Evaluate recreation demand of customers who lodge in thermal hotels at Balıkesir province. Thermal tourism addresses to people who want to be healthier or aim to have sustainable health level. Parallel to the alternative tourism trend, in recent years there is an increase in number of tourists who visits to thermal facilities for daily trip or for a longer time period. In this study it is aimed to evaluate planning and developing spare time activities for customers who lodge in thermal facilities. The population of this research consist thermal hotel customers at Balikesir region from September to December in 2013. Sample includes 400 customers who stay Asya Pamukcu Hotel Balikesir. In this research, “Customers’ Recreational Demand Determination Survey” is applied which consists of questions related to spare time activities and questioner is developed by considering expert opinion and test re-test technique. The obtained data from survey is analyzed by SPSS 17 software. According to results, it is shown that, customers activities are insufficient related to spare times. Another result obtained from this research is that customers are willing to have recreational components in thermal facilities. Furthermore, it is shown that customers need information about thermal practices.
Balıkesir ilinde bulunan termal otellerde konaklayan müşterilerin rekreasyon talebinin ölçülmesidir. Termal tesislerde kalan müşterilerin boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik faaliyetlerin planlanması ve geliştirilmesi ile ilgili tespitler ortaya konmuştur. Araştırmanın evrenini, 2013 yılının Eylül ve Aralık aylarında Balıkesir ve çevresinde bulunan termal otellerin müşterileri oluşturmuştur. Örneklemi ise Balıkesir ilindeki Asya Pamukçu Otelde bulunan, 400 müşteriye uygulanmıştır. Araştırmada, boş zaman faaliyetlerini değerlendirmeye yönelik soruları içeren, araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak geliştirilen ve test tekrar test yöntemi ile oluşturulan “Müşterilerin Rekreasyon Talebini Belirleme Anketi‟‟ uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS.17 programı ile çözümlenmiştir. Mevcut verilerin analizinde, frekans analizi uygulanmıştır. Araştırmada ağırlıklı olarak İstanbul, Bursa, İzmir gibi çevre illerden müşteri potansiyeline sahip olduğu, müşterilerin rekreatif unsurlardan eğlence ağırlıklı olan uygulamaları tercih ettiği bilgiye dayalı uygulamaları tercih etmediği görülüyor. Termal tesisleri eğlenceli ve merak isteği uyandırdığı için tercih edenler ağırlıkta olmakla birlikte bu tesislerde boş zamanı değerlendirme konusunda müşterilerin sıkıntı çektiği gözlemlenmiştir. Çelik (2001); “Termal Turizm İşletmelerinin Yapısı İşleyişi ve Müşterilerin Rekreasyon Talebi Sandıklı Hüdai Kaplıcası Modeli” adlı tezde boş zamanı değerlendirmek sorunu ortaya çıkmıştır. Bu çalışma ile paralellik göstermektedir. Yine bu konuya yönelik yapılan Öztürk (1999); “Turistlerin Türkiye‟yi İlk ve Birden Fazla Ziyaret Etme Durumlarının Bazı Sosyo-Ekonomik Faktörler ile Seyahat Özelliklerine Göre Değişimin Analizi” adlı çalışmada katılımcıların konaklama amacındaki nedeni rekreatif unsurların bu otellerde geniş amaçlı olmasındandır sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, müşterilerin boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik faaliyetlerin yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Termal müşterilerin, rekreatif unsurları termal tesislerde görmek istediği bu çalışma sonucunda anlaşılan bir sonuçtur
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 2) |