Bu çalışmanın amacı, Abdullah Gül Üniversitesi öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımını etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Abdullah Gül Üniversitesi’nde 2015-2016 öğretim yılında farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 450 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel bir metod kullanılmıştır. İlgili uzmanlarla yapılan ön görüşmeler neticesinde geliştirilen 38 soruluk anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ankete katılım sağlayan 120 kişi oluşturmuştur. Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesinde, SPSS 20,0 paket programı kullanılmıştır. İstatistiksel analiz olarak frekans analizi, t testi, çapraz tablo ki kare testleri kullanılmış ve sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, 17-20 yaş aralığındaki öğrencilerin rekreasyon faaliyetleri tercih şekli ile 21 yaş ve üstü öğrencilerin rekreasyon tercihleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Abdullah Gül Üniversitesi öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımını; öğrencilerin yaş ve gelir düzeyi, kampüs fiziki ortamı, rekreasyon tercihlerinin niteliği, rekreasyona katılım şekli, rekreasyona yüklenen anlamın etkilediği sonucuna varılmıştır.
Bu çalışmanın amacı, Abdullah Gül Üniversitesi öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımını etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Abdullah Gül Üniversitesi’nde 2015-2016 öğretim yılında farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 450 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel bir metod kullanılmıştır. İlgili uzmanlarla yapılan ön görüşmeler neticesinde geliştirilen 38 soruluk anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ankete katılım sağlayan 120 kişi oluşturmuştur. Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesinde, SPSS 20,0 paket programı kullanılmıştır. İstatistiksel analiz olarak frekans analizi, t testi, çapraz tablo ki kare testleri kullanılmış ve sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, 17-20 yaş aralığındaki öğrencilerin rekreasyon faaliyetleri tercih şekli ile 21 yaş ve üstü öğrencilerin rekreasyon tercihleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Abdullah Gül Üniversitesi öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımını; öğrencilerin yaş ve gelir düzeyi, kampüs fiziki ortamı, rekreasyon tercihlerinin niteliği, rekreasyona katılım şekli, rekreasyona yüklenen anlamın etkilediği sonucuna varılmıştır
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 1) |