Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 54 - 66, 26.03.2021

Öz

Kaynakça

  • Abakay, U. (2010). Futbolcu-antrenör iletişiminin farklı statülerdeki futbolcuların başarı motivasyonuyla ilişkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avşar, E. (1984). Halk Oyunları Müziği, Giysileri ve Düğün Gelenekleri İle Manisa, Arkadaş Matbası, İzmir, s.11
  • Bektaş Z. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş.’de çalışan antrenörlerin liderlik tutum ve davranışlarının incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya, Yüksek Lisans Tezi, 2014; 48-50.
  • Bozkuş, T. (2002). Halk oyunları derneklerinin sorunları ve beklentileri (Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi).
  • Bozkuş, T. (2013). An evaluation of the relationship between physical activity healthy lifestyle behaviors anaerobic performance muscle strength and sprint performance in folk dancers. International Journal of Academic Research, 5, 151-157.
  • Coykendall, T. (2014). Player Preferences for Coaching Behaviors, Sport Management Undergraduate. Paper 52.
  • Côté, J., Yardley, J., Hay, J., Sedgwick, W., Baker, J. (1999). An exploratory examination of the Coaching Behaviour Scale for Sport. Avante, 5, 82-92.
  • Cengiz, R., Korucu Aytan, G., & Abakay, U. (2012). Taekwondo sporcularının algıladığı liderlik özellikleri ile öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(4), 69-78.
  • Ekmekcioğlu, İ. (2001). Türk Halk Oyunları. İstanbul: Esin Yayınevi, 29.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gerek Z. (1997). Türk Halk Oyunlarının Tarihsel Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Güzel, İ. (2008). Amatör sporcuların antrenörlerinden beklentileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, Ö. (1996). 12-16 Yaş Grubu Sporcuların Müsabaka Motivasyonu ve Antrenör Davranışları Konusunda Karşılaştıkları Bazı Sorunlar. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 29-40.
  • Gül M. Türkiye’de güreş antrenörlerinin sporcularına karşı davranış tarzlarının analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Samsun, Doktora Tezi, 2015.
  • Smith, R. E., Smoll, F. L., & Barnett, N. P. (1995). Reduction of children's sport performance anxiety through social support and stress-reduction training for coaches. Journal of applied developmental psychology, 16(1), 125-142.
  • Özsarı, A. (2010). Amatör futbolcuların antrenörlerde bulunmasını istedikleri liderlik tarzlarının tespiti (Konya il örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Yücel, M.G. (2010). Antrenör-Sporcu İlişkisini Etkileyen Faktörler (Güreş Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yapar, A., İnce, M. L. (2014). Sporcular İçin Antrenör Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması (SADDÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 203-212.
  • Tabachnick and Fidell, (2013) B.G. Tabachnick, L.S. Fidell Using Multivariate Statistics (sixth ed.)Pearson, Boston.
  • Türkmen, M., & Seleciler, C. (2020). Halk Dansçılarının İmgeleme ve Optimal Performans Duygu Durumu Düzeyleri Arasındaki İlişkiler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 63-29.

Examination of Folk Dances Athletes' Evaluation of Coach Behaviors According to Some Demographic Variables

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 54 - 66, 26.03.2021

Öz

The purpose of this study includes evaluation of folk dance coaches, who have a great role in promoting the cultural heritage, by their athletes. By examining the main foundations of success in sports, the effects of the concept of coach on sports and athletes, and how effective of a role the team coaches play in the development of athletes in competitions or shows are examined. The sample of the research consists of a total of 396 volunteers, 223 females and 173 males, competing from various clubs and associations from seven regions of Turkey in the 2019-2020 season. For the participants to evaluate their coaches, the “Coaching Behavior Scale for Sport (CBS-S)” was developed by Yardley, Hay, Sedgwick, and Baker (1999) and adapted to Turkish by Yapar and İnce (2014) was used. CBS-S consists of 47 items, 7 sub-dimensions, and a 7-point Likert scale. SPSS 24.0 package program was used in the evaluation of the data. According to the ANOVA test results of the research findings, there is a significant difference in the "physical training and planning and positive personal rapport" sub-dimensions according to the education level of the coach (p <0.05). Besides, a significant difference was found in the "physical training and planning, technical skills, goal setting, competition strategies, and personal rapport" according to the monthly income variable (p <0.05). As a result, it was concluded that education improves physical training and planning of the folk dance coaches of the athletes and changes negative personal rapport behaviors of the coaches during an important training or competition.

Kaynakça

  • Abakay, U. (2010). Futbolcu-antrenör iletişiminin farklı statülerdeki futbolcuların başarı motivasyonuyla ilişkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avşar, E. (1984). Halk Oyunları Müziği, Giysileri ve Düğün Gelenekleri İle Manisa, Arkadaş Matbası, İzmir, s.11
  • Bektaş Z. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş.’de çalışan antrenörlerin liderlik tutum ve davranışlarının incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya, Yüksek Lisans Tezi, 2014; 48-50.
  • Bozkuş, T. (2002). Halk oyunları derneklerinin sorunları ve beklentileri (Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi).
  • Bozkuş, T. (2013). An evaluation of the relationship between physical activity healthy lifestyle behaviors anaerobic performance muscle strength and sprint performance in folk dancers. International Journal of Academic Research, 5, 151-157.
  • Coykendall, T. (2014). Player Preferences for Coaching Behaviors, Sport Management Undergraduate. Paper 52.
  • Côté, J., Yardley, J., Hay, J., Sedgwick, W., Baker, J. (1999). An exploratory examination of the Coaching Behaviour Scale for Sport. Avante, 5, 82-92.
  • Cengiz, R., Korucu Aytan, G., & Abakay, U. (2012). Taekwondo sporcularının algıladığı liderlik özellikleri ile öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(4), 69-78.
  • Ekmekcioğlu, İ. (2001). Türk Halk Oyunları. İstanbul: Esin Yayınevi, 29.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gerek Z. (1997). Türk Halk Oyunlarının Tarihsel Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Güzel, İ. (2008). Amatör sporcuların antrenörlerinden beklentileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, Ö. (1996). 12-16 Yaş Grubu Sporcuların Müsabaka Motivasyonu ve Antrenör Davranışları Konusunda Karşılaştıkları Bazı Sorunlar. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 29-40.
  • Gül M. Türkiye’de güreş antrenörlerinin sporcularına karşı davranış tarzlarının analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Samsun, Doktora Tezi, 2015.
  • Smith, R. E., Smoll, F. L., & Barnett, N. P. (1995). Reduction of children's sport performance anxiety through social support and stress-reduction training for coaches. Journal of applied developmental psychology, 16(1), 125-142.
  • Özsarı, A. (2010). Amatör futbolcuların antrenörlerde bulunmasını istedikleri liderlik tarzlarının tespiti (Konya il örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Yücel, M.G. (2010). Antrenör-Sporcu İlişkisini Etkileyen Faktörler (Güreş Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yapar, A., İnce, M. L. (2014). Sporcular İçin Antrenör Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması (SADDÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 203-212.
  • Tabachnick and Fidell, (2013) B.G. Tabachnick, L.S. Fidell Using Multivariate Statistics (sixth ed.)Pearson, Boston.
  • Türkmen, M., & Seleciler, C. (2020). Halk Dansçılarının İmgeleme ve Optimal Performans Duygu Durumu Düzeyleri Arasındaki İlişkiler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 63-29.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Ayhan 0000-0003-0713-4848

Buğra Akay 0000-0003-2567-6544

Gökberk Gökçen 0000-0003-4905-7609

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayhan, B., Akay, B., & Gökçen, G. (2021). Examination of Folk Dances Athletes’ Evaluation of Coach Behaviors According to Some Demographic Variables. International Journal of Sport Culture and Science, 9(1), 54-66.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).