BibTex RIS Kaynak Göster

People's Leisure Habits Review: Case of Alanya

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 2), 39 - 52, 17.02.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS177

Öz

The reduction of working hours and the increase of the people leisure time have provided education and income levels rise. All this reason has increased the demand for leisure activities. Recreational activities provides to learn to explore. Recreational effectiveness of different words to the people of physiological, psychological and social aspects have a positive effect on a person's self confidence and esteem increases. In this study, one of Turkey's most important tourism destinations of the people living in Alanya recreational and leisure experiences are studied to reveal habits. Some of the main findings obtained; picnic of recreational activities and visit with friends to consist of general public satisfaction with the recreation area is greater than that of the private sector is that recreation areas.

Kaynakça

  • Argan M. (Ed.) (2013) Rekreasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Web-ofset Tesisleri, Eskişehir.
  • Aytaç Ö (2002). Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, s. 232-233, Elazığ.
  • Balcı V, İlhan A (2006). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Düzeylerinin Belirlenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı:4.
  • Büküşoğlu N, Bayturan AF (2005). Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü, Ege Tıp Dergisi, 44 (3), İzmir.
  • Güçlü, N (2001). Zaman Yönetimi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, sayı 25,Ankara.
  • Hazar A (2003). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Hazar A(2009). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Kalaycı Ş (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, ÖzBaran Ofset, Ankara.
  • Köktaş ŞK (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kır İ (2007). Yükseköğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri-KSÜ Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:17, Sayı:2, s.307-328, Elazığ.
  • Kocaekşi S. (Ed.) (2012). Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Web-ofset Tesisleri, Eskişehir.
  • Manning RE (2001). Coping in Outdoor Recreation Causesa nd Consequences of Crowding and Conflict Among Community Residents, Journal of Leisure Research, 33(4):410-426.
  • Mansuroğlu S (2002). Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Özelllikleri Ve Dış Mekan Rekreasyon Eğilimlerinin Belirlenmesi, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2): 53-62.
  • Nakip M (2010). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Torkildsen G (2010). Leisure and Recreation Management, Routledge Taylor & Francis Group, London and New York.
  • Türkmen M, Kul M, Genç E ve Sarıkabak M (2013). Konaklama İşletmesi Yöneticilerinin Rekreasyon Algı Ve Tutumlarının Değerlendirilmesi: Batı Karadeniz Bölgesi Örneği, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/8: 2139-2152.
  • Şahin CK, Akten S, Erol UE (2009). Eğirdir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma, Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 10 (1), s.62-71.

Halkın Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıkları: Alanya Örneği

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 2), 39 - 52, 17.02.2015
https://doi.org/10.14486/IJSCS177

Öz

Teknolojik gelişmeyle birlikte çalışma saatlerinin azalması ve insanların serbest zamanlarının artması, eğitim ve gelir düzeylerinin yükselmesini sağlamıştır. Tüm bunların sonunda boş zamanlarda rekreasyonel etkinliklere olan talep artmıştır. Rekreasyonel etkinlikler öğrenmek, keşfetmek ve araştırmak için çeşitli olanaklar sunmaktadır. Farklı bir deyişle Rekreasyonel etkinlilerin insanlara fizyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan olumlu etkileri bulunmakta, kişinin kendine olan güveni ve saygısını arttırmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından birisi olan Alanya’da yaşayan halkın Rekreasyonel deneyimleri ve boş zaman değerlendirme alışkanlıkları ortaya koymaya çalışılmaktadır. Araştırmada birincil veriler anketler aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen temel bulgulardan bazıları; rekreasyonel faaliyetlerin genelinin piknikler ve arkadaş ziyaretlerinden oluştuğu, kamusal rekreasyon alanlarından duyulan memnuniyetin özel sektör rekreasyon alanlarına oranla daha fazla olduğudur

Kaynakça

  • Argan M. (Ed.) (2013) Rekreasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Web-ofset Tesisleri, Eskişehir.
  • Aytaç Ö (2002). Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, s. 232-233, Elazığ.
  • Balcı V, İlhan A (2006). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Düzeylerinin Belirlenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı:4.
  • Büküşoğlu N, Bayturan AF (2005). Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü, Ege Tıp Dergisi, 44 (3), İzmir.
  • Güçlü, N (2001). Zaman Yönetimi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, sayı 25,Ankara.
  • Hazar A (2003). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Hazar A(2009). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Kalaycı Ş (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, ÖzBaran Ofset, Ankara.
  • Köktaş ŞK (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kır İ (2007). Yükseköğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri-KSÜ Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:17, Sayı:2, s.307-328, Elazığ.
  • Kocaekşi S. (Ed.) (2012). Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Web-ofset Tesisleri, Eskişehir.
  • Manning RE (2001). Coping in Outdoor Recreation Causesa nd Consequences of Crowding and Conflict Among Community Residents, Journal of Leisure Research, 33(4):410-426.
  • Mansuroğlu S (2002). Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Özelllikleri Ve Dış Mekan Rekreasyon Eğilimlerinin Belirlenmesi, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2): 53-62.
  • Nakip M (2010). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Torkildsen G (2010). Leisure and Recreation Management, Routledge Taylor & Francis Group, London and New York.
  • Türkmen M, Kul M, Genç E ve Sarıkabak M (2013). Konaklama İşletmesi Yöneticilerinin Rekreasyon Algı Ve Tutumlarının Değerlendirilmesi: Batı Karadeniz Bölgesi Örneği, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/8: 2139-2152.
  • Şahin CK, Akten S, Erol UE (2009). Eğirdir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma, Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 10 (1), s.62-71.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İhsan Kurar Bu kişi benim

Furkan Baltacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 2)

Kaynak Göster

APA Kurar, İ., & Baltacı, F. (2015). Halkın Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıkları: Alanya Örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 39-52. https://doi.org/10.14486/IJSCS177
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).