Bu araştırmanın amacı, İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin spora ilişkin tutumlarını cinsiyet, yaş, mezun olunan lise, öğrenci barınma durumu, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba meslekleri, aile gelir durumu, öğrencilerin spor yapma durumları ve genel sağlık durumu değişkenleri açısından belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın üniversitesi İslami ilimler fakültesinde öğrenim gören 493 öğrenci oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılamaya çalışılsa da araştırmaya katılmak istemeyen ve araştırma anketini eksik dolduranlar çıkarıldıktan sonra 222 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırma sürecinde ölçme aracı olarak “Spora Yönelik Tutum Ölçeği”, “Kişisel Bilgiler Formu” kullanılmıştır. Ölçme süreci sonunda elde edilen verilerin analizinde betimleyici istatistik (frekans, yüzde ve ortalama), Kruskal Wallis ve Mann Whitney U Testi analizleri kullanılmıştır. Analizler SPSS 22,0 programıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin karşılaştırılmasında anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutum düzeylerinin genel olarak “orta” ve “yüksek” seviyede olduğu belirlenmiştir. Yazında Türkiye’de salt spora yönelik tutum çalışmalarının yok denecek kadar az olduğu anlaşılmaktadır. Bu nedenle, toplumun faklı kesimlerinin spora yönelik tutumlarının belirlenmesi açısından bu tür çalışmaların önem arz ettiği ifade edilebilir
The aim of this study was to determine the attitudes of the students attending to faculty of Islamic sciences towards sports according some variables such as gender, age, high school background, accommodation status, education levels of parents, professions of parents, total family income, sport participation, and general health condition of the students. The universe of the study was composed of 493 students attending to University of Bartın, Islamic Sciences Faculty in 2015-2016 academic year. 222 students were chosen as the sample group representing the universe. In order to collect data, “Sports Attitude Scale” and “Personal Information Form” were applied to the students. In order to analyze the collected data, descriptive statistics (frequency, percentage and average), Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U test were used through SPSS 22.0 software. The level of meaningfulness level was set as .05 for comparisons. According to the findings average attitude of the students in Faculty of Islamic Sciences was found as “medium” and “high”. Researching the literature it is understood that there has been very limited interest in researches on the attitudes of different groups towards sports. Therefore, this kind of studies are important in order to understand the thoughts and practices of different social groups on sports
Diğer ID | JA86DA98SH |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |