Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemi Döneminde İtibar Yönetiminin Değişen Kuralları ve Başarılı Sektör Örnekleri

Yıl 2021, , 1 - 13, 31.12.2021
https://doi.org/10.46442/intjcss.977153

Öz

Aralık 2019 tarihinde Çin’in Wuhan kentinde adı ilk kez duyulan, Mart 2020 tarihinde ise Türkiye’de ilk vakaların görüldüğü ve halen sürmekte olan Covid-19 pandemisi, tüm insanlığı tüm sektörleri tüm dünyayı etkilemiştir. Söz konusu etki, bir yandan olumsuz koşullar nedeniyle kriz yönetimi ve krizin yan etkileri şeklinde tüm sektörleri, ekonomileri sarsarken, diğer yandan dünyanın ve sektörlerin geleceğinin yeniden tasarlanması için farklı, hızlı ve etkili yenilenmeyi, olağanüstü koşullarda olağanüstü çözümler geliştirmeyi gerekli kılmıştır. Hem bir halkla ilişkiler yöntemi hem de bir işletme bilimi temel yönetim felsefesi olarak İtibar Yönetimi kriterleri ve uygulamaları da Covid-19 pandemisi döneminde farklı uygulamalara sahne olmuş, kuruluşların itibar algılarını yönetmelerinde yeni dinamikler oluşturmasına kaynaklık edebilecek çözümler ve farklılıklar geliştirilmesini sağlamıştır. Kriz dönemlerinden en çok etkilenen olgunun “itibar algısı” olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda, itibar yönetimi bileşenlerinin Covid-19 pandemisi dönemi gibi küresel, kitlesel ve sonuçlarının geniş etkiler yarattığı bir krizde farklı uygulamalar geliştirilmesi gereğini yaratması da kaçınılmazdır. Birçok yönetim felsefesi ve uygulamasının dönüştüğü, iş dünyasının kurallarının yeniden yazıldığı günümüz koşullarında İtibar Yönetiminin bileşenlerinin ve uygulama örneklerindeki değişimi sektördeki başarılı örnekler üzerinden incelemek, gelecekteki itibar yönetimi uygulamalarına ışık tutacaktır. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi koşullarının geçerli olduğu, dünyada pek çok kurumun ya da ülkenin, kurumlarını, sınırlarını ve yaşam koşullarını sınırladığı, yasaklarla korumaya çalıştığı dönemde İtibar Yönetimi’nin bileşenleri, değişen ve değişmeyen kuralları aktarılmış; Türkiye İtibar Akademisi tarafından araştırılan 2021 Türkiye İtibar Endeksi’nde yer alan, Covid-19 döneminde kesintisiz bir biçimde hizmet veren söz konusu dönemde çalışanlarına, müşterilerine, paydaşlarına kolaylık sağlaması nedeniyle seçilen 3 farklı kategoride 3 farklı marka içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve böylece söz konusu bileşenlerin değişim ve dönüşümüne ışık tutulmasına çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Argenti, P.A., ve Druckenmiller.B. (2004). Reputation and the corporate brand. Corporate Reputation Review, 6(4), 368-374.
  • Carmeli, A. ve Tishler, A. (2004). The relationships between intangible organizational elements and organizational performance. Strategic Management Journal, 25(13),1257–1278.
  • Eğinli, A. T. (2008). Kurumların en önemli değeri itibar: Farklılaşma çağında kurumsal başarıyı yakalamak. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Fombrun, C. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Cambridge, MA: Harvard Business School Press.
  • Gray, E.R. ve Balmer, J.M.T. (1998). Managing image and corporate reputation. Long Range Planning, Vol 31 (5), pp. 685-692.
  • Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar yönetimi. Mediacat Yayınları
  • Margulies, W. P. (1977). Make the most of your corporate identity. Harvard Business Review, July/ Aug; pp. 66-74.
  • Miller, D. ve Dinan W. (2007). A century of spin: How public relations became the cutting edge of corporate power. Pluto Press.
  • Nguyen, N. ve Leblanc, G. (2001). Corporate image and corporate reputation in consumers’ retention decision in services. Journal of Retailing and Consumer Services, 8(3), 227-236.
  • Sriramesh, K. ve Vercic D. (2003). The global public relations handbook: Theory, research, and practice. Routledge.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayınları.
  • Wodak, R. (2021). Crisis communication and crisis management during covıd-19. Global Discourse, vol 00, no 00, 1–20, DOI: 10.1332/204378921X16100431230102.
  • Britton, L. (2020). How to Manage Your Brand Reputation During the Coronavirus Outbreak. https://www.stephens-scown.co.uk/covid19/how-to-manage-brand-reputation-coronavirus/
  • Önder, N. (2020). Pandemi Döneminin Yükselen Markaları. Marketing Türkiye. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/pandemi-doneminin-yukselen-markalari/
  • Önemli, S. (2020). Online Market Alışverişlerine Koronavirüs Etkisi. Digitalage. https://digitalage.com.tr/online-market-alisverislerine-koronavirus-etkisi/
  • Özcan, E. (2020). Louis Vuitton Fransadaki Atölyelerinde Gönüllü Olarak Çalışan Zanaatkarları İle Maske Üretmeye Başladı. Marketing Türkiye. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/louis-vuitton-fransadaki-atolyelerinde-gonullu-olarak-calisan-zanaatkarlari-ile-maske-uretimine-basladi/
  • Türkiye İtibar Akademisi. İşte Türkiye’nin En İtibarlı Markaları. (2021). https://www.itibarakademisi.com/

During The Covid-19 Pandemic Period Changing Rules of Reputation Management and Successful Industry Examples

Yıl 2021, , 1 - 13, 31.12.2021
https://doi.org/10.46442/intjcss.977153

Öz

The Covid-19 pandemic period, which started in March 2020 and is still ongoing, has affected all humanity, all sectors and the whole world. While this effect has shaken all sectors and economies in the form of crisis management and the side effects of the crisis due to adverse conditions, on the other hand, it has made it necessary to develop different, fast and effective renewals and develop extraordinary solutions in extraordinary conditions in order to redesign the future of the world and sectors. As both a public relations method and a basic management philosophy of business science, Reputation Management criteria and practices have also witnessed different applications during the Covid-19 pandemic period, enabling the development of solutions and differences that can be a source for organizations to create new dynamics in managing their reputation perceptions. It is certain that the perception of reputation is most affected by the crisis periods. In this context, it is inevitable that reputation management components will create the need to develop different applications in a global, massive crisis, such as the Covid-19 pandemic period, where the consequences have wide effects. In today's conditions, where many management philosophies and practices are transformed and the rules of the business world are rewritten, examining the change and transformation of the components and application examples of Reputation Management through the examples in the sector will shed light on future reputation management practices. In this study, the changing and unchanging rules of Reputation Management components were transferred during the period when the conditions of the Covid-19 pandemic were valid, when many institutions or countries in the world limited their institutions, borders, streets and living conditions and tried to protect them with bans. Included in the Turkey Reputation Index and providing uninterrupted service during the Covid-19 period, 3 different brands in 3 different categories selected due to their convenience for their employees, customers and stakeholders in the said period were analyzed by content analysis method, thus shed light on the change and transformation of these components. tried to be kept.

Kaynakça

  • Argenti, P.A., ve Druckenmiller.B. (2004). Reputation and the corporate brand. Corporate Reputation Review, 6(4), 368-374.
  • Carmeli, A. ve Tishler, A. (2004). The relationships between intangible organizational elements and organizational performance. Strategic Management Journal, 25(13),1257–1278.
  • Eğinli, A. T. (2008). Kurumların en önemli değeri itibar: Farklılaşma çağında kurumsal başarıyı yakalamak. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Fombrun, C. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Cambridge, MA: Harvard Business School Press.
  • Gray, E.R. ve Balmer, J.M.T. (1998). Managing image and corporate reputation. Long Range Planning, Vol 31 (5), pp. 685-692.
  • Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar yönetimi. Mediacat Yayınları
  • Margulies, W. P. (1977). Make the most of your corporate identity. Harvard Business Review, July/ Aug; pp. 66-74.
  • Miller, D. ve Dinan W. (2007). A century of spin: How public relations became the cutting edge of corporate power. Pluto Press.
  • Nguyen, N. ve Leblanc, G. (2001). Corporate image and corporate reputation in consumers’ retention decision in services. Journal of Retailing and Consumer Services, 8(3), 227-236.
  • Sriramesh, K. ve Vercic D. (2003). The global public relations handbook: Theory, research, and practice. Routledge.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayınları.
  • Wodak, R. (2021). Crisis communication and crisis management during covıd-19. Global Discourse, vol 00, no 00, 1–20, DOI: 10.1332/204378921X16100431230102.
  • Britton, L. (2020). How to Manage Your Brand Reputation During the Coronavirus Outbreak. https://www.stephens-scown.co.uk/covid19/how-to-manage-brand-reputation-coronavirus/
  • Önder, N. (2020). Pandemi Döneminin Yükselen Markaları. Marketing Türkiye. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/pandemi-doneminin-yukselen-markalari/
  • Önemli, S. (2020). Online Market Alışverişlerine Koronavirüs Etkisi. Digitalage. https://digitalage.com.tr/online-market-alisverislerine-koronavirus-etkisi/
  • Özcan, E. (2020). Louis Vuitton Fransadaki Atölyelerinde Gönüllü Olarak Çalışan Zanaatkarları İle Maske Üretmeye Başladı. Marketing Türkiye. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/louis-vuitton-fransadaki-atolyelerinde-gonullu-olarak-calisan-zanaatkarlari-ile-maske-uretimine-basladi/
  • Türkiye İtibar Akademisi. İşte Türkiye’nin En İtibarlı Markaları. (2021). https://www.itibarakademisi.com/
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Derleme
Yazarlar

Merve Çelik Varol 0000-0002-0698-929X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 18 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Çelik Varol, M. (2021). Covid-19 Pandemi Döneminde İtibar Yönetiminin Değişen Kuralları ve Başarılı Sektör Örnekleri. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 1-13. https://doi.org/10.46442/intjcss.977153

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi