Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 67 - 78, 26.03.2021

Öz

Kaynakça

  • Akın, A. (2008). Kadının statüsü ve sağlığı ile ilgili gerçekler. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü.
  • Altınova, H., & Duyan, V. (2013). Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeğinin Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24 (2), 9-22.
  • Altınöz, A. E., Günal, N., Altınöz, Ş. T., Köşger, F., & Eşsizoğlu, A. (2018). Tıp fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları: Kesitsel bir çalışma. Klinik Psikiyatri, 21, 271-7.
  • Aşılı, G. (2001). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet rolleri ve ego durumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Konya, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, M., Bekar, E. Ö., Gören, Ş. Y., & Sungur, M. A. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
  • Aylaz , R., Güneş , G., Uzun, Ö., & Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 23(5), 183-189.
  • Basow, S. (1992). Sex role stereotypes: Alternates and Change. Pacific Grove: Brooks/Cole.
  • Bee, H., & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Bora, A. (2014). Kadınların sınıfı, toplumsal cinsiyet yaklaşımları. İletişim yayınları.
  • Bourdieu, P. (1978). Sport and social class . Social Science Information, 17, 6, 819-840.
  • Connell, R. (1987). Gender and Power. California: Stanford University Press.
  • Çelik, A. S. (2013). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet eşitliği tutumlarının belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 181-186.
  • Çetinkaya, S. K. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerinin Ve Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Nesne-Psikoloji Dergisi, 1(02), 21-43.
  • Çuhadaroğlu , A., & Akfırat, N. (2017). .Üniversite Öğrencilerinin Benlik Kurgularıyla Toplumsal Cinsiyet Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 1031-1046.
  • Daşlı, Y. (2019). Öğrencilerin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumların Belirlenmesi Üzerine Bir Alan Araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 364-385.
  • Direk, N., & Irmak, B. (2017). Dokuz eylül üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinde toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlar. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 31(3), 121-128.
  • Dökmen, Z. (2014). Toplumsal Cinsiyet 5. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Erdol, T. A., Özen, F., & Toraman, Ç. (2019). Türkiye'deki Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 20(2).
  • Esen, E., Soylu, Y., Siyez, D. M., & Demirgürz, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Toplumsal Cinsiyet Algısının Toplumsal Cinsiyet Rolü ve Cinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. e-International Journal of Educational Research, 8(1).
  • Güzel, A. (2016). Öğrencilerin Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutumları Ve İlişkili Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(4), 1-11.
  • Hyde, J., & Delamater, J. (1997). Understanding human sexuality. Sixth Edition. Boston: McGraw Hill Inc.
  • Kara F. M. & Güngörmüş H. A. (2018). Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören gençlerin toplumsal cinsiyet rolüne ilişkin tutum düzeylerinin belirlenmesi: Demografik farklılıklar. Journal of Human Sciences, 15(4), 2468-2478. doi:10.14687/jhs.v15i4.5581
  • Kılıç, M., & Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 3(3).
  • Kimberly, A., & Mahaffy, K. (2002). The gendering of adolescents’ childbearing and educational plans: Reciprocal effects and the influence of social context. Sex Roles, 46(11/12): 403–417.
  • Koca, C. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Alanında Toplumsal Cinsiyet İlişkileri. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2006, 17 (2), 81-99
  • Koca, C. ve Demirhan, G. (2005). Beden Eğitimi Ve Spor Alanında Toplumsal Cinsiyetin Yeniden Üretimi. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2005, 16 (4), 200-228
  • Koca, C., & Bulgu, N. (2005). Spor ve toplumsal cinsiyet: Genel Bir Bakış.
  • Kodan Çetinkaya, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin ve toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının incelenmesi. 1 (2), 21-43.
  • Kuiper, S.A. (1990). College students’ attitudes toward gender roles and acquaintance rape (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Iowa State University, Ames, IOWA.
  • Kulik, L. (1999). Gendered personality disposition and gender role attitudes among Israeli students . The Journal of Social Psychology, 139(6), 736-747.
  • Ramazanoğlu, F., Karahüseyinoğlu, M. F., Demirel, E. T., Ramazanoğlu, M. O., Altungül, O., Yüksekokulu–İstanbul, S., ... & Yüksekokulu–Elazığ, F. Ü. S. M. Sporun Toplumsal Boyutlarının Değerlendirilmesi.
  • Oakley, A. (1985). Sex, Gender And Society: Towards a New Society. USA: Arena.
  • Onay, M. ve Heptazeler, O. (2014). ‘Kadın Ve Erkek Yöneticilerin Liderlik Davranışları Arasındaki Farklılıklar’ Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 6, Sayı 2, 2014 ISSN: 1309 -8039
  • Öngen, B. ve Aytaç, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve yaşam değerleri ilişkisi. Sosyoloji Konferansları, 48(2), 1-18.
  • Özçatal, E. Ö. (2011). Ataerkillik, toplumsal cinsiyet ve kadının çalışma yaşamına katılımı. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21-39.
  • Özpulat, F. (2016). The relationship between self-efficacy level and gender perception of university students: Beyşehir example Üniversite öğrencilerinin öz-yeterlilik düzeyi ile toplumsal cinsiyet algısı ilişkisi: Beyşehir örneği. Journal of Human Sciences, 13(1), 1222-1232.
  • Seçgin, F., & Tural, A. (2011). Sinif Ögretmenligi Bölümü Ögretmen Adaylarinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İliskin Tutumlari. Education Sciences, 6(4), 2446-2458.
  • Spor Genel Müdürlüğü (2018). http://sgm.gsb.gov.tr/Sayfalar/175/105/Istatistikler.
  • Steinberg, L. (2007). Ergenlik. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.
  • Uçar, T., Derya, Y. A., Karaaslan, T., & Tunç, Ö. A. (2017). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve şiddet davranışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 26(3), 96-103.
  • Varol, Z. S., Çiçeklioğlu, M., & Taner, Ş. (2016). Bir tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinde toplumsal cinsiyet algı düzeyi ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. Ege Tıp Dergisi, 55(3), 122-128.
  • Vefikuluçay, D. D. (2007). Kafkas Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin bakış açıları. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 14 (2): 12–27.
  • Yıldız, E. ve Keçeci, O. (2016). Ege Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin bakış açıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47):986,999.
  • Yılmaz, D. V., Zeyneloğlu, S., Kocaöz, S., Kısa, S., Taşkın, L., Eroğlu, K., (2009). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (1), 777-792.

Examination of Gender Perceptions of Students Studying at the Faculty of Sports Sciences

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 67 - 78, 26.03.2021

Öz

The aim of this study is to reveal whether education and learning gender perceptions in the faculty of sports sciences show a significant difference according to gender and education departments. The sample group of the study was 144 students (58 women and 86 men) from the departments of physical education, coaching, recreation and sports management studying faculty of sports sciences. “Gender Perception Scale” developed by Altınova and Duyan was used as the data collection tool. According to the findings, it is seen that women’s gender perceptions are significantly higher than men’s. In addition, it is seen that the gender perceptions of others in sports management departments are at a lower level compared to the other three departments. As a result male students and sports management department students have a more traditional perspective on gender perceptions than women and other departments. In order to transform the real perspective on gender perception and roles of male university students, it can be suggested to create educational programs and to spread the egalitarian perspective.

Kaynakça

  • Akın, A. (2008). Kadının statüsü ve sağlığı ile ilgili gerçekler. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü.
  • Altınova, H., & Duyan, V. (2013). Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeğinin Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24 (2), 9-22.
  • Altınöz, A. E., Günal, N., Altınöz, Ş. T., Köşger, F., & Eşsizoğlu, A. (2018). Tıp fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları: Kesitsel bir çalışma. Klinik Psikiyatri, 21, 271-7.
  • Aşılı, G. (2001). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet rolleri ve ego durumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Konya, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, M., Bekar, E. Ö., Gören, Ş. Y., & Sungur, M. A. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
  • Aylaz , R., Güneş , G., Uzun, Ö., & Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 23(5), 183-189.
  • Basow, S. (1992). Sex role stereotypes: Alternates and Change. Pacific Grove: Brooks/Cole.
  • Bee, H., & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Bora, A. (2014). Kadınların sınıfı, toplumsal cinsiyet yaklaşımları. İletişim yayınları.
  • Bourdieu, P. (1978). Sport and social class . Social Science Information, 17, 6, 819-840.
  • Connell, R. (1987). Gender and Power. California: Stanford University Press.
  • Çelik, A. S. (2013). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet eşitliği tutumlarının belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 181-186.
  • Çetinkaya, S. K. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerinin Ve Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Nesne-Psikoloji Dergisi, 1(02), 21-43.
  • Çuhadaroğlu , A., & Akfırat, N. (2017). .Üniversite Öğrencilerinin Benlik Kurgularıyla Toplumsal Cinsiyet Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 1031-1046.
  • Daşlı, Y. (2019). Öğrencilerin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumların Belirlenmesi Üzerine Bir Alan Araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 364-385.
  • Direk, N., & Irmak, B. (2017). Dokuz eylül üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinde toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlar. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 31(3), 121-128.
  • Dökmen, Z. (2014). Toplumsal Cinsiyet 5. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Erdol, T. A., Özen, F., & Toraman, Ç. (2019). Türkiye'deki Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 20(2).
  • Esen, E., Soylu, Y., Siyez, D. M., & Demirgürz, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Toplumsal Cinsiyet Algısının Toplumsal Cinsiyet Rolü ve Cinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. e-International Journal of Educational Research, 8(1).
  • Güzel, A. (2016). Öğrencilerin Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutumları Ve İlişkili Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(4), 1-11.
  • Hyde, J., & Delamater, J. (1997). Understanding human sexuality. Sixth Edition. Boston: McGraw Hill Inc.
  • Kara F. M. & Güngörmüş H. A. (2018). Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören gençlerin toplumsal cinsiyet rolüne ilişkin tutum düzeylerinin belirlenmesi: Demografik farklılıklar. Journal of Human Sciences, 15(4), 2468-2478. doi:10.14687/jhs.v15i4.5581
  • Kılıç, M., & Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 3(3).
  • Kimberly, A., & Mahaffy, K. (2002). The gendering of adolescents’ childbearing and educational plans: Reciprocal effects and the influence of social context. Sex Roles, 46(11/12): 403–417.
  • Koca, C. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Alanında Toplumsal Cinsiyet İlişkileri. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2006, 17 (2), 81-99
  • Koca, C. ve Demirhan, G. (2005). Beden Eğitimi Ve Spor Alanında Toplumsal Cinsiyetin Yeniden Üretimi. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2005, 16 (4), 200-228
  • Koca, C., & Bulgu, N. (2005). Spor ve toplumsal cinsiyet: Genel Bir Bakış.
  • Kodan Çetinkaya, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin ve toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının incelenmesi. 1 (2), 21-43.
  • Kuiper, S.A. (1990). College students’ attitudes toward gender roles and acquaintance rape (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Iowa State University, Ames, IOWA.
  • Kulik, L. (1999). Gendered personality disposition and gender role attitudes among Israeli students . The Journal of Social Psychology, 139(6), 736-747.
  • Ramazanoğlu, F., Karahüseyinoğlu, M. F., Demirel, E. T., Ramazanoğlu, M. O., Altungül, O., Yüksekokulu–İstanbul, S., ... & Yüksekokulu–Elazığ, F. Ü. S. M. Sporun Toplumsal Boyutlarının Değerlendirilmesi.
  • Oakley, A. (1985). Sex, Gender And Society: Towards a New Society. USA: Arena.
  • Onay, M. ve Heptazeler, O. (2014). ‘Kadın Ve Erkek Yöneticilerin Liderlik Davranışları Arasındaki Farklılıklar’ Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 6, Sayı 2, 2014 ISSN: 1309 -8039
  • Öngen, B. ve Aytaç, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve yaşam değerleri ilişkisi. Sosyoloji Konferansları, 48(2), 1-18.
  • Özçatal, E. Ö. (2011). Ataerkillik, toplumsal cinsiyet ve kadının çalışma yaşamına katılımı. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21-39.
  • Özpulat, F. (2016). The relationship between self-efficacy level and gender perception of university students: Beyşehir example Üniversite öğrencilerinin öz-yeterlilik düzeyi ile toplumsal cinsiyet algısı ilişkisi: Beyşehir örneği. Journal of Human Sciences, 13(1), 1222-1232.
  • Seçgin, F., & Tural, A. (2011). Sinif Ögretmenligi Bölümü Ögretmen Adaylarinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İliskin Tutumlari. Education Sciences, 6(4), 2446-2458.
  • Spor Genel Müdürlüğü (2018). http://sgm.gsb.gov.tr/Sayfalar/175/105/Istatistikler.
  • Steinberg, L. (2007). Ergenlik. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.
  • Uçar, T., Derya, Y. A., Karaaslan, T., & Tunç, Ö. A. (2017). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve şiddet davranışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 26(3), 96-103.
  • Varol, Z. S., Çiçeklioğlu, M., & Taner, Ş. (2016). Bir tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinde toplumsal cinsiyet algı düzeyi ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. Ege Tıp Dergisi, 55(3), 122-128.
  • Vefikuluçay, D. D. (2007). Kafkas Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin bakış açıları. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 14 (2): 12–27.
  • Yıldız, E. ve Keçeci, O. (2016). Ege Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin bakış açıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47):986,999.
  • Yılmaz, D. V., Zeyneloğlu, S., Kocaöz, S., Kısa, S., Taşkın, L., Eroğlu, K., (2009). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (1), 777-792.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Büşra Yılmaz 0000-0001-7369-9965

Sevim Akşit 0000-0002-4861-2677

Bülent Ağbuğa 0000-0002-4817-198X

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E. B., Akşit, S., & Ağbuğa, B. (2021). Examination of Gender Perceptions of Students Studying at the Faculty of Sports Sciences. International Journal of Sport Culture and Science, 9(1), 67-78.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).