Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of Sports Activities in Spare Time for Prospective Students of the School of Physical Education and Sport

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 3), 673 - 681, 22.12.2016

Öz

The purpose of this study was to examine the importance of sports activities in spare time for
the prospective students of Bartın University, the School of Physical Education and Sport
(BESYO). The universe of the study was composed of prospective students who applied to
BESYO special skills exam conducted in August 2016, and 111 of them were chosen
randomly as the sample group, who participated to the survey voluntarily. In order to apply
the survey to the sample group, the author met the prospective students personally and
informed them at first hand. 36 male and 75 female prospective students took part in the
research group. 68.5% of prospective students stated that they had enough leisure time. In
addition, 87.4% of prospective students regularly do sport. Furthermore, prospective students
stated that 67.6% of their parents provided them tangible and moral support to do sport. 78 of
prospective students practice sports when they have spare time. On the contrary, only 1 of
prospective students read a book during spare time. Finally, 63 of the prospective students
answered that sport faclities should be established in every district. This situation shows that
there is not enough sports field for prospective students. As a result, prospective students
stated that their families aduquately supported them to participate in sport and they had
enough leisure time but there was not enough sports facilities for their use. Besides, it was
observed that the student candidates do not have regular reading habits. 

Kaynakça

  • Akşaçlıoğlu AG, Yılmaz B (2007). “Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi”, Türk Kütüphaneciliği 21, (1), 3-28.
  • Arslan C, Yücel AS, Güllü M (2010). “İlköğretim ve Ortaöğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spor ve Oyun Alışkanlıklarının İncelenmesi”, e-Journal of New World Sciences Academy Sports Sciences, 5, (1), 28-46.
  • Bedir L (2000). “Lise ve Dengi Okullardaki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrencilerin Ders Dışı Spor Etkinliklerine Yönlendirmedeki Etkilerinin Araştırılması”, 6. Spor Bilimleri Kongresi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Çakıroğlu T (1987). “Antrenör Sporcu İlişkileri Ve Başarıda Spor Psikolojisinin Önemi”, G.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • DİE (1986). “Orta dereceli Okullar Okul İçi Spor Faaliyetleri 1982-1983”, T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü, Yayın No: 1177, DİE Matbaası, Ankara.
  • DPT (1989). “6. Beş Yıllık Kalkınma Planı 1990,1994)”, Başbakanlık DPT Yayın No:2174, Ankara.
  • Gökalp H (2007). “Gençliğin Boş Zamanlarını Değerlendirmesinde Spor Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi”, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Göktaş Z (1994). “Farklı Sosyo-Ekonomik Yapıdaki Orta Öğretim Kurumlarında Okuyan Öğrencilerin Spora Katılımına Etki Eden Faktörler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GSGM (2006). “Spora Başlama Yaşı”, http://www.gsgm. gov.tr, 20 Şubat 2006.
  • İmamoğlu AF (1992), “İki Binli Yıllara Doğru Türk Sporu Üzerine Bazı Gözlemler”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, (1), 9-19.
  • Ramazanoğlu F, Altungül O, Özer A (2004). “Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirilmesi”, Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Elazığ.
  • Tekin A, Ramazanoğlu F, Tekin G (2004). “Fiziksel Egzersiz İçeren Serbest Zaman Aktiviteleri ve Stres İlişkisi”, Sporda Sosyal Alanlar Seçme Konular 1 (Ed: Ramazanoğlu F.), Sayfa: 86-87, Bıçaklar Kitabevi, Ankara.
  • Tezcan M (1982). “Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi”, A.Ü. Yayını, Ankara.
  • Tezcan M (1994). “Boş Zaman Değerlendirilmesi Sosyolojisi”, Atilla Kitabevi, Ankara.
  • Türkmen M, Kul M, Genç E, Sarıkabak M (2013). “Konaklama İşletmesi Yöneticilerinin Rekreasyon Algı ve Tutumlarının Değerlendirilmesi: Batı Karadeniz Bölgesi Örneği”,Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8, (8), 2139-2152.

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrenci Adaylarının Boş Zamanlarını Değerlendirmesinde Spor Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 3), 673 - 681, 22.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrenci
adaylarının boş zamanlarını değerlendirmesinde spor faaliyetlerinin yerini ve önemini
incelemektir. Bu amaçla çalışmanın evrenini, 2016 yılı Ağustos ayında yapılan BESYO özel
yetenek sınavına başvuran öğrenci adaylar oluştururken, örneklemini tesadüfi yolla seçilen
111 gönüllü öğrenci adayı oluşturmaktadır. Anketin örneklem grubuna uygulanması için
araştırmacı bizzat öğrenci adaylarla görüşmek suretiyle anketi uygulatmış, böylelikle birinci
elden bilgilendirme de yapmıştır. Araştırma grubunu oluşturan öğrenci adayların 36’sı erkek,
75’i kadındır. Öğrenci adayların %68,5’i yeterli boş zamana sahip olduğunu belirtmiştir.
Ayrıca öğrenci adayların %87,4’ü düzenli olarak spor yapmaktadır. Dahası öğrenci adaylar,
ebeveynlerinin %67,6’sının öğrenci adaylara spor yapmaları için maddi ve manevi destek
sağladığını belirtmiştir. Öğrenci adayların 78’i spor yaparak boş zamanlarını
değerlendirmektedir. Bu durumun aksine sadece 1’i kitap okuyarak boş zamanlarını
değerlendirdiğini belirtmiştir. Son olarak adayların 63’ü her mahallede spor alanı tesis
edilmelidir cevabını vermiştir. Bu durum, öğrenci adayların büyük bir kısmının
mahallelerinde yeterli derecede spor alanı tesis edilmediğini göstermektedir. Sonuç olarak,
öğrenci adaylar boş zamanlarını değerlendirirken ailelerinden spor faaliyetlerine katılım ile
ilgili yeterli derecede destek gördüklerini ve yeterli boş zamana sahip olduklarını fakat boş
zamanda spora katılımda yeterli düzeyde spor tesisi olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenci
adayların boş zaman değerlendirmede kitap okuma alışkanlıklarının düşük düzeyde olduğu
görülmektedir.

Kaynakça

  • Akşaçlıoğlu AG, Yılmaz B (2007). “Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi”, Türk Kütüphaneciliği 21, (1), 3-28.
  • Arslan C, Yücel AS, Güllü M (2010). “İlköğretim ve Ortaöğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spor ve Oyun Alışkanlıklarının İncelenmesi”, e-Journal of New World Sciences Academy Sports Sciences, 5, (1), 28-46.
  • Bedir L (2000). “Lise ve Dengi Okullardaki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrencilerin Ders Dışı Spor Etkinliklerine Yönlendirmedeki Etkilerinin Araştırılması”, 6. Spor Bilimleri Kongresi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Çakıroğlu T (1987). “Antrenör Sporcu İlişkileri Ve Başarıda Spor Psikolojisinin Önemi”, G.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • DİE (1986). “Orta dereceli Okullar Okul İçi Spor Faaliyetleri 1982-1983”, T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü, Yayın No: 1177, DİE Matbaası, Ankara.
  • DPT (1989). “6. Beş Yıllık Kalkınma Planı 1990,1994)”, Başbakanlık DPT Yayın No:2174, Ankara.
  • Gökalp H (2007). “Gençliğin Boş Zamanlarını Değerlendirmesinde Spor Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi”, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Göktaş Z (1994). “Farklı Sosyo-Ekonomik Yapıdaki Orta Öğretim Kurumlarında Okuyan Öğrencilerin Spora Katılımına Etki Eden Faktörler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GSGM (2006). “Spora Başlama Yaşı”, http://www.gsgm. gov.tr, 20 Şubat 2006.
  • İmamoğlu AF (1992), “İki Binli Yıllara Doğru Türk Sporu Üzerine Bazı Gözlemler”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, (1), 9-19.
  • Ramazanoğlu F, Altungül O, Özer A (2004). “Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirilmesi”, Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Elazığ.
  • Tekin A, Ramazanoğlu F, Tekin G (2004). “Fiziksel Egzersiz İçeren Serbest Zaman Aktiviteleri ve Stres İlişkisi”, Sporda Sosyal Alanlar Seçme Konular 1 (Ed: Ramazanoğlu F.), Sayfa: 86-87, Bıçaklar Kitabevi, Ankara.
  • Tezcan M (1982). “Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi”, A.Ü. Yayını, Ankara.
  • Tezcan M (1994). “Boş Zaman Değerlendirilmesi Sosyolojisi”, Atilla Kitabevi, Ankara.
  • Türkmen M, Kul M, Genç E, Sarıkabak M (2013). “Konaklama İşletmesi Yöneticilerinin Rekreasyon Algı ve Tutumlarının Değerlendirilmesi: Batı Karadeniz Bölgesi Örneği”,Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8, (8), 2139-2152.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayri Akyüz Bu kişi benim

Mutlu Türkmen

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 3)

Kaynak Göster

APA Akyüz, H., & Türkmen, M. (2016). The Importance of Sports Activities in Spare Time for Prospective Students of the School of Physical Education and Sport. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 3), 673-681.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).