Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social Media As A Tool of Political Communication: An Analysis on The Election Video “Haydı̇ Türkiye”

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 35 - 48, 31.12.2024
https://doi.org/10.46442/intjcss.1580555

Öz

The internet and social media are today’s most preferred communication tools as they enable interactive communication and deliver messages to large masses instantly. Politicians also widely use the internet and social media as a means of advertising and propaganda, especially during election periods, while conducting political communication campaigns. It is observed that political parties and leaders conducted their election campaigns through their posts on the internet and social media platforms. The aim of this study is to reveal how the Millet Alliance conducted an election campaign through internet and social media posts during the 2023 election period. In the study, the election video titled “Haydi Türkiye” shared by the Millet Alliance on its Youtube account was analysed by semiotic analysis method. As a result of the research, it was determined that the election video “Haydi Türkiye” used a symbolic expression related to national and spiritual values, traditional and modern life, religion, justice, equality, gender, unity and solidarity. In addition, it was revealed in the research that the Millet Alliance did not limit its target audience from the visuals and discourses it shared in the video and directed towards all Turkish people.

Kaynakça

  • Akyol, M. (2015). Seçim Kampanyalarında Sosyal Medya Kullanımı: Facebook ve 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55): 98-114. https://doi.org/10.17755/esosder.69431 (1 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • Aziz, A. (2011). Siyasette Etkili İletişim Teknikleri. İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • Aziz, A. (2015). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bourse, M., & Yücel, H. (2012). İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Erol, G. (2018). Sosyal Medya Okuryazarlığının Siyasal İletişim Sürecindeki Rolü Üzerine Bir Çalışma: G. Erol, H. Topbaş, Dijital Çağda İletişim Okumaları – 1. (s.61-92) İçinde. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Guiraud, P. (1994). Gösterge Bilim. ( M. Yalçın, çev.). Ankara: İmge Kitapevi Yayınları.
  • Işık, M. (2000). İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro Yayınları.
  • Işık, M. (2005). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Işık, M. (2018). İletişim Bilimine Giriş. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kazancı, M. (2013). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Korkut, Y. (2021). Siyasal İletişimde İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Siyasi Partiler Erzurum İl Yönetimi Örneği. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Köktürk, Ş., & Eyri, S. (2013). Dilbilim Ve Göstergebilim: Ferdınand De Saussure Ve Göstergebilimi Anlamak. SAÜ Fen Edebiyat Dergisi, 15(2): 123-136. http://www.fed.sakarya.edu.tr/arsiv/yayinlenmis_dergiler/2013_2/2013_2_S2.pdf (4 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri: F. Aydoğan ve A. Akyüz (Der.), İkinci Medya Çağında İnternet. (s.61-89) İçinde. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Özkan, A. (2007). Siyasal İletişim Stratejileri. İstanbul: Tasam Yayınları.
  • Saussure, F. (1985). Ferdinand de Saussure Genel Dil Bilim Dersleri. (B. Vardar, çev.). Ankara: Birey ve Tolum Yayınları.
  • Sevinç, S. (2012). Seçkin, Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya. İstanbul: Optimist yayınları.
  • Şen, A. F., & Yenigün Altın, Ş. (2020). Sosyal Medyada Popülist Söylemler: 31 Mart 2019 Yerel Seçim Sürecinde Adayların Twitter Gönderilerinin Analizi. Türkiye Araştırmaları Dergisi, (35): 281-310. https://doi.org/10.17829/turcom.749210 (2 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • Tengilimoğlu, D., & Öztürk, Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Toros Kantemir, D. (2016). Sosyal Medya Ekosisteminde Pazarlama Halkla İlişkileri: MPR ve WEB 2.0: F. Balta Peltekoğlu (Ed.), İletişimin Gücü Kurumsaldan Küresele Halkla İlişkiler. (s.25-53) İçinde. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları. Youtube (2023). Cumhuriyet Halk Parti. https://www.youtube.com/@chpgenelmerkezi (20 Ekim 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/youtube-kim-ne-zaman-icat-etti (5 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • https://www.demandsage.com/youtube-stats/ (5 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • https://www.inbusiness.com.tr/sektorler/is-dunyasi/2023/08/16/iste-turkiyede-bu-yil-kullanici-sayisini-en-fazla-artiran-sosyal-medya-platformu (5 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)

Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: "Haydi Türkiye" Seçim Videosu Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 35 - 48, 31.12.2024
https://doi.org/10.46442/intjcss.1580555

Öz

İnternet ve sosyal medya, interaktif iletişime olanak sağlaması ve iletileri geniş kitlelere anında ulaştırabilmesi ile günümüzün en çok tercih edilen iletişim aracıdır. Siyasiler de özellikle seçim dönemlerinde siyasal iletişim kampanyalarını yürütürken, reklam ve propaganda aracı olarak internet ve sosyal medyayı yaygın olarak kullanırlar. 2023 yılı seçimlerinde de siyasi parti ve liderlerin seçim kampanyalarını internet ve sosyal medya platformlarında yaptıkları paylaşımlar üzerinden yürüttükleri görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Millet İttifakı’nın 2023 yılı seçim döneminde internet ve sosyal medya paylaşımları aracılığıyla nasıl bir seçim kampanyası yürüttüğünü ortaya koymaktır. Çalışmada Millet İttifakı’nın Youtube hesabında paylaştığı “Haydi Türkiye” adlı seçim videosu göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, “Haydi Türkiye” seçim videosunda, milli ve manevi değerlere, geleneksel ve modern yaşama, din, adalet, eşitlik, cinsiyet, birlik ve beraberliğe ilişkin sembolik bir anlatım kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, Millet İttifakı’nın videoda paylaştığı görsel ve söylemlerden hedef kitlesini sınırlamadığı ve tüm Türk halkına yöneldiği ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Akyol, M. (2015). Seçim Kampanyalarında Sosyal Medya Kullanımı: Facebook ve 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55): 98-114. https://doi.org/10.17755/esosder.69431 (1 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • Aziz, A. (2011). Siyasette Etkili İletişim Teknikleri. İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • Aziz, A. (2015). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bourse, M., & Yücel, H. (2012). İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Erol, G. (2018). Sosyal Medya Okuryazarlığının Siyasal İletişim Sürecindeki Rolü Üzerine Bir Çalışma: G. Erol, H. Topbaş, Dijital Çağda İletişim Okumaları – 1. (s.61-92) İçinde. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Guiraud, P. (1994). Gösterge Bilim. ( M. Yalçın, çev.). Ankara: İmge Kitapevi Yayınları.
  • Işık, M. (2000). İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro Yayınları.
  • Işık, M. (2005). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Işık, M. (2018). İletişim Bilimine Giriş. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kazancı, M. (2013). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Korkut, Y. (2021). Siyasal İletişimde İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Siyasi Partiler Erzurum İl Yönetimi Örneği. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Köktürk, Ş., & Eyri, S. (2013). Dilbilim Ve Göstergebilim: Ferdınand De Saussure Ve Göstergebilimi Anlamak. SAÜ Fen Edebiyat Dergisi, 15(2): 123-136. http://www.fed.sakarya.edu.tr/arsiv/yayinlenmis_dergiler/2013_2/2013_2_S2.pdf (4 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri: F. Aydoğan ve A. Akyüz (Der.), İkinci Medya Çağında İnternet. (s.61-89) İçinde. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Özkan, A. (2007). Siyasal İletişim Stratejileri. İstanbul: Tasam Yayınları.
  • Saussure, F. (1985). Ferdinand de Saussure Genel Dil Bilim Dersleri. (B. Vardar, çev.). Ankara: Birey ve Tolum Yayınları.
  • Sevinç, S. (2012). Seçkin, Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya. İstanbul: Optimist yayınları.
  • Şen, A. F., & Yenigün Altın, Ş. (2020). Sosyal Medyada Popülist Söylemler: 31 Mart 2019 Yerel Seçim Sürecinde Adayların Twitter Gönderilerinin Analizi. Türkiye Araştırmaları Dergisi, (35): 281-310. https://doi.org/10.17829/turcom.749210 (2 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • Tengilimoğlu, D., & Öztürk, Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Toros Kantemir, D. (2016). Sosyal Medya Ekosisteminde Pazarlama Halkla İlişkileri: MPR ve WEB 2.0: F. Balta Peltekoğlu (Ed.), İletişimin Gücü Kurumsaldan Küresele Halkla İlişkiler. (s.25-53) İçinde. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları. Youtube (2023). Cumhuriyet Halk Parti. https://www.youtube.com/@chpgenelmerkezi (20 Ekim 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/youtube-kim-ne-zaman-icat-etti (5 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • https://www.demandsage.com/youtube-stats/ (5 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
  • https://www.inbusiness.com.tr/sektorler/is-dunyasi/2023/08/16/iste-turkiyede-bu-yil-kullanici-sayisini-en-fazla-artiran-sosyal-medya-platformu (5 Kasım 2024 tarihinde erişim sağlanmıştır)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Dilek Ulusal 0000-0002-6921-9719

Hasan Basri Özdemir 0000-0002-4869-9936

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2024
Kabul Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ulusal, D., & Özdemir, H. B. (2024). Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: "Haydi Türkiye" Seçim Videosu Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 35-48. https://doi.org/10.46442/intjcss.1580555

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi