Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of Secondary School Mathematics Teachers' Approaches to Skill-Based Questions

Yıl 2023, , 57 - 78, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896

Öz

This study aims to examine secondary school mathematics teachers' approaches related to new-generation mathematics questions. For this purpose, a data collection tool, which includes six open-ended questions, was created by the researcher and a field expert after taking the expert's opinion. The participant group of the study consists of 208 secondary school mathematics teachers working in secondary schools, which are affiliated with the Ministry of National Education, in Gaziantep city center, districts, and villages in the 2019-2020 academic year. Participants were determined based on convenience sampling and voluntariness. The data collection tool was sent to the math teachers' WhatsApp groups via a Google form, and the participants were asked to answer the data collection tool. The research was designed with qualitative description, and the data obtained from the research study were subjected to content analysis to form codes and categories. As a result of the research study, focusing on the formal feature of the questions, some of the teachers conceptualized the questions structurally, but the participants focusing on the content of the questions predominantly conceptualized them as skills-based questions that enable conceptual and procedural learning. However, some of the participants drew attention to the length of these questions and emphasized that these questions were extremely difficult. On the other hand, it was strongly emphasized that new-generation mathematics questions improve students' skills and teach them mathematical skills.

Kaynakça

  • Abrams, L. M., Pedulla, J. J., & Madaus, G. F. (2003). Views from the classroom: Teachers' opinions of statewide testing programs. Theory into Practice, 42(1), 18-29, http://dx.doi.org/10.1207/s15430421tip4201_4.
  • Agaç, G. (2018). Etkili matematik öğretimine ilişkin öğretim elemanlarının perspektifleri ve bilgi kaynakları üzerine bir inceleme. (Doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Atasoy, D. (2019). Mantıksal akıl yürütme sorularının daha kolay çözülebilmesi üzerine bir çalışma. UMTEB Uluslararası Mesleki Ve Teknik Bilimler Kongresi, 11-12 Nisan, Iğdır, Türkiye.
  • Bakırcı, H. ve Kırıcı, M. (2018). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavına ve bu sınavın kaldırılmasına yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1) , 383-416. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.733.
  • Bardak, Ş. ve Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 567-605. http://dx.doi.org/10.17539/aej.63460.
  • Battista, M. (1994). Teacher beliefs and the reform movement in mathematics education. The Phi Delta Kappan, 75(6), 462-470.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması (3. baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A., Uysal, R. ve Kabuklu, Ü. N. (2018). Liselere geçiş sınavının örnek matematik sorularına dair destekleme ve yetiştirme kursu matematik öğretmenlerinin görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 6(2), 63-80.
  • Bümen, N. T. (2006). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim, 31(142), 3-14.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler, Türkiye’deki ölçme değerlendirme sistemi üzerine güncel durum hakkında uzman değerlendirmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2), 345-356.
  • Çelikten, M. ve Özkan, H. (2018). Öğretmen performans değerlendirme sistemi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 806-824. http://dx.doi.org/10.26466/opus.418565.
  • Çepni, S., Özsevgenç, T. ve Gökdere, M. (2003). Bilişsel gelişim ve formal operasyon dönem özelliklerine göre ÖSS fizik ve lise fizik sorularının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 157, 30-39.
  • Çetin, A., ve Ünsal, S. (2019). Merkezi sınavların öğretmenler üzerinde sosyal, psikolojik etkisi ve öğretmenlerin öğretim programı uygulamalarına yansıması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 304-323. http://dx.doi.org/10.16986/HUJE.2018040672.
  • Çetin, B. Ş. (2019). Matematik öğretmenlerinin 2018 LGS sistemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Eki̇nci̇, O. ve Bal, A. (2019). 2018 yılı Liseye Geçiş Sınavı (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları ve yenilenmiş Bloom taksonomisi bağlamında değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 9-18. http://dx.doi.org/10.18506/anemon.462717.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 270-292.
  • Güler, G., Özdemir, E. ve Dikici, R. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile sbs matematik sorularının Bloom taksonomisi’ne göre karşılaştırmalı analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-60.
  • Güler, M., Arslan, Z. ve Çelik, D. (2019). 2018 liselere giriş sınavına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 337-363.
  • Gülersoy, A. E. (2007). Ortaöğretim müfredat programlarının yeniden yapılandırılması sürecinde yeni coğrafya müfredat programlarının değerlendirilmesi. III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 18-20 Haziran, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Gündüver, A. ve Gökdaş, İ. (2011). İlköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınav başarılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 30-47. http://hdl.handle.net/11607/2774.
  • Gürbüz, M. Ç. (2019). PISA ve TIMSS mantığını ve sorularını anlama. Çepni, S. (Ed.), Uluslar arası sınavların ve bazı ülkelerin merkezi sınav sistemlerinin ve soru örneklerinin tanıtımı içinde (s.45-109). Ankara: Pegem A.
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69. http://dx.doi.org/10.1007/BF03217369.
  • Kablan, Z. ve Bozkus, F . (2021). Liselere giriş sınavı matematik problemlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 211-231. http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.800738.
  • Kahraman, İ. (2014). Merkezi ortak sınav uygulamasının etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Tunceli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 53-74.
  • Karaman, M. ve Bindak, R. (2017). İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile teog matematik sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisi’ne göre analizi. Current Research Education, 3(2), 51-65.
  • Keleş, T. ve Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2015). 2006-2012 yılları arasında yapılan ÖSS, YGS ve LYS matematik ve geometri sorularının Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(3), 532-552. http://dx.doi.org/10.16949/turcomat.48130.
  • Lambert, V., & Lambert, C. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16(4), 255-256.
  • MEB (2015). 2015-2016 öğretim yılı ortak sınavlar kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2018a). İlköğretim matematik dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2018b). Millî eğitim bakanlığı ortaöğretime geçiş yönergesi. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2018c). 2018 liselere geçiş sistemi merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2019). TIMSS 2019 Türkiye ön raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation: Revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. San Franscisco, USA: Jossey-Bass.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook (2. baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Ormancı, Ü. (2019). Türkiye’deki ulusal sınavların tanıtımı. Çepni, Salih (Ed.), PISA ve TIMMS Mantığını ve Sorularını Anlama (s. 33-42). Ankara: Pegem Akedemi Yayınları.
  • Orrill, C., & Anthony, G. (2003). Implementing reform curriculum 1: A case of who’s in charge. The Annual Meeting of the American Educational Research Association Chicago, USA.
  • Pajares, F., & Kranzler, J. (1995). Self-efficacy beliefs and general mental ability in mathematical problem-solving. Contemporary Educational Psychology, 20(4), 426-443.
  • Prawat, R. S. (1992). Teachers’ beliefs about teaching and learning: A constructivist perspective. American Journal of Education, 100(3), 354–395.
  • Protheroe, N. (2007). What Does Good Math Instruction Look Like?. Principal, 87(1), 51-54. Sanca, M., Artun, H., Bakırcı, H. ve Okur, M . (2021). Ortaokul beceri temelli soruların yeniden yapılandırılmış Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 219-248. http://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.859585.
  • Sandelowski, M. (2000). Focus on research methods: Whatever happened to qualitative description? Research in Nursing and Health, 23(4), 334-340.
  • Stecher, B. M. (2002). Consequences of large-scale, high stakes testing on school and classroom practice. L. S. Hamilton, B. M. Stecher ve S. P. Klein (Eds.), Making sense of test-based accountability in education (s.79-100). Santa Monica: RAND Corporation.
  • Strauss, A. L., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research, grounded theory procedures and technics. London: Sage Publications.
  • Şıvkın, S., Aksoy, V. ve Gür Erdoğan, D. (2020). LGS’de sorulan PISA tarzı matematik sorularını doğru cevaplama ile okuduğunu anlama arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 148-159 .
  • Tuna, A. ve Bi̇ber, A . (2017). Ortaokul matematik kitaplarındaki öğrenme alanları ve bloom taksonomisine göre karşılaştırmalı analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 161-174. http://dx.doi.org/10.7822/omuefd.327396.
  • Willis, D. G., Sullivan-Bolyai, S., Knafl, K., & Cohen, M. Z. (2016). Distinguishing features and similarities between descriptive phenomenological and qualitative description research. Western Journal of Nursing Research, 38(9), 1185-1204. http://dx.doi.org/10.1177/0193945916645499.
  • Yakalı, D. (2016). TEOG sınavlarındaki matematik sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisi ve öğretim programına göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yıldırım, A. (2011). Öğretmen eğitiminde çatışma alanları ve yeniden yapılanma. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-17.
  • Yılmaz, M., Üçüncü, G., Karakaya, F. ve Çimen, O . (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyal Medyada Yer Alan Hatalı Sekizinci Sınıf Biyoloji Soruları Hakkında farkındalıkları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 131-145. http://dx.doi.org/10.7822/omuefd.480899.

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi

Yıl 2023, , 57 - 78, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896

Öz

Bu araştırmanın amacı yeni nesil matematik sorularına ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin yaklaşımlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı ve bir alan uzmanı tarafından altı adet açık uçlu sorunun yer aldığı veri toplama aracı uzman görüşü alınarak oluşturulmuştur. Araştırmanın katılımcı grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Gaziantep il merkezi, ilçeleri ve köylerinde MEB’e bağlı ortaokullarda görev yapan 208 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılar kolay erişilebilirlik ve gönüllük esasına dayalı olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı zümre whatsapp gruplarına Google form aracılığıyla gönderilerek katılımcıların veri toplama aracını cevaplamaları istenmiştir. Araştırma nitel betimsel olarak desenlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin bir kısmının soruların dış görünüşüne odaklanarak bu soruları yapısal / şekilsel olarak ele aldıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin diğer kısmının ise ağırlıklı olarak bu soruları; beceri temelli olan ve kavramsal ve işlemsel öğrenmeyi sağlayan sorular olarak kavramsallaştırdıkları görülmüştür. Bununla beraber katılımcıların bir kısmı bu soruların uzunluğuna dikkat çekerek bu soruların aşırı zor olduğuna vurgu yapmıştır. Diğer taraftan yeni nesil matematik sorularının öğrencilerin becerilerini geliştirdiği ve öğrencilere becerileri kazandırdığı ağırlıklı olarak vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Abrams, L. M., Pedulla, J. J., & Madaus, G. F. (2003). Views from the classroom: Teachers' opinions of statewide testing programs. Theory into Practice, 42(1), 18-29, http://dx.doi.org/10.1207/s15430421tip4201_4.
  • Agaç, G. (2018). Etkili matematik öğretimine ilişkin öğretim elemanlarının perspektifleri ve bilgi kaynakları üzerine bir inceleme. (Doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Atasoy, D. (2019). Mantıksal akıl yürütme sorularının daha kolay çözülebilmesi üzerine bir çalışma. UMTEB Uluslararası Mesleki Ve Teknik Bilimler Kongresi, 11-12 Nisan, Iğdır, Türkiye.
  • Bakırcı, H. ve Kırıcı, M. (2018). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavına ve bu sınavın kaldırılmasına yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1) , 383-416. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.733.
  • Bardak, Ş. ve Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 567-605. http://dx.doi.org/10.17539/aej.63460.
  • Battista, M. (1994). Teacher beliefs and the reform movement in mathematics education. The Phi Delta Kappan, 75(6), 462-470.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması (3. baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A., Uysal, R. ve Kabuklu, Ü. N. (2018). Liselere geçiş sınavının örnek matematik sorularına dair destekleme ve yetiştirme kursu matematik öğretmenlerinin görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 6(2), 63-80.
  • Bümen, N. T. (2006). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim, 31(142), 3-14.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler, Türkiye’deki ölçme değerlendirme sistemi üzerine güncel durum hakkında uzman değerlendirmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2), 345-356.
  • Çelikten, M. ve Özkan, H. (2018). Öğretmen performans değerlendirme sistemi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 806-824. http://dx.doi.org/10.26466/opus.418565.
  • Çepni, S., Özsevgenç, T. ve Gökdere, M. (2003). Bilişsel gelişim ve formal operasyon dönem özelliklerine göre ÖSS fizik ve lise fizik sorularının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 157, 30-39.
  • Çetin, A., ve Ünsal, S. (2019). Merkezi sınavların öğretmenler üzerinde sosyal, psikolojik etkisi ve öğretmenlerin öğretim programı uygulamalarına yansıması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 304-323. http://dx.doi.org/10.16986/HUJE.2018040672.
  • Çetin, B. Ş. (2019). Matematik öğretmenlerinin 2018 LGS sistemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Eki̇nci̇, O. ve Bal, A. (2019). 2018 yılı Liseye Geçiş Sınavı (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları ve yenilenmiş Bloom taksonomisi bağlamında değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 9-18. http://dx.doi.org/10.18506/anemon.462717.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 270-292.
  • Güler, G., Özdemir, E. ve Dikici, R. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile sbs matematik sorularının Bloom taksonomisi’ne göre karşılaştırmalı analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-60.
  • Güler, M., Arslan, Z. ve Çelik, D. (2019). 2018 liselere giriş sınavına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 337-363.
  • Gülersoy, A. E. (2007). Ortaöğretim müfredat programlarının yeniden yapılandırılması sürecinde yeni coğrafya müfredat programlarının değerlendirilmesi. III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 18-20 Haziran, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Gündüver, A. ve Gökdaş, İ. (2011). İlköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınav başarılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 30-47. http://hdl.handle.net/11607/2774.
  • Gürbüz, M. Ç. (2019). PISA ve TIMSS mantığını ve sorularını anlama. Çepni, S. (Ed.), Uluslar arası sınavların ve bazı ülkelerin merkezi sınav sistemlerinin ve soru örneklerinin tanıtımı içinde (s.45-109). Ankara: Pegem A.
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69. http://dx.doi.org/10.1007/BF03217369.
  • Kablan, Z. ve Bozkus, F . (2021). Liselere giriş sınavı matematik problemlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 211-231. http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.800738.
  • Kahraman, İ. (2014). Merkezi ortak sınav uygulamasının etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Tunceli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 53-74.
  • Karaman, M. ve Bindak, R. (2017). İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile teog matematik sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisi’ne göre analizi. Current Research Education, 3(2), 51-65.
  • Keleş, T. ve Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2015). 2006-2012 yılları arasında yapılan ÖSS, YGS ve LYS matematik ve geometri sorularının Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(3), 532-552. http://dx.doi.org/10.16949/turcomat.48130.
  • Lambert, V., & Lambert, C. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16(4), 255-256.
  • MEB (2015). 2015-2016 öğretim yılı ortak sınavlar kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2018a). İlköğretim matematik dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2018b). Millî eğitim bakanlığı ortaöğretime geçiş yönergesi. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2018c). 2018 liselere geçiş sistemi merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2019). TIMSS 2019 Türkiye ön raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation: Revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. San Franscisco, USA: Jossey-Bass.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook (2. baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Ormancı, Ü. (2019). Türkiye’deki ulusal sınavların tanıtımı. Çepni, Salih (Ed.), PISA ve TIMMS Mantığını ve Sorularını Anlama (s. 33-42). Ankara: Pegem Akedemi Yayınları.
  • Orrill, C., & Anthony, G. (2003). Implementing reform curriculum 1: A case of who’s in charge. The Annual Meeting of the American Educational Research Association Chicago, USA.
  • Pajares, F., & Kranzler, J. (1995). Self-efficacy beliefs and general mental ability in mathematical problem-solving. Contemporary Educational Psychology, 20(4), 426-443.
  • Prawat, R. S. (1992). Teachers’ beliefs about teaching and learning: A constructivist perspective. American Journal of Education, 100(3), 354–395.
  • Protheroe, N. (2007). What Does Good Math Instruction Look Like?. Principal, 87(1), 51-54. Sanca, M., Artun, H., Bakırcı, H. ve Okur, M . (2021). Ortaokul beceri temelli soruların yeniden yapılandırılmış Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 219-248. http://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.859585.
  • Sandelowski, M. (2000). Focus on research methods: Whatever happened to qualitative description? Research in Nursing and Health, 23(4), 334-340.
  • Stecher, B. M. (2002). Consequences of large-scale, high stakes testing on school and classroom practice. L. S. Hamilton, B. M. Stecher ve S. P. Klein (Eds.), Making sense of test-based accountability in education (s.79-100). Santa Monica: RAND Corporation.
  • Strauss, A. L., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research, grounded theory procedures and technics. London: Sage Publications.
  • Şıvkın, S., Aksoy, V. ve Gür Erdoğan, D. (2020). LGS’de sorulan PISA tarzı matematik sorularını doğru cevaplama ile okuduğunu anlama arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 148-159 .
  • Tuna, A. ve Bi̇ber, A . (2017). Ortaokul matematik kitaplarındaki öğrenme alanları ve bloom taksonomisine göre karşılaştırmalı analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 161-174. http://dx.doi.org/10.7822/omuefd.327396.
  • Willis, D. G., Sullivan-Bolyai, S., Knafl, K., & Cohen, M. Z. (2016). Distinguishing features and similarities between descriptive phenomenological and qualitative description research. Western Journal of Nursing Research, 38(9), 1185-1204. http://dx.doi.org/10.1177/0193945916645499.
  • Yakalı, D. (2016). TEOG sınavlarındaki matematik sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisi ve öğretim programına göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yıldırım, A. (2011). Öğretmen eğitiminde çatışma alanları ve yeniden yapılanma. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-17.
  • Yılmaz, M., Üçüncü, G., Karakaya, F. ve Çimen, O . (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyal Medyada Yer Alan Hatalı Sekizinci Sınıf Biyoloji Soruları Hakkında farkındalıkları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 131-145. http://dx.doi.org/10.7822/omuefd.480899.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Uzun 0000-0001-9396-2994

Gülay Agaç 0000-0002-7788-4444

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Uzun, H., & Agaç, G. (2023). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 57-78. https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896
AMA Uzun H, Agaç G. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. INUEFD. Mayıs 2023;24(1):57-78. doi:10.17679/inuefd.1133896
Chicago Uzun, Hakan, ve Gülay Agaç. “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Mayıs 2023): 57-78. https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896.
EndNote Uzun H, Agaç G (01 Mayıs 2023) Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1 57–78.
IEEE H. Uzun ve G. Agaç, “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi”, INUEFD, c. 24, sy. 1, ss. 57–78, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1133896.
ISNAD Uzun, Hakan - Agaç, Gülay. “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (Mayıs 2023), 57-78. https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896.
JAMA Uzun H, Agaç G. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. INUEFD. 2023;24:57–78.
MLA Uzun, Hakan ve Gülay Agaç. “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2023, ss. 57-78, doi:10.17679/inuefd.1133896.
Vancouver Uzun H, Agaç G. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. INUEFD. 2023;24(1):57-78.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.