The aim of this study is to examine the effect of entertaining fun athletics training program on the self-confidence levels of children. The sample group of the study is occuring 160 students in 12-14 age group from Keçiören Hacı Sabancı Primary School located in Keçiören district of Ankara. Both the experimental and the control group were applied Piers-Harris Self-Confidence test developed by Piers and Harris (1984) before and after 8-week procedure. The SPSS statistical program (version 15.0) was used for data analysis.The research indicates a statistical difference (P<0,05) between the experimental and the control group in terms of post-test. In the comparison of pre-test and post-test results of the experimental group, there is a significant difference between pre-test and post-test results. ( P<0,05). In those comparisons, it was found that the post-test results are higher than pre-test results. As a result, in the survey made for inspecting the self-confidence of the children in 12 – 14 age group who are making entertaining fun athletics excersises, it is fixed that the entertaining fun athletics excersise applied to the test group effects the self-confidence level of the kids significiantly. In this context, we can say that entertaining fun athletics excersise positively effect the self-confidence properties of the kids in 12-14 age group.
Bu çalışmanın amacı, eğlenceli atletizm antrenman programının çocuklarda özgüven düzeyini etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklem grubu Ankara Keçiören Hacı Sabancı Ortaokulu’nda okuyan 12-14 yaş grubu 160 öğrenci oluşturmaktadır. 8 haftalık sürecin öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem denek gruplarına Piers Harris özgüven anketi (1984) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15.0 istatistik paket program kullanılmıştır. Araştırmaya katılan deney ve kontrol gurubu arasında sontest bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P < 0,05). Araştırmaya deney gurubu olarak katılan deneklerin öntest – sontest karşılaştırılmasında, öntest ve sontest değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P < 0,05). Bu karşılaştırmalarda sontest değerlerinin öntest değerlerinden yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, eğlenceli atletizm antrenman programına katılan 12-14 yaş grubu bireylerin özgüven düzeylerinin incelenmesi amacı ile yapılan araştırmada, deney grubuna uygulanan eğlenceli atletizm antrenman programının çocukların özgüven düzeylerinde anlamlı farklılığa neden olduğu bulunmuştur. Bu bağlamda eğlenceli atletizm antrenman programının 12-14 yaş grubu çocuklarda özgüven özelliklerini olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt 2 - Sayı 4 |