Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 4, 240 - 254, 13.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Altındaş, M. E. (2009). Türkiye’de açılan spor liselerinin amaç hedef ve beklentilerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Altınkök, M. (2012). İşbirliği ile öğretim yöntemine dayalı beden eğitimi derslerinin 9-10 yaş grubu çocukların temel motor becerileri ile problem çözme becerilerinin gelişimine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aydın, S. (2009). Kütahya ilinde salon sporları müsabakalarına katılan 1. Kademe 10 yaş grubu öğrencilerinin TGMD 2 testine göre motor gelişme düzeylerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Aygül, M. H. (2010). 14-16 yaş grubu bayan badminton sporcularına uygulanan pliometrik antrenman programının motorik özellikler üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde. Avşar, S. (2014). 6-7 yaş grubu erkek öğrencilerin sosyo ekonomik düzeylerine göre temel motor becerilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Bağcı, E. (2009). 10-12 Yaş grubu aerobik jimnastik branşı ile uğraşan yarışmacı bayan sporcular ile aynı yaş grubu sedanter öğrencilerin bazı fiziksel özelliklerinin eurofit test bataryası ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baran, F. (2012). Zihinsel engelli çocukların motor beceri öğreniminde değişken uygulamaların edinim, transfer ve hatırlama süreçlerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Bilgili, Y. (2009). 35-45 yaşları arasında düzenli fitness programına katılan sedanter bireylerin seçilmiş bazı motorik özelliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Bilim, A. S. (2013). 12-17 yaş arası spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin fiziksel uygunluklarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Canal, E. (2008). Spor liselerindeki öğrencilerin problemleri ve beklentilerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çoban, B. (2006). Spor lisesi öğrencilerinin tercih ettikleri alana ilişkin tutum ve beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 172.
  • Çoban, İ. (2014). 13-15 yaş grubu futbolcularda kuvvet antrenmanının bazı motorik özellikleri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Çolakoğlu, M., Selamoğlu S., Gündüz, N., Acarbay, Ş. ve Çolakoğlu, S. (1993). Sprint ve atlayıcıların hamstring quadrıceps kuvvet oranlarının düzeltilmesinde izometrik egzersizlerin etkileri. Spor Bilimleri Dergisi, 4, 24-31.
  • Demiral, Ş. (2010). Judo çalışan 7-12 yaş grubu çocuklarda (bay-bayan) judo eğitsel oyunlarının motor becerilerin gelişimine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Düzgün, İ. ve Baltacı, G. (2009). Düzenli spor yapan ve yapmayan adolesanlarda esneklik test sonuçlarının yaş ve cinsiyete bağlı değişimi. Fizyoterapi Rehabilitasyon. 20(3), 184-189.
  • Ertuş, Z. (2010). Yüzüncüyıl üniversitesi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin özel yetenek sınavı esnasında gösterdikleri dayanıklılık performansıyla eğitim-öğretim dönemindeki dayanıklılık performansının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncüyıl Üniversitesi, Van.
  • Görmez, G. (2009). Türkiye’deki spor liselerinde bulunan öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin spor liselerini algılayış biçimleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ortadoğu teknik üniversitesi, Ankara.
  • Güçlüöver, A. (2012). Genç milli badmintoncular ile amatör badmintoncuların bazı güç, kuvvet ve çeviklik özelliklerinin araştırılması, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Güneş, A. (2003). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi, 3. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gürbüzoğulları, G. (2009). Motorik Özellikler. http://www.trabzonbasket.com adresinden 17.02.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Kalkavan, A. (1996). Çocuklarda motorik gelişim. Yayımlanmamış Ders Notları. Trabzon.
  • Kalkavan, A. ve Kerkez, F. (1996). Beden eğitimi ve spor bölümü özel yetenek sınavına katılan öğrencilerin ÖSS, OÖBP ve koordinasyon derecelerinin akademik başarı üzerine etkisinin araştırılması. Trabzon: KTÜ Yayını.
  • Karagöz, H. (2009). Sporun ilköğretimde okuyan 8 yaş grubu çocuklarının temel motor özellikleri üzerine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Karapınar, Y. (2007). Spor liselerinde öğrenim gören öğrencilerin okula giriş nedenleri ve mesleki beklentilerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Kızılakşam, E. (2006). Edirne il merkezi ilköğretim okullarındaki 12-14 yaş grubu aktif olarak spor yapan ve yapmayan (beden eğitimi dersine giren) öğrencilerin eurofit test bataryaları uygulama sonuçlarının karşılaştırılması.
  • Kürkçü, Z. (1996). 13-18 Yaş grubu spor yapan ve yapmayan orta öğrenim gençliğinin fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Ünv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Livonen, S., Saakslahti, A. and Nissinen, K. (2011). The development of fundamental motor skills of four- to five- year-old preschool children and the effects of a preschool physical education curriculum. Early Child Development and Care, 181(3), 335-343.
  • Matvienko, O. and Fard, I. (2010). The effects of a 4-week after-school program on motor skills and fitness of kindergarten and first-grade students. American Journal of Health Promotion, 4(5).
  • Metiner G, Uluğ İO. (1993) Spor Yapan ve Yapmayan Ebeveynlerin Çocukların Fiziksel ve Motorsal Performans farklılıklarının İncelenmesi, IV. Milli Spor Hekimliği Kongresi Bildiri Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 17-19 Eylül, 253-259.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2007). Spor liseleri yönetmeliği. Madde: 6.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2009). Orta öğretim genel müdürlüğü, güzel sanatlar ve spor liselerine öğrenci alımı genelgesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2014). Güzel sanatlar liseleri ile spor liselerine öğrenci alınması ile ilgili yönetmelik. Madde: 6-8.
  • Pang, A. W. Y. and Fong, D. T. P. (2009). Fundamental motor skill proficiency of hongkong children aged 6-9 years. Research in Sports Medicine, 17, 125-144.
  • Pense, M., Serpek, B. (2010). 14–16 Yaş arası basketbol oynayan kız öğrencilerin fizyolojik ve biyomotorik özelliklerinin eurofit test bataryası ile belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi BedenEğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12 (3), 191-198.
  • Selçuk, S. D. (2014). 12-14 yaş grubu performans sporuna aday erkek çocukların antropometrik ve motorik özelliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Şirin, E. (2009). Spor yapan ve spor yapmayan 14 yaş grubu gençlerin bazı biyomotorik gelişimlerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Soğat, A. (2007). Spor yapan ve yapmayan 11–12 yaş grubu çocuklarda bazı fiziksel özelliklerin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Tamer, K. (1987). Beden eğitimi ve oyun öğretimi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, s: 2
  • Yalçıner, M. (1992). Beden eğitimi ve sporun milli eğitim bütünlüğü içerisindeki yeri. Milli Eğitim Bakanlığı, I. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, Ankara.
  • Ziyagil, M. A., Tamer, K. ve Zorba, E. (1994). Beden Eğitimi ve Sporda Temel Motorik Özelliklerin ve Esnekliğin Geliştirilmesi. Ankara: Emel Matbaa.
  • Zorba, E., Ziyagil, M., Çolak, H., Kalkavan, A. (1995). 12-15 Yaş grubu voleybolcuların antropometrik ve fiziksel uygunluk değerlerinin sedanter grupla karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Voleybol Bilim ve Teknoloji Dergisi, 40/1

Comparison of Certain Physical and Motor Skills of The Students Enrolled at Sports High Schools and Other High Schools: A Case Study in Trabzon Province

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 4, 240 - 254, 13.12.2020

Öz

The purpose of the present study is to compare certain motor skills of the students enrolled at sports high schools and other high schools, with a view to revealing any differentiation between the groups. The research group is composed of 129 senior-year students who were enrolled at Trabzon Sports High School, Trabzon Science High School, Trabzon Fatih Sultan Mehmet Anatolian High School and Akçaabat Multi-Program Anatolian High School. The data gathering tool employed to establish the motor skill levels of the students was the "personal info sheet", applying hand reaction, elasticity (sitting-laying), standing long jump (horizontal leap), push-up, crunch, balance, 20 m sprint and endurance (yo-yo test) motor tests. The tests revealed that the motor skills of sports high school students had been superior to those of the students of other high schools. It is possible to argue, however, that the difference may be due to the fact that athletes comprise the student body of sports high schools, rather than the training itself provided at the school.

Kaynakça

  • Altındaş, M. E. (2009). Türkiye’de açılan spor liselerinin amaç hedef ve beklentilerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Altınkök, M. (2012). İşbirliği ile öğretim yöntemine dayalı beden eğitimi derslerinin 9-10 yaş grubu çocukların temel motor becerileri ile problem çözme becerilerinin gelişimine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aydın, S. (2009). Kütahya ilinde salon sporları müsabakalarına katılan 1. Kademe 10 yaş grubu öğrencilerinin TGMD 2 testine göre motor gelişme düzeylerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Aygül, M. H. (2010). 14-16 yaş grubu bayan badminton sporcularına uygulanan pliometrik antrenman programının motorik özellikler üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde. Avşar, S. (2014). 6-7 yaş grubu erkek öğrencilerin sosyo ekonomik düzeylerine göre temel motor becerilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Bağcı, E. (2009). 10-12 Yaş grubu aerobik jimnastik branşı ile uğraşan yarışmacı bayan sporcular ile aynı yaş grubu sedanter öğrencilerin bazı fiziksel özelliklerinin eurofit test bataryası ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baran, F. (2012). Zihinsel engelli çocukların motor beceri öğreniminde değişken uygulamaların edinim, transfer ve hatırlama süreçlerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Bilgili, Y. (2009). 35-45 yaşları arasında düzenli fitness programına katılan sedanter bireylerin seçilmiş bazı motorik özelliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Bilim, A. S. (2013). 12-17 yaş arası spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin fiziksel uygunluklarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Canal, E. (2008). Spor liselerindeki öğrencilerin problemleri ve beklentilerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çoban, B. (2006). Spor lisesi öğrencilerinin tercih ettikleri alana ilişkin tutum ve beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 172.
  • Çoban, İ. (2014). 13-15 yaş grubu futbolcularda kuvvet antrenmanının bazı motorik özellikleri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Çolakoğlu, M., Selamoğlu S., Gündüz, N., Acarbay, Ş. ve Çolakoğlu, S. (1993). Sprint ve atlayıcıların hamstring quadrıceps kuvvet oranlarının düzeltilmesinde izometrik egzersizlerin etkileri. Spor Bilimleri Dergisi, 4, 24-31.
  • Demiral, Ş. (2010). Judo çalışan 7-12 yaş grubu çocuklarda (bay-bayan) judo eğitsel oyunlarının motor becerilerin gelişimine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Düzgün, İ. ve Baltacı, G. (2009). Düzenli spor yapan ve yapmayan adolesanlarda esneklik test sonuçlarının yaş ve cinsiyete bağlı değişimi. Fizyoterapi Rehabilitasyon. 20(3), 184-189.
  • Ertuş, Z. (2010). Yüzüncüyıl üniversitesi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin özel yetenek sınavı esnasında gösterdikleri dayanıklılık performansıyla eğitim-öğretim dönemindeki dayanıklılık performansının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncüyıl Üniversitesi, Van.
  • Görmez, G. (2009). Türkiye’deki spor liselerinde bulunan öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin spor liselerini algılayış biçimleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ortadoğu teknik üniversitesi, Ankara.
  • Güçlüöver, A. (2012). Genç milli badmintoncular ile amatör badmintoncuların bazı güç, kuvvet ve çeviklik özelliklerinin araştırılması, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Güneş, A. (2003). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi, 3. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gürbüzoğulları, G. (2009). Motorik Özellikler. http://www.trabzonbasket.com adresinden 17.02.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Kalkavan, A. (1996). Çocuklarda motorik gelişim. Yayımlanmamış Ders Notları. Trabzon.
  • Kalkavan, A. ve Kerkez, F. (1996). Beden eğitimi ve spor bölümü özel yetenek sınavına katılan öğrencilerin ÖSS, OÖBP ve koordinasyon derecelerinin akademik başarı üzerine etkisinin araştırılması. Trabzon: KTÜ Yayını.
  • Karagöz, H. (2009). Sporun ilköğretimde okuyan 8 yaş grubu çocuklarının temel motor özellikleri üzerine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Karapınar, Y. (2007). Spor liselerinde öğrenim gören öğrencilerin okula giriş nedenleri ve mesleki beklentilerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Kızılakşam, E. (2006). Edirne il merkezi ilköğretim okullarındaki 12-14 yaş grubu aktif olarak spor yapan ve yapmayan (beden eğitimi dersine giren) öğrencilerin eurofit test bataryaları uygulama sonuçlarının karşılaştırılması.
  • Kürkçü, Z. (1996). 13-18 Yaş grubu spor yapan ve yapmayan orta öğrenim gençliğinin fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Ünv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Livonen, S., Saakslahti, A. and Nissinen, K. (2011). The development of fundamental motor skills of four- to five- year-old preschool children and the effects of a preschool physical education curriculum. Early Child Development and Care, 181(3), 335-343.
  • Matvienko, O. and Fard, I. (2010). The effects of a 4-week after-school program on motor skills and fitness of kindergarten and first-grade students. American Journal of Health Promotion, 4(5).
  • Metiner G, Uluğ İO. (1993) Spor Yapan ve Yapmayan Ebeveynlerin Çocukların Fiziksel ve Motorsal Performans farklılıklarının İncelenmesi, IV. Milli Spor Hekimliği Kongresi Bildiri Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 17-19 Eylül, 253-259.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2007). Spor liseleri yönetmeliği. Madde: 6.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2009). Orta öğretim genel müdürlüğü, güzel sanatlar ve spor liselerine öğrenci alımı genelgesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2014). Güzel sanatlar liseleri ile spor liselerine öğrenci alınması ile ilgili yönetmelik. Madde: 6-8.
  • Pang, A. W. Y. and Fong, D. T. P. (2009). Fundamental motor skill proficiency of hongkong children aged 6-9 years. Research in Sports Medicine, 17, 125-144.
  • Pense, M., Serpek, B. (2010). 14–16 Yaş arası basketbol oynayan kız öğrencilerin fizyolojik ve biyomotorik özelliklerinin eurofit test bataryası ile belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi BedenEğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12 (3), 191-198.
  • Selçuk, S. D. (2014). 12-14 yaş grubu performans sporuna aday erkek çocukların antropometrik ve motorik özelliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Şirin, E. (2009). Spor yapan ve spor yapmayan 14 yaş grubu gençlerin bazı biyomotorik gelişimlerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Soğat, A. (2007). Spor yapan ve yapmayan 11–12 yaş grubu çocuklarda bazı fiziksel özelliklerin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Tamer, K. (1987). Beden eğitimi ve oyun öğretimi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, s: 2
  • Yalçıner, M. (1992). Beden eğitimi ve sporun milli eğitim bütünlüğü içerisindeki yeri. Milli Eğitim Bakanlığı, I. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, Ankara.
  • Ziyagil, M. A., Tamer, K. ve Zorba, E. (1994). Beden Eğitimi ve Sporda Temel Motorik Özelliklerin ve Esnekliğin Geliştirilmesi. Ankara: Emel Matbaa.
  • Zorba, E., Ziyagil, M., Çolak, H., Kalkavan, A. (1995). 12-15 Yaş grubu voleybolcuların antropometrik ve fiziksel uygunluk değerlerinin sedanter grupla karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Voleybol Bilim ve Teknoloji Dergisi, 40/1
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ubeyde Kılıçaslan 0000-0002-6489-7641

Arslan Kalkavan 0000-0001-9439-4976

Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kılıçaslan, U., & Kalkavan, A. (2020). Comparison of Certain Physical and Motor Skills of The Students Enrolled at Sports High Schools and Other High Schools: A Case Study in Trabzon Province. International Journal of Sport Culture and Science, 8(4), 240-254.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).