The internet and social media are today’s most preferred communication tools as they enable interactive communication and deliver messages to large masses instantly. Politicians also widely use the internet and social media as a means of advertising and propaganda, especially during election periods, while conducting political communication campaigns. It is observed that political parties and leaders conducted their election campaigns through their posts on the internet and social media platforms. The aim of this study is to reveal how the Millet Alliance conducted an election campaign through internet and social media posts during the 2023 election period. In the study, the election video titled “Haydi Türkiye” shared by the Millet Alliance on its Youtube account was analysed by semiotic analysis method. As a result of the research, it was determined that the election video “Haydi Türkiye” used a symbolic expression related to national and spiritual values, traditional and modern life, religion, justice, equality, gender, unity and solidarity. In addition, it was revealed in the research that the Millet Alliance did not limit its target audience from the visuals and discourses it shared in the video and directed towards all Turkish people.
İnternet ve sosyal medya, interaktif iletişime olanak sağlaması ve iletileri geniş kitlelere anında ulaştırabilmesi ile günümüzün en çok tercih edilen iletişim aracıdır. Siyasiler de özellikle seçim dönemlerinde siyasal iletişim kampanyalarını yürütürken, reklam ve propaganda aracı olarak internet ve sosyal medyayı yaygın olarak kullanırlar. 2023 yılı seçimlerinde de siyasi parti ve liderlerin seçim kampanyalarını internet ve sosyal medya platformlarında yaptıkları paylaşımlar üzerinden yürüttükleri görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Millet İttifakı’nın 2023 yılı seçim döneminde internet ve sosyal medya paylaşımları aracılığıyla nasıl bir seçim kampanyası yürüttüğünü ortaya koymaktır. Çalışmada Millet İttifakı’nın Youtube hesabında paylaştığı “Haydi Türkiye” adlı seçim videosu göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, “Haydi Türkiye” seçim videosunda, milli ve manevi değerlere, geleneksel ve modern yaşama, din, adalet, eşitlik, cinsiyet, birlik ve beraberliğe ilişkin sembolik bir anlatım kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, Millet İttifakı’nın videoda paylaştığı görsel ve söylemlerden hedef kitlesini sınırlamadığı ve tüm Türk halkına yöneldiği ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi