Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği

Yıl 2023, , 1442 - 1466, 15.09.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1213344

Öz

Bu çalışmanın amacı; araştırmacı-sorgulayıcı öğretim stratejisi kapsamında infografiklerle zenginleştirilmiş öğretim sürecinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin “bilinçli tüketici” ve “tasarruf” konularında kavramsal gelişimlerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Trabzon ili kırsalında bulunan bir ilkokulda öğrenim gören ilkokul 4. Sınıfa devam etmekte olan 9 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak grup görüşmeleri, kavramsal anlama ve kelime ilişkilendirme testleri kullanılmıştır. Asıl uygulama sürecinde öğrenciler, Web 2.0 araçlarından Canva programından yararlanarak infografiklerini toplam 6 ders saati içerisinde oluşturmuşlardır. Araştırma sonucunda araştırmacı-sorgulayıcı öğretim stratejisi kapsamında infografiklerle zenginleştirilmiş öğretim sürecinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin “bilinçli tüketici” ve “tasarruf” konularında kavramsal gelişimlerine anlamlı etkide (z=2,524, p<,05) bulunduğu sonucuna varılmıştır. Infografiklerin, bilinçli tüketici ve tasarruf kavramlarının öğretimi sürecinde kavram gelişimine olumlu katkı sağlayan bir uygulama olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca grup görüşmeleri sonucunda; kavram öğretimi sürecinde infografik tasarımları ortaya çıkmasının, öğrencilerin kavramsal gelişimlerine olumlu etkide bulunduğu, infografiklerin metin oluşturma, görsellerden faydalanma ve ortak bir ürün ortaya çıkarma unsurlarının öğrenciler için ilgi çekici olduğu ve infografik tasarım sürecinde bilgisayar kullanma becerisine sahip olmanın önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fen bilimleri ve diğer ders süreçlerinde öğrencilerin afiş, poster, broşür gibi çalışmaları dijital ortamlarda hazırlayabilecekleri etkinlikler düzenleyerek kavramsal gelişimlerine katkı sağlanabilir.

Kaynakça

  • Abraham M., Grzybowski, E., Renner, J., & Marek, E. (1992). Understanding and misunderstandings of eight graders of five chemistry concepts found in textbooks. Journal of Research in Scıence Teachıng, 29(2), 105-120. doi: https://doi.org/10.1002/tea.3660290203
  • Akbaba, B., Öztürk, F., Adalar, H., & Ekici, M. (2019). Öğrenme ve öğretme aracı olarak infografik tasarmı. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 4(1), 38-53.
  • Akdal, Ş. (2019). Metinlerarası okumalarda infografik kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi (Tez No: 569442) [Yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Alrwele, N. S. (2017). Effects of infographics on student achievement and students’ perceptions of the impacts of infographics. Journal of Education and Human Development, 6(3), 104-117. doi: https://doi.org/10.15640/jehd.v6n3a12
  • Bağlama, B., Yücesoy, Y., Uzunboylu, H., & Özcan, D. (2017). Can infographics facilitate the learning of individuals with mathematical learning difficulties. International Journal of Scientiic Study, 5(7), 25-31. doi: 10.17354/ijssOct/2017/4
  • Baki, Ö., & Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. doi: https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Biçen, H., & Beheshti, M. (2019). Assessing perceptions and evaluating achievements of ESLstudents with the usage of infographics in a flipped classroom learning environment. Interactive Learning Environments, 30(3), 498–526. doi: https://doi.org/10.1080/10494820.2019.1666285
  • Boyacı, R., & İnel Ekici, D. (2020). Bilgi grafikleri ile zenginleştirilmiş fen öğrenme ortamlarının öğrencilerin kavramsal öğrenmelerine ve motivasyonlarına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 54, 200-232.
  • Cliff, N. (1993). Dominance statistics: Ordinal analyses to answer ordinal questions. Psychological Bulletin, 114(3), 494–509. doi: https://doi.org/10.1037/0033-2909.114.3.494.
  • Çaka, C. (2018). Farklı infografik tasarımlarının öğrenme çıktılarına bilişsel yüke ve motivasyona etkisi (Tez No: 515687) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Çakıroğlu, Ü., Yildiz, M., Mazlum, E., Turan Güntepe, E., & Aydin, Ş. (2017). Exploring collaboration in learning by design via weblogs. Journal of Computing in Higher Education, 29, 309-330
  • Chapman, D., & Sharma, K. (2001). Environmental attitudes and behavior of primary and secondary students in Asian cities: An overview strategy for implementing an eco-schools programme. Environmentalist, 21(4), 265-272.
  • Çam, İ. D., Yılar, M. B., & Ünal, O. (2020). Son dönem Osmanlı ve güncel ders kitaplarında tasarruf değeri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3) 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı, 350-374. doi: 10.7822/omuefd.808799
  • Çankaya, C., & İşçen, C. F. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik su davranış ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 9(3), 341-352.
  • Çelebi, C., & Satırlı, H. (2021). Web 2.0 araçlarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 2(1), 75-110. doi: 10.52911/itall.938122.
  • Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., & Doymuş, K. (2005). Aktif öğrenme stratejileri üzerine bir derleme çalışması. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 155-185.
  • Deperlioğlu, Ö., & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Doğru, D. (2019). Ortaöğretim coğrafya derslerinde doğal afetlerin infografikler ile öğretiminin öğrenci başarısına ve dersin tutumuna etkisi (Tez No: 594356) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. YÖK Tez. Ekiz, D. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Erdal, B. B. (2021). İnfografik tasarımında kullanılan web teknolojilerinin karşılaştırılması. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(3), 797-812. doi: 10.7456/11103100/004
  • Fan, X. (2001). Statistical significance and effect size in education research: Two sides of a coin. The Journal of Educational Research, 94(5), 275–282. doi: https://doiorg/10.1080/00220670109598763
  • Gallagher, S. E., O'Dulain, M., O'Mahony, N., Kehoe, C., McCarthy, F., & Morgan, G. (2017). Instructor-provided summary infographics to support online learning. Educational Media International, 54(2), 129-147. doi: https://doi.org/10.1080/09523987.2017.1362795
  • Ismaeel, D., & Al Mulhim, E. (2021). The influence of interactive and static infographics on the academic achievement of reflective and impulsive students. Australasian Journal of Educational Technology, 37(1), 147-162. doi: https://doi.org/10.14742/ajet.6138
  • İnci, E., & Taşçi, G. (2019). İlkokul öğrencilerinin biyoloji bilgi metinlerinden infografik tasarlama ve özetleme süreçlerinin farklı değişkenler bakımından incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(3), 536-544.
  • Kavas, İ. K. (2022). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde İnfografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi (Tez No: 753003) [Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Kaya, M. F., & Taşdere, A. (2016). İlkokul Türkçe eğitimi için alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği: Kelime ilişkilendirme testi (KİT). International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 803-820. doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9499
  • Kongwat, A., & Sukavatee, P. (2019). The Effects of Collaborative Reading Instruction Using Infographics on Student’s Reading Comprehension. An Online Journal of Education, 14(2), 1-12.
  • Haşlaman, T. (2018). Öğrencilerin öz düzenleyici öğrenen olmalarının infografik aracılığıyla desteklenmesi:" nasıl daha iyi öğrenebilirim?". İlkoğretim Online, 17(1). doi: 10.17051/ilkonline.2018.413771
  • McLoughlin, C., & Lee, M. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007 (pp. 664-675). Centre for Educational Development.
  • Meatty, A. A. (2020). The impact of using infographics on improving grammar learning for primary stage pupils and their attitude towards it. Journal Of The Faculty Of Education, 111, 224-259.
  • Meeusah, N., & Tangkijviwat, U. (2013). Effect of data set and hue on a content understanding of infographic. ACA2013 Thanyaburi: Blooming Color for Life December, 11-14.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, MEB. (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nuhoğlu Kibar, P., & Akkoyunlu, B. (2018). Ortaokul düzeyinde öğrenme stratejisi olarak infografik oluşturma sürecinin eğitsel tasarım araştırması yöntemiyle modellenmesi. Eğitim ve Bilim, 43(196). doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7592
  • Ortiz, M.& Redmon, A. (2020). Creating a culture of diversity, equity & inclusion through active learning using student-created infographics. AURCO Journal, 26, 117-127.
  • Özdal, H., & Özdamli, F. (2017). The effect of ınfographics in mobile learning: case study in primary school. Journal of Universal Computer Science, 23(12), 1256-1275.
  • Özay, A. (2019). İlkokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeylerinin incelenmesi. (Tez No: 586874) [Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Özel, E. (2019). Görsel eğitim materyali olan infografiklerin fen bilimleri öğretiminde akademik başarıya etkisi öğretiminde akademik başarıya etkisi (Tez No: 590249) [Yüksek lisans tezi, Bayburt Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Öztürk, K. K. (2012). Ulusal basında bilginin sunumu: infografik ve illüstrasyonlar (Tez No: 322229) [Yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Şenyurt S., & Şahin Ç. (2022). Covid-19 Salgınında Uzaktan Eğitim Sürecinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ile İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 5(1), 34-49.
  • Sukerti, G. N. A. & Sitawati, A. A. R. (2019, September). Mastering speaking skill through project-based learning with infographics: perceptions and challenges. International Seminar on Language, Education, and Culture, Malang.
  • Taşkoyan, S. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi (Tez No: 215763) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Tavşancıl, E., Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayıncılık.
  • Turan Güntepe, E., & Dönmez Usta, N. (2017). Öğretmen adaylarının geliştirdikleri infografiklerin değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 191-206.
  • Utkugün, C. (2022). Ortaokul öğrencilerinin israfa ilişkin algı ve davranışları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 645-660. doi: https://doi.org/10.17755/esosder.1024431
  • Vanichvasin, P. (2013). Enhancing the quality of learning through the use of infographics as visual communication tool and learning tool. In Proceedings ICQA 2013 international conference on QA culture: Cooperation or competition (p. 135).
  • Varlı, B., & Uluçınar Sağır, Ş. (2019). Araştırma sorgulamaya dayalı öğretimin ortaokul öğrencilerinin fen başarısı, sorgulama algısı ve üstbiliş farkındalığına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 703-725.
  • Vargha, A., & Delaney, H. D. (2000). A critique and improvement of the CL common language effect size statistics of McGraw and Wong. Journal of Educational and Behavioral Statistics, 25(2), 101–132. doi: https://doi.org/10.3102/10769986025002101.
  • Yeşiltaş, E. & Cevher, S. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde interaktif infografik kullanımının etkililiği. Zeitschrift für die Welt der Türken (ZfWT), 10(3), 218-231.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Aydın, M. (2014). Bilgi grafiği (infografik) oluşturma sürecine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching, 3(24), 247-255.
  • Yıldırım, Y. S. (2018). Eğitimde interaktif infografi kullanımın öğrenci başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi (Tez No: 490158) [Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ayrıntı Basım, Yayın ve Matbaacılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Yılmaz, K., & Arık, R. S. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Yuen, S. C. Y., Yaoyuneyong, G., & Yuen, P. K. (2011). Perceptions, interest and use: Teachers and web 2.0 tools in education. International Journal of Tecnology in Teaching & Learning, 7(2).
  • Yürük, S. E., Yılmaz, R. M., & Bilici, S. (2019). An examination of postgraduate students’ use of infographic design, metacognitive strategies and academic achievement. Journal of Computing in Higher Education, 31(3), 495-513. doi: https://doi.org/10.1007/s12528-018-9201-5

The Effect of Infographics on Students' Conceptual Development: The Example of Conscious Consumers

Yıl 2023, , 1442 - 1466, 15.09.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1213344

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of infographic enriched teaching process on primary school 4th grade students within the scope of researcher-interrogator teaching strategy. the aim of this study is to investigate the effect of “conscious consumer” and “saving” on the conceptual development of grade students. In the study, one of the qualitative research patterns, action research, was used. The sample of the study includes 9 primary schools that are studying in a primary school located in the countryside of Trabzon Province in the spring semester of the 2021-2022 academic year 4. the class consists of students. Group interviews, conceptual understanding and word association tests were used as data collection tools. During the main application process, students created their infographics in a total of 6 course hours using the Canva program from the Web 2.0 tools. As a result of the research, it was determined that the teaching process enriched with infographics within the scope of the researcher-interrogator teaching strategy was carried out in primary school 4. it has been concluded that it has a significant effect on the conceptual development of grade students in the subjects of “conscious consumer” and “saving” (z=2,524, p<,05). Also in group discussions; in the process of teaching infografik designs the concept of the emergence of students ' conceptual development positively impact resides in infografik render text, images and the utilization of common infografik is engaging for students to produce a product of the elements in the design process of removing and reached the conclusion that having the ability to use computers is important. In science and other course processes, students can contribute to their conceptual development by organizing activities such as banners, posters, brochures in digital environments.

Kaynakça

  • Abraham M., Grzybowski, E., Renner, J., & Marek, E. (1992). Understanding and misunderstandings of eight graders of five chemistry concepts found in textbooks. Journal of Research in Scıence Teachıng, 29(2), 105-120. doi: https://doi.org/10.1002/tea.3660290203
  • Akbaba, B., Öztürk, F., Adalar, H., & Ekici, M. (2019). Öğrenme ve öğretme aracı olarak infografik tasarmı. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 4(1), 38-53.
  • Akdal, Ş. (2019). Metinlerarası okumalarda infografik kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi (Tez No: 569442) [Yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Alrwele, N. S. (2017). Effects of infographics on student achievement and students’ perceptions of the impacts of infographics. Journal of Education and Human Development, 6(3), 104-117. doi: https://doi.org/10.15640/jehd.v6n3a12
  • Bağlama, B., Yücesoy, Y., Uzunboylu, H., & Özcan, D. (2017). Can infographics facilitate the learning of individuals with mathematical learning difficulties. International Journal of Scientiic Study, 5(7), 25-31. doi: 10.17354/ijssOct/2017/4
  • Baki, Ö., & Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. doi: https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Biçen, H., & Beheshti, M. (2019). Assessing perceptions and evaluating achievements of ESLstudents with the usage of infographics in a flipped classroom learning environment. Interactive Learning Environments, 30(3), 498–526. doi: https://doi.org/10.1080/10494820.2019.1666285
  • Boyacı, R., & İnel Ekici, D. (2020). Bilgi grafikleri ile zenginleştirilmiş fen öğrenme ortamlarının öğrencilerin kavramsal öğrenmelerine ve motivasyonlarına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 54, 200-232.
  • Cliff, N. (1993). Dominance statistics: Ordinal analyses to answer ordinal questions. Psychological Bulletin, 114(3), 494–509. doi: https://doi.org/10.1037/0033-2909.114.3.494.
  • Çaka, C. (2018). Farklı infografik tasarımlarının öğrenme çıktılarına bilişsel yüke ve motivasyona etkisi (Tez No: 515687) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Çakıroğlu, Ü., Yildiz, M., Mazlum, E., Turan Güntepe, E., & Aydin, Ş. (2017). Exploring collaboration in learning by design via weblogs. Journal of Computing in Higher Education, 29, 309-330
  • Chapman, D., & Sharma, K. (2001). Environmental attitudes and behavior of primary and secondary students in Asian cities: An overview strategy for implementing an eco-schools programme. Environmentalist, 21(4), 265-272.
  • Çam, İ. D., Yılar, M. B., & Ünal, O. (2020). Son dönem Osmanlı ve güncel ders kitaplarında tasarruf değeri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3) 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı, 350-374. doi: 10.7822/omuefd.808799
  • Çankaya, C., & İşçen, C. F. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik su davranış ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 9(3), 341-352.
  • Çelebi, C., & Satırlı, H. (2021). Web 2.0 araçlarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 2(1), 75-110. doi: 10.52911/itall.938122.
  • Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., & Doymuş, K. (2005). Aktif öğrenme stratejileri üzerine bir derleme çalışması. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 155-185.
  • Deperlioğlu, Ö., & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Doğru, D. (2019). Ortaöğretim coğrafya derslerinde doğal afetlerin infografikler ile öğretiminin öğrenci başarısına ve dersin tutumuna etkisi (Tez No: 594356) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. YÖK Tez. Ekiz, D. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Erdal, B. B. (2021). İnfografik tasarımında kullanılan web teknolojilerinin karşılaştırılması. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(3), 797-812. doi: 10.7456/11103100/004
  • Fan, X. (2001). Statistical significance and effect size in education research: Two sides of a coin. The Journal of Educational Research, 94(5), 275–282. doi: https://doiorg/10.1080/00220670109598763
  • Gallagher, S. E., O'Dulain, M., O'Mahony, N., Kehoe, C., McCarthy, F., & Morgan, G. (2017). Instructor-provided summary infographics to support online learning. Educational Media International, 54(2), 129-147. doi: https://doi.org/10.1080/09523987.2017.1362795
  • Ismaeel, D., & Al Mulhim, E. (2021). The influence of interactive and static infographics on the academic achievement of reflective and impulsive students. Australasian Journal of Educational Technology, 37(1), 147-162. doi: https://doi.org/10.14742/ajet.6138
  • İnci, E., & Taşçi, G. (2019). İlkokul öğrencilerinin biyoloji bilgi metinlerinden infografik tasarlama ve özetleme süreçlerinin farklı değişkenler bakımından incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(3), 536-544.
  • Kavas, İ. K. (2022). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde İnfografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi (Tez No: 753003) [Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Kaya, M. F., & Taşdere, A. (2016). İlkokul Türkçe eğitimi için alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği: Kelime ilişkilendirme testi (KİT). International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 803-820. doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9499
  • Kongwat, A., & Sukavatee, P. (2019). The Effects of Collaborative Reading Instruction Using Infographics on Student’s Reading Comprehension. An Online Journal of Education, 14(2), 1-12.
  • Haşlaman, T. (2018). Öğrencilerin öz düzenleyici öğrenen olmalarının infografik aracılığıyla desteklenmesi:" nasıl daha iyi öğrenebilirim?". İlkoğretim Online, 17(1). doi: 10.17051/ilkonline.2018.413771
  • McLoughlin, C., & Lee, M. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007 (pp. 664-675). Centre for Educational Development.
  • Meatty, A. A. (2020). The impact of using infographics on improving grammar learning for primary stage pupils and their attitude towards it. Journal Of The Faculty Of Education, 111, 224-259.
  • Meeusah, N., & Tangkijviwat, U. (2013). Effect of data set and hue on a content understanding of infographic. ACA2013 Thanyaburi: Blooming Color for Life December, 11-14.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, MEB. (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nuhoğlu Kibar, P., & Akkoyunlu, B. (2018). Ortaokul düzeyinde öğrenme stratejisi olarak infografik oluşturma sürecinin eğitsel tasarım araştırması yöntemiyle modellenmesi. Eğitim ve Bilim, 43(196). doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7592
  • Ortiz, M.& Redmon, A. (2020). Creating a culture of diversity, equity & inclusion through active learning using student-created infographics. AURCO Journal, 26, 117-127.
  • Özdal, H., & Özdamli, F. (2017). The effect of ınfographics in mobile learning: case study in primary school. Journal of Universal Computer Science, 23(12), 1256-1275.
  • Özay, A. (2019). İlkokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeylerinin incelenmesi. (Tez No: 586874) [Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Özel, E. (2019). Görsel eğitim materyali olan infografiklerin fen bilimleri öğretiminde akademik başarıya etkisi öğretiminde akademik başarıya etkisi (Tez No: 590249) [Yüksek lisans tezi, Bayburt Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Öztürk, K. K. (2012). Ulusal basında bilginin sunumu: infografik ve illüstrasyonlar (Tez No: 322229) [Yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Şenyurt S., & Şahin Ç. (2022). Covid-19 Salgınında Uzaktan Eğitim Sürecinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ile İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 5(1), 34-49.
  • Sukerti, G. N. A. & Sitawati, A. A. R. (2019, September). Mastering speaking skill through project-based learning with infographics: perceptions and challenges. International Seminar on Language, Education, and Culture, Malang.
  • Taşkoyan, S. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi (Tez No: 215763) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Tavşancıl, E., Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayıncılık.
  • Turan Güntepe, E., & Dönmez Usta, N. (2017). Öğretmen adaylarının geliştirdikleri infografiklerin değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 191-206.
  • Utkugün, C. (2022). Ortaokul öğrencilerinin israfa ilişkin algı ve davranışları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 645-660. doi: https://doi.org/10.17755/esosder.1024431
  • Vanichvasin, P. (2013). Enhancing the quality of learning through the use of infographics as visual communication tool and learning tool. In Proceedings ICQA 2013 international conference on QA culture: Cooperation or competition (p. 135).
  • Varlı, B., & Uluçınar Sağır, Ş. (2019). Araştırma sorgulamaya dayalı öğretimin ortaokul öğrencilerinin fen başarısı, sorgulama algısı ve üstbiliş farkındalığına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 703-725.
  • Vargha, A., & Delaney, H. D. (2000). A critique and improvement of the CL common language effect size statistics of McGraw and Wong. Journal of Educational and Behavioral Statistics, 25(2), 101–132. doi: https://doi.org/10.3102/10769986025002101.
  • Yeşiltaş, E. & Cevher, S. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde interaktif infografik kullanımının etkililiği. Zeitschrift für die Welt der Türken (ZfWT), 10(3), 218-231.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Aydın, M. (2014). Bilgi grafiği (infografik) oluşturma sürecine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching, 3(24), 247-255.
  • Yıldırım, Y. S. (2018). Eğitimde interaktif infografi kullanımın öğrenci başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi (Tez No: 490158) [Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi]. YÖK Tez.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ayrıntı Basım, Yayın ve Matbaacılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Yılmaz, K., & Arık, R. S. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Yuen, S. C. Y., Yaoyuneyong, G., & Yuen, P. K. (2011). Perceptions, interest and use: Teachers and web 2.0 tools in education. International Journal of Tecnology in Teaching & Learning, 7(2).
  • Yürük, S. E., Yılmaz, R. M., & Bilici, S. (2019). An examination of postgraduate students’ use of infographic design, metacognitive strategies and academic achievement. Journal of Computing in Higher Education, 31(3), 495-513. doi: https://doi.org/10.1007/s12528-018-9201-5
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Şenel Çoruhlu 0000-0002-0263-7844

Yasemin Altunsoy 0000-0001-6969-0853

Ayşe Sağlam 0000-0001-6347-5917

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Şenel Çoruhlu, T., Altunsoy, Y., & Sağlam, A. (2023). İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1442-1466. https://doi.org/10.17679/inuefd.1213344
AMA Şenel Çoruhlu T, Altunsoy Y, Sağlam A. İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği. INUEFD. Eylül 2023;24(2):1442-1466. doi:10.17679/inuefd.1213344
Chicago Şenel Çoruhlu, Tülay, Yasemin Altunsoy, ve Ayşe Sağlam. “İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Eylül 2023): 1442-66. https://doi.org/10.17679/inuefd.1213344.
EndNote Şenel Çoruhlu T, Altunsoy Y, Sağlam A (01 Eylül 2023) İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2 1442–1466.
IEEE T. Şenel Çoruhlu, Y. Altunsoy, ve A. Sağlam, “İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği”, INUEFD, c. 24, sy. 2, ss. 1442–1466, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1213344.
ISNAD Şenel Çoruhlu, Tülay vd. “İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (Eylül 2023), 1442-1466. https://doi.org/10.17679/inuefd.1213344.
JAMA Şenel Çoruhlu T, Altunsoy Y, Sağlam A. İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği. INUEFD. 2023;24:1442–1466.
MLA Şenel Çoruhlu, Tülay vd. “İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2023, ss. 1442-66, doi:10.17679/inuefd.1213344.
Vancouver Şenel Çoruhlu T, Altunsoy Y, Sağlam A. İnfografiklerin Öğrencilerin Kavramsal Gelişimleri Üzerine Etkisi: Bilinçli Tüketici Örneği. INUEFD. 2023;24(2):1442-66.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.