Bu
araştırmada, ergenlerin sahip olduğu olumsuz otomatik düşüncelerin, sosyal
becerilere etkisi incelenmiştir. Çalışma lisede öğrenim gören 356 öğrenciyle
yapılmıştır. Öğrencilere Otomatik Düşünceler Ölçeği ve Sosyal Beceri Envanteri
uygulanmıştır. İstatistiksel yöntemlerden Pearson Momentler Çarpımı
Korelasyonu, Regresyon Analizi ve MANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın
sonuçlarına göre, ergenlerde olumsuz otomatik düşüncelerin sosyal becerilere
etki ettiği ortaya konmuştur. Regresyon analizi sonucu, olumsuz otomatik
düşüncelerin, sosyal becerilerdeki toplam varyansın % 21.3’ünü açıkladığını
ortaya koymuştur. Cinsiyet ve sınıf düzeyleri açısından anlamlı fark
bulunamamıştır. Buna göre ergenlerde sosyal becerileri artırmak için, olumsuz
otomatik düşüncelerin de üzerinde durulması gerektiği sonucuna varılmıştır.
In this research, the negative
automatic thoughts of the adolescents and
their effect on social skills were examined. The study was conducted with 356
high school students. Students have applied the Automatic Thoughts Questionnare
Scale and Social Skill Inventory. Pearson Moments Product Correlation, Regression
Analysis and MANOVA were used for statistical methods. According to the results
of the research, negative automatic thoughts in adolescents were found to have
an effect on social skills. The result of the regression analysis reveals that
negative automatic thoughts explain 21.3% of
the total variance in social skills. There were no significant differences in
terms of gender and grade levels. According to this, in order to increase the
social skills in adolescents, it has been concluded that negative automatic thoughts should also be emphasized.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |