Bu çalışmada, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin
yansıtıcı düşünme eğilimlerinin ve yansıtma yeteneklerinin eğitim kademesi,
görev yeri, medeni durum ve eğitim durumu değişkenleri bakımından anlamlı
farklılık oluşturup oluşturmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın önemi; ölçekten
elde edilen bulgular başka araştırmalara kaynak teşkil edecek olaması
bakımından önemlidir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde
yapıldı. Araştırmaya Sakarya İlindeki 460 beden eğitimi ve spor öğretmeni
arasından tesadüfî yolla seçilen 256 gönüllü öğretmen katıldı. Araştırmada betimsel-tarama
modeli basit rassal örnekleme yöntemiyle seçilen örneklem grubuna uygulandı.
Veri toplama aracı olarak Semerci (2007) tarafından geliştirilen, Öğretmen ve
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimi ölçeği (YANDE) ile Aukes ve
arkadaşları (2007) tarafından geliştirilen ve Elaldı (2013) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan Groningen Yansıtma Yeteneği ölçeği kullanıldı. Araştırma
bulguları eğitim kademesi değişkenine göre incelendiğinde araştırma grubunun
YANDE, YANDE alt boyutları ve Yansıtma Yeteneği puan ortalamaları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı (p>0.05)
görülmektedir. Ayrıca elde edilen bulgular görev yeri, medeni durum ve eğitim
durumu değişkenlerine göre incelendiğinde de araştırma grubunun YANDE, YANDE
alt boyutları ve Yansıtma Yeteneği puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı (p>0.05) görülmektedir.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Spor Yansıtıcı Düşünme Yansıtma Yeteneği
In
this study, it was researched whether the reflective thinking tendencies and
reflective ability of physical education and sport teachers make meaningful
difference in terms of education level, occupation, marital status and
educational status variables. The prospect of research; Findings from the scale
are important in that they can be used as examples for further research and for
obtaining better quality education. The research was carried out in the fall
semester of 2015-2016 academic year. 256 volunteer teachers randomly selected
from 460 physical education and sports teachers in Sakarya province
participated in the research. The ‘YANDE’, "Reflective Thinking Tendency
Scale for Teachers and Teachers Candidates " Scale, improved by Semerci
(2007) and the Groningen Reflection Ability Scale which is developed by Aukes
and his friends (2007) and later adapted to Turkish by Elaldı (2013) has been
used as a data collection tool in order to determine the participants
reflective thinking tendencies and reflecting abilities. When the research
findings were examined according to the educational stage variable, it was seen
that there was no statistically significant difference (p>0.05) between the
YANDE, YANDE subscales of the research group and the average of Reflective
Ability points. Furthermore, when the findings were examined according to the
variables such as occupational position, marital status and educational status,
it was seen that there was no statistically significant difference (p>0.05)
between the YANDE, YANDE sub-dimensions and Reflection Ability point average of
the research group.
Physical Education and Sports Teacher Sport Reflective Thinking Reflecting Ability
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Özel Sayı 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi