Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınav Modeli ile Çin’deki Pekin üniversitesi Spor Bilimler Fakültesi Özel Yetenek Sınav Modeli’nin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu ülkelerdeki beden eğitimi ve spor bölümlerine öğrenci kabul şartları, sınava alınma koşulları, fiziksel uygunluk sınav içerikleri, bölümler, puanlama sistemleri ve milli sporcu yönetmenlikleri açısından incelenerek karşılaştırılmış ve değerlendirilme yapılmıştır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamına alınan iki ülkedeki veriler üniversitelerin web sayfalarından ve özel yetenek sınav kılavuzlarından yararlanarak elde edilmiştir. Türkiye ve Çin’deki üniversitelerin ülkelerdeki beden eğitimi ve spor bölümlerine giriş sınav modelleri arasında çeşitli yönlerden farklılıklar ortaya konulmuştur. Ayrıca yapılan incelemeler ışığında beden eğitimi ve spor bölümlerine giriş sınav modellerine ilişkin öneriler sunulmuştur
Beden eğitimi ve spor özel yetenek sınavı karşılaştırma çalışması
This study aimed to analyze comparatively the students participated in special talent exams made for entering physical education programmes by universities and key criterions of selection in Turkey and China such as School of Pyhsical Education and Sport of Gazi University and Pekin University. The policies and acceptance conditions of students, schooling goals and conditions, content of the physical fitness-testings, departments, pointing scoring system and national athletes regulation in China is investigated and evaluated by comparing them with Turkey’s current situation.
In this study screening model was used and data of research were obtained from web resources and Special Talent Exams Guide. It is pointed out that methods have differences in terms of special talent exams and schooling goals and conditions between Turkey and China. At the end of the study some suggestions are offered.
Pyhsical education and sport special talent exam comparative study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |