Katılımcı internet olarak adlandırılan WEB 2.0 medya akışlarında güçlü değişimlerin de önünü açmıştır. WEB 2.0, internet üzerinde yer alan içeriklerin tüketicisi konumunda olan insanların aynı zamanda birer üretici haline dönüşmesine olanak sağlamıştır. Bu dönüşüm bireysel katılımdan kitlesel katılıma, ticari amaçlardan, aktivist hareketlere birbirinden farklı birçok alanda internetin de aktif olarak kullanılmasını desteklemiştir. Ancak katılımın özellikle medya tüketimi bağlamında yarattığı değişim dramatik ve oldukça kuvvetlidir. Artık kitle iletişiminin pasif tüketicisi konumundaki izler kitle, üretim aşamalarında aktif rol alabilme imkânına kavuşmuştur. Bu rol yeni medya ortamının hızlı bir şekilde yükselmesinin de önünü açarken, gelişen teknolojiler sayesinde eskiden karmaşık ve pahalı bir üretim alanı olarak bilinen video içeriğinin kullanıcı tarafından üretilebilmesi ve bu üretimin internet üzerinden dağıtılması televizyonun hâkimiyetine açık bir meydan okuma olarak görülmüştür. Çevrim içi videonun çok kısa bir zaman içinde internette yükselişi özellikle de görselliğin içerik ile özdeşleştiği haber akışlarında ayrı bir önem taşımaktadır. Katılımın sınırlarında sıradan insanların tanık oldukları olaylara dair video kayıtları tutmaları ve bunları internet üzerinden paylaşmaları, toplumsal olaylar, doğal afetler, savaşlar ve benzeri birçok haber olayında, ağ akışlarına bağlanabilen mobil telefon kameralarının ürettiği görüntülerin yarattığı etki, yeni bir haber akışının oluştuğuna dair kuvvetli kanıtlar sunmaktadır. Bugün çevrim içi video sadece eğlence değil ama daha da önemlisi sunulan ve alternatif gerçekliğin birbiriyle mücadele içinde olduğu bir alan olarak görülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.