Bu çalışmada, 8. sınıf Fen ve Teknoloji programı
“hücre bölünmesi ve kalıtım” ünitesinin kazanımlarına ulaşma düzeyini
değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde
yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Elazığ il merkezinde amaçlı örnekleme yoluyla seçilen 2 farklı okuldaki 80
sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından çoktan seçmeli başarı testi hazırlanmıştır. Pilot
uygulama sonucunda yapılan madde analizlerinde testin ortalama ayırt
ediciliğinin rort= 0.43 olduğu görülmüştür. 30 maddeden oluşan bu testin
güvenirlik katsayısı (KR-20) 0.81 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde,
ilgili ünitenin beş alt konusuna ilişkin kazanımlara ulaşma düzeyini gösteren
mutlak başarı yüzdeleri hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda
“hücre bölünmesi ve kalıtım” ünitesinin kazanımlarına ulaşma düzeyi her bir alt
problem için şu şekildedir. “Mitoz bölünme” ile ilgili olarak %80.31, “Kalıtım”
ile ilgili olarak %62.8, “Mayoz bölünme” ile ilgili olarak %62.1, “DNA ve
Genetik” ile ilgili olarak %67.4, “Canlıların çevreye adaptasyonu ve evrim” ile
ilgili olarak %52.2. Ayrıca ünitenin içerdiği 30 hedef davranıştan 14'ünün
öğrenciler tarafından kazanıldığı görülmüştür.
Başarı Program değerlendirme Fen ve Teknoloji Hücre bölünmesi Kalıtım Adaptasyon Evrim
In this study, it
was aimed to evaluate the attainable level of achievement of “cellular division
and inheritance” from the unit in grade 8 science and technology curriculum.
The research was conducted in a descriptive survey model. The study group of
the research consisted of 80 8. grade students in 2 different schools, selected
by purposeful sampling in Elazığ city centre in the
academic year of 2014-2015. As a data collection tool, a multiple-choice
success test was prepared by the researchers. In the substance analyses made as
a result of the pilot application, the mean differentiation of the test was
found to be ravg= 0.43. The reliability coefficient (KR-20) of this
test, consisting of 30 items, was calculated as 0.81. In the analysis of the
data, absolute success percentages were calculated which showed the level of
achievements reached on the five subtopics of the concerned unit. According to
the results obtained, the attainable level of achievement of “cellular division
and inheritance” unit is as follows for each sub-problem: With respect to
"mitotic division, 80.31%"; "62.8% for inheritance",
"62.1% for meiotic division", "67.4% for DNA and Genetics"
and "52.2% for adaptation of living beings to environment and
evolution". It was also seen that 14 of the 30 target behaviours included
in the unit were acquired by the students.
Success Program evaluation Science and Technology Cellular division Inheritance Adaptation Evolution
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.