BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuk Resimlerinde Spor

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 1), 214 - 227, 25.08.2016

Öz

Bir toplumun sağlıklı olması, bireylerin sağlıklı olmasına bağlıdır. Gittikçe teknolojik gelişmelere bağlı olarak daha hareketsiz yaşam tarzının benimsendiği günümüzde sağlıklı olmanın koşullarından birisi hareketli yaşam ve spordur. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemden itibaren bireyin hayatında olumlu etkisi olan sporu, çocukların nasıl algıladıklarını resimleri aracılığıyla belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2015-2016 eğitim öğretim yılında Ankara İli, Çankaya İlçesinde bir İlköğretim bünyesinde Anasınıfına devam eden 4-6 yaşları arasında 23 erkek ve 24 kız olmak üzere toplamda 47 çocuk araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri çizim tekniği kullanılarak toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; çocukların çoğunluğu futbol, koşu ve yüzme sporlarını çizmişlerdir. Resimlerde spor yapılan yerlere bakıldığında, çocukların sporu en fazla dışarı/açık havada resimledikleri görülmüştür. Resimlerde spor yapılan ortamda genellikle güneşli hava, bulut, gökyüzü, kuşlar, kelebekler gibi figürlere yer verilmiştir. Ayrıca çocukların resimlerde spor yapan kişileri, genellikle kendileri ve yakın çevreleri dışında  “İnsan, kişi, adam, çocuk” olarak tanımladıkları görülmüştür. 

Kaynakça

  • Aydoğan Y, Özyürek A, Gültekin Akduman G (2015).Okul öncesi dönem çocuklarının spora ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS),(Special Issue 3).103-115.
  • Çelik A, Şahin M (2013). Spor ve çocuk gelişimi. International Journal of Social Science
  • (1), 467-478.
  • Ertaş Ş (2012).Çocuk ve spor ilişkisi üzerine fiziksel biçimlenmeyi etkileyen ergonomik faktörlere dayalı bir model. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Hamilton I. (2002). Where do children play? Children’s Play Information Service Factsheet. http://www.ncb.org.uk/media/124830/no.4_where_do_children_play.pdf (Erişim: 03 Mart 2016)
  • Haşıl Korkmaz N, Erol S (2003).Farklı Eğitim almış öğretmenlerin okulöncesi dönemde yer alan beden eğitimi ve spor aktivitelerini uygulamalarına ilişkin bir inceleme (Bursa örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. (8-17)
  • Küçük V, Koç H (2003). Psiko-sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9, 211-221.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı, (2013).Ankara.
  • Savaş İ. (2014). Çocuk resmi ve bilinçaltı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sijtsma A, Sauer P.J.J., Corpeleijn E. (2015). Parental correlations of physical activity
  • and body mass index in young children the GECKO Drenthe cohort. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. 12 (132).
  • Tiryaki Ş (2000). Spor Psikolojisi, Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.
  • Yavuzer H (1998). Resimleriyle Çocuğu Tanıma. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yücel A S, Kılıç B, Korkmaz M, Göral K (2015).Spor yapan çocukların spor tercihleri ve bunu etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık Ve Tıp Bilimleri Dergisi. 14(5),20-54.
  • Yücel M (2004).Gelişim ve öğrenmenin spor kültürünün oluşmasına etkisi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi. 100-108.

Field : Physical Education Type : Research Article

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 1), 214 - 227, 25.08.2016

Öz

Bir toplumun sağlıklı olması, bireylerin sağlıklı olmasına bağlıdır. Gittikçe teknolojik gelişmelere bağlı olarak daha hareketsiz yaşam tarzının benimsendiği günümüzde sağlıklı olmanın koşullarından birisi hareketli yaşam ve spordur. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemden itibaren bireyin hayatında olumlu etkisi olan sporu, çocukların nasıl algıladıklarını resimleri aracılığıyla belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2015-2016 eğitim öğretim yılında Ankara İli, Çankaya İlçesinde bir İlköğretim bünyesinde Anasınıfına devam eden 4-6 yaşları arasında 23 erkek ve 24 kız olmak üzere toplamda 47 çocuk araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri çizim tekniği kullanılarak toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; çocukların çoğunluğu futbol, koşu ve yüzme sporlarını çizmişlerdir. Resimlerde spor yapılan yerlere bakıldığında, çocukların sporu en fazla dışarı/açık havada resimledikleri görülmüştür. Resimlerde spor yapılan ortamda genellikle güneşli hava, bulut, gökyüzü, kuşlar, kelebekler gibi figürlere yer verilmiştir. Ayrıca çocukların resimlerde spor yapan kişileri, genellikle kendileri ve yakın çevreleri dışında “İnsan, kişi, adam, çocuk” olarak tanımladıkları görülmüştür

Kaynakça

  • Aydoğan Y, Özyürek A, Gültekin Akduman G (2015).Okul öncesi dönem çocuklarının spora ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS),(Special Issue 3).103-115.
  • Çelik A, Şahin M (2013). Spor ve çocuk gelişimi. International Journal of Social Science
  • (1), 467-478.
  • Ertaş Ş (2012).Çocuk ve spor ilişkisi üzerine fiziksel biçimlenmeyi etkileyen ergonomik faktörlere dayalı bir model. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Hamilton I. (2002). Where do children play? Children’s Play Information Service Factsheet. http://www.ncb.org.uk/media/124830/no.4_where_do_children_play.pdf (Erişim: 03 Mart 2016)
  • Haşıl Korkmaz N, Erol S (2003).Farklı Eğitim almış öğretmenlerin okulöncesi dönemde yer alan beden eğitimi ve spor aktivitelerini uygulamalarına ilişkin bir inceleme (Bursa örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. (8-17)
  • Küçük V, Koç H (2003). Psiko-sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9, 211-221.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı, (2013).Ankara.
  • Savaş İ. (2014). Çocuk resmi ve bilinçaltı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sijtsma A, Sauer P.J.J., Corpeleijn E. (2015). Parental correlations of physical activity
  • and body mass index in young children the GECKO Drenthe cohort. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. 12 (132).
  • Tiryaki Ş (2000). Spor Psikolojisi, Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.
  • Yavuzer H (1998). Resimleriyle Çocuğu Tanıma. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yücel A S, Kılıç B, Korkmaz M, Göral K (2015).Spor yapan çocukların spor tercihleri ve bunu etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık Ve Tıp Bilimleri Dergisi. 14(5),20-54.
  • Yücel M (2004).Gelişim ve öğrenmenin spor kültürünün oluşmasına etkisi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi. 100-108.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semiha Yüksek Usta

Fatma Tezel Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Yüksek Usta, S., & Tezel Şahin, F. (2016). Çocuk Resimlerinde Spor. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 214-227.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).