Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi

Yıl 2023, , 841 - 868, 15.09.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1148014

Öz

Araştırmanın amacı, farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın yöntemini “öntest-sontest kontrol gruplu” yarı deneysel desen oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Bolu il merkezinde bulunan bir ortaokulun farklı iki beşinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya deney (n=30) ve kontrol (n=31) gruplarında yer alan toplam 61 gönüllü öğrenci katılmıştır. Uygulama toplam 8 hafta sürmüş ve uygulama sürecinde dersler, deney grubunda farklılaştırılmış öğretim uygulamalarına; kontrol grubunda ise mevcut program etkinliklerine göre işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okuduğunu Anlama Becerisi Testi” ve “Okuma Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler kovaryans (ANCOVA) ve tekrarlı ölçümler için kovaryans (RMANCOVA) analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre farklılaştırılmış öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunda bulunan öğrencilerin okuduğunu anlama başarı ve okuma motivasyon son test puanları, kontrol gurubunda bulunan öğrencilerin son test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde daha yüksektir. Diğer bir ifadeyle bu araştırma sonucunda, beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısı ve okuma motivasyonlarını artırmada, farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının; mevcut program uygulamalarına göre daha etkili olduğu saptanmıştır.

Teşekkür

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi çalışanlarına teşekkür eder, iyi çalışmalar ve esenlikler dileriz.

Kaynakça

  • Abbati, D. G. (2012). Differentiated instruction: Understanding the personal factors and organizational conditions that facilitate differentiated instruction in elementary mathematics classrooms (Unpublished doctoral dissertation). University of California, Berkeley.
  • Adam, P. & Dooley, B.S. (2009). The effect of differentiated instruction on a fourth grade science class (Unpublished master research project). Ohio University, United States.
  • Adams, C. & Pierce, R.L. (2006). Differentiating instruction. A practical guide to tiered lessons in the elementary grades. Texas: Prufrock Press Inc.
  • Akay, A. A. (2004). İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Matematik Problemlerini Çözme Başarılarına Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Akkaş, E. (2014). Farklılaştırılmış problem çözme öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin matematik problemlerini çözmelerine, tutumlarına ve yaratıcı düşünmelerine etkileri. Yayınlanmamış Dokrota Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Algozzine, B., & Anderson, K. M. (2007). Tips for Teaching: Differentiating Instruction to Include All Students. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 51(3), 49–54. doi:10.3200/psfl.51.3.49-54.
  • Anderson, K. M. (2007). Tips for teaching: Differentiating instruction to include all students. Preventing School Failure, 51 (3), 49-54.
  • Ateş, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile Türkçe dersine karşı tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Avcı, H. (2015). İngilizce Öğretiminde İstasyon Tekniği Kullanımının Akademik Başarıya, Tutumlara ve Kalıcılığa Etkisi, Fırat Üniversitesi.
  • Avcı, S. ve Yüksel, A. (2011). Okuma çemberi yöntemine göre kitap okumanın öğrencilere bilişsel ve duyuşsal katkıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(11), 1285-1300.
  • Avcı, S. ve Yüksel, A. (2014). Farklılaştırılmış öğretim: Teori ve uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Avcı, S., Yüksel, A. ve Akıncı, T. (2010). Okuma alışkanlığı kazandırmada etkili bir yöntem: okuma çemberi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32(32), 5-24.
  • Bal, A. P. (2016). The effect of the differentiated teaching approach in the algebraic learning field on students’ academic achievements.Eurasian Journal of Educational Research, 63, 185-204, http://dx.doi.org/ 10.14689/ejer.2016.63.11.
  • Batdı, V. ve Semerci, Ç.(2013). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (1), 190-203.
  • Baumgartner, T., Lipowski, M., & Rush, C. (2003). Increasing reading achievement of primary and middle school students through diff erentiated instruction. (ERIC Document Reproduction Service No. ED479203).
  • Bloom, B.S. (2016). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (D. A. Özçelik, Çev.). Pegem Akademi.
  • Beler, Y. (2010). Farklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Pegem Akademi.
  • Chall, J. S., & Jacobs, V. A. (2003). The classic study on poor children's fourth-grade slump. American Educator, 27, 14– 15.
  • Cho, E., Kim, E. H., Ju, U. ve Lee, G. A. (2021). Motivational predictors of reading comprehension in middle school: Role of self-efficacy and growth mindsets. Reading and Writing, 1-19. https://doi.org/10.1007/s11145-021-10146-5.
  • Cohen, J. (2013). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Academic press.
  • Cox, S. G. (2008). Differentiated instruction in the elementary schools. Educ Dig, 73(9), 52-54.
  • Daniels, H. (2002). Literature circles: Voice and choice in book clubs and reading groups. Stenhouse Publishers.
  • Danzi, J., Reul, K., & Smith, R. (2008). Improving Student Motivation in Mixed Ability Classrooms Using Differentiated Instruction. Online Submission.
  • Deci, E. L. ve Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. Plenum.
  • Demir,S. (2013) Farklılaştırılmış öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenme yaklaşımları ve kalıcılık puanları üzerindeki etkisi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Doktora Tezi.
  • Demir, S. ve Gürol, M. (2015). Akademik öğretimin derin ve düzlemsel öğrenen öğrencilerinin puanları üzerindeki etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (2), 187-206.
  • Ducey, M. N. (2011). Improving Secondary Science Education Through the Implementation of Differentiated Instruction. PhD Thesis, The University of Memphis.
  • Eccles, J. S. ve Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. Annual review of psychology, 53(1), 109-132.
  • Egelioğlu, F. V. (1989). Okuduğunu anlama düzeyi ve öğrenme için harcanan zamanın bilişsel öğrenme düzeyine etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Ekinci, O. (2016). Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarısına ve tutumuna etkisi, Çukurova Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Elliott, E. S. ve Dweck, C. S. (1988). Goals: An approach to motivation and achievement. Journal of Personality and Social Psychology, 54(1), 5.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri Dersi Beceri Temelli Sorularına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 270-292. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/54643/742630.
  • Erden, B. (2021) Gelişim odaklı zihniyet teorisine dayalı etkinliklerin başarı, zihniyet inançları, azim, öz düzenleme, motivasyon ve tutum üzerindeki etkililiği, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Doktora Tezi.
  • ERG (2019). PISA 2018 Ne Diyor? https://www.egitimreformugirisimi.org/pisa-2018-ne-diyor/ adresinden 21 Aralık 2020 tarihinde indirilmiştir.
  • Eşiyok, B. (2017) Matematik dersinde öğrenme merkezleri uygulamasının öğrenciler üzerine etkisi, Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ferguson, C. J. (2009). An effect size primer: A guide for clinician sand researchers. Professional Psychology: Research and Practice, 40(5), 532-538.
  • Fidan, N. ve Baykul, Y. (1994). İlköğretimde temel ihtiyaçların karşılanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.10. 7-20.
  • Finley, Penny L.. A transfer model for differentiated instruction from the university to elementary classrooms Walden University, ProQuest Dissertations Publishing, 2008. 3297565.
  • Fox, J. (2004). Rotate, differentiate, and motivate: how a blend of learning stations and the multiple intelligences theory can boost motivation and enhance learning in the middle school classroom. Master thesis, College of William & Mary.
  • Fox, J., & Hoffman, W. (2011). The differentiated instruction book of lists (Vol. 6). John Wiley & Sons.
  • Gilbert, D. (2011). Effects of differentiated instruction on student achievement in reading (Doktora tezi). ProQuest Dissertations and Theses veri tabanından erişildi. (UMI No. 48106).
  • Gregory, G. H. andChapman, C. (2013). Differentiated ınstructional strategies: one size doesn’t fit all. 3rd Edition.Thousand Oaks, CA: Corwin Pres.
  • Haager, D., & Klingner, J. K. (2005). Differentiating instruction in inclusive classrooms: The special educator's guide. Allyn & Bacon.
  • Hall, T., Strangman, N. & Meyer, A. (2003). Differentiated instruction and implications for UDL implementation. national center on accessing the general curriculum. (14.03.2018)http://aim.cast.org/learn/historyarchive/backgroundpapers/differentiated_instruction_udl
  • Heckman, J.J. (2008). Schools, skills, and synapses. Economic inquiry, 46(3), 289-324. https://doi.org/10.1111/j.1465-7295.2008.00163.x
  • Heacox, D. (2002) Differentiating instruction in the regular Classroom: How to reach and teach all learners, grades 3-12. USA: Free Spirit Publishing.
  • Hsu, J. T. (2004). Reading together: Student teacher meet in literature circles. Paper presented .
  • Kaplan, M. (2016). Farklılaştırılmış öğretim yöntemi ile işlenen fen bilimleri dersi 7.sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Karadağ, R. (2010). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: Bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • King-Sears, M.E. (2007). Designing and delivering learning center instruction. Intervention in School and Clinic, 42, 137-147.
  • Koutselini, M. (2008). Listening to students’ voices for teaching in mixed ability classrooms: Presuppositions and considerations for differentiated instruction. Learning and Teaching, 1(1), 17-30.
  • Kronberg, R., York-Barr, J., Arnold, K., Gombos, S., Truex, S., Vallejo, B., Stevenson, J. (1997). Differentiated Teaching & Learning in Heterogeneous Classrooms: Strategies for Meeting the Needs of All Students. Institute on Community Integration University of Minnesota, Minneapolis.
  • Lawerence-Brown, D. (2004). Meeting the needs of all students through differentiated instruction: Helping every child reach and exceed standards. American Secondary Education, 32(3), 34-62.
  • LDA (2006). Learning Disabilities Association of America. Differentiated instruction. <http:// www.ldanatl.org/news/DIFFERENTIATED_INSTRUCTION.asp> (16.02.2018).
  • Levy, H. M. (2008). Meeting the needs of all students through differentiated instruction: Helping every child reach and exceed standards. The Clearing House, 81(4), 161-1684.
  • Luster, R. (2008). A quantitative study investigating the effects of whole-class and differentiated instruction on student achievement (Doctoral dissertation). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. (UMI No. 3320691)
  • Martin, M. R., & Pickett, M. T. (2013). The Effects of Differentiated Instruction on Motivation and Engagement in Fifth-Grade Gifted Math and Music Students. Online submission.
  • Maxey, K. S. (2013). Differentiated instruction: effects on primary students’ mathematics achievement (Doktora tezi). ProQuest Dissertations and Theses veri tabanından erişildi. (UMI No. 3573708).
  • MEB (2019a). Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE, 2018, 4. sınıflar raporu) http://eskisehirodm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_07/03111935_ABYDE_4_2018_Raporu.pdf adresinden 01 Temmuz 2022 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2019b). Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE, 2018, 8. sınıflar raporu).http://eskisehirodm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_07/03112508_ABYDE_8_2018_Raporu.pdf adresinden 10 Mayıs 2020 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2021). OECD Sosyal ve duygusal beceriler araştırması türkiye ön raporu, Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No:19.
  • MEB (2022a) Uzman öğretmenlik yetiştirme programı çalışma kitabı. http://cdn.eba.gov.tr/oba/UZMAN_OGRETMENLIK_YETISTIRME_PROGRAMI_CALISMA_KITABI.pdf adresinden 20 Temmuz 2022 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2022b) Başöğretmenlik yetiştirme programı çalışma kitabı. http://cdn.eba.gov.tr/oba/BASOGRETMENLIK_YETISTIRME_PROGRAMI_CALISMA_KITABI.pdf adresinden 20 Temmuz 2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Milner, J.O. & Milner, L.F.M. (2003). Bridging English. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • NAEP. (2015). The nation's report card. Washington, DC: U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences, National Center for Education Statistics.
  • Nar, B. (2017). Üstün/özel yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulaması: Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ve görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ocak, G. (2008). Yöntem ve Teknikler. G. Ocak (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 212-292). PegemA Yayıncılık.
  • OECD, PISA 2009 Results: Volume II, Overcoming Social Background: Equity in Learning Opportunities and Outcomes, 2010.
  • OECD (2021). Social and emotional skills: Well-being, connectedness and success. https://www.oecd.org/education/school/UPDATED%20Social%20and%20Emotional%20Skills%20 -%20Well-being,%20connectedness%20and%20success.pdf%20(website).pdf adre¬sinden erişildi.
  • Ornstein, A. C., Behar-Horenstein, L. S., & Pajak, E. F. (2003). Contemporary issues in curriculum (3rd Ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Özer, S. ve Yılmaz, E. (2016). Farklılaştırılmış öğretim. İçinde, E. Yılmaz, M. Çalışkan & S. A. Sulak (Ed.), Eğitim Bilimlerinden Yansımalar, (ss.127-140). Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Pallant, J. (2020). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge.
  • Pekrun, R., Frenzel, A. C., Goetz, T., & Perry, R. P. (2007). The control-value theory of achievement emotions: An integrative approach to emotions in education. In Emotion in Education (pp. 13-36). Academic Press.
  • Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31 (3), 57-65.
  • Richards, M. & Omdal, S. N. (2007). Effects of tiered instruction on academic performance in a secondary science course. Journal of Advanced Academics, 18 (3), 424(30).
  • Rogayan Jr, D. V. (2019). Biology Learning Station Strategy (BLISS): Its effects on science achievement and attitude towards biology. International Journal on Social and Education Sciences, 1(2), 78-89.
  • Sayı, A. K. (2013) Farklılaştırılmış yabancı dil öğretiminin üstün zekalı öğrencilerde erişiye, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi, İstanbul Üniversitesi, Doktora Tezi.
  • Scarborough, H. S. (2001). Connecting early language and literacy to later reading (Dis) abilities: Evidence, theory, and practice. In S. B. Neuman & D. K. Dickinson (Eds.), Handbook of early literacy research (pp. 97–110). Guilford Press.
  • Shanahan, T. & Shanahan, C. (2008). Teaching disciplinary literacy to adolescents: Rethinking content-area literacy. Harvard Educational Review, 78, 40 59. https://doi.org/10.17763/haer.78.1.v62444321p602101
  • Subban,P. (2006). Differentiated instruction: A research basis, International Education Journal, 2006, 7(7), 935-947. ISSN 1443-1475 © 2006 Shannon Research Press.
  • Şaldırdak, Banu (2012). Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi, Ankara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi
  • Şentürk, C. (2017). İlkokulda uygulanan (fen bilgisi) farklılaştırılmış öğretim programının etkililiğinin incelenmesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Doktora Tezi.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics (7th ed.). Allyn ve Bacon/Pearson Education.
  • Taş, F. ve Sırmacı, N. (2018). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının matematik öğrencileri bilişüstü becerilerine ve akademik başarılarına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 336-351. DOI: 10.17556/erziefd.312251.
  • TEDMEM, (2018). PISA 2018’e ilk bakış: bulgular türkiye için ne söylüyor? https://tedmem.org/download/pisa-2018e-ilk-bakis-bulgular-turkiye-icin-ne soyluyor?wpdmdl=3191verefresh=61251d678cf4f1629822311.
  • Tekin, H. (1980). Okuduğunu anlama gücü ile yazılı anlatım becerisini geliştirme yönünden okullarımızdaki Türkçe öğretimi. Mars Matbaası.
  • Theisen, T. (2002). Differentiated instruction in the foreign language classroom: meeting the diverse needs of all learners. Languages Other Than English (LOTE), 6.
  • Thousand, J. S., Villa, R. A., & Nevin, A. I. (2007). Differentiating instruction: Collaborative planning and teaching for universally designed learning. Corwin Press.
  • Toffler, A. (2022). The third wave: The classic study of tomorrow. Bantam.
  • Tomlinson, C. A. (1999). The differentiated classroom: responding to the needs of all learners. USA, Alexandria, VA: Association for Supervision and Cirriculum Development.
  • Tomlinson, C. A., (2001). How to differentiate instruction in mixed-ability classrooms. (2nd Ed.) Alexandria, VA: ASCD.
  • Tomlinson, C. A. (2007). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim (Çev. Diye Kültürlerarası İletişim Hizmetleri). Ankara: Redhouse.
  • Tomlinson, C.A. (2009). Intersections between differentiation and literacy instruction: Shared principles worth sharing. New England Reading Association Journal, 45(1), 28.
  • Tomlinson, C. A. (2014). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. Ascd.
  • Tomlinson, C., & Allan, S. D. (2000). Leadership in differentiating schools and classrooms. Alexandria, VA: Association of Supervision and Curriculum Development. (ERIC Document Reproduction Service No. ED469218).
  • Tomlinson, C. A.& McTighe, J. (2006) Integrating differentiated instruction and understanding by design. ABD: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Tomlinson, C. A., & Strickland, C. A. (2005). Differentiation in practice: A resource guide for differentiating curriculum, grades 9-12. ASCD.
  • Tracey, D., & Morrow, L. M. (2006). Lenses on reading: An introduction to theories and models. Guilford Press.
  • Valiandes, S. (2015). Evaluating the impact of differentiated instruction on literacy and reading in mixed ability classrooms: Quality and equity dimensions of education effectiveness. Studies in Educational Evaluation, 45, 17–26. doi:10.1016/j.stueduc.2015.02.005
  • Vilenius-Tuohimaa, P. M., Aunola, K., & Nurmi, J. E. (2008). The association between mathematical word problems and reading comprehension. Educational Psychology, 28(4) 409-426.
  • Weber, C. L. (1999). Celebrating our future by revisiting our past. Gifted Child Today Magazine 22 (6): 58-59.
  • Wigfield, A., Gladstone, J. R., & Turci, L. (2016). Beyond cognition: Reading motivation and reading comprehension. Child Development Perspectives, 10(3), 190-195.
  • Yabaş, D. ve Altun, S. (2009). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin özyeterlik algıları, bilişüstü becerileri ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 201-214.
  • Yenmez, A., A. ve Özpınar, İ. (2017). Öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretim uygulama pratikleri: süreç üzerine öğretmen ve öğrenci düşünceleri, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, 344-363 doi: 10.24315/trkefd.290805
  • Yılmaz, M. (2008), Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9.
Toplam 108 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Erden 0000-0002-4238-8870

Sezgin Koçyiğit 0000-0002-8477-3443

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Erden, B., & Koçyiğit, S. (2023). Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 841-868. https://doi.org/10.17679/inuefd.1148014
AMA Erden B, Koçyiğit S. Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi. INUEFD. Eylül 2023;24(2):841-868. doi:10.17679/inuefd.1148014
Chicago Erden, Bayram, ve Sezgin Koçyiğit. “Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Eylül 2023): 841-68. https://doi.org/10.17679/inuefd.1148014.
EndNote Erden B, Koçyiğit S (01 Eylül 2023) Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2 841–868.
IEEE B. Erden ve S. Koçyiğit, “Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi”, INUEFD, c. 24, sy. 2, ss. 841–868, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1148014.
ISNAD Erden, Bayram - Koçyiğit, Sezgin. “Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (Eylül 2023), 841-868. https://doi.org/10.17679/inuefd.1148014.
JAMA Erden B, Koçyiğit S. Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi. INUEFD. 2023;24:841–868.
MLA Erden, Bayram ve Sezgin Koçyiğit. “Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2023, ss. 841-68, doi:10.17679/inuefd.1148014.
Vancouver Erden B, Koçyiğit S. Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Okuma Motivasyonlarına Etkisi. INUEFD. 2023;24(2):841-68.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.