Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 448 - 461, 20.07.2021

Öz

Bu araştırma ile, ilkokul öğrencilerinin matematik dersi tutumlarına yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi benimsenerek yapılan araştırmada 11 adet makale, 35 adet yüksek lisans ve 5 adet doktora tezi incelenmiştir. Araştırmanın verileri doküman incelemesi tekniğiyle toplanmıştır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun Ulusal Tez Veri Tabanında bulunan ve tam metin erişimine açık olan tezler ile makaleler; çalışmanın yayım türü, yayım yılı, yapıldığı sınıf düzeyi, araştırma yöntemi, örneklem belirleme yöntemi, veri toplama araçları, analiz yöntemi ve sonucuna göre incelenmiştir. Araştırma verileri içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; en fazla yüksek lisans tezi yapıldığı, en çok çalışmanın 2019 yılında yapıldığı, çalışmaların en fazla 4. sınıf düzeyinde olduğu, çoğunlukla nicel araştırma yönteminin benimsendiği ve seçkisiz örnekleme yönteminin kullanıldığı görülmüştür. Ayrıca veri toplama araçları olarak çoğunlukla matematik dersi tutum ölçeği ile matematik başarı testinin kullanıldığı, daha çok nicel veri analizlerinin kullanıldığı, çalışma sonucuna göre de anlamlı farkın bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş., Çeçen M. A. (2015). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 183- 198.
  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Arseven, A. (2019). Matematik Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Başer, N., Yavuz, G. (2003). Öğretmen Adaylarının Matematik Dersine Yönelik Tutumları.
  • Çoban, A. (1989). Ankara merkez ortaokullarındaki son sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Değirmenci Gündoğmuş, H. (2018). Okuduğunu anlama ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Turkish Studies, 13(3), 899-910.
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik öğretimi-II. Hesap makinesinin matematik etkinliklerinde kullanılması. İlköğretim Online, 2(2), 35–60.
  • Güven, B., Özçelik, Ç. (2017). İlkokul matematik dersine yönelik gerçekleştirilen lisansüstü eğitim tez çalışmalarına ilişkin bir inceleme. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(4), 693-714.
  • Kılıçkaya, M., Toptaş, V. (2017). Problem çözme: Literatür incelemesi. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(2), 20-31.
  • Örnek, S. (2007). Trigonometrik kavramların canlandırma yöntemiyle öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2009), 89-96.
  • Tıraş, Ş. (1999). Öğrenme-öğretme açısından matematik öğretmenlerinin yeterliliği ve etkili olma düzeyleri. D.E.Ü. Buca eğitim Fakültesi Dergisi,11(1999), 166-178.
  • Toptaş, V., Gözel, E. (2018). Türkiye’de matematik kaygısı ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 136-146.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşar, Ş., Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113-124.
  • Yetgin, N. B., Yeşilyurt, M. (2020). İlkokul öğrencilerinin matematik tutumlarına ilişkin ölçek geliştirilmesi. Temel Eğitim Dergisi, 2(4), 26-33.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 10. baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme
Yazarlar

Meltem Cevahir Batmaz

Veli Toptaş 0000-0001-8852-1852

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cevahir Batmaz, M., & Toptaş, V. (2021). İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 448-461.
AMA Cevahir Batmaz M, Toptaş V. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. Temmuz 2021;7(1):448-461.
Chicago Cevahir Batmaz, Meltem, ve Veli Toptaş. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7, sy. 1 (Temmuz 2021): 448-61.
EndNote Cevahir Batmaz M, Toptaş V (01 Temmuz 2021) İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 1 448–461.
IEEE M. Cevahir Batmaz ve V. Toptaş, “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi”, UGEAD - IntJCES, c. 7, sy. 1, ss. 448–461, 2021.
ISNAD Cevahir Batmaz, Meltem - Toptaş, Veli. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7/1 (Temmuz 2021), 448-461.
JAMA Cevahir Batmaz M, Toptaş V. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2021;7:448–461.
MLA Cevahir Batmaz, Meltem ve Veli Toptaş. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 1, 2021, ss. 448-61.
Vancouver Cevahir Batmaz M, Toptaş V. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Tutumlarına Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2021;7(1):448-61.