Gerbarg (Ed.), Television Goes Digital: The Economics Of Information Communication And Entertainment içinde. New York: Springer.
Gibs, J. (2009). The New Screen For Video. Darcy Gerbarg (Ed.), Television Goes Digital: The Economics Of Information Communication And Entertainment içinde. New York: Springer.
Hamilton, F. J. (2014). Historical Forms Of User Production. Media, Culture&Society, Vol. 36 (4), 491-507. doi:10.1177/0163443714523812
Howe, J. (2008). Crowdsourcing, Kalabalıkların Gücü, Bir İşin Geleceğine Nasıl Şekil Verilir?, G.Aksoy (Çev.). İstanbul: Koçsistem Yayınları.
Lee, F. L. F. (2012). News From Youtube: Professional Incorporation In Hong Kong Newspaper Coverage Of Online Videos. Asian Journal of Communication, 22 (1), 1-18. doi:10.1080/01292986.2011.622778
Lewis, S.C. (2012). From Journalism to Information:The Transformation of the Knight Foundation and News Innovation. Mass Communication and Society, 15, 309-334. doi: 10.1080/15205436.2011.611607
Muthukumaraswamy, K. (2010). When The Medıa Meet Crowds Of Wısdom. Journalism Practice, 4(1), 48-65, doi: 10.1080/17512780903068874
Niederer, S., Van Dijck, J. (2010). Wisdom Of The Crowd Or Technicity Of Content? Wikipedia As A Sociotechnical System. New Media &Society, 12(8), 1368-1387. doi:10.1177/1461444810365297
O'Reilly, T. (2005). What is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html (çevrim içi erişim 5 Eylül 2014).
Özdemir, S., Karalar, H. (2012). Günümüz Teknolojileri Ne kadar "Akıllı". Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi, Sayı 146, 100-108. http://www.bilisimdergisi.org/index.php?sayi=146 (çevrim içi erişim 5 Eylül 2014).
Peer, L., Ksiazek, T. B. (2011). Youtube And The Challenge To Journalism. Journalism Studies, 12(1), 45- 63. doi: 10.1080/1461670X.2010.511951
Sánchez, M., Palomo, M. B. (2014). Knowledge and Assessment of Crowdfunding in Communication. The View of Journalists and Future Journalists. Comunicar, 43, 101-110. doi: 10.3916/C43-2014-10
Sezer Akçapınar, E. (2012). Anlamsal Web’in Ontolojilerle Hayata Geçmesi, Arama/Sorgulamada Köklü Değişiklikler http://www.bilisimdergisi.org/index.php?sayi=146 (çevrim içi erişim 5 Eylül 2014). Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi, Sayı 146, 112-115.
Steensen, S. (2011). Online Journalism And The Promises Of New Technology. Journalism Studies, 12(3), 311-327. doi: 10.1080/1461670X.2010.501151
ÇAĞDAŞ HABER FLORASINDA BİR KATILIM GERÇEĞİ OLARAK ÇEVRİMİÇİ VİDEOLAR
Katılımcı internet olarak adlandırılan WEB 2.0 medya akışlarında güçlü değişimlerin de önünü açmıştır. WEB 2.0, internet üzerinde yer alan içeriklerin tüketicisi konumunda olan insanların aynı zamanda birer üretici haline dönüşmesine olanak sağlamıştır. Bu dönüşüm bireysel katılımdan kitlesel katılıma, ticari amaçlardan, aktivist hareketlere birbirinden farklı birçok alanda internetin de aktif olarak kullanılmasını desteklemiştir. Ancak katılımın özellikle medya tüketimi bağlamında yarattığı değişim dramatik ve oldukça kuvvetlidir. Artık kitle iletişiminin pasif tüketicisi konumundaki izler kitle, üretim aşamalarında aktif rol alabilme imkânına kavuşmuştur. Bu rol yeni medya ortamının hızlı bir şekilde yükselmesinin de önünü açarken, gelişen teknolojiler sayesinde eskiden karmaşık ve pahalı bir üretim alanı olarak bilinen video içeriğinin kullanıcı tarafından üretilebilmesi ve bu üretimin internet üzerinden dağıtılması televizyonun hâkimiyetine açık bir meydan okuma olarak görülmüştür. Çevrim içi videonun çok kısa bir zaman içinde internette yükselişi özellikle de görselliğin içerik ile özdeşleştiği haber akışlarında ayrı bir önem taşımaktadır. Katılımın sınırlarında sıradan insanların tanık oldukları olaylara dair video kayıtları tutmaları ve bunları internet üzerinden paylaşmaları, toplumsal olaylar, doğal afetler, savaşlar ve benzeri birçok haber olayında, ağ akışlarına bağlanabilen mobil telefon kameralarının ürettiği görüntülerin yarattığı etki, yeni bir haber akışının oluştuğuna dair kuvvetli kanıtlar sunmaktadır. Bugün çevrim içi video sadece eğlence değil ama daha da önemlisi sunulan ve alternatif gerçekliğin birbiriyle mücadele içinde olduğu bir alan olarak görülmektedir
Aitamurto, T. (2011). The Impact Of Crowdfunding On Journalism. Journalism Practice, 5(4), 429-445. doi: 10.1080/17512786.2010.551018
Andén-Papadopoulos, K. (2014). Citizen Camera-Witnessing:Embodied Political Dissent In The Age Of ‘Mediated Mass Self-Communication’. New Media & Society, 16(5), 753-769. doi: 10.1177/1461444813489863
Aran, O., Biel, J.I., Gatica-Perez, D. (2014). Broadcasting Oneself: Visual Discovery of Vlogging Styles, IEEE Transactions On Multimedia, Vol. 16(1), 201-215. doi: 10.1109/TMM.2013.2284893
Beer, D. (2009). Power Through The Algorithm? Participatory Web Cultures And The Technological Unconscious. New Media &Society, 11(6), 985-1002. doi: 10.1177/1461444809336551
Biel, J., Gatica-Perez, D. (2013). The YouTube Lens: Crowdsourced Personality Impressions and Audiovisual Analysis of Vlogs, Multimedia. IEEE Transactions On Multimedia, 15(1), 41-55. doi: 10.1109/TMM.2012.2225032
Bock, M. A. (2011). Citizen Video Journalists And Authority In Narrative: Reviving The Role Of The Witness. Journalism, 13(5), 639–653. doi:10.1177/1464884911421703
Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt-1 Ağ Toplumunun Yükselişi. E. Kılıç (Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Davis, J. G. (2011). From Crowdsourcing to Crowdservicing. IEEE Internet Computing, 15(3), 92-94. doi: 10.1109/MIC.2011.61
Domingo, D., Quandt, T., Heinonen, A., Paulussen, S., Singer, J. B., Vujnovic, M. (2008). Participatory Journalism Practices In The Media And Beyond, Journalism Practice, 2(3), 326-342. doi: 10.1080/17512780802281065
Ertimur, B., Gilly, M. C. (2012). So Whaddya Think? Consumers Create Ads and Other Consumers Critique Them. Journal of Interactive Marketing, 26 (3), 115-130. doi: 10.1016/j.intmar.2011.10.002
Fish, A. (2013). Participatory Television: Convergence, Crowdsourcing, and Neoliberalism. Communication, Culture&Critique, 6, 372-395. doi:10.1111/cccr.12016
Gannes, L. (2009). YouTube Changes Everything:The Online Video Revolution. Darcy Gerbarg (Ed.), Television Goes Digital: The Economics Of Information Communication And Entertainment içinde. New York: Springer.
Gibs, J. (2009). The New Screen For Video. Darcy Gerbarg (Ed.), Television Goes Digital: The Economics Of Information Communication And Entertainment içinde. New York: Springer.
Hamilton, F. J. (2014). Historical Forms Of User Production. Media, Culture&Society, Vol. 36 (4), 491-507. doi:10.1177/0163443714523812
Howe, J. (2008). Crowdsourcing, Kalabalıkların Gücü, Bir İşin Geleceğine Nasıl Şekil Verilir?, G.Aksoy (Çev.). İstanbul: Koçsistem Yayınları.
Lee, F. L. F. (2012). News From Youtube: Professional Incorporation In Hong Kong Newspaper Coverage Of Online Videos. Asian Journal of Communication, 22 (1), 1-18. doi:10.1080/01292986.2011.622778
Lewis, S.C. (2012). From Journalism to Information:The Transformation of the Knight Foundation and News Innovation. Mass Communication and Society, 15, 309-334. doi: 10.1080/15205436.2011.611607
Muthukumaraswamy, K. (2010). When The Medıa Meet Crowds Of Wısdom. Journalism Practice, 4(1), 48-65, doi: 10.1080/17512780903068874
Niederer, S., Van Dijck, J. (2010). Wisdom Of The Crowd Or Technicity Of Content? Wikipedia As A Sociotechnical System. New Media &Society, 12(8), 1368-1387. doi:10.1177/1461444810365297
O'Reilly, T. (2005). What is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html (çevrim içi erişim 5 Eylül 2014).
Özdemir, S., Karalar, H. (2012). Günümüz Teknolojileri Ne kadar "Akıllı". Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi, Sayı 146, 100-108. http://www.bilisimdergisi.org/index.php?sayi=146 (çevrim içi erişim 5 Eylül 2014).
Peer, L., Ksiazek, T. B. (2011). Youtube And The Challenge To Journalism. Journalism Studies, 12(1), 45- 63. doi: 10.1080/1461670X.2010.511951
Sánchez, M., Palomo, M. B. (2014). Knowledge and Assessment of Crowdfunding in Communication. The View of Journalists and Future Journalists. Comunicar, 43, 101-110. doi: 10.3916/C43-2014-10
Sezer Akçapınar, E. (2012). Anlamsal Web’in Ontolojilerle Hayata Geçmesi, Arama/Sorgulamada Köklü Değişiklikler http://www.bilisimdergisi.org/index.php?sayi=146 (çevrim içi erişim 5 Eylül 2014). Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi, Sayı 146, 112-115.
Steensen, S. (2011). Online Journalism And The Promises Of New Technology. Journalism Studies, 12(3), 311-327. doi: 10.1080/1461670X.2010.501151